Ik heb al een topic lopen in het zuidwesten forum. Het eerste deel van onze vakantie vindt echter in het noordoosten plaats, dus dit forum leek mij wat geschikter.
Mijn vriend (bij vertrek 25) en ik (bij vertrek 21) willen graag in de zomer van 2013 5 weken naar de VS. We zijn gebonden aan het hoogseizoen, omdat we studeren.
Na heel veel rondneuzen op het forum, heb ik al een eerste planning, en zelfs een redelijke dagplanning gemaakt. Misschien wat aan de vroege kan, 1,5 jaar voor vertrek, maar ik was te enthousiast. Deze zomer willen we (althans, zodra het mogelijk is) de vliegtickets en overnachtingen boeken/reserveren, dus voor die tijd wil ik al redelijk wat vast hebben liggen.
Het plan is om te vliegen op Washington D.C. of Boston (afhankelijk wat goedkoper uit komt), en dan 11 dagen met het OV de 3 steden Washington-New York-Boston (of andersom dus) te bezoeken. Op de 11e dag vanaf DC of Boston doorvliegen naar Phoenix. Vanaf daar start onze rondreis door het zuidwesten.
Het is ons eerste keer Amerika, en we willen vooral hoogtepunten zien, en een redelijke afwisseling van natuur en steden (al zijn we meer stadsmensen)..
Ik heb een dagplanning samengesteld. Zal me hier niet aan vast pinnen, omdat ik ten eerste graag tips krijg van jullie, ervaringsdeskundigen, en ten tweede omdat het natuurlijk nog een hele tijd duurt. Maar jeetje, wat is het samenstellen van zo'n vakantie leuk en wat ben je daar een tijd zoet mee

Dag 1 - Amsterdam > Washington
Proberen een ochtendvlucht te nemen, aankomst eind middag, vanwege jetlag geen plannen, op een beetje rondslenteren na
Dag 2 - Washington
National Mall, Memorials, National Museum of American History
Dag 3 - Washington
Pentagon, Arlington Cemetery, Georgetown
Dag 4 - Washington > New York
Vertrek in de ochtend, aankomst begin middag, Times Square, Broadway, Top of The Rock
Dag 5 - New York
Wall Street, Ground Zero, Century 21, Union Square
Dag 6 - New York
Battery Park, Ellis Island, Statue of Liberty, Brooklyn Bridge
Dag 7 - New York
Chinatown, Empire State Building, Madame Tussaud's, Central Park
Dag 8 - New York > Boston
Vertrek in de ochtend, aankomst eind middag, Downtown
Dag 9 - Boston
Freedom Trail, Beacon Hill, Museum of Science
Dag 10 - Boston
's ochtends Whale Watching, 's middags Cambridge, Harvard University
Dag 11 - Boston > Phoenix
Vertrek in de ochtend, aankomst in de middag, auto ophalen, Phoenix verkennen
Dag 12 - Phoenix > Sedona
Vertrek vroeg in de ochtend, inkopen doen, rijden naar Clarkdale: Verde Canyon Railroad (vertrek trein: 13.00), aankomst Sedona begin avond
Dag 13 - Sedona > Grand Canyon
Vertrek vroeg in de ochtend, rijden via Slide Rock S.P., R66 Flagstaff-Seligman, aankomst Grand Canyon eind middag
Dag 14 - Grand Canyon > Page
Vertrek na zonsopgang, aankomst Page begin middag, bezoek Antelope Canyon
Dag 15 - Page > Zion
Bezoek Horseshoe Bend en Glen Canyon Dam, vertrek in de middag, aankomst Zion einde middag, bezoek Springdale
Dag 16 - Zion
1 of meerdere wandeling(en): Canyon Overlook Trail, de Narrows, Angel's Landing of Observation Point?
Dag 17 - Zion > Bryce Canyon
Vertrek vroeg in de ochtend, aankomt Bryce Canyon eind ochtend, bezoek Bryce Canyon N.P.: Sunset Point, Natural Bridges, Rainbow Point
Dag 18 - Bryce Canyon > Las Vegas
Vertrek na zonsopgang (bekijken vanaf Bryce Point), aankomst Las Vegas eind middag, wandelen langs The Strip
Dag 19 - Las Vegas
Overdag wat relaxen bij het hotel, 's avonds weer naar The Strip
Dag 20 - Las Vegas > Death Valley
Vertrek in de ochtend, rijden via Death Valley Junction, Badwater en Zabriskie Point
Dag 21 - Death Valley > Mammoth Lakes
Vertrek na zonsopgang, rijden via Alabama Hills, aankomst Mammoth Lakes eind middag
Dag 22 - Mammoth Lakes > Yosemite
Vertrek in de ochtend, rijden via Mono Lake, Bodie en Tioga Pass, aankomst Yosemite National Park eind middag
Dag 23 - Yosemite
Glacier Point, wandeling: Panorama Trail
Dag 24 - Yosemite
Mariposa Grove (Loop Trail?)
Dag 25 - Yosemite > San Francisco
Vertrek in de ochtend, vlak voor aankomst stoppen bij Treasure Island, aankomst San Francisco in de middag, Union Square
Dag 26 - San Francisco
Golden Gate Bridge, Lombard Street, Golden Gate Park, Japanese Tea Garden, Twin Peaks, Alamo Square
Dag 27 - San Francisco
Chinatown, Cable Car Museum, Fisherman's Warf, Pier 39, Alcatraz night tour
Dag 28 - San Francisco > Monterey
Vertrek in de ochtend, rijden via de kust, aankomst Monterey eind ochtend, Monterey Bay Aquarium, 17-miles Drive
Dag 29 - Monterey > Cambria
Vertrek in de ochtend, via Carmel, Big Sur, San Simeon en Hearst Castle, aankomst Cambria eind middag
Dag 30 - Cambria > Los Angeles
Vertrek in de ochtend, via Morro Bay, San Luis Obispo, Pismo Beach en Santa Barbara, aankomst Los Angeles in de avond
Dag 31 - Los Angeles
Griffith Park, Hollywood, Walk of Fame, Hollywood Forever Cemetery
Dag 32 - Los Angeles
Beverly Hills, Mulholland Drive, Downtown
Dag 33 - Los Angeles
Dagje Universal Studio's
Dag 34 - Los Angeles
Dagje strand: Venice Beach
Dag 35 - Los Angeles > Amsterdam
Vertrek eind van de middag, 's ochtends nog de tijd voor LA
Dag 36 - Amsterdam
Aankomst in de ochtend
Wat vinden jullie ervan? Te ambitieus? Te lange rijdagen? Rare keuzes in jullie optiek? Ben erg benieuwd!
Alvast ontzettend bedankt.
Ik ga vast verder met sparen..

Maxime