Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hulp bij trip door USA
Hulp bij trip door USA
Liefste forumleden,
Mijn vriend en ik plannnen voor volgende zomer een trip door de USA. Natuurlijk niet door heel de USA, dat is nogal onmogelijk op een maand, maar ik zal hieronder even weergeven wat onze globale plannen tot nu toe zijn:
* 30 juni vertrek naar Washington DC (per vlucht)
* 4 juli vertrek naar NY (per bus)
* 8 of 9 juli vertrek naar Berea (Ohio, vlakbij Cleveland; per trein)
* rond 20 juli vertrek naar LA of Las Vegas (per vlucht)
* rond 3 augustus terug huiswaarts
DC en NY liggen zo goed als vast dat we dat dan gaan doen, ik ben daar al eens geweest, dus we willen er niet super veel tijd voor uitrekken. Vervolgens gaan we mijn familie (nuja, gastfamilie) bezoeken, waar we wel veel tidj voor uitrekken. Vervolgens vliegen we ofwel op LA ofwel op Las Vegas (dat is goedkoper). Nu is mijn vraag wat jullie denken dat we zeker niet mogen missen als we aan de Westkust zijn. Een auto huren is voor ons waarschijnlijk geen optie, maar tips voor andere vervoersmiddelen zijn zeker welkom, want we willen natuurlijk zoveel mogelijk gezien en gedaan hebben tijdens ons verblijf ginder. Hopelijk kunnen jullie ons hier verder mee helpen!
Mijn vriend en ik plannnen voor volgende zomer een trip door de USA. Natuurlijk niet door heel de USA, dat is nogal onmogelijk op een maand, maar ik zal hieronder even weergeven wat onze globale plannen tot nu toe zijn:
* 30 juni vertrek naar Washington DC (per vlucht)
* 4 juli vertrek naar NY (per bus)
* 8 of 9 juli vertrek naar Berea (Ohio, vlakbij Cleveland; per trein)
* rond 20 juli vertrek naar LA of Las Vegas (per vlucht)
* rond 3 augustus terug huiswaarts
DC en NY liggen zo goed als vast dat we dat dan gaan doen, ik ben daar al eens geweest, dus we willen er niet super veel tijd voor uitrekken. Vervolgens gaan we mijn familie (nuja, gastfamilie) bezoeken, waar we wel veel tidj voor uitrekken. Vervolgens vliegen we ofwel op LA ofwel op Las Vegas (dat is goedkoper). Nu is mijn vraag wat jullie denken dat we zeker niet mogen missen als we aan de Westkust zijn. Een auto huren is voor ons waarschijnlijk geen optie, maar tips voor andere vervoersmiddelen zijn zeker welkom, want we willen natuurlijk zoveel mogelijk gezien en gedaan hebben tijdens ons verblijf ginder. Hopelijk kunnen jullie ons hier verder mee helpen!
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Hulp bij trip door USA
Je zou de Highway 1 naar San Francisco kunnen rijden - misschien een leuke stad voor jullie om te bezoeken als je er nog nooit bent geweest, veel mensen zijn er enthousiast over. Je kunt ook wat zuidelijker blijven en bijv. San Diego bezoeken en wat natuur tussen Los Angeles en Las Vegas.
Derk
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zonder auto zal het lastig worden. Je kunt in Las Vegas zelf wel veel doen zonder auto, maar als je iets buiten de stad wilt doen zit je vast aan dure) georganiseerde tours.
Als jullie wel een rijbewijs hebben zou ik toch kijken of het niet handig is om voor sommige stukken een auto te huren. Tussen de grote steden zal het met een bus ook wel lukken, maar als je nog wat nationale parken wilt bezoeken wordt het lastig zonder auto. Als je op de NPS-site (http://www.nps.gov) kijkt voor de parken kun je zien wat de mogelijkheden zijn met het openbaar vervoer. Yosemite en Sequoia hebben bijvoorbeeld allebei een busdienst.
Marianne
Als jullie wel een rijbewijs hebben zou ik toch kijken of het niet handig is om voor sommige stukken een auto te huren. Tussen de grote steden zal het met een bus ook wel lukken, maar als je nog wat nationale parken wilt bezoeken wordt het lastig zonder auto. Als je op de NPS-site (http://www.nps.gov) kijkt voor de parken kun je zien wat de mogelijkheden zijn met het openbaar vervoer. Yosemite en Sequoia hebben bijvoorbeeld allebei een busdienst.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Het kan zijn dat jullie het niets vinden, maar ik vond in mijn jonge jaren Trekamerica wel fijn.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Bedankt voor jullie tips en antwoorden, we gaan deze zeker eens goed bekijken.
Het blijkt wel dat je in Michigan onder de 21 een auto mag huren, dus misschien dat we dat dan gaan doen en een road trip maken naar LA. Ik weet dat dit best wel lang is, maar als we er een 4 of 5-tal dagen voor uitrekken en ondertussen nog enkele dingen bezoeken, is het misschien wel mogelijk. Wat denken jullie daarvan? Heeft iemand dit toevallig al gedaan, en kan hij/zij ons handige tips geven (ivm slaapplaatsen, plaatsen die we zeker moeten bezoeken als we er toch voorbij komen e.d.)?
En kan iemand mij vertellen wat de prijs voor benzine momenteel is in de VS? =)
Het blijkt wel dat je in Michigan onder de 21 een auto mag huren, dus misschien dat we dat dan gaan doen en een road trip maken naar LA. Ik weet dat dit best wel lang is, maar als we er een 4 of 5-tal dagen voor uitrekken en ondertussen nog enkele dingen bezoeken, is het misschien wel mogelijk. Wat denken jullie daarvan? Heeft iemand dit toevallig al gedaan, en kan hij/zij ons handige tips geven (ivm slaapplaatsen, plaatsen die we zeker moeten bezoeken als we er toch voorbij komen e.d.)?
En kan iemand mij vertellen wat de prijs voor benzine momenteel is in de VS? =)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Zie voor benzineprijzen: http://www.gasbuddy.com/
Bij Thrifty kun je ook in Las Vegas een auto huren als je nog geen 21 bent (als hun voorwaarden op internet tenminste kloppen).Alatariel schreef:Bedankt voor jullie tips en antwoorden, we gaan deze zeker eens goed bekijken.
Ben er zelf ook over aan het denken om van daaruit komende zomer een rondreis te gaan maken.
- Valerie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb 2x een reis gedaan met Suntrek (georganiseerde internationale rondreis). Ze hebben reizen van enkele dagen tot weken. Keuze zat 
Misschien is dat iets.

