Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Isis: Vancouver (USA en Canada)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Rondreis Isis: Vancouver (USA en Canada)

Bericht door Isis »

De onderstaande rout is een eerste idee voor een nieuwe route. Ik ben eigenlijk nog niet zo thuis in de regio en ik vraag me af waar we hoeveel dagen moetn blijven (na inventarisatie vallen er misschien plekken af).

Wij zijn 4 pers (nu 16, bijna 14 en 2 volw) die met camper gaan rondreizen. We hebben 4 weken en willen graag een beetje een combi van veel natuur en steden (mn voor kids) maken. Wat zijn perse MUST SEES.

Onze MUST SEES
  • Vancouver (hele dag),
    Banff & Jasper (5-6 dagen),
    Calgary(hele dag),
    Glacier (Waterton) (2dagen totaal),
    Olympic (Mnt St Helens en Mnt Rainier) (3 dagen)
    Seatle (hele dag).
    Victoria Island (2-3 dagen),
    Hiermee kom ik ruim geteld op pakweg 23-24 dagen er is dus nog plek over (± 42500 km)
    Of we doen lekker kalm aan en nemen het er onderweg ook van door leuke campings te zoeken...bij leuk stadje aan meer of iets

Bekend is dat we de Going to the Sun niet mogen rijden .. dat kan vanaf begin juli met een shuttle. Is de route links of rechtsom beter???
Het stuk Kalispel (F) en Yakima (K) kan heel anders misschien .. eigenlijk wil ik ook graag Mnt St Helens en Mnt Rainier bekijken.. stukje Oregon kust? Maar dan valt Idaho af denk ik.
Ook voor heel mooie campings (ligging nabij iets bijzonders of gewoon heerlijke plek) houden we ons aanbevolen.
Periode eind juni - eind juli

Afbeelding

Ik hoop op concrete ideeën. En ik ga nog reisverslagen lezen.
Ow ja Yellowstone is niet perse nodig, zijn we afgelopen zomer geweest. (misschien als we tijd over hebben :lol: ) Ik wil nog wel bij Grand Prismatic Spring boven kijken en wolven kijken. 8)
Laatst gewijzigd door Isis op 08 okt 2012, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21

Re: Rondreis (Isis) Vancouver (USA en Canada)

Bericht door katrienenluc »

Zo, wat lees ik hier?
Toch weer plannen? Wanneer willen jullie gaan:2013?2014?
Veel plezier met voorbereiden!
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis Isis: Vancouver (USA en Canada)

Bericht door Isis »

We gaan misschien komende zomer ... maar wellicht een jaar later we moeten nog even wat dingen uitzoeken en afwachten. Mara ik vind het heerlijk om een route goed uit te zoeken en ik ben hier niet zo thuis als het ZW enzo. Met wat hulp... komt ik we wel uit.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Het kriebelt dus alweer! Leuke plannen - mooi gebied ook. Ik hoop alleen dat het aantal km een typo is: 42500 km in 23 dagen :shock: :lol:
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

42500 km :?: in 23 dagen denk 1 nul teveel :lol:

Het kaartje zijn dat ook de afstanden die jullie willen rijden?
Ooit al in Canada geweest? Of alleen zw usa?
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Hoi Isis,

Wij hebben in 2006 een rondje Vancouver gedaan (incl. Yellowstone). Toen hield ik alleen nog een verslag op papier bij.
Wat ik er niet tussen zie staan is Wells Grey. Ik vond Wells Gray (watervallen) en Mount Robson (voor ons alleen een fotostop geweest, geen idee of je hier ook iets kunt doen) ook erg mooi. In Wells Grey hebben we ook beren gezien.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Wouter G
Amerika-ontdekker

Bericht door Wouter G »

Wat bedoel je met route linksom of rechtsom bij GTTS route?
Wij hebben hem vanuit het westen genomen,(west glacier), dat is vanuit Banff de kortste/mooiste route, hoe dat vanuit Calgary is weet ik niet. Shuttlebus was overigens ideaal. Hierdoor konden we ook een wandeling van ene hop off punt naar andere hop on punt ipv
een rondje te moeten wandelen. Wij zijn van hoogste punt(logans pass geloof ik) naar the loop gewandeld. Echt te gek.

Weet niet waarom je zo veel km's wil maken om naar Idaho te gaan, weinig interessants daar? Wij zijn er iig keihard doorheen gereden. (Van yellowstone/tetons via Boise weer naar westen). Als je niet naar yellowstone wilt zou ik niet zo ver naar zuiden gaan.
MartinJansen
Amerika-ontdekker

Bericht door MartinJansen »

Oregon en Washington zijn prachtig !

Dit was onze route destijds: http://goo.gl/maps/r2EQY .. ik zou zeker Crater Lake in je route 'frommelen' . Je gelooft je ogen niet. Beeldschoon !

Mooie route natuurlijk. Valt me trouwens wel op dat maar weinig mensen op dit forum de San Juan Islands aandoen. Vonden wij ook geweldig. Orca's spotten vanaf de kust ...

Hier trouwens ons reisverslagje van destijds op dit forum: http://bit.ly/SLUOyy

Gr,

Martin
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

je laat Yoho en Wells Grey links liggen terwijl je er zo vlak bij bent? En Glacier NP?™(de Canadese). Je komt over de icefield parkway. Vergeet niet daar een volle dag voor te reserveren. Zo ontzettend mooi.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

4250km.. ja foutje :lol: Meestal zit ik 1e planning al hoger in de km-ers. Afgelopen trip was 5300km.
In '93 was ik met mijn man... Banff en Icefield parkway (gaan we zeker naartoe). Helaas niet in Japser geweest. Dat kwam door regen, wolken en mist. Na 8wk mooi weer hadden we daar prutweer een hele week en dus zijn we eerder naar Calgary gegaan (mooi weer). Yoho hebben we wel die hoge waterval en treinslinger tunnels gezien. Wat betreft alle parken zien.. ik wil wel maar we hebben wel 2 pubers bij ons. Als een park iets bijzonders (beren) te bieden heeft dan kan ik ze enthousiast krijgen. Maar nog meer watervallen is niet altijd boeiend.. Voor hen is afwisseling wel belangrijk en doel ik op meer dan een waterval, berg, rivier, andere waterval nog een berg... om maar even te chargeren.
Zijn de Northen Cascades NP nog de moeite waard???

@Matrox en Nici, Wells Gray ken ik niet.. gaan we wel door zeker als er beren zijn! Yoho wete ik dus nog niet.. iets dat spectaculair is of bijzonder Glacier Canada is geen bewust uitlaten Matrox ... wat is daar bijzonder. met de kids is het toch ff kijken of het afwisseling geeft... prijs het aan

@Martin Jansen Oregon en Washington... prachtig maar precies waar.. en wat is er dan prachtig. (denk aan de opmerkingen over pubers en afwisseling). Crater Lake is wel een omweg? Dank voro de links.
San Juan Island.. we reizen wel met een camper...Ferry $$? Ook hier weer wat biedt het meer en anders dan Victoria Island.

@Wouter G Ik doel op de gehele route.. wat is een goede volgorde... en misschien kan de volorde rond Vancouver / Olympic/ Seatle/ Victoria Island nog anders... Idaho niet??? Ik nam een stukje mee voor wat scenic routes, maar die zijn ook geen must. Ik begreep van Michelly dat er veel mooie riviernen zijn....? GTTS maakt niet uit we parkeren de camper op 1 vande campings en nemen de bus of vanuit Zuiden (Lake St Mary) of vanuit Noorden (Lake Mac Donald).
Ik heb al gezien dat dit vanuit Calgary prima te doen is...

@Nici Mnt Rbson komen we langs dus die komt er wel in.. en Wells Gray dus vast ook!

Overigens krijgen de kids een paar opdrachten om dagen te vullen. Dat zal in een stad zijn (beiden 1 of samen 2) en 1-2 dagen in natuur.
Old Faithful
Amerika-expert

Bericht door Old Faithful »

Isis schreef: Zijn de Northen Cascades NP nog de moeite waard???
Ik zou er niet voor omrijden, hoewel Sr 20 best wel scenic te noemen is. Het voegt m.i. weinig toe aan jullie route, want het is
Isis schreef: een waterval, berg, rivier, andere waterval nog een berg...
Je komt overigens niet in het park zelf, daar zijn geen (verharde) wegen. Je rijdt door Lake Ross Recreational Area.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

aha zover was ik nog niet.. echt globaal aan het plannen.
Ik meen dat de Boeing fabriek wel leuk is. (zoonlief vindt dat vast interesting)
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Ik denk dat jullie je wel meer dagen in Vancouver kunnen vermaken, uiteraard stanley park, campilano suspenion bridge, en de stad op zich uiteraard.
Whistler heel toeristisch, druk en gezellig, bij helder weer is het leuk om met de gondels naar boven te gaan, (olympisch dorp net voor whistler beren zoeken/kijken.)

Wells gray, de weg door het park is al een belevenis op zich, gaten en bulten maar wel weer watervallen, aan het eind zit wel een camping waar je evt
de volgende dag ook kunt kanoeen (denkend aan de jeugd)

Jasper zou ik ook 2 dagen voor nemen, leuk dorpje op zich, de weg naar Maligne lake (wild zoeken) aan het eind het schitterende lake.
Aan de andere kant van Jasper kan je evt ook weer met gondel, en dan heb je natuurlijk nog highway 93a.

Yoho NP uiteraard emerald lake (kanoeen) en natural bridge, en takakaw falls, lake louise, moraine lake zijn dat niet echt dingen die ik zou willen missen.

Banff toeristisch dorp, genoeg te beleven, en evt weer met een gondel naar boven schitterend uitzicht met mooi weer.

Helaas kan ik je over het USA nog niks vertellen na volgend jaar wel :lol:
Je kan over het canada gedeelte ons reisverslag lezen, en onder info staat ook wat informatie over bepaalde parken en wat er te doen is.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
MartinJansen
Amerika-ontdekker

Bericht door MartinJansen »

Hi Isis,

Crater lake is omweg meer dan waard..
Oregon coast is ruig. Schitterende natuur. Wij hebben grijze walvissen gespot vanaf de kust.
Stand Bend is hip. Leuk shoppen. Veel jonge mensen. Dit geldt ook voor Portland. Mooie zoo...
Mount st helens bij voldoende zicht niet overslaan. Mooi visitors centre en indrukwekkende uitzichten
Lekker hiken bij mt Rainier...
Seattle is top! Eten in de space needle... Wij deden ook de ' ride the duck', maar hoorde dat die failiet zijn ..ff checken dus. Was leuk, maar mijn kids zijn stuk jonger.
Met de kids Museum of Flight bezoeken en/of Boeing fabriek ..

Regenwoud bezoeken in olympic..

Genieten van de natuur in het algemeen ;)

Wij vonden het erg leuk..bc trouwens ook... wordt mooie tocht!
Laatst gewijzigd door MartinJansen op 11 okt 2012, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Ik zou persoonlijk langer in de parken blijven om daar enkele day-hikes te doen, rond Jasper, Lake Louise en Banff zijn mooie tochten te maken. Ook whale watchen kun je overwegen vanuit Vancouver Island. Jullie hebben genoeg ruimte in het schema om ook de camper eens een dag te laten staan.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Onze puberdochter was helemaal weg van Vancouver, vooral Stanleypark vond ze erg leuk (en dan heb ik het niet alleen over al die mooie jongens die daar aan het sporten waren 8) )
Wij zijn absoluut geen stedenmensen maar vonden Vancouver echt geweldig!
Jasper is ook heel leuk en de omgeving is prachtig. Joyce vond de wandeling om Lake Maligne en bij Mount Edith Cavell erg leuk, zie hier

Wij waren allemaal niet zo erg gecharmeerd van Oregon en Washington, hoewel we natuurlijk niet alles gezien hebben. Sommige plekken vonden we wel mooi zoals Olympic NP (is ze fan van Twilight boeken? Dan is Forks een must) en Bend (een heel leuk plaatsje). Maar dat waren toch de minst leuke staten voor ons en zeker voor onze dochter. Misschien ook omdat het weer niet erg meewerkte.
Crater Lake hebben we niet bezocht dus daar kan ik niets over zeggen.
Old Faithful
Amerika-expert

Bericht door Old Faithful »

Ik was enkele weken geleden bij Crater Lake. Wij vonden het prachtig, wel bij mooi weer. Bij slecht weer schijnt er niets aan te zijn en daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Groet,

Old Faithful
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Seattle en Portland vonden wij ook leuke steden, en Bend is ook een leuke stop (het stadje, en bijv. Newberry National Volcanic Monument en High Desert Museum). De Columbia River Gorge vind ik ook een aanrader (US 30). Hiken in Olympic NP is ons ook goed bevallen, als je hoog loopt heb je mooi uitzicht over de wijde omgeving; het regenwoud was helaas zo vol vliegen dat we het er maar vijf minuten uithielden. Banff vonden we wel heel erg touristisch (Jasper beviel beter), maar de omgeving is erg mooi. Kamperen bij de Athabasca Glacier was echt super, zeker met de eerste sneeuwbuien van het herfstseizoen. Glacier NP (USA) viel ons erg tegen nadat we de parken rondom Icefields Parkway hadden aangedaan (zelfde vakantie).

Vancouver staat nog op de lijst...
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Heerlijke informatie.
@Rudolfje
Daghiken zullen we met de pubers niet echt doen. met 3-5 uur hebben zij het echt wel gehad tenzij er een doel is dat erg de moeite waard is. Whale watchen staat wel op een lijstje.. zijn bij Monterey ook geweest. Het eiland willen we wel een paar dagen zijn.
@allen met ideeën
Kanoën is ook al iets dat ze wel leuk vinden! Dochterlief leek het zeekayakken ook wel wat maar ik heb nog niet uitgezocht of dat te doen is voor 'gewone fitte mensen' zonder zee ervaringen.
Portland en Bend gaan op het lijstje .. onderzoeken wat we er willen doen.
Seatle en Vancouver 2 dagen?
Oregon kust ga ik goed bekijken waar de mooie plekken zijn.
Bergen zijn altijd vooral mooi als het wat helderder is.. met regen/ mist/ wolken is het gauw niet lollig.
Maligne Lake wil ik graag zien.. Peyto vond ik destijd geweldig (jammer van de Japanners..)
Kamperen bij Athabasca?? echt bij ijs en sneeuw? Verwarming aan...

Als ik Goldenhills volg dan is het slimmer om tegen de klok in te reizen.. Eerst naar Zuiden, Washington, Oregon, Montana,dan Alberta Canada en dan via BC weer terug.
Niemand wat te melden over Calgary? Is dat niks??? Heeft het iets speciaals dat leuk is?
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wat leuk die nieuwe plannen, Isis! Wij zijn dol op die regio, en je kunt er een fantastische route plannen. Jullie zijn geen stadsmensen, toch? Althans, niet zoals wij die er rustig een week kunnen vertoeven? In dat geval zou ik persoonlijk Calgary en Portland overslaan, en meer tijd nemen voor Seattle en Vancouver. Dat zijn beiden echt topsteden, waar je ook met pubers echt ongelooflijk veel leuke dingen kunt doen. Je kunt in beide steden met gemak 4-5 dagen verblijven, en elke dag iets anders doen. Portland is inderdaad wel aardig, maar toch van een heel ander kaliber. Ik zou dan persoonlijk kiezen voor meer tijd in de steden die ik hierboven noem. Calgary is niet zo'n bijzondere stad, of je moet erheen willen voor de rodeo (grootste ter wereld toch, in juli?). Anders zou ik het overslaan.

Wat betreft de route zou je kunnen overwegen om de Columbia River Gorge mee te nemen in de planning, dat lijkt me echt wel iets voor jullie. Het is echt prachtig daar! En eventueel zou je nog een stukje Oregon Coast kunnen meenemen. De omgeving van Bend is wel mooi, maar de Columbia River Gorge en de kust vonden wij nog veel mooier. Maar dat is ook een kwestie van smaak natuurlijk.

Wij hebben een soortgelijke trip gemaakt in 2008, en in 2011 hebben we ook delen gedaan. Als je beide roadbooks wil hebben voor de tips, hoor ik het wel, ik deel ze graag met je. Verder zou je op mijn fotosite in het album van die jaren kunnen kijken voor plekken die je aanspreken.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer