Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rover: Route 66

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Reis Rover: Route 66

Bericht door Coyote »

Rover schreef:De tom tom route ben ik nog steeds aan het aanpassen, duurt toch wat langer dan verwacht 8)
Ja, kan ik me voorstellen, zeker als je de route zelf nog niet gereden hebt. Gelukkig wordt de route vanaf Chicago tot New Mexico heel goed aangegeven met borden. Dus de combinatie van TomTom en de borden langs de weg was een hele goede voor mij. :)

Verder heb ik heel veel gehad aan de beschrijving van de route per staat op http://www.rte66.nl/. Die heb ik helemaal geprint en ingebonden. Tijdens mijn rit was dat een belangrijk naslagwerk.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Ik kom hier zeker terug want wij zijn ook van plan om volgend jaar in september deze route te rijden . Roland heb jij een reisverslag van Route 66 ? Ik vind het zo direkt niet .
Is de route te rijden met een camper of toch beter een auto huren ??
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Gerd schreef:Roland heb jij een reisverslag van Route 66 ? Ik vind het zo direkt niet.
Ik heb nog geen echt reisverslag. Die komt er wel maar heb nog niet de tijd genomen daar echt aan te werken. Ik heb wel in mijn reistopic een korte verslag bijgehouden toen ik Route 66 reed. Dat verslag vind je vanaf hier.
Is de route te rijden met een camper of toch beter een auto huren ??
Tja, ik ben geen camperexpert maar de wegen zijn in ieder geval geen belemmering voor een camper. Weet alleen niet hoe het gesteld is met de campings/campgrounds rond Route 66. Wellicht dat je daar eens op kunt zoeken.

Met de auto, en dan vooral de cabrio, vond ik het in ieder geval geweldig! :D

Roland

Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Bedankt , ik heb je verslag al zitten lezen en ik hoop binnenkort de foto's ook te kunnen bewonderen :thumbup:
Markdevries
Amerika-ontdekker

Bericht door Markdevries »

heb je al besloten met wat voor een auto je gaat? En met wat voor auto zijn de anderen gegaan? Ik heb zelf deze droom namelijk ook, maar aangezien ik vrij jong ben en bijvoorbeeld een fascinatie heb voor desert rock en de plaats Palm Desert zou ik de reis graag in een stoere amerikaanse bak doen (camaro ofzo). Is dit onhandig denken jullie (kan je beter een 4x4 nemen bijvoorbeeld voor als je langs een national park komt)? Of is het niet te doen qua benzine. Of hebben jullie dit ook gedaan en was het superstoer, zoals ik denk dat het is? :lol:
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Tot hiertoe is onze eerste keuze een camper , omdat het bij de vorige reis zo fijn reizen was . Maar ik twijfel nog , omdat ik denk dat de motels/hotels langs de Route66 ook wel iets hebben . Wij zouden in september 2011 gaan en hebben dus nog tijd om daarover te beslissen .
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

We zijn op dit moment onderweg in de USA en zijn nu in North Carolina. Onze huurauto is een GMC Acadia en Hertz heeft ons de meest luxieuze versie meegegeven die je maar kunt bedenken. Bijna 5.10 meter lang en 2 meter breed. De auto had slechts 500 miles op de teller en is dus splinternieuw. Ze noemen hem een cross over maar de cat was gewoon standard SUV AWD. Over een stoere bak gesproken met telefoon, Onstar, 19'' velgen en ga zo maar door. De prijs die wij voor dit "monster"" betaalden was 41 Euro per dag all in. We moeten wel drop off betalen natuurlijk omdat we uiteindelijk de auto in San Diego inleveren. D/o kosten zijn $ 585,-- incl. taxes. We hebben ook betaald voor een 2nd driver. Dat was $ 65,== voor de gehele (75 dagen) periode. De auto is gehuurd in Florida. We hebben geen enkele reservering gemaakt en kunnen tot nu toe heel gemakkelijk onderdak vinden. We wilden een gps aanschaffen maar hebben hier vanaf gezien. Geen enkele noodzaak voor een gps in ons geval. Wel zijn we blij een notebook bij ons te hebben. Bijna overal free wifi. Over enkele weken gaan we ook weer een stuk R66 rijden. Ik zal de topic blijven volgen. Btw, deze auto is een 8 seater maar met de 3de rij naar beneden is de kofferruimte zo groot dat je er een bed van kunt maken, nou ja, grain of salt....
Yeehaw
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Bedankt voor de info !! Gave wagen hebben jullie bij hoor !
Hebben jullie ergens een reisverslag staan ? Heb ik iets gemist ?
Nog een fijne reis verder :thumbup:
Markdevries
Amerika-ontdekker

Bericht door Markdevries »

Wow ik heb die GMC ff opgezocht! Wat een vette bak! Ik kan me voorstellen dat als je het geld hebt, het fijn is om zo'n bak te kunnen huren. Maar een snel rekensommetje leert mij toch al dat jullie in totaal meer dan 3500 dollar kwijt zijn voor de autohuur. Hebben jullie ook overwogen om een auto te kopen en aan het eind van de rit weer te verkopen? In de VS zijn auto's toch een stuk goedkoper en ik denk dat je voor 3500 (of meer als je hem weer verkoopt aan het einde) wel iets op de kop kan tikken wat de hele weg blijft rijden. Niet met die opties en luxe uiteraard, maar alsnog.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wat een gave auto hebben jullie meegekregen Hans. Leuk dat je dat even komt vertellen. Het is ook wel bijzonder fijn reizen natuurlijk met zo'n grote luxe wagen, zeker als je er zo lang mee "moet" reizen als jullie..... :lol:

Ben benieuwd naar jullie Route66 ervaringen de komende tijd. Wij vonden het in elk geval geweldig.

Veel plezier verder!

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Hey Marjan , hoe hebben jullie de Route66 ervaren ? Heb je ze helemaal gedaan of ergens onderweg een andere richting gekozen ?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zo lang een auto huren is idd duur maar een auto kopen zonder adres in de USA is wel een probleem om nog maar niet te spreken van het verkopen. Verder zien wij ons niet in een oude auto rondrijden.
Hoi Marjan. Ivm met het schitterende weer is het tot nu toe meer een strandvakantie dan een ontdekkingsreis. Wat een geweldige stranden aan de oostkust van de USA! Zijn erg onder de indruk. Orlando-Daytona-St. Augustine=Savannah-Charleston-Wrightsville Beach-Outer Banks tot nu toe en we zijn poepie bruin...en hebben vrijwel nog geen stuk interstate gereden. Alles over A1A, Us17 en us264.
Yeehaw
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Jullie lijken daar een hele leuke tijd te hebben :thumbup:
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Net terug van de reis. Ik heb een heerlijke reis gehad!

Als ik mijn verslag klaar heb zal ik deze wel plaatsen.

Ik ben blij dat ik de route helemaal heb gedaan tot aan Santa Monica zonder een d-tour naar Vegas. Tussen Kingman en Barstow vond ik een van de gaafste stukken, zowel de heuvels tussen Kingman en Needles als de woestijn tussen Needles en Barstow, waar ik een stuk had dat we een dik half uur niemand voor, achter, links of rechts gezien hadden! Vegas hebben we op het eind gedaan en dat is een heerlijke plaats om je reis te eindigen!

Ook een aanrader als je Route 66 doet is overnachten in het Wigwam Motel in San Bernardino, de Wigwamz zijn mooier dan die in Holbrook, AZ. Als je hem echt helemaal tot het eind rijdt, en niet via de snelweg gaat vanaf San Bernardino, ben je toch wel 4,5 uur kwijt (wij op zondag ivm minder drukte iets minder). Ook is overnachten in een wegwam toch wel een aparte ervaring en Innkeeper is echt een topgast! Heel de avond mee gekletst en samen wat gegeten.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Welkom terug! :)

Leuk dat je van Route 66 genoten hebt! :thumbup: Had ook niet anders verwacht. :mrgreen:

Ben met je eens dat je Route 66 helemaal moet doen als je die wilt rijden en zonder 'onderbrekingen' onderweg en zeker uitrijden, ook het laatste lange stuk door Los Angeles. Grappig dat je het WigWam motel in San Bernardino ook zo leuk vond. Was één van mijn leukste overnachtingen waar ik echt het 'Route 66-gevoel' had. :D

Ben benieuwd naar je verslag...moet er zelf ook nog mee aan de slag maar ben de laatste tijd met andere dingen bezig. :wink:

Roland

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Heel goed dat je via Topock en National Trails hw bent gereden. Dat laatste stuk meanderend over I40 wordt veel te vaak overgeslagen.
We zitten nu in Branson,MO en het wordt tijd het verslag van Roland eens tevoorschijn te halen (bedankt vast Mate en we hebben een kop koffie bij Mark in MO gedronken onderweg in hun prachtige huis)
Nu even een vraagje.....van Branson kunnen we terugrijden naar Springfield en van daar R66 gaan rijden naar OKC en verder naar Shamrock. In Shamrock gaan we R66 verlaten en rijden noord naar Kansas en later naar Colorado over us50 (stukje us50/R66/I44 ten zuiden van St. Louis was opmerkelijk met de borden naaast elkaar).
We kunnen van Branson ook via Arkansas naar Tulsa rijden maar missen dan R66 tussen Springfield en Tulsa. Tussen Branson en Shamrock hebben we zeker 4 dagen (doen het rustig aan) dus tijd genoeg. Hoe vonden jullie het stuk Springfield-Joplin-Tulsa in vergelijking met Tulsa-OKC-Shamrock? I know, beauty is in the eye of the beholder....maar toch ;)
En dan die WigWam motels. Holbrook kennen we maar in Kentucky hebben we er nog een gechecked. Wigwam Village 2 in Cave City (niet langs R66) Wilden daar slapen maar, en we hebben echt niet veel kapsones (:) de locatie en de amenities waren niet aantrekkelijk dus hebben we ervan af gezien (en maar goed ook want ons verblijf in het Mammoth Cave Hotel was fantastisch, en maar $ 15,-- duurder dan de WigWams.
Woensdag vertrekken we uit Branson.
Cheers from Missouri
Hans
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Volgens mij ben ik de meeste populaire Route 66 attractie.
gisteren nog weer bovenstaand lid hans (yeehaw) op bezoek gehad :lol:
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Yeehaw schreef:Hoe vonden jullie het stuk Springfield-Joplin-Tulsa in vergelijking met Tulsa-OKC-Shamrock? I know, beauty is in the eye of the beholder....maar toch ;)
Springfield-Joplin-Tulsa:

Stuk van Springfield tot Joplin is kwa omgeving niet zo heel bijzonder vond ik. Onderweg heb je wel een aantal leuke stops:
Net na Halltown heb je http://gayparitasinclair.com/, een oud tankstation, vent kan echt de oren van je kop lullen maar wel erg leuk verder.

Stuk verder heb je http://www.redoakiimissouri.com/. Daar heeft een miljonair op een stuk grond allemaal gebouwen geplaatst die hij gekocht heeft, waardoor het net een soort stadje is uit pak m beet 1930. De persoon van het tankstation dat ik hierboven noemde zal je ook adviseren er heen te gaan.

In Galena (Kansas) heb je http://4womenontheroute.com/Language.html, daar kun je een bekend figuur op CARS zien, ook zijn er nog wat gebouwen uit Galena te zien in de film. Ook leuk historisch centrum.

Net boven Miami heb je Picher, dat is een spookstad waar de mensen nog niet zo heel lang geleden de stad moesten verlaten omdat het water vervuild was. Ik vond het erg apart om in een moderne spookstad te rijden! Echt een aanrader als je daar van houdt en dit stuk rijdt.