Misschien is dat iets.
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Ik kan op hun site niet meteen zien dat je kan huren onder de 21, er staat enkel dat als je onder de 25 bent dat je dan een fee moet betalen, maar dat is volgens mij bij elke maatschappij. Maar kunnen we er dan gewoon vanuit gaan dat je onder de 21 ook mag huren? =)Royy schreef:Bij Thrifty kun je ook in Las Vegas een auto huren als je nog geen 21 bent (als hun voorwaarden op internet tenminste kloppen).Alatariel schreef:Bedankt voor jullie tips en antwoorden, we gaan deze zeker eens goed bekijken.
Ben er zelf ook over aan het denken om van daaruit komende zomer een rondreis te gaan maken.
@hierboven: Dat zal ik eens van naderbij bekijken, bedankt!

Nou, bij al hun andere vestigingen staat er specifiek dat je onder de 21 niks kunt huren, en van 21-25 een extra fee.
Bij de lokale voorwaarden van de vestiging in Vegas staat inderdaad alleen dat je onder de 25 een extra fee moet betalen.
Ik was zelf sowieso nog van plan om dit ´ns na te vragen, dus ik zal ze straks wel even mailen. Zodra ik antwoord heb laat ik hier wel wat weten
Bij de lokale voorwaarden van de vestiging in Vegas staat inderdaad alleen dat je onder de 25 een extra fee moet betalen.
Ik was zelf sowieso nog van plan om dit ´ns na te vragen, dus ik zal ze straks wel even mailen. Zodra ik antwoord heb laat ik hier wel wat weten

Dat zou super zijn! Alvast bedankt =)
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Jammer, dat jullie 4 juli vertrekken uit DC. Het 4th of July vuurwerk daar met de monumenten op de achtergrond is schitterend.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hmm misschien toch een dagje later naar NY vertrekken dan, het is het overwegen waard =)Petra/VS schreef:Jammer, dat jullie 4 juli vertrekken uit DC. Het 4th of July vuurwerk daar met de monumenten op de achtergrond is schitterend.
Alatariel schreef:Dat zou super zijn! Alvast bedankt =)
Pff in hun antwoord verwijzen ze me weer naar de standard policy, terwijl ik toch duidelijk naar de local policy in Las Vegas vroeg, aangezien ze op hun site zelf aangeven dat het in bepaalde gebieden wel mogelijk is om een auto te huren als je nog geen 21 bent

Nog maar ns proberen...
Hmm, dat is wel stom, ik hoop dat je deze keer meer succes hebt, al vrees ik daar een beetje voor, want in het algemeen kan je toch enkel in de staten New York en Michigan een auto huren onder je 21, niet? Ik hoop dat ik het mis heb, want een auto huren in Las Vegas zou echt zo handig zijn!
Kreeg nu als antwoord dat hun site niet klopt, en dat onder 21 een auto huren ook in Vegas niet mogelijk is... Helaas
Ik heb wel nog een bedrijf gevonden met vestigingen in LA & SF, waar je kunt huren als je 20 bent, misschien dat je daar wat aan hebt?
http://www.supercheapcar.com/
Heb ns naar wat reviews gezocht, en kan eigenlijk alleen maar positieve dingen over het bedrijf vinden, dus lijkt me dat het wel te vertrouwen is.

Ik heb wel nog een bedrijf gevonden met vestigingen in LA & SF, waar je kunt huren als je 20 bent, misschien dat je daar wat aan hebt?
http://www.supercheapcar.com/
Heb ns naar wat reviews gezocht, en kan eigenlijk alleen maar positieve dingen over het bedrijf vinden, dus lijkt me dat het wel te vertrouwen is.
20 zou perfect zijn! Bedankt voor het zoeken, ik ga meteen eens kijken op die site!
Hopelijk heb jij ook wat aan die site? Of ben je nog geen 20? Wat zijn je plannen eigenlijk en voor wanneer juist? =)
Hopelijk heb jij ook wat aan die site? Of ben je nog geen 20? Wat zijn je plannen eigenlijk en voor wanneer juist? =)
Ik zou zelf heel graag een rondreis door het zuidwesten maken, eind juli/begin augustus komend jaar. Of ik dat ook daadwerkelijk ga doen hangt vooral ervanaf of ik iemand kan vinden die mee wil (en die het ook kan betalen, dat is meestal het grootste probleem met al die arme studenten
)
Ben dit jaar uiteindelijk alleen gegaan, voornamelijk in Arizona en Miami geweest. Was het samen met iemand anders aan het plannen, maar hem werd het helaas wat te duur. En ik wilde zo graag dat ik toen maar besloten heb om alleen te gaan. Op zich voor een keertje best te doen, maar voor nog eens... Zeker niet voor zo´n rondreis, waarbij je toch geregeld langere stukken in de auto zit.
Komende zomer ben ik zelf ook 20, dus als alles doorgaat heb ik zelf inderdaad ook iets aan die site

Ben dit jaar uiteindelijk alleen gegaan, voornamelijk in Arizona en Miami geweest. Was het samen met iemand anders aan het plannen, maar hem werd het helaas wat te duur. En ik wilde zo graag dat ik toen maar besloten heb om alleen te gaan. Op zich voor een keertje best te doen, maar voor nog eens... Zeker niet voor zo´n rondreis, waarbij je toch geregeld langere stukken in de auto zit.
Komende zomer ben ik zelf ook 20, dus als alles doorgaat heb ik zelf inderdaad ook iets aan die site

Ja inderdaad, het is niet goedkoop, dus iemand vinden die mee wilt en het kan betalen is niet altijd even gemakkelijk, zeker niet als student. Ik zal zelf moeten lenen bij mijn ouders en later afbetalen, want ik ben echt niet goed in sparen (maar ik doe mijn best :p)
Je moet wel zien bij die site, de auto's kan je enkel huren voor in een bepaalde regio te rijden, als je in andere regio's wilt gaan rijden moet je bijbetalen, dus daar zou ik wel eens goed naar kijken. Maar als je enkel in California en Nevada wil rondtrekken, dan komt het wel goed!
Veel plezier nog met plannen en bedankt voor de handige site!
Je moet wel zien bij die site, de auto's kan je enkel huren voor in een bepaalde regio te rijden, als je in andere regio's wilt gaan rijden moet je bijbetalen, dus daar zou ik wel eens goed naar kijken. Maar als je enkel in California en Nevada wil rondtrekken, dan komt het wel goed!
Veel plezier nog met plannen en bedankt voor de handige site!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1837 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 8 Reacties