Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Irma & Frank: NW-USA / Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Irma
Amerikafan

Reis Irma & Frank: NW-USA / Canada

Bericht door Irma »

Hoi Allemaal,

Na veel wikken en wegen over de startplaats (zie een eerder topic) Seattle versus Calgary zijn we er nu uit. We vertrekken op 4 sept. vanaf Amsterdam naar Seattle en vliegen vrijdag 28 sept. terug naar Amsterdam vanaf Salt Lake City.
We hebben een route samengesteld, alleen willen deze toch nog even voorleggen aan de kenners. Het is voor ons de 1e keer dat we ook Canada aandoen tijdens een rondreis. We hebben nog niets vastgelegd dus in principe zijn alle wijzigingen mogelijk.
We horen graag jullie reacties.

Reis Frank & Irma Sept 2012

Dag 1 Dins 4 september Amsterdam - Seattle
Dag 2 Woen 5 september Seattle –
Dag 3 Don 6 september Seattle – Port Angeles – Victoria 172 km incl boot
Dag 4 Vrij 7 september Victoria – Tofino 317 km
Dag 5 Zat 8 september Tofino
Dag 6 Zon 9 september Vancouver Island
Dag 7 maan 10 september Vancouver Island – Vancouver incl boot 286 km
Dag 8 dins 11 september Vancouver
Dag 9 woens 12 september Vancouver
Dag 10 don 13 september Vancouver – Clearwater 478 km
Dag 11 vrij 14 september Wells Gray Prov. Park
Dag 12 zat 15 september Clearwater – Jasper 318 km
Dag 13 zon 16 september Jasper
Dag 14 maan 17 september Jasper – Icefield road way- Banff 290 km
Dag 15 dins 18 september Banff
Dag 16 woen 19 september Banff
Dag 17 don 20 september Banff – via Calgary – Waterton 400 km
Dag 18 vrij 21 september Going to the sun road (Glacier Park)
Dag 19 zat 22 september Going to the sun road –(Glacier Park) Great Falls 330 km
Dag 20 zon 23 september Great Falls – Mammoth Hot Springs 370 km
Dag 21 maan 24 september Yellowstone
Dag 22 di 25 september Yellowstone
Dag 23 woe 26 september Yellowstone – Grn Teton - Jackson Hole 250 km
Dag 24 do 27 september Jackson – Salt lake city (Park City Outlet) 409 km
Dag 25 vr 28 september Salt Lake city – Amsterdam vlucht 17.00 uur

Frank
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis Irma & Frank: NW-USA / Canada

Bericht door jolanxyz »

De nadruk lijkt te liggen op Vancouver Island. Jammer dat je Olympic NP overslaat. Ik vind ook dat Yellowstone er wat bij inschiet.Twee volle dagen zou voor mij het minimum zijn, voor ieder rondje 1 dag maar een dag extra geeft je wat meer rust om ook echt te wachten bij bepaalde geysers of aan rangeractiviteiten deel te nemen.

Great Falls snap ik niet helemaal. Als je van Waterton afkomt dan eindig je aan de westkant, zeg maar bij Whitefish. Als je dan Google Maps er op los laat om naar Mammoth Hotsprings te gaan dan kom je niet langs Great Falls. Van Kalispell naar Mammoth Hotsprings is zonder stops en detours is het ongeveer 375 mijl en dus zo'n 6,5 uur rijden over interstates. WIj hebben dat op 1 dag gedaan met onderweg een detour om een bezoek aan Garnet Ghosttown (http://www.garnetghosttown.net/) te brengen. Hier hebben we ook gepicknickt en minstens een uur rond gelopen door de verlaten huizen. Dat brak de rit mooi op en dat maakte het goed te doen. Ik meen te herinneren dat we rond een uur of 8 zijn aangereden en uiteindelijk om 5 uur in Mammoth waren.
Irma
Amerikafan

Bericht door Irma »

@Jolanxyz

Dank voor je reactie

Na veel reisverhalen gelezen te hebben en foto's gezien te hebben van Vancouver Island lijkt het ons erg mooi om daar een aantal dagen te verblijven.
Maar je tip over Olympic National Park maakt het wel weer moeilijker, ik ga kijken of we misschien daar nog een extra dagje pakken na ons vertrek uit Seattle
door bijv. pas in de vroege avond de boot te nemen van Port Angeles naar Victoria.
Wat betreft Glacier Int. Peace Park, we willen 1 nacht in Waterton en 1 nacht in Kalispell (of omgeving) slapen en dan van daaruit onderlangs het park naar Great Falls zodat we niet zo'n lange reisdag hebben en 's ochtends nog wat in het park kunnen bekijken. Great Falls Mammoth Hot Springs is ook goed te doen.
Yellowstone en Grand Teton zijn we 2 jaar geleden al 5 dagen geweest (prachtig was het), dus daar hebben we denk ik nu wel genoeg aan 1 middag en 2 volle dagen.

We blijven nog even puzzelen om een zo'n mooi mogelijke route te krijgen.

Frank
yolanda2
Amerika-ontdekker

Bericht door yolanda2 »

Hoi Ir en Frank,
Reis ziet er goed uit, wat 'n heerlijk vooruitzicht, prachtige gebieden en mooie plekken gaan jullie bezoeken, wow! Canada nu ook van de andere kant bekijken, gaaf, moet zo mooi zijn!!!

Leuk om elkaar hier ook weer te treffen!!!
Wij willen volgend jaar ook weer 'n rondreis gaan maken ( haha, dankzij de klm tickets :wink: ) maar hebben nog niet een idee waar en wat, hebben jullie wat leuke ideeen voor ons.....? Lijkt me leuk om in Chicago te beginnen, waarom weet ik niet.
X Yolanda
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer