Sorry dat ik niet meer gereageerd had, ik was hier al eventjes niet meer komen kijken!
Ik denk wel dat beiden routes mooi zijn, enkel jammer te horen van de pinebeetle...maar dat zal je waarschijnlijk ook in andere gebieden in BC aantreffen. Als je via Kamloops gaat dan heb een je een prachtig zicht op Kamloops Lake als je er bijna aankomt, misschien wel mogelijk een leuke stop. Daar zijn borden die aangeven waar je kan stoppen voor zichtpunten en dergelijke. Het landschap is hier weer heel anders en je waant je bijna in een woestijn wat weer een fijne afwisseling is natuurlijk. Dus ik zou zelf kiezen voor de Kamloops route, maar ik moet hierbij wel zeggen dat ik de 100 mile house weg nooit gereden heb.
We zijn inmiddels drie dagen in Canada en we hebben al genoten van Vancouver. Morgen op naar Vancouver Island!
We hebben alleen wel een probleem. Op de dag van aankomst hebben we met drie Rabobankpassen geld uit de muur gehaald en dat ging goed, maar sinds gisteren kunnen we niets meer met onze banpassen. In winkels en restaurants staat er gewoon 'not accepted' en bij de ATM in de Walmart vanmiddag konden we allebei wel pincode intoetsen en vervolgens een bedrag aangeven, maar daarna verscheen er een melding 'unable to process the selected transaction at the moment. Please try again later.'
We zitten behoorlijk met de handen in het haar, want zonder cash gaat het allemaal wat lastig natuurlijk. Nu hebben we nog wel geld, maar straks misschien niet meer. En de limiet van de creditcard raakt ook een keer bereikt. Weet iemand misschien raad? Of heeft iemand enig idee waar het door zou kunnen komen? Rabobank Interhelp snapte het ook niet, want de passen staan allemaal gewoon geactiveerd voor Noord-Amerika, dus dat kan het niet zijn... HELP!!!
Dat is ook een manier om met een reisbudget om te gaan.
Het is idd wel vervelend, ook raar dat de helpdesk je niet kan helpen. Als noodoplossing kan je wel je limiet van je creditcard tijdelijk laten verhogen.... Anders zou ik het ook niet weten.
Gisteren hebben we de Rabobank gebeld en zij konden ook niets zien van dat onze passen waren geblokkeerd of iets dergelijks. Eventueel kon de limiet van de creditcards wel worden opgehoogd en ook konden ze wel regelen dat we de hoge kosten van pinnen met je creditcard niet hoefden te betalen. We hebben afgesproken dat we het nog eens zouden proberen en dan terug zouden bellen als het nog steeds niet lukte. Wonder boven wonder kregen we gisteren uit een ATM bij HSBC wel geld uit de muur, maar even later konden we bij White Spot weer niet betalen met de pas, dus blijkbaar lukt 't alleen bij 'vaste' pinautomaten en niet bij van die ATM's die je in een winkel vindt of als betaalpas. Heb inmiddels wat gegoogeld en het blijkt vaker voor te komen (terwijl die mensen dan met dezelfde pas wel probleemloos in Amerika alles kunnen doen). Misschien toch handig om in het achterhoofd te houden voor anderen die ook deze kant op komen deze zomer!!
Wij hadden met de ING passen hetzelfde probleem maar het pinnen bij een bank lukt wel. Met de Visa caed geld opnemen bij een ATM was ook niet mogelijk trouwens maar we kunnen er wel overal mee betalen en in tegenstelling tot de USA moet je wel overal je pincode invoeren.
GJ,wij zijn vanmorgen vertrokken vanuit Point West Cottages en hebben de boel netjes achtergelaten voor jullie. Echt helemaal geweldig daar en ook veel walvissen gezien op de tour die we gedaan hebben in Ucluelet
Ik denk dat je geld moet afhalen bij een bankmachine die bij de banken te vinden zijn, bankkaarten van Europa werken in winkels en restaurants volgens mij nergens in Noord Amerika. Dus ik zou nog eens proberen bij een bank in de muur, daar zal het wel lukken! Mijn eigen bankkaart hier in Canada (ik woon hier ondertussen 12 jaar) werkt ook niet in een winkels of restaurants hier, men gebruikt hier een "debit card" of een "interac card" voor te betalen in winkels en restaurants.
Nog een heerlijke reis toegewenst en zorg gewoon dat je op tijd voldoende geld bij een bank machine afhaalt!
Groetjes,
Ann
wij zitten ip dit moment ook in Canada en kunnen inderdaad ook met onze rabobank passen alleen geld uit de muur halen, maar nergens betalen.
We doen dus veel met creditcard en pinnen dan maar wat meer van te voren. Kunnen jullie niet ook gewoon wel pinnen bij ATM's?
We kunnen wel pinnen bij een 'vaste' pinautomaat bij een bankkantoor, maar in een winkel de boodschappen betalen of geld halen uit zo'n 'losse' geldautomaat lukt nergens. Gek, want in de USA lukte het ons overal, een paar jaar geleden. We doen nu maar wat meer met de creditcard!
Fiftiesfamily, we moeten elkaar dan bijna wel gezien hebben bij Point West, wij zijn daar namelijk vrijdag gearriveerd. Wij hadden de blauwe Ford Edge die bij het huisje aan de eerste oprit stond, dat was de hilltop cottage. Waar zaten jullie ergens?
Wij zaten in de hilltop cottage maar zijn vrijdagochtend vertrokken na 3 nachten daar, en ook wij hebben een Ford Edge maar dan in het bruin. Onze foto's staan on line op http://s1018.photobucket.com/albums/af3 ... 20Alberta/
Wij zijn nu in Clearwater en hopen morgen naar Jasper te gaan. Het is nog erg onzeker omdat op dit moment de weg daar naartoe afgesloten is ivm een mud slide En de alternatieve route via Revelstoke (400 lm extra) is nu ook afgesloten vanwege dezelfde problemen Vanmorgen kwamen we Marloes tegen hier en die hebben vanmiddag op hun blog geschreven dat ze vast stonden en eigenlijk niet goed wisten wat te doen, wachten of omrijden. Let dus goed op bij het plannen van je verdere route!
Haha dezelde cottage dus! Jullie hadden 'm inderdaad netjes achtergelaten.
Wij gaan morgen eerst naar Whistler, dinsdag naar Wells Gray en dan woensdag richting Jasper. We hadden eigenlijk in gedachten om van Whistler naar Clearwater via Kamloops te rijden, maar we hadden inderdaad al gezien dat er overstromingsgevaar was dus we willen nu toch maar bovenlangs rijden via 100 Mile House. Hopelijk zijn de problemen bij Jasper tegen die tijd al opgelost, de weersvoorspellingen zien er OK uit in ieder geval. Wij volgen Marloes' blog ook en we schrokken nogal dat ze vastzaten, gelukkig hebben zij hun 'huisje' bij zich, maar leuk is anders!
Wij zijn wel via Kamloops gereden en dat was nog zonder problemen in ieder geval, Vandaag gaan we proberen om in Jasper te komen en zoals het er nu uitziet moet dat lukken, er is nu 1 baan open en dat zal hopelijk alleen een beetje vertraging inhouden. Maar het weer is erg wisselvallig hier, gisteren gingen we eten bij het restaurant hier op de camping en zijn lekker op het terras gaan zitten. Binnen een kwartier begon er uit het niets een enorme onweersbui en moest iedereen naar binnen verhuizen, toen we klaar waren met eten kon ik gewoon teruglopen naar de cabin en weer lekker in het zonnetje gaan zitten!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.