Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Olympic NP vs Pacific Rim NP

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
mariposa
Amerika-ontdekker

Olympic NP vs Pacific Rim NP

Bericht door mariposa »

Hallo!

We gaan in juli een rondreis maken door B.C. en eindigen in Seattle. We bezoeken ook Vancouver Island en verblijven enkele dagen in Ucluelet om het Pacific Rim NP te bezoeken.

We hebben nu gezien dat het een optie zou zijn om, voordat we naar Seattle rijden, ook Olympic NP mee te pikken. We zouden hier dan wel niet zoveel tijd aan kunnen besteden.

Nu is mijn vraag of het, na het bezoek aan Pacific Rim, nog de moeite is om bvb voor 1 dag de omweg via Olympic NP te maken. Is het veel verschillend van / mooier dan de omgeving rond Tofino?

Dankjewel voor de tips!
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Olympic NP vs Pacific Rim NP

Bericht door Lilo »

De wandeling door Pacific Rim NP met de boardwalk en alle trappen naar de zee is heel mooi en leuk. Het uitzicht op het einde is de moeite waard. Je komt uit op Long Beach, er is niet zo veel volk (toch niet toen wij er waren begin juli). Er zijn verschillende 'eilandjes' en rotsen in zee die mooie foto's opleveren.
Olympic NP is ook heel mooi en bestaat eigenlijk uit verschillende delen. Kijk eens op de nps site.
Het hoh rainforest met de hall of mosses vonden wij wel heel indrukwekkend evenals rialto beach waar een 'paar stukjes hout' op het strand liggen :lol:
En er zijn de getijdepoelen, maar die heb je in beide parken, geloof ik.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wij hebben beide gedaan, een aantal dagen.
Pacific Rim is geweldig!!!! Zeker doen.
en dan is inderdaad iets zoals Hoh Rainforest een mooie aanvulling.
Maar als je nog iets helemaal anders wil, rij dan naar Hurricane Ridge! Prachtige richt, mooi uitzicht, en super om een wandeling te maken. En ipv bomen heb je dan bergen met sneeuw!
http://www.nps.gov/olym/planyourvisit/v ... -ridge.htm

Als je de ferry neemt vanuit Victoria naar Port Angeles, dan zit je er vlakbij.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Het hoh rainforest met de hall of mosses vonden wij wel heel indrukwekkend evenals rialto beach waar een 'paar stukjes hout' op het strand liggen

ligt dat ook in pacific rim dan? daar heb ik precies nog niet over gelezen...
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Tipsy_1 schreef:Het hoh rainforest met de hall of mosses vonden wij wel heel indrukwekkend evenals rialto beach waar een 'paar stukjes hout' op het strand liggen

ligt dat ook in pacific rim dan? daar heb ik precies nog niet over gelezen...
Hoh rainforest is een onderdeel van Olympic NP.

Lilo
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Die 'stukjes hout' heb je inderdaad ook in Pacific Rim: http://cdn.supergreenme.com/pacrim.jpg
Wat ik daar ook bijzonder vond, naast het natuurschoon, is dat je er veel minder vlok tegen komt. We hebben op ontzettend grote stranden gelopen, zonder iemand te zien. In de zomervakantie! Kijk maar eens naar de foto op de header van mijn blog: http://roots2wings.wordpress.com/
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Inderdaad, was bij ons ook zo.

Lilo
mariposa
Amerika-ontdekker

Bericht door mariposa »

Bedankt voor jullie reacties!
We doen zeker het Pacific Rim NP.
Ik denk dat we dan ter plaatse zullen zien of we nog tijd en zin hebben om Olympic NP erbij te nemen op het einde van de reis.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer