Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Maxime92: DC-NY-Bos & PHX-LA 2013

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Maxime92
Amerika-ontdekker

Reis Maxime92: DC-NY-Bos & PHX-LA 2013

Bericht door Maxime92 »

Hallo allemaal,

Ik heb al een topic lopen in het zuidwesten forum. Het eerste deel van onze vakantie vindt echter in het noordoosten plaats, dus dit forum leek mij wat geschikter.

Mijn vriend (bij vertrek 25) en ik (bij vertrek 21) willen graag in de zomer van 2013 5 weken naar de VS. We zijn gebonden aan het hoogseizoen, omdat we studeren.

Na heel veel rondneuzen op het forum, heb ik al een eerste planning, en zelfs een redelijke dagplanning gemaakt. Misschien wat aan de vroege kan, 1,5 jaar voor vertrek, maar ik was te enthousiast. Deze zomer willen we (althans, zodra het mogelijk is) de vliegtickets en overnachtingen boeken/reserveren, dus voor die tijd wil ik al redelijk wat vast hebben liggen.

Het plan is om te vliegen op Washington D.C. of Boston (afhankelijk wat goedkoper uit komt), en dan 11 dagen met het OV de 3 steden Washington-New York-Boston (of andersom dus) te bezoeken. Op de 11e dag vanaf DC of Boston doorvliegen naar Phoenix. Vanaf daar start onze rondreis door het zuidwesten.

Het is ons eerste keer Amerika, en we willen vooral hoogtepunten zien, en een redelijke afwisseling van natuur en steden (al zijn we meer stadsmensen)..

Ik heb een dagplanning samengesteld. Zal me hier niet aan vast pinnen, omdat ik ten eerste graag tips krijg van jullie, ervaringsdeskundigen, en ten tweede omdat het natuurlijk nog een hele tijd duurt. Maar jeetje, wat is het samenstellen van zo'n vakantie leuk en wat ben je daar een tijd zoet mee :P

Dag 1 - Amsterdam > Washington
Proberen een ochtendvlucht te nemen, aankomst eind middag, vanwege jetlag geen plannen, op een beetje rondslenteren na
Dag 2 - Washington
National Mall, Memorials, National Museum of American History
Dag 3 - Washington
Pentagon, Arlington Cemetery, Georgetown
Dag 4 - Washington > New York
Vertrek in de ochtend, aankomst begin middag, Times Square, Broadway, Top of The Rock
Dag 5 - New York
Wall Street, Ground Zero, Century 21, Union Square
Dag 6 - New York
Battery Park, Ellis Island, Statue of Liberty, Brooklyn Bridge
Dag 7 - New York
Chinatown, Empire State Building, Madame Tussaud's, Central Park
Dag 8 - New York > Boston
Vertrek in de ochtend, aankomst eind middag, Downtown
Dag 9 - Boston
Freedom Trail, Beacon Hill, Museum of Science
Dag 10 - Boston
's ochtends Whale Watching, 's middags Cambridge, Harvard University
Dag 11 - Boston > Phoenix
Vertrek in de ochtend, aankomst in de middag, auto ophalen, Phoenix verkennen
Dag 12 - Phoenix > Sedona
Vertrek vroeg in de ochtend, inkopen doen, rijden naar Clarkdale: Verde Canyon Railroad (vertrek trein: 13.00), aankomst Sedona begin avond
Dag 13 - Sedona > Grand Canyon
Vertrek vroeg in de ochtend, rijden via Slide Rock S.P., R66 Flagstaff-Seligman, aankomst Grand Canyon eind middag
Dag 14 - Grand Canyon > Page
Vertrek na zonsopgang, aankomst Page begin middag, bezoek Antelope Canyon
Dag 15 - Page > Zion
Bezoek Horseshoe Bend en Glen Canyon Dam, vertrek in de middag, aankomst Zion einde middag, bezoek Springdale
Dag 16 - Zion
1 of meerdere wandeling(en): Canyon Overlook Trail, de Narrows, Angel's Landing of Observation Point?
Dag 17 - Zion > Bryce Canyon
Vertrek vroeg in de ochtend, aankomt Bryce Canyon eind ochtend, bezoek Bryce Canyon N.P.: Sunset Point, Natural Bridges, Rainbow Point
Dag 18 - Bryce Canyon > Las Vegas
Vertrek na zonsopgang (bekijken vanaf Bryce Point), aankomst Las Vegas eind middag, wandelen langs The Strip
Dag 19 - Las Vegas
Overdag wat relaxen bij het hotel, 's avonds weer naar The Strip
Dag 20 - Las Vegas > Death Valley
Vertrek in de ochtend, rijden via Death Valley Junction, Badwater en Zabriskie Point
Dag 21 - Death Valley > Mammoth Lakes
Vertrek na zonsopgang, rijden via Alabama Hills, aankomst Mammoth Lakes eind middag
Dag 22 - Mammoth Lakes > Yosemite
Vertrek in de ochtend, rijden via Mono Lake, Bodie en Tioga Pass, aankomst Yosemite National Park eind middag
Dag 23 - Yosemite
Glacier Point, wandeling: Panorama Trail
Dag 24 - Yosemite
Mariposa Grove (Loop Trail?)
Dag 25 - Yosemite > San Francisco
Vertrek in de ochtend, vlak voor aankomst stoppen bij Treasure Island, aankomst San Francisco in de middag, Union Square
Dag 26 - San Francisco
Golden Gate Bridge, Lombard Street, Golden Gate Park, Japanese Tea Garden, Twin Peaks, Alamo Square
Dag 27 - San Francisco
Chinatown, Cable Car Museum, Fisherman's Warf, Pier 39, Alcatraz night tour
Dag 28 - San Francisco > Monterey
Vertrek in de ochtend, rijden via de kust, aankomst Monterey eind ochtend, Monterey Bay Aquarium, 17-miles Drive
Dag 29 - Monterey > Cambria
Vertrek in de ochtend, via Carmel, Big Sur, San Simeon en Hearst Castle, aankomst Cambria eind middag
Dag 30 - Cambria > Los Angeles
Vertrek in de ochtend, via Morro Bay, San Luis Obispo, Pismo Beach en Santa Barbara, aankomst Los Angeles in de avond
Dag 31 - Los Angeles
Griffith Park, Hollywood, Walk of Fame, Hollywood Forever Cemetery
Dag 32 - Los Angeles
Beverly Hills, Mulholland Drive, Downtown
Dag 33 - Los Angeles
Dagje Universal Studio's
Dag 34 - Los Angeles
Dagje strand: Venice Beach
Dag 35 - Los Angeles > Amsterdam
Vertrek eind van de middag, 's ochtends nog de tijd voor LA
Dag 36 - Amsterdam
Aankomst in de ochtend

Wat vinden jullie ervan? Te ambitieus? Te lange rijdagen? Rare keuzes in jullie optiek? Ben erg benieuwd!
Alvast ontzettend bedankt.
Ik ga vast verder met sparen.. ;)

Maxime
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Maxime92: DC-NY-Bos & PHX-LA 2013

Bericht door Gijs&Kelly »

Mooie reis!

Veel zien, maar ook aardig wat tijd daarvoor. Grote delen hebben wij ook gezien, maar dan verdeeld over twee reizen. Heb je al plannen hoe je van Washington naar New York gaat? Wij hebben dat gedaan met de Bolt Bus. Absolute aanrader! Je bent er in ongeveer 5 uur en het kostte nog geen 10 dollar per persoon.

Voor het Zuidwesten deel, het zou mooi zijn als je een dag Page kunt toevoegen. Daar is heel veel te doen met bijvoorbeeld Horse Shoe Bend, Lake Powell, Glen Canyon Dam en de Antelope Canyon. Ook wel een fijn rustpunt even in je route ergens 2 nachten zijn. En ik zou Bryce en Zion omdraaien. Dan krijg je dus page-bryce, bryce-zion, zion-las vegas.

En echt veel te vroeg ben je niet hoor. Zeker in de parken moet je zo snel mogelijk reserveren. Voor Yosemite is het bijvoorbeeld helemaal niet gek om dat een jaar van tevoren te doen.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Lijkt me een mooie reis met voldoende tijd voor hoogtepunten. :clap:

Ook ruim de tijd voor Los Angeles. :thumbup: De stad wordt vaak maar zo kort als mogelijk bezocht terwijl je je er juist prima kunt vermaken. Vorige maand zat ik enkele dagen in Glendale/Burbank. Op zich ook een goede locatie voor de bezienswaardigheden, dichtbij Griffith Park, Studio's, Hollywood, Walk of Fame ed.

Zoals damzkie ook al aangeeft zou ik eerst Bryce Canyon NP bezoeken en dan pas Zion NP. Vanuit Page is dat logischer en scheelt je flink qua reistijd.

Het is jammer dat Monument Valley er niet tussen staat. Past er wellicht niet meer bij en je moet keuzes maken maar zou ik bij zo'n schema wel proberen in te passen:

Grand Canyon NP - Monument Valley
Monument Valley - Page
Page - Bryce Canyon NP

Voor de rest een goed opgezette route vind ik. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Maxime92
Amerika-ontdekker

Bericht door Maxime92 »

Hallo allemaal,

Damzkie en Roland, bedankt voor jullie reacties!
LA is inderdaad iets waar we graag de tijd voor nemen.. We kijken van alle plekken daar nog het meest naar uit, mede daarom ook bewaard voor het eind :lol:

De reden dat ik Zion en Bryce had omgedraaid is omdat de afstand Page-Zion korter is, en we dan in de ochtend nog wat in Page kunnen doen en de volgende volledige dag in Zion. Maar het zou andersom misschien toch handiger zijn.
Monument Valley lijkt me erg mooi, maar ik zou niet weten waar ik een dag af kan halen.. Het is wel een plek waar je ook moet overnachten en niet zomaar langs rijdt volgens mij.

Misschien dat 1,5 dag Boston voldoende is?
Of toch maar 1 volle dag in Yosemite?
Sedona schrappen?

Zoals ik al zei, niets ligt nog vast, dus ben benieuwd wat jullie in mijn plaats zouden doen!

Maxime
Maxime92
Amerika-ontdekker

Bericht door Maxime92 »

Ik zit er zelf over te denken om een volle dag Boston en een volle dag Yosemite te schrappen, en deze te ruilen voor een volle dag Page (en dus Zion en Bryce om te draaien) en een overnachting in Monument Valley. De route zal er dan zo uit komen te zien: (even alle details weggehaald, maakt het wat overzichtelijker)

Dag 1 - Amsterdam > Washington
Dag 2 - Washington
Dag 3 - Washington
Dag 4 - Washington > New York
Dag 5 - New York
Dag 6 - New York
Dag 7 - New York
Dag 8 - New York > Boston
Dag 9 - Boston
Dag 10 - Boston > Phoenix
Dag 11 - Phoenix > Sedona
Dag 12 - Sedona > Grand Canyon
Dag 13 - Grand Canyon > Monument Valley
Dag 14 - Monument Valley > Page
Dag 15 - Page
Dag 16 - Page > Bryce Canyon
Dag 17 - Bryce Canyon > Zion
Dag 18 - Zion
Dag 19 - Zion > Las Vegas
Dag 20 - Las Vegas
Dag 21 - Las Vegas > Death Valley
Dag 22 - Death Valley > Mammoth Lakes
Dag 23 - Mammoth Lakes > Yosemite
Dag 24 - Yosemite
Dag 25 - Yosemite > San Francisco
Dag 26 - San Francisco
Dag 27 - San Francisco
Dag 28 - San Francisco > Monterey
Dag 29 - Monterey > Cambria
Dag 30 - Cambria > Los Angeles
Dag 31 - Los Angeles
Dag 32 - Los Angeles
Dag 33 - Los Angeles
Dag 34 - Los Angeles
Dag 35 - Los Angeles > Amsterdam
Dag 36 - Amsterdam

Is Boston in 1,5 dag te doen? Dus de highlights zien, en liefst ook whale watching (of raden jullie dat aan op de route van SF-LA?)
Over Yosemite lees ik dat 1 volle dag te kort is, maar als we alleen de 'highlights' willen zien, en geen lange wandelingen maken, is het dan te doen?

Maxime
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Mooie route zo. Als die Verde Canyon RR gaat doen blijft er niet veel tijd voor Sedona meer over. Dat is een keuze die je zelf moet maken.
Met slechts een volle dag in Boston zou ik die dag aan de stad besteden zonder ww cruise. Je kan die ook in Monterey doen.
Maxime92
Amerika-ontdekker

Bericht door Maxime92 »

Ja, daar had ik ook al aangedacht. Het zag er erg leuk uit, maar lees overal dat er nog veel meer te doen is in Sedona, dus daar gaan we nog even kijken.

Zie net dat ik een vraag nog niet heb beantwoord. We willen het eerste deel met de trein doen. Is goede verbinding tussen de 3 steden. Maar 10 dollar voor DC naar NY is ook het overwegen waard!

Maxime
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer