Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
beste reistijd West Canada
beste reistijd West Canada
Kan iemand mij vertellen wat de beste reistijd is om naar west Canada te gaan?
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
-
- Amerika-ontdekker
Re: beste reistijd West Canada
Vanaf eind mei tot eind september is de beste periode volgens mij. Als je de kust en de rockies combineert, probeer dan je verblijf in de rockies zo dicht mogelijk bij de zomer te organiseren. Dus in het voorjaar op het einde van je verblijf en in het najaar in het begin van de reis.
Een one way Calgary - Vancouver of omgekeerd is ideaal om langs de hoogtepunten te rijden. Als je tijd genoeg hebt kan je Vancouver Island en de rockies combineren. Allebei prachtige gebieden!
Ann heeft een mooie route opgesteld:
http://www.angelfire.com/super2/nationa ... route.html
Het noorden van Vancouver Island is ook prachtig en rustig, maar niet in deze route opgenomen.
Een one way Calgary - Vancouver of omgekeerd is ideaal om langs de hoogtepunten te rijden. Als je tijd genoeg hebt kan je Vancouver Island en de rockies combineren. Allebei prachtige gebieden!
Ann heeft een mooie route opgesteld:
http://www.angelfire.com/super2/nationa ... route.html
Het noorden van Vancouver Island is ook prachtig en rustig, maar niet in deze route opgenomen.
Jawel, maar dan kan ik alleen onze ervaringen vertellen.
Wij gaan altijd (al 6x) van half juni tot half juli. Voordelen de bergen hebben nog sneeuw. Je hebt mooie lange dagen. Veel wildlife (vooral veel beren). Het is nog niet super druk voor 12 uur kun je overal een campingplek krijgen. De meeste wandelpaden zijn dan sneeuwvrij.
Wij gaan altijd (al 6x) van half juni tot half juli. Voordelen de bergen hebben nog sneeuw. Je hebt mooie lange dagen. Veel wildlife (vooral veel beren). Het is nog niet super druk voor 12 uur kun je overal een campingplek krijgen. De meeste wandelpaden zijn dan sneeuwvrij.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij waren er half juli en begin augustus. We hebben heerlijk weer gehad (rond de 30 graden) met elke dag strakblauwe luchten. Ook waren alle wegen vrij van sneeuw en dus goed begaanbaar.
Als wij teruggaan naar Canada gaan we weer in juli.
Ik lees veel verhalen van mensen die in juni of september gingen en heel veel regen hadden.
Marjon
Als wij teruggaan naar Canada gaan we weer in juli.
Ik lees veel verhalen van mensen die in juni of september gingen en heel veel regen hadden.
Marjon
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Voor mij is september de ideale reismaand voor West-Canada: Veel minder druk dan juli en augustus, accommodaties zijn minder vol en minder duur en in tegenstelling tot juni heb je geen last meer van sneeuw op de wandelpaden. Ja, het is al wat frisser dan en nachtvorst en een enkele sneeuwbui zijn mogelijk, maar dat heeft ook voordelen: geen last van muggen en black flies bij voorbeeld. Periodes met nachtvorst en sneeuwbuien zijn trouwens zelfs midden in de zomermaanden mogelijk.
Natuurlijk zijn er ook een paar nadelen van het reizen in september: de dagen zijn korter dan in juni, de wildflowers zijn uitgebloeid en de er zijn nauwelijks jonge dieren meer. Toch wegen deze nadelen voor mij niet op tegen de voordelen.
Natuurlijk zijn er ook een paar nadelen van het reizen in september: de dagen zijn korter dan in juni, de wildflowers zijn uitgebloeid en de er zijn nauwelijks jonge dieren meer. Toch wegen deze nadelen voor mij niet op tegen de voordelen.
Heb je veel last van sneeuw op wandelpaden in juni?
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
wij gingen enkele jaren terug ook in juni en vonden dat een ideale periode!
nu willen we volgende zomer echter in de tweede helft van augustus gaan om op optimaal kans te hebben op wildlife:
EN grizzly's (bij Hyder) EN orka's (bij telegraph cove)...
Maar augustus is wel duur
nu willen we volgende zomer echter in de tweede helft van augustus gaan om op optimaal kans te hebben op wildlife:
EN grizzly's (bij Hyder) EN orka's (bij telegraph cove)...
Maar augustus is wel duur

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Hoi died79!
Of er nog veel sneeuw ligt op de wandelpaden in juni is natuurlijk afhankelijk van hoe de winter daarvoor is verlopen en hoe warm het voorjaar is geweest. Dit jaar was bij voorbeeld een winter met extreem veel sneeuw met het gevolg, dat sommige van de hoger gelegen wandelpaden in de Rockies nu nog onder een dik pak sneeuw liggen. Dat is natuurlijk niet elk jaar zo, maar in hoger gelegen regio's moet je daar wel degelijk rekening mee houden. Of dat hinderlijk is voor jouw vakantieplanning is bovendien afhankelijk van wat jullie allemaal van plan zijn. Plan je een echte wandelvakantie, waarbij je ver van de gebaande wegen de bergen in wilt trekken, dan kan een dik pak sneeuw op de wandelpaden wel degelijk roet in het eten gooien. Wil je maar kleine wandelingetjes naar bekende bezienswaardigheden dicht bij de weg doen, dan heb je daar natuurlijk minder last van.
Ook sneeuw kan bovendien zo zijn voordelen hebben. Zo waren bij voorbeeld dit jaar in Yellowstone NP veel meer beren in lagere gebieden langs de weg te zien dan normaal rond deze tijd van het jaar, gewoon omdat de hoger gelegen gebieden nog onder een dik pak sneeuw lagen. Ik kan me voorstellen, dat hetzelfde ook in Canada het geval was.
Groetjes en veel plezier met de verdere planning,
Franziska
Of er nog veel sneeuw ligt op de wandelpaden in juni is natuurlijk afhankelijk van hoe de winter daarvoor is verlopen en hoe warm het voorjaar is geweest. Dit jaar was bij voorbeeld een winter met extreem veel sneeuw met het gevolg, dat sommige van de hoger gelegen wandelpaden in de Rockies nu nog onder een dik pak sneeuw liggen. Dat is natuurlijk niet elk jaar zo, maar in hoger gelegen regio's moet je daar wel degelijk rekening mee houden. Of dat hinderlijk is voor jouw vakantieplanning is bovendien afhankelijk van wat jullie allemaal van plan zijn. Plan je een echte wandelvakantie, waarbij je ver van de gebaande wegen de bergen in wilt trekken, dan kan een dik pak sneeuw op de wandelpaden wel degelijk roet in het eten gooien. Wil je maar kleine wandelingetjes naar bekende bezienswaardigheden dicht bij de weg doen, dan heb je daar natuurlijk minder last van.
Ook sneeuw kan bovendien zo zijn voordelen hebben. Zo waren bij voorbeeld dit jaar in Yellowstone NP veel meer beren in lagere gebieden langs de weg te zien dan normaal rond deze tijd van het jaar, gewoon omdat de hoger gelegen gebieden nog onder een dik pak sneeuw lagen. Ik kan me voorstellen, dat hetzelfde ook in Canada het geval was.
Groetjes en veel plezier met de verdere planning,
Franziska
Ik ga van 6 augustus tot 8 september naar West Canada en Yellowstone.
Wilde eerst in juni, maar na vorig jaar in mei nog ingesneeuwd te hebben gezeten bij Lake Tahoe, wilde ik 't risico maar niet lopen op te koud weer.
Ik start in Vancouver voor 3 dagen, dan ga ik 'n week naar Vancouver island (Port Mc Neil/Telegraph Cove, Tofino, Victoria) dan naar Whister, 100 Mile House, Jasper en Banff. Daarna ga ik in Montana paardrijden op 'n ranch en doe 'n rondje Yellowstone/Grand Tetons en daarna via Calgary weer naar huis.
Hopelijk gaat 't weer meevallen, is de natuur mooi en zie ik veel wildlife.
Wilde eerst in juni, maar na vorig jaar in mei nog ingesneeuwd te hebben gezeten bij Lake Tahoe, wilde ik 't risico maar niet lopen op te koud weer.
Ik start in Vancouver voor 3 dagen, dan ga ik 'n week naar Vancouver island (Port Mc Neil/Telegraph Cove, Tofino, Victoria) dan naar Whister, 100 Mile House, Jasper en Banff. Daarna ga ik in Montana paardrijden op 'n ranch en doe 'n rondje Yellowstone/Grand Tetons en daarna via Calgary weer naar huis.
Hopelijk gaat 't weer meevallen, is de natuur mooi en zie ik veel wildlife.
Onze voorkeur gaat uit naar juni en anders september, ervaringen zijn altijd welkom!
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dan moet je het reisverslag van Esther en Bas eens lezen. Die zijn net terug en hebben meer dan 50 beren gezien en heel veel ander wildlife!Tipsy_1 schreef:nu willen we volgende zomer echter in de tweede helft van augustus gaan om op optimaal kans te hebben op wildlife:
Marjon
- ronaldstark
- Amerikafan
wij waren eind mei, begin juni 2008 in West Canada waarbij Lake Louise nog bijna helemaal dicht zat met ijs. De hike naar het theehuisje (wat overigs nog dicht zat) verliep grotendeels door de sneeuw maar was een plezier om te doen qua uitzicht. De parkeerplaats bij Peyto Lake moest nog sneeuwvrij gemaakt worden. het hangt dus allemaal af van hoe de winter verlopen is en hoe snel de lente/zomer invalt. Net als Esther hadden we een BEEEEERE goede vakantie, wij kwamen op 51 echt getelde beren (dubbele eruit gelaten), varierend van op de weg lopend tot op de skie pistes bij Whistler, tot een moeder black bear met 2 cubs in de achtertuin van onze lodge bij Telegraph Cove. En natuurlijk heel veel ander wildlife.
Succes met plannen.
Ronald
Succes met plannen.
Ronald
Het ziet er super uit allemaal! Wat ben je gemiddeld kwijt voor 3,5 week ( vliegreis, autohuur, hotels) ?
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Vliegticket KLM rechtstreeks Vancouver kost me 960 euro
Autohuur: midsize SUV via usareisen.de kost me ca. 1500 euro voor 31 dagen
Hotels/B&B's/Motels heb ik vanaf 70 dollar tot 200 dollar per nacht
En dan heb je natuurlijk nog eten, drinken, benzine, entrees, excursies e.d.
Zal 'n flinke aanslag op m'n bankrekening worden vrees ik.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
kan ik mij voorstellen want wij zagen een paar jaar terug ook heel veel beren in de juni periode in canada.vana schreef:Dan moet je het reisverslag van Esther en Bas eens lezen. Die zijn net terug en hebben meer dan 50 beren gezien en heel veel ander wildlife!Tipsy_1 schreef:nu willen we volgende zomer echter in de tweede helft van augustus gaan om op optimaal kans te hebben op wildlife:
Marjon
maar nu gaan we specifiek voor de grizzly's bij hyder en de orka's bij telegraph cove
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ja, de beste reistijd is afhankelijk van een aantal factoren (weer, prijzen, drukte, wildlife) en persoonlijke voorkeuren.
Over het algemeen kun je je van mei t/m september prima vermaken. Enkele factoren:
- Het weer: de provincie British Columbia kent 4 verschillende klimaatzones. De kust is echt regengebied, hier heb je niet voor niks een kustregenwoud dat zich uitstrekt over de gehele kuststrook. Voor geheel BC geldt dat juni gemiddeld genomen het meest instabiel is, dat komt door opwarmende lucht en de westenwind, met veel bewolking en regen. Juli en augustus zijn echt zomers, met vaak een hoog luchtdrukgebied voor de kust. De Rocky Mountains liggen zo'n 900 km van de kust, maar westenwind bereikt ook hier de bergen en zo ontstaat daar ook weer regelmatig regen. Gemiddeld regent het in de Rockies in juli en augustus één op de drie dagen. Juni is hier vaak nog winters, zeker de hoger gelegen wandelpaden.
- De prijzen: juli en augustus zijn het meest kostbaar. Het voor- en naseizoen zijn goedkoper.
- De drukte: dat is met name juli en augustus, voornamelijk vanwege het zomerse weer.
- Wildlife: juni is de beste maand voor beren, omdat bovenin de bergen nog veel sneeuw ligt en de beren de dalen in komen om te eten. Daarna trekken ze weer hoger de bergen in en komen weer terug als de bessen rijp worden, als eerste in de lager gelegen dalen (vanaf augustus). Ze volgen de rijpe bessen. Voor ander wildlife is elk jaargetijde weer anders, kijk wat je wil zien (arenden, orka's, walvissen, etc) en lees reisverslagen waar je die vindt.
Kortom, kijk wat je wilt doen en lees over de mogelijkheden. Over de kosten: tja, je kan heel low budget of ook luxe. Voor met z'n tweeën, zo'n 3,5 week, reken voor vliegen + autohuur + overnachten + eten/drinken/benzine/etc tussen de 7.000 - 8.500 euro. Goedkoper kan ook, maar ook duurder. Kijk en vergelijk. Veel plezier met uitzoeken, zie ook onze website met heel veel tips.
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Groet,
Ferry
Over het algemeen kun je je van mei t/m september prima vermaken. Enkele factoren:
- Het weer: de provincie British Columbia kent 4 verschillende klimaatzones. De kust is echt regengebied, hier heb je niet voor niks een kustregenwoud dat zich uitstrekt over de gehele kuststrook. Voor geheel BC geldt dat juni gemiddeld genomen het meest instabiel is, dat komt door opwarmende lucht en de westenwind, met veel bewolking en regen. Juli en augustus zijn echt zomers, met vaak een hoog luchtdrukgebied voor de kust. De Rocky Mountains liggen zo'n 900 km van de kust, maar westenwind bereikt ook hier de bergen en zo ontstaat daar ook weer regelmatig regen. Gemiddeld regent het in de Rockies in juli en augustus één op de drie dagen. Juni is hier vaak nog winters, zeker de hoger gelegen wandelpaden.
- De prijzen: juli en augustus zijn het meest kostbaar. Het voor- en naseizoen zijn goedkoper.
- De drukte: dat is met name juli en augustus, voornamelijk vanwege het zomerse weer.
- Wildlife: juni is de beste maand voor beren, omdat bovenin de bergen nog veel sneeuw ligt en de beren de dalen in komen om te eten. Daarna trekken ze weer hoger de bergen in en komen weer terug als de bessen rijp worden, als eerste in de lager gelegen dalen (vanaf augustus). Ze volgen de rijpe bessen. Voor ander wildlife is elk jaargetijde weer anders, kijk wat je wil zien (arenden, orka's, walvissen, etc) en lees reisverslagen waar je die vindt.
Kortom, kijk wat je wilt doen en lees over de mogelijkheden. Over de kosten: tja, je kan heel low budget of ook luxe. Voor met z'n tweeën, zo'n 3,5 week, reken voor vliegen + autohuur + overnachten + eten/drinken/benzine/etc tussen de 7.000 - 8.500 euro. Goedkoper kan ook, maar ook duurder. Kijk en vergelijk. Veel plezier met uitzoeken, zie ook onze website met heel veel tips.
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Groet,
Ferry
Ik denk dat het juni gaat worden, met start in vancouver en eindigen in calgary. Heeft iemand ervaring met reizen met een camper daar?
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Dat valt reuze mee. Ben je een zeer enthousiaste wandelaar (dagtochten of meerdaagse) dan kan het erg hoog nog wel eens wat tegen vallen, maar de normale wandelingen zijn uitstekend te doen en alles is gewoon bereikbaar.died79 schreef:Heb je veel last van sneeuw op wandelpaden in juni?
Go T@bbing!!!!
Denk eens aan Air-transat, ook rechtstreeks en stukken goedkoper.elninjoo schreef:Vliegticket KLM rechtstreeks Vancouver kost me 960 euro
Go T@bbing!!!!
Die optie had ik bekeken maar toen ik ging boeken was 't bij hen niet mogelijk om rechtstreeks op Vancouver heen te vliegen en rechtstreeks via Calgary terug. En ze vlogen ook niet elke dag van de week, waardoor ik mijn planning niet kloppend kreeg. Het scheelde ook niet enorm veel in prijs en extra pluspuntje vind ik dat KLM persoonlijk inflight entertainment heeft op die route en Transat niet.yarrah schreef:Denk eens aan Air-transat, ook rechtstreeks en stukken goedkoper.elninjoo schreef:Vliegticket KLM rechtstreeks Vancouver kost me 960 euro
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1539 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 8 Reacties