Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Stefannelies: Las Vegas - Seattle

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
stefannelies
Amerika-ontdekker

Reis Stefannelies: Las Vegas - Seattle

Bericht door stefannelies »

Ik heb mijn 1e goede voornemen van 2012 al volbracht: reis USA geboekt!! :wink:
Nou ja, de tickets dan: Amsterdam - Las Vegas en Seattle - Amsterdam.
Na in 2009 rondje SFO-SFO te hebben gedaan doen we het dit jaar iets anders.
Natuurlijk zijn we al volop aan het uitschrijven, Google maps vullen en op dit forum ideeen opdoen.

We vinden het absoluut niet erg om (veel) te rijden want vinden dat zeker deel van onze vakantie uitmaken.
Daarnaast willen we graag wat parken bezoeken en (niet te lange) wandelingen maken.

Eerste opzet ziet er als volgt uit:

1 Vliegen AMS-Las Vegas (Via Houston, TX)
2 Las Vegas
3 auto halen. Las Vegas - Grand Canyon
4 Grand Canyon
5 Grand Canyon-Moab (Via 163 scenic route Monument Valley)
6 Arches
7 Arches - Salt Lake City via (US6-W)
8 Salt Lake City
9 Salt Lake City - Idaho Falls
10
11
12 Idaho Falls - Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone - Missoula
16 Missoula - Spokane via MT200W
17 Spokane - Leavenworth via Wenatchee national Forest (US 2-W)
18 Leavenworth - Seattle via Wenatchee national Forest (US 2-W)
19 Seattle
20 Vliegen Seattle, WA-Amsterdam (Via Frankfurt)

Zoals je ziet hebben we nog een 'gat' en valt er nog genoeg te schuiven.
We hebben nog ruim 9 maanden om alles uit te werken dus het kan nog alle kanten op, maar hoor graag jullie ideeen.

gr Annelies
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Reis Stefannelies: Las Vegas - Seattle

Bericht door Rob »

Een deel van dat gat kan je al gebruiken voor Moab e.o. er is daar veel meer te zien/doen dan Arches NP je hebt er ook Canyonlands NP, Death Horse Point SP een schitterende route door La Sal Mountains, de scenicroad UT-128 langs de Colorado River, Corona Arch, dirtroads rijden met een 4X4 enz.
NoraL
Amerika-ontdekker

Bericht door NoraL »

Ik heb twee jaar geleden volgende route afgelegd: las vegas - zion - bryce - capitol reef - salt lake city - yelowstone & grand teton - twin falls - pendleton -seattle en dat was alleszins een geweldige reis. Inderdaad geen Moab gedaan, maar alles op het gemak en veel tijd in Yellowstone; ik kan het alleen maar aanraden.
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Als je geen lange wandeling gaat doen is een volle dag Grand Canyon misschien wat veel? Of ga je een helicoptervlucht maken? Voor de viewpoints en een korte wandeling is één overnachting waarschijnlijk voldoende.

Wij zijn vorig jaar van Seattle naar Las Vegas gereden via Denver en hebben ook Yellowstone en Moab bezocht, maar niet de Grand Canyon (die hadden we al in eerdere reis bezocht). Misschien heb je iets aan ons reisverslag?
stefannelies
Amerika-ontdekker

Heleen,

ik heb alleen nog maar jullie foto's bekeken ... prachtig!

Hotel The View is een aanrader denk ik, maar ik vind 'm wel prijzig. Hadden jullie (alle) hotels van te voren vast gelegd?
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Hotel The View is zeker een aanrader en ik ben blij dat we daar niet op bezuinigd hebben. De stilte en de sterrenpracht 's nachts, maar natuurlijk ook het uitzicht overdag en in schemering is adembenemend!
Bij deze reis hadden we vrij veel vooraf geboekt.
Seattle en Denver (via Hotwire), omdat we niet per ongeluk in een verkeerde wijk of te ver van het "centrum" terecht willen komen
West-Yellowstone, Monument Valley, Moab en Zion (Springdale), omdat we wilden voorkomen dat alle (betaalbare) hotels vol zaten.
Las Vegas, omdat dat vooraf vaak goedkoper is. The Wynn hebben we via Hotwire geboekt en Golden Nugget gewoon via de hotelsite zelf.

Dus de 2 overnachtingen (Yakima en Missoula) tussen Seattle en West-Yellowstone, 1 overnachting (Laramie, Wy) tussen West-Yellowstone en Denver en 1 overnachting (Montrose, Co) tussen Denver en Monument Valley niet geboekt, omdat we daar wilden kijken hoe ver we die dag zouden komen.
stefannelies
Amerika-ontdekker

Overnachting in Las Vegas gaan we vooraf boeken, de rest waarschijnlijk niet.
Misschien Yellowstone, maar we zijn er nog niet over uit waar we willen overnachten. (in het park of er net buiten)
Tijdens onze reis van 2009 hadden we ook niet veel vooraf geboekt en dat is ons prima bevallen.
We hebben veel in Super 8's overnacht en dat was prima.

We zijn al wel overstag om 1 dag Grand Canyon eruit te halen. We zijn er in 2009 al geweest en ik wilde er nog
wel een keer terug maar 1 overnachting is zeker genoeg.

Hotel The View klinkt nog steeds heel aantrekkelijk ..... :wink:
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Ik zou ook een dag of 2 meer in Moab doorbrengen, van Idaho Falls direct door naar Yellowstone (of via Grand Teton, kost een dag of 2 extra maar dan heb je ook wat ;)) en de route tussen Yellowstone en Leavenworth kan ook wel in twee dagen mits je in Gardiner (noorduitgang Yellowstone) begint. Het grootste gedeelte van die laatste route is toch snelweg, en dan houd je meer tijd over voor mooiere plekken (2 dagen Seattle is ook geen straf).

Van de Grand Canyon naar het oosten is een bezoek aan Sunset Crater NM wel de moeite waard alhoewel het een kleine omweg is. Probeer rond Monument Valley te overnachten want de zonsondergang enopkomst zijn daar vaak prachtig. In Yellowstone is overnachten in het park echt wel de moeite waard (mits je het wilt betalen). Wij liepen 's ochtends vroeg 2 1/2 uur rond in het upper en lower geyser basin (rond Old Faithful) vanuit de Old Faithful lodge en kwamen alleen 3 hardlopers tegen in die tijd en hadden een privé uitbarsting van Castle Geyser en Old Faithful.

Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
stefannelies
Amerika-ontdekker

Hoihoi ... hier ben ik weer, nog steeds druk met plannen en voorbereiden maar dat is zeker geen straf.

Het eerste deel van de vakantie ligt zo goed als vast maar nu het 2e deel nog.
Ik sprak gisteren iemand die zei dat het misschien leuker was om vanuit Moab 'rechtsom' naar Yellowstone te rijden, ipv 'linksom'.
Dus niet via Salt Lake City maar via Denver / Rapid City'.
Qua tijd kan het volgens mij prima en de extra kilometers zijn zeker geen probleem.

Wat zijn jullie ideeen/ervaringen? En als het een goed idee is, wat zijn de bezienswaardigheden/hoogtepunten op deze route?

Mijn dank is nu al groot :wink:

gr Annelies
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Schrijf dat eens uit van dag tot dag. Ik verwacht dat het dan wel erg druk wordt, tenminste als je binnen de 20 dagen wilt blijven.
Bezienswaardigheden op die oostelijke route zijn o.a. Rocky Mountains N.P., Fort Laramie, Scotts Bluff, Custer S.P., Mount Rushmore N.M., Wind Cave N.P., Badlands N.P., Devils Tower N.M, Bighorn Canyon N.R.A., Buffalo Bill Historical Center en Beartooth Pass.

Je zou ook een iets minder oostelijke route kunnen kiezen. Bijvoorbeeld via Flaming Gorge N.R.A. naar Jackson en dan via Grand Teton N.P. naar Yellowstone.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je maakt je route op die manier wel hartstikke druk. RMNP en Black Hills/Badlands SD zijn geen plaatsen om doorheen te jagen en je kan gemakkelijker langer blijven in Moab, GTNP en Yellowstone.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik las net in het reisverslag van Michelly een mooie route van Moab naar Yellowstone. Misschien is dat een idee.
Zie hier
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Via Denver is me echt te ver. Je moet voor RMNP en zeker voor sout Dakota voldoende tijd uittrekken, en ook voor het stuk van SD naar Yellowstone. Zie voor dat stuk ons 2004-verslag en voor een directe route van Moab naar Yellowstone ons 2008-verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer