Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Niet te missen overnachtingsadressen West-Canada + Seattle
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Niet te missen overnachtingsadressen West-Canada + Seattle
Wie kan mij helpen aan leuke, mooie, bijzondere overnachtingsadressen voor een (standaard) rondje West-Canada en eventueel Seattle en omgeving.
Ik ben op zoek naar adressen die op wat voor manier dan ook mooie herinneringen hebben achtergelaten. Ofwel door de ligging, aardige mensen, bijzondere manier van overnachten (tipi o.i.d.). We zullen t.z.t. reizen met 2 kinderen (ca. 4/5 en 7/8) in een auto. Ik denk aan vliegen op Vancouver of Seattle (afhankelijk van de prijzen tegen die tijd).
Ik ben op zoek naar adressen die op wat voor manier dan ook mooie herinneringen hebben achtergelaten. Ofwel door de ligging, aardige mensen, bijzondere manier van overnachten (tipi o.i.d.). We zullen t.z.t. reizen met 2 kinderen (ca. 4/5 en 7/8) in een auto. Ik denk aan vliegen op Vancouver of Seattle (afhankelijk van de prijzen tegen die tijd).
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Niet te missen overnachtingsadressen West-Canada + Seatt
Niemand tips voor leuke, bijzondere, hotels/cabins/tenten e.d.? Goede prijs-kwaliteit?
Anyone
?
Anyone

Groetjes Inge
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mijn eerste indruk was dat je op zoek was naar iets uitzonderlijks.
Misschien ga je naar Mount Rainier N.P. en dan is Packwood een voor de hand liggende uitvalsbasis. In Packwood overnachtten wij in 2008 in de Mountain View Lodge. Niet echt iets bijzonders maar naar onze mening wel een goede prijs-kwaliteit verhouding. Wij hadden een tweepersoonskamer maar ze beschikken over allerlei soorten accommodatie.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Misschien ga je naar Mount Rainier N.P. en dan is Packwood een voor de hand liggende uitvalsbasis. In Packwood overnachtten wij in 2008 in de Mountain View Lodge. Niet echt iets bijzonders maar naar onze mening wel een goede prijs-kwaliteit verhouding. Wij hadden een tweepersoonskamer maar ze beschikken over allerlei soorten accommodatie.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat ziet er erg leuk uit! Bedankt voor de tip.
Sorry als ik niet helemaal duidelijk was, maar het is ook best lastig uit te leggen. Eigenlijk ben gewoon op zoek naar tips voor overnachtingsadressen, die je om wat voor reden dan ook aan anderen zou kunnen aanraden. Er zijn zo ontzettend veel accommodaties dat het fijn is van de ervaringsdeskundigen hier wat opties te verzamelen.

Sorry als ik niet helemaal duidelijk was, maar het is ook best lastig uit te leggen. Eigenlijk ben gewoon op zoek naar tips voor overnachtingsadressen, die je om wat voor reden dan ook aan anderen zou kunnen aanraden. Er zijn zo ontzettend veel accommodaties dat het fijn is van de ervaringsdeskundigen hier wat opties te verzamelen.
Groetjes Inge
- PDX
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik ben een aantal keer in Seattle geweest en ga over een paar maanden weer. De eerste keer zaten we in een geweldige B&B, Salisbury House, maar die is helaas gesloten. Verder hebben we (vooral vanwege budgettaire overwegingen) in Seattle meestal geslapen via Hotwire. Maar ik zou je zeker aanraden om vooral niet in het centrum van Seattle te overnachten. Het is veel leuker om in één van de leuke andere wijken van Seattle te overnachten, zoals Capitol Hill en Fremont. Dat zijn allebei echt geweldige wijken (vind ik), van waaruit je zo in het centrum bent als dat nodig is, zowel met de auto, als met de bus of zelfs te voet (Capitol Hill dan). Google op beide wijken om te zien wat je het meeste ligt.. maar wij hebben daar erg veel plezier gehad. In september slapen we overigens 5 nachten in Fremont in een apartment dat we via Homeaway hebben gevonden. We zijn er nog niet geweest, maar dat lijkt wel een aanrader te zijn. Zie http://www.homeaway.com/vacation-rental/p366481
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.
2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik weet niet of jullie ook naar de Sunshine Coast gaan in Canada? Wij hebben daar overnacht in de Beach Hideaway B&B in Sechelt, prachtige lokatie en mooie kamer. Aanrader!
Op Vancouver Island hebben we overnacht in Pacific Sands Beach resort, net buiten het national park, buiten Tofino. Echt geweldige ligging, prachtige zonsondergang, mooie appartementjes. Alles wat je maar kan wensen!
In Seattle sliepen wij de eerste keer in the Edgewater, ook een mooi hotel en geweldige ligging. Ze hebben een shuttle service naar verschillende plekken in de stad (naar wens), en je zit er ook op loopafstand van de trappen naar Pikes Place. Mooi hotel, ook een geweldige ligging!
Op Vancouver Island hebben we overnacht in Pacific Sands Beach resort, net buiten het national park, buiten Tofino. Echt geweldige ligging, prachtige zonsondergang, mooie appartementjes. Alles wat je maar kan wensen!
In Seattle sliepen wij de eerste keer in the Edgewater, ook een mooi hotel en geweldige ligging. Ze hebben een shuttle service naar verschillende plekken in de stad (naar wens), en je zit er ook op loopafstand van de trappen naar Pikes Place. Mooi hotel, ook een geweldige ligging!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Kijk, dat zijn nou het soort vragen waar ik van hou!
Ik vind aparte, leuke, mooie, heel simpele of juist heel luxe overnachtingen zó bijdragen aan een reis! Daarom zou ik nooit een hele vakantie van Motel 6 naar Best Western trekken. Het zijn voor mij toch de bijzondere plekjes die de leukste/grappigste herinneringen achterlaten.
Zoals dat kleine hotelletje in Crested Butte, Co, waar we vanuit de jaccuzi s' avonds uitzicht hadden op de besneeuwde bergtoppen en 's ochtends aan de ontbijttafel, met de andere hotelgasten, naar de Tour de France keken. Of dat hele schattige B&Btje in Prescott, AZ waar we door de golden retriever Cody vol enthousiasme verwelkomd werden en onze kamer een volledig Britse inrichting had (bloemetjes, OVERAL!). Of dat hele luxe design hotel op Sunset Blvd in LA waar we 's avonds roomservice bestelden (triple fried fries, yum!) en 's middags gratis wine-tastings kregen. Of in Israel, in een loofhut midden in de woestijn. Geen luxe what so ever, maar de mooiste ondergaande zon ooit en de harde gong die in het donker het diner aankondigde.
Sorry, ik kaap je topic! Ik ben nog nooit in West-Canada geweest, maar omdat we nieuwe vrienden hebben uit Banff, die ons uitgenodigd hebben bij hun te komen (en we er dus vast eens naartoe zullen gaan) lees ik met interesse mee!

Zoals dat kleine hotelletje in Crested Butte, Co, waar we vanuit de jaccuzi s' avonds uitzicht hadden op de besneeuwde bergtoppen en 's ochtends aan de ontbijttafel, met de andere hotelgasten, naar de Tour de France keken. Of dat hele schattige B&Btje in Prescott, AZ waar we door de golden retriever Cody vol enthousiasme verwelkomd werden en onze kamer een volledig Britse inrichting had (bloemetjes, OVERAL!). Of dat hele luxe design hotel op Sunset Blvd in LA waar we 's avonds roomservice bestelden (triple fried fries, yum!) en 's middags gratis wine-tastings kregen. Of in Israel, in een loofhut midden in de woestijn. Geen luxe what so ever, maar de mooiste ondergaande zon ooit en de harde gong die in het donker het diner aankondigde.
Sorry, ik kaap je topic! Ik ben nog nooit in West-Canada geweest, maar omdat we nieuwe vrienden hebben uit Banff, die ons uitgenodigd hebben bij hun te komen (en we er dus vast eens naartoe zullen gaan) lees ik met interesse mee!

- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
enkele dingen die ik geboekt heb voor deze zomer (maar dus nog niet geweest, tips komen wel van het forum):
- point west cottages in ucluelet op vancouver eiland: huisje met jacuzzi op het terras met zicht op de zee en de natuur
http://pointwestcottages.com/
- cluwexe resort in Port McNei op vancouver island l: ook weer een cabin, "op het strand". Ik heb al van een paar mensen gelezen dat ze vanaf hier walvissen zagen en zo, en zeearenden.
http://www.cluxewe.com/
- in Jasper heb je veel cottages en dergelijke. Wij slapen zelf in tekarra lodge, waar ze cabins hebben. Wij hebben een lodge room geboekt en het uitzicht op de rivier zou fantastisch zijn
http://www.tekarralodge.com/urs/hotels/ ... urself_spa
- in claresholm (1.5 u van calgary in de prairies) slapen we een nachtje op een ranch, als enige gasten, in een cabin, en eten mee met de familie
http://www.browncreekranch.com/
Verder hebben we "gewone" motels, zowel ketens als "onafhankelijke", en het is ook net die afwisseling die ik zo leuk vind!!!
- point west cottages in ucluelet op vancouver eiland: huisje met jacuzzi op het terras met zicht op de zee en de natuur
- cluwexe resort in Port McNei op vancouver island l: ook weer een cabin, "op het strand". Ik heb al van een paar mensen gelezen dat ze vanaf hier walvissen zagen en zo, en zeearenden.
http://www.cluxewe.com/
- in Jasper heb je veel cottages en dergelijke. Wij slapen zelf in tekarra lodge, waar ze cabins hebben. Wij hebben een lodge room geboekt en het uitzicht op de rivier zou fantastisch zijn
http://www.tekarralodge.com/urs/hotels/ ... urself_spa
- in claresholm (1.5 u van calgary in de prairies) slapen we een nachtje op een ranch, als enige gasten, in een cabin, en eten mee met de familie
http://www.browncreekranch.com/
Verder hebben we "gewone" motels, zowel ketens als "onafhankelijke", en het is ook net die afwisseling die ik zo leuk vind!!!

Wij vertrekken morgen naar West-Canada, dus ook nog geen ervaring... maar op ons weblog (http://www.canadarockx.blogspot.nl) zullen we zeker ook foto's van onze overnachtingsplaatsen zetten, en een korte beschrijving van wat we ervan vonden!
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Super goeie tips allemaal! Keep 'em coming
@PDX bedankt voor je "inside" tips over Seattle. Of we naar Seattle gaan is nog lang niet zeker. Zal ervan afhangen welke aanvlieghaven in combinatie met autohuur gooedkoper zal zijn. Maar in de tussentijd verzamel ik wel alle info over Seattle. Die site van home away had ik al een gezien, maar vergeten te bookmarken. Nu dus wel. Bedankt!
@Jasmino Wow, wat een mooie zijn dat! Ben benieuwd of die in ons budget gaan passen
bedankt voor de tips!
@RiverCola precies wat ik bedoel. Dit soort plekjes geven zoveel meerwaarde aan je hele reis. We zullen deze natuurlijk afwisselen met wat meer doorsnee lokaties.
@Tipsy_1 Ook hele mooie tips. Die Port McNeill cabins zien er wel heel leuk uit! En slapen op een ranch lijkt me ook heel bijzonder. Dat zullen de kinderen ook wel leuk vinden. Goeie tip! Bedankt!
@GJ ik had je blog al gebookmarked. Hele fijne vakantie. En ik lees mee
Naast dit soort accommodaties ben ik ben ook nog op zoek naar tips over kampeer cabins/tenten. Ik had de Clearwater KOA al gevonden. Die lijkt me erg leuk.

@PDX bedankt voor je "inside" tips over Seattle. Of we naar Seattle gaan is nog lang niet zeker. Zal ervan afhangen welke aanvlieghaven in combinatie met autohuur gooedkoper zal zijn. Maar in de tussentijd verzamel ik wel alle info over Seattle. Die site van home away had ik al een gezien, maar vergeten te bookmarken. Nu dus wel. Bedankt!
@Jasmino Wow, wat een mooie zijn dat! Ben benieuwd of die in ons budget gaan passen

@RiverCola precies wat ik bedoel. Dit soort plekjes geven zoveel meerwaarde aan je hele reis. We zullen deze natuurlijk afwisselen met wat meer doorsnee lokaties.
@Tipsy_1 Ook hele mooie tips. Die Port McNeill cabins zien er wel heel leuk uit! En slapen op een ranch lijkt me ook heel bijzonder. Dat zullen de kinderen ook wel leuk vinden. Goeie tip! Bedankt!
@GJ ik had je blog al gebookmarked. Hele fijne vakantie. En ik lees mee

Naast dit soort accommodaties ben ik ben ook nog op zoek naar tips over kampeer cabins/tenten. Ik had de Clearwater KOA al gevonden. Die lijkt me erg leuk.
Groetjes Inge
Wij slapen in Kootenay in een cabin in de Kootenay Park Lodge, benieuwd hoe dat is! Ik heb wel de indruk dat cabins in Canada een heel stuk duurder zijn dan een motel/hotelkamer. Terwijl dat in Amerika vaak andersom lijkt te zijn.
- PDX
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ja! Die slapen wij ook 3 nachten eind september. Ik kan niet wachten om daar 's avonds met een wijntje te relaxen in de hot tub. Wij zitten in de Osprey Cottage.Tipsy_1 schreef:point west cottages in ucluelet op vancouver eiland: huisje met jacuzzi op het terras met zicht op de zee en de natuur
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
@PDX: wij in de hilltop cottage, voor 2 nachten. eind augustus 

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Tipsy_1; Als je in Claresholm bent wip dan even langs bij het historisch museum(pje). Er werkt daar een enorm vriendelijk echtpaar, zie ons verslag.
Doe ze maar de groeten en vertel ze maar dat ze op een foto in ons reisverslag staan
Doe ze maar de groeten en vertel ze maar dat ze op een foto in ons reisverslag staan

- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja dat zag ik ook al, maar dan gaat het wel over motelroom-cabins. Die vind ik overigens ook heel leuk en die zullen we ook wel hier en daar nemen, maar hier bedoel ik echt cabins vergelijkbaar met KOA kamping kabins. Daar heb ik er nu een paar van gevonden en die zijn best goedkoop (rond de $80) en zijn dus een leuke afwisseling met duurdere hotels/cabins ed.GJ schreef:Wij slapen in Kootenay in een cabin in de Kootenay Park Lodge, benieuwd hoe dat is! Ik heb wel de indruk dat cabins in Canada een heel stuk duurder zijn dan een motel/hotelkamer. Terwijl dat in Amerika vaak andersom lijkt te zijn.
Groetjes Inge
Dat valt inderdaad wel mee. KOA doen wij nooit, want dan moet je ook weer een slaapzak en kussen etc meenemen en daar hebben we niet zoveel zin in voor die paar nachtjes dat we in een cabin slapen. In Kootenay zijn het overigens ook 'losstaande' cabins, ik vermoed ongeveer à la Yellowstone Old Faithful, maar dan met keukentje.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet overal hoor, op de KOA camping in Clearwater was gewoon beddengoed aanwezig. En in onze cabin in Jasper ook.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
@vana, wouw! hebben ze in claresholm zelfs een museum. leuk om te weten!
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Marjon, hebben jullie in zo'n traditionele KOA kabin overnacht of in zo'n bungalow cabin? Ik vermoed dat daar wel verschil in zit qua aanwezigheid van beddengoed?vana schreef:Niet overal hoor, op de KOA camping in Clearwater was gewoon beddengoed aanwezig. En in onze cabin in Jasper ook.
Groetjes Inge
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben inderdaad in zo'n hotelkamer/huisje overnacht in Clearwater(ik wist niet eens dat er ook houten cabins waren
)
In Jasper hadden we een houten bungalow en daar was ook beddengoed aanwezig.

In Jasper hadden we een houten bungalow en daar was ook beddengoed aanwezig.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 1802 Weergaves
-
Laatste bericht door Ruud2004
-
- 6 Reacties