Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Oost combineren met West, maar hoe?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Oost combineren met West, maar hoe?

Bericht door Yeehaw »

Lang niet alle hurricanes bereiken het land en blijven boven zee. Dat levert wel een spectaculaire branding op! Wij hebben ons nog nooit door het weer laten weerhouden. In het westen zijn de monsoons in de namiddag in de zomer. Houd er rekening mee dat het Labor Day weekend begin september druk zal zijn.
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door mvangils27 »

Oh ja das een goede tip van laborday.... Normaal gesproken maakt het mij ook niet uit dat het een keer regent maar in Florida destijds hebben wij elke dag veel regen gehad en de laatste 8 dagen aan 1 stuk, veel hotels waren gesloten of de eerste verdiepingen ondergelopen, echt heeeel zonde. Wij zijn in keywest geweest maar heb geen idee hoe het er uit ziet daar :cry: dit hoef ik dus niet nog een keer mee te maken, dat zul je begrijpen...

Kun je mij vertellen wat het slimste is voor de aankomst, autohuur en eerste overnachtingen? Als alternatief voor het dure NY?

Is Gettysburg trouwens enkel interessant vanwege de politiek of is het verder ook een must see? Anders nemen we nmisschien de trein van NY naar Niagara!

Super bedankt weer!
1999 Zuidwest USA rondreis
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Maxime92
Amerika-ontdekker

Bericht door Maxime92 »

Hallo,

Ik ben ook een reis aan het plannen die oost met west combineert.
Misschien is het een idee om op Washington te vliegen, met de trein via New York en Niagara Falls naar Toronto en/of Chicago te gaan en vanaf daar naar het westen te vliegen? Je hebt alleen dan niet zo lang de tijd voor het westen, maar met de dingen die je opnoemt wel genoeg tijd denk ik.

Maxime
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Hoi Maxime,

Bedoel je dan alles met de trein? Ik ben dan altijd bang dat ik mooie stukjes niet zie en het echt 1 grote stedentrip wordt?! Correct me if Im wrong! als je nog nooit in het westen bent geweest zou ik het zeker niet combineren in 3 weken, dat is echt jammer, ik weet niet of jij meer tijd hebt?

Met de auto zijn de drop off kosten te belachelijk, ook via usareisen.de!

Ik zit er nu meer aan te denken om maar in het oosten te blijven:

New york
Boston
Montréal
Ottawa (misschien Montréal en Ottawa weglaten?)
Toronto
Niagara Falls
Washington DC
Philadelphia
New York

Heb mij hier nog niet zo over ingelezen, sommige afstanden zijn nogal groot en weet niet zo goed hoe ik 3 weken moet indelen, maar er is vast iemand die ons wil helpen :roll: :idea: :wink: :P :oops: :D
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Maxime92
Amerika-ontdekker

Bericht door Maxime92 »

Dat bedoelde ik inderdaad. Had het idee dat het jullie eerste reis was, sorry! Maar als het niet per se om de steden gaat is een treinreis inderdaad niet optimaal.
Denk dat het een goede keus is om alleen in het oosten te blijven, andere forumleden kunnen je hier vast beter mee helpen!

En om je vraag te beantwoorden, ik heb 5 weken. 11 dagen voor DC, NY en Boston en dan nog ruim 3 weken voor het zuidwesten :)

Succes met je planning! Kan vast een hele mooie route uitkomen.

Groetjes, Maxime
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

5 weken! :o Heeerlijk! Fijne reis en succes jij ook!

Grtjs Mariska
2008 Florida rondreis
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

DC is oneindig veel meer dan politiek. En de gebouwen, die met politiek te maken hebben, zijn heel interessant om te bezoeken, gewoon om hun historische waarde en kunst. Er zijn een heel aantal (gratis) musea, mooie natuur, schitterende monumenten, historische wijken, plaatsjes en plantages, Arlington Cemetery met wisseling van de wacht etc. etc. Onderaan dit bericht staat een link naar mijn blog met veel informatie over deze omgeving en dit topic o.a. heeft ook veel: viewtopic.php?f=9&t=22197&hilit=tips+washington
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer