Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route 66
-
- Amerika-ontdekker
Route 66
Ik wil heel graag deze route gaan rijden voordat er helemaal niets meer van over is. Wie heeft dit al eens gedaan en kan mij tips geven?
gr. Elene
gr. Elene
Re: Route 66
Das wel effetjes een dikke 4000 kilometers. Ga je met de auto of de motor ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens in het interregionale forum.
Of gebruik de zoekfunctie (route66 en bij forum interregionaal aankiezen), zie bijvoorbeeld dit topic.
Marianne
Of gebruik de zoekfunctie (route66 en bij forum interregionaal aankiezen), zie bijvoorbeeld dit topic.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Met de auto en in 3 weken is dat goed te doen. Zo'n 200 km per dag, soms meer, soms minder.
Gr. Elene
Gr. Elene
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij hebben dit een aantal jaar geleden met een auto gedaan van Chicago naar LA; van te voren niets geregeld, behalve vliegreis en auto.
Slapen deden we in motels met name Days Inn en Motel 8, de betere middenklasse.
M.b.v. een boek over Route 66 alle originele stukken die nog te berijden zijn gedaan, alsmede de bezienswaardigheden.
Slapen deden we in motels met name Days Inn en Motel 8, de betere middenklasse.
M.b.v. een boek over Route 66 alle originele stukken die nog te berijden zijn gedaan, alsmede de bezienswaardigheden.
-
- Amerika-ontdekker
Ruud, ik zie door de bomen het bos niet meer w.b. boeken over route 66. Welke had jij?
gr. Elene
gr. Elene
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij gebruikten Road Trip USA Route 66 van Jamie Jensen en de Lanoo's Reisgids Route 66Lallybroch schreef:Ruud, ik zie door de bomen het bos niet meer w.b. boeken over route 66. Welke had jij?
gr. Elene
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Wij hadden EZ 66 Guide for Travelers van Jerry McClanahan (en een kopie van de Lannoo reisgids, wegens niet meer te vinden). Op zijn website www.mcjerry66.com vind je regelmatig updates over de route (afgebrande bezienswaardigheden of nu onbegaanbare stukken). En je kan je editie in Chandler, Oklahoma door de auteur laten signeren
.

Als je een goede indruk wil krijgen van de wegen, de motels, de tankstations en veel andere bezienswaardigheden die je onderweg tegen kunt komen mag je Images of 66 volume 1 & 2 niet missen! totaal staan in beide boeken meer dan 4000 foto's van Route 66, vrijwel allemaal voorzien van nuttig commentaar over plaats (of exact adres) en aanvullende info.
Heeft mij veel geholpen met keuzes maken.
Website van de auteur: http://www.roadhouse66.com/imagesof66/index1.htm Dit zijn echt topboeken voor mensen die een visuele indruk van de route willen krijgen ipv veel tekst.
Een ander heel goed boek is "Route 66 Adventure Handbook" met veel tips om te bezoeken onderweg en achtergrond info.
Ook "Route 66: The Mother Road 75th Anniversary Edition" is een aanrader. Dit boek is er grotendeels verantwoordelijk voor dat de Route weer onder de aandacht kwam.
Zoals eerder gezegd mag de EZ-guide zeker niet ontbreken!
Als je deze 5 boeken hebt heb je erg veel informatie!
Ook deze website is een echte aanraderhttp://www.stjo66.de/. Deze site met allemaal kaarten toont voor de gehele route aan hoe de weg liep (en loopt).
Handig als je heel gedetailleerd op bijvoorbeeld Streetview wil kijken hoe een stukje eruit ziet (handig om keuzes te maken of je bepaalde stukken wilt "overslaan" en de insterstate te pakken (meestal was dit ook nog route 66 dus sla je eigenlijk 'niets' over).
Heeft mij veel geholpen met keuzes maken.
Website van de auteur: http://www.roadhouse66.com/imagesof66/index1.htm Dit zijn echt topboeken voor mensen die een visuele indruk van de route willen krijgen ipv veel tekst.
Een ander heel goed boek is "Route 66 Adventure Handbook" met veel tips om te bezoeken onderweg en achtergrond info.
Ook "Route 66: The Mother Road 75th Anniversary Edition" is een aanrader. Dit boek is er grotendeels verantwoordelijk voor dat de Route weer onder de aandacht kwam.
Zoals eerder gezegd mag de EZ-guide zeker niet ontbreken!
Als je deze 5 boeken hebt heb je erg veel informatie!
Ook deze website is een echte aanraderhttp://www.stjo66.de/. Deze site met allemaal kaarten toont voor de gehele route aan hoe de weg liep (en loopt).
Handig als je heel gedetailleerd op bijvoorbeeld Streetview wil kijken hoe een stukje eruit ziet (handig om keuzes te maken of je bepaalde stukken wilt "overslaan" en de insterstate te pakken (meestal was dit ook nog route 66 dus sla je eigenlijk 'niets' over).
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij hebben dat boek (vol.1) tijdens onze reis gekocht en pas achteraf open gedaan. Het is veel completer dan onze eigen foto-collectieRover schreef:Als je een goede indruk wil krijgen van de wegen, de motels, de tankstations en veel andere bezienswaardigheden die je onderweg tegen kunt komen mag je Images of 66 volume 1 & 2 niet missen! totaal staan in beide boeken meer dan 4000 foto's van Route 66, vrijwel allemaal voorzien van nuttig commentaar over plaats (of exact adres) en aanvullende info.

En dan heb je nog deze Nederlandstalige site: www.rte66.nl. De informatie per staat hadden wij volledig uitgeprint en daar hebben we veel aan gehad.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik denk dat de route eerder populairder wordt dan dat ie nog meer 'verdwijnt'. Overal worden oude gebouwtjes opgeknapt die ten tijde van Route 66 volop aanwezig waren. Afgelopen juni/juli heb ik 'm gereden. Ik had er zo'n 17 dagen voor uitgetrokken maar reed 'm uiteindelijk in slechts 10 dagen. Absoluut niet het gevoel gehad dat ik 'm te snel heb gereden. Mijn dagen begonnen vroeg zodat ik de hele dag kon meepakken.Lallybroch schreef:Ik wil heel graag deze route gaan rijden voordat er helemaal niets meer van over is.
Ik heb veel gehad aan de site die in het bericht hierboven wordt genoemd. De routebeschrijving per staat helemaal geprint en ingebonden zodat het als boekvorm meekon als naslagwerk. Verder heb ik 'm gereden met de TomTom als navigatiesysteem. De bestanden voor Route 66 vind je hier.
De route wordt van Chicago tot Arizona heel goed met borden aangegeven en i.c.m. met de TomTom kun je eigenlijk niet verkeerd rijden. Ze vullen elkaar mooi aan.
Succes met de planning. Ik vond het een prachtige reis dwars door Amerika!

Roland
-
- Amerika-ontdekker
Jouw reisverslag heb ik in z'n geheel gekopieerd en ga ik zeker lezen.
Ik heb van iedereen flink wat informatie gekregen, dus ik kan deze winter aan de slag met het lezen en plannen.
Allemaal bedankt.
Ik heb van iedereen flink wat informatie gekregen, dus ik kan deze winter aan de slag met het lezen en plannen.
Allemaal bedankt.
Ik lift hier even mee , want stilaan beginnen wij ook weer plannen te maken voor september 2011 . Ik heb hier al veel nuttige info gelezen . 

Aantal ervaringen van mijn trip:
Chicago vond ik een geweldige stad, 3 nachten daar geslapen en het gevoel dat ik nog lang niet alles gezien heb! Overnachting in Best Werstern River North is een goed optie als je je huurauto al hebt. Gratis parkeren, goede kamers en acceptabele prijzen.
Sommige mensen doen het stuk Chicago - St. Louis in één dag, maar wij hebben er drie dagen over gedaan. Je hebt dan tijd om niets over te slaan en hoeft niet te haasten, en tijd om bijvoorbeeld Lincoln's huis in Springfield, Cehoka Mounds nabij St. Louis en De Arch in St. Louis te bezoeken.
Als je een State Fair mee kunt pakken is dat echt de moeite waard! Wij waren in Oklahoma City bij de State Fair en hebben er echt van genoten. Vooral het Western gedeelte waar iemand met een lasso trucs deed en iemand anders trucs deed met pistolen en mensen stunts deden op paarden was erg indrukwekkend.
De stad Santa Fe vond ik echt niets aan! Leuke die Adobe huizen maar verder alleen maar souvenirwinkels en kunstgalerijen.
Op veel plaatsen wat nu een Interstate is, was Route 66 een snelweg. Mocht je echt wat tijd winnen zonder 66 te missen dan kun je dat daar doen. Op http://www.stjo66.de staan ALLE stukken 66 die zijn en wat er nog wel en niet te rijden is! Op veel plaatsen is een ouder stuk 66 een frontage road en is een nieuwer stuk een snelweg. Als je het ouder stuk wilt volgen moet je vaak van de ene kant van de snelweg naar de ander. Dit vonden wij soms wel irritant.
Als je overnacht in Williams, is the Grand Motel een aanrader. Vaak rond de 15-20 dollar goedkoper dan de meeste motels en schone kamers. Wij hadden zelfs een room met 2 kamers en een keuken voor nog geen 50 dollar (of minder, weet niet precies)
Ik ben blij dat ik de route helemaal heb gedaan tot aan Santa Monica zonder een d-tour naar Vegas, dit doen heel veel mensen en slaan dan een stuk over. Tussen Kingman en Barstow vond ik een van de gaafste stukken, zowel de heuvels tussen Kingman en Needles als de woestijn tussen Needles en Barstow, waar ik een stuk had dat we een dik half uur niemand voor, achter, links of rechts gezien hadden! Vegas hebben we op het eind van de reis gedaan en dat is een heerlijke plaats om je reis te eindigen! (het kost je denk ik 3,5 uur als je de metropool LA hebt verlaten om naar Vegas te rijden)
Ook een echt aanrader als je Route 66 doet is overnachten in het Wigwam Motel in San Bernardino, de Wigwamz zijn mooier dan die in Holbrook, AZ en hebben flatscreens en een schoon zwembad. Als je hem echt helemaal tot het eind rijdt, en niet via de snelweg gaat vanaf San Bernardino, ben je toch wel 4,5 uur kwijt (wij op zondag ivm minder drukte iets minder) tot het eind, onderweg heb je dan nog mooi tijd om Hollywood BLVD te bezoeken. Ook is overnachten in een wigwam (eigenlijk teepee) toch wel een aparte ervaring en Innkeeper is echt een topgast! Heel de avond mee gekletst en samen wat gegeten.
De laatste twee punten waren voor mij erg belangrijk, ik ben van mening dat je niet echt kunt zeggen dat je Route 66 hebt gereden als je een groot stuk overgeslagen hebt... het zou bij mij knagen als ik het wel overgeslagen had.
Chicago vond ik een geweldige stad, 3 nachten daar geslapen en het gevoel dat ik nog lang niet alles gezien heb! Overnachting in Best Werstern River North is een goed optie als je je huurauto al hebt. Gratis parkeren, goede kamers en acceptabele prijzen.
Sommige mensen doen het stuk Chicago - St. Louis in één dag, maar wij hebben er drie dagen over gedaan. Je hebt dan tijd om niets over te slaan en hoeft niet te haasten, en tijd om bijvoorbeeld Lincoln's huis in Springfield, Cehoka Mounds nabij St. Louis en De Arch in St. Louis te bezoeken.
Als je een State Fair mee kunt pakken is dat echt de moeite waard! Wij waren in Oklahoma City bij de State Fair en hebben er echt van genoten. Vooral het Western gedeelte waar iemand met een lasso trucs deed en iemand anders trucs deed met pistolen en mensen stunts deden op paarden was erg indrukwekkend.
De stad Santa Fe vond ik echt niets aan! Leuke die Adobe huizen maar verder alleen maar souvenirwinkels en kunstgalerijen.
Op veel plaatsen wat nu een Interstate is, was Route 66 een snelweg. Mocht je echt wat tijd winnen zonder 66 te missen dan kun je dat daar doen. Op http://www.stjo66.de staan ALLE stukken 66 die zijn en wat er nog wel en niet te rijden is! Op veel plaatsen is een ouder stuk 66 een frontage road en is een nieuwer stuk een snelweg. Als je het ouder stuk wilt volgen moet je vaak van de ene kant van de snelweg naar de ander. Dit vonden wij soms wel irritant.
Als je overnacht in Williams, is the Grand Motel een aanrader. Vaak rond de 15-20 dollar goedkoper dan de meeste motels en schone kamers. Wij hadden zelfs een room met 2 kamers en een keuken voor nog geen 50 dollar (of minder, weet niet precies)
Ik ben blij dat ik de route helemaal heb gedaan tot aan Santa Monica zonder een d-tour naar Vegas, dit doen heel veel mensen en slaan dan een stuk over. Tussen Kingman en Barstow vond ik een van de gaafste stukken, zowel de heuvels tussen Kingman en Needles als de woestijn tussen Needles en Barstow, waar ik een stuk had dat we een dik half uur niemand voor, achter, links of rechts gezien hadden! Vegas hebben we op het eind van de reis gedaan en dat is een heerlijke plaats om je reis te eindigen! (het kost je denk ik 3,5 uur als je de metropool LA hebt verlaten om naar Vegas te rijden)
Ook een echt aanrader als je Route 66 doet is overnachten in het Wigwam Motel in San Bernardino, de Wigwamz zijn mooier dan die in Holbrook, AZ en hebben flatscreens en een schoon zwembad. Als je hem echt helemaal tot het eind rijdt, en niet via de snelweg gaat vanaf San Bernardino, ben je toch wel 4,5 uur kwijt (wij op zondag ivm minder drukte iets minder) tot het eind, onderweg heb je dan nog mooi tijd om Hollywood BLVD te bezoeken. Ook is overnachten in een wigwam (eigenlijk teepee) toch wel een aparte ervaring en Innkeeper is echt een topgast! Heel de avond mee gekletst en samen wat gegeten.
De laatste twee punten waren voor mij erg belangrijk, ik ben van mening dat je niet echt kunt zeggen dat je Route 66 hebt gereden als je een groot stuk overgeslagen hebt... het zou bij mij knagen als ik het wel overgeslagen had.
Deel 2 zou ik dan ook zeker aanschaffen! Had m eigenlijk wel voor je mee kunnen nemenmerluza schreef:
Wij hebben dat boek (vol.1) tijdens onze reis gekocht en pas achteraf open gedaan. Het is veel completer dan onze eigen foto-collectie. Het is sowieso een leuk boek om in de kast te hebben. Zelfde voor de The Mother Road 75th Anniversary Edition.
En dan heb je nog deze Nederlandstalige site: http://www.rte66.nl. De informatie per staat hadden wij volledig uitgeprint en daar hebben we veel aan gehad.

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Dat is spijtig dat je dat nu pas voorsteltRover schreef:Deel 2 zou ik dan ook zeker aanschaffen! Had m eigenlijk wel voor je mee kunnen nemen

Fijn te lezen dat de State Fair je goed bevallen is. Wij hebben er ook van genoten. De hele staat Oklahoma vond ik trouwens één van de leukste om door te rijden. Voor de rest, gelijkaardige ervaringen (Chicago, San Bernardino).
Santa Fé was voor ons een rustpunt (2 overnachtingen), maar daar was het Routegevoel ver te zoeken inderdaad. Het was een leuk stadje en ik vond het een goede locatie om wat uit te rusten, maar in en errond waren ze niet met Route 66 bezig zoals elders. Dat viel ons in heel New Mexico wel op, daar heeft de I-40 het echt overgenomen (met een aantal uitzonderingen natuurlijk, zoals het Blue Swallow motel), en was de Santa Fe Trail precies belangrijker.
Bedankt Rover. Grappig, afgelopen zaterdag zijn we ook naar Cahokia Mounds geweest (wat een VIC!!!) en met het "gondeltje" de Arch op. Vanuit onze hotelkamer zagen we de borden: I44/Us50/R66.....
Santa Fe is een beetje toeristisch maar wij vonden de Plaza en vooral die kerk met die fantastische trap zeer de moeite waard. geen plaats om nog eens terug te komen imo (evenmin als Taos trouwens). Eigenlijk vonden we ABQ nog het aantrekkelijkst. En bedankt voor de State Fair tip.
Yeehaw
Santa Fe is een beetje toeristisch maar wij vonden de Plaza en vooral die kerk met die fantastische trap zeer de moeite waard. geen plaats om nog eens terug te komen imo (evenmin als Taos trouwens). Eigenlijk vonden we ABQ nog het aantrekkelijkst. En bedankt voor de State Fair tip.
Yeehaw
Visitor Information Center.....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1492 Weergaves
-