Ten zuiden van Miami heb je de Sidewalk Highway. Hier is Route 66 slechts 9 feet, maar wij vonden de staat enorm slecht. Het staat ook niet aangegeven volgens mij dus je moet eigenlijk wel de EZ guide hebben wil je het stuk rijden.

Net voor Tulsa heb je bij Catoosa http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Whale_of_Catoosa.

In Tulsa zelf vond ik het wel leuk de http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_Driller te zien.

Tulsa-OKC-Shamrock:
Kwa omgeving vond ik dit stuk mooier om te rijden dan het vorige deel, het landschap is toch net wat mooier in mijn beleving.
Ten westen van Tulsa (ook wel ten oosten maar iets minder volgens mij) kom je heel veel ja-knikkers en ander olie gerelateerde dingen tegen.

Ten zuiden van Bristow heb je een stuk Dirt 66, geeft je een gevoel het het in de eerste jaren van 66 was om de Dirt roads te rijden. Je hebt daar ook een houten brug die in 1914 geplaatst is. Op de volgende link is het het stuk OZT-1928 http://www.stjo66.de/images/66-OK2005-1 ... olie13.jpg

Bij Arcadia heb je http://www.arcadiaroundbarn.org/ en http://www.roadsideamerica.com/story/14482, waar iemand allemaal 66 iconen heeft nagebouwd. Stukje verderop heb je http://okc.about.com/od/attractionsande ... pops66.htm waar je honderden soorten frisdrank kunt kopen met heel aparte smaken. Zeker de moeite waard!

OKC heb je een state capitol met een Oil Rig voor de deurt. Ook wel apart.

Na El Reno begint een van de mooiste stukken 66 met beton wat in de jaren 30 gelegd is. Dit is bijna nog helemaal in tact.

In Clinton heb je http://www.okhistory.org/outreach/museums/route66.html. Dit museum vonden wij leuker dan het National Historic 66 museum dat je later in Elk City zult tegenkomen. Dus als je 1 van de 2 pakt, raad ik het museum in Clinton aan.

In Erick, net voor de grens bij Texas, heb je http://www.waymarking.com/waymarks/WM1R ... p_Erick_OK. In deze shop is niets te koop maar de mensen die er wonen zijn prettig gestoord, je moet er wel tegen kunnen :mrgreen: Ik denk niet dat iedereen zich daar op zijn gemak voelt maar wij vonden het geweldig.

Het stuk verder van Texola tot aan Shamrock is eigenlijk vrij saai en Route 66 is een frontage road. Maar dat stuk is maar 15 mijl.

Als je echt moet kiezen wordt het een lastige keuze :mrgreen:
Ik raad in ieder geval wel aan de EZ guide aan te schaffen..!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hartstikke bedankt Rover. Als je alle plaatsen op Roadsideamerica gaat zoeken kom je nog veel meer tegen. We hebben besloten R66 "op te pakken" vanaf Koyil,OK (Totem palen) en te overnachten in Claremore want het Will Rodgers museum willen we ook bezoeken. Dan de volgende morgen eerst de Whale etc etc. Die onverharde wegen stonden ook in LP aangegeven maar die moeten dan maar een volgende keer...;)
Yeehaw
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Die Totempalen was ik nog vergeten ja! Ook leuk :mrgreen:

In Foyil heb je ook een beeld van Andy Payne, winnaar van de Transcontinental Footrace in 1928 van LA tot New York, race was om Route 66 te promoten.

En ja op Roadside america staan nog genoeg andere tips.

In Claremore heb je nog J.M. Davis Arms museum. Grootste prive wapencollectie ter wereld. Was helaas net dicht toen wij daar langs kwamen, maar anders hadden we dit zeker bezocht.

OKC heeft het Cowboy museum wat ook wel leuk is en natuurlijk het monument van de aanslag.

Genoeg te doen :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer