Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis sven11: Hulp camperrondreis 2013: Vancouver - Calgary
Reis sven11: Hulp camperrondreis 2013: Vancouver - Calgary
Hallo allen,
in de zomer van 2013 gaan mijn vriendin en ik opnieuw een mooie reis tegemoet, namelijk Vancouver - Calgary.
We reizen 3 weken in een camper van Fraserway (TC), nadat we al camperreizen hebben gemaakt in de USA en Afrika.
Na diverse verslagen gelezen te hebben, heb ik de onderstaande planning gemaakt, graag ontvang ik jullie reacties hierop.
Hierbij nog enige extra info;
- start 20-07 t/m 09-08
- we hebben gekozen voor kwaliteit oftewel vaak 2 overnachtingen op 1 camping
- we gaan in Tofino op het strand trouwen!
- Ik heb twijfels over dag 10 t/m 13. Zijn dit wel mooie routes/parken?
- overige opmerkingen zijn van harte welkom
1) Nederland --> Vancouver
2) Vancouver
3) Vancouver --> omgeving Victoria --> ophalen camper!
4) Omgeving Victoria --> Cowichan Bay/Mill Bay
5) Cowichan Bay/Mill Bay -->Tofino
6) Tofino ***Trouwen op het strand***
7) Tofino
8 ) Tofino --> Little Qualicum Falls Provincial Park
9) Little Qualicum Falls Provincial Park --> Whistler
10) Whistler
11) Whistler --> Clearwater
12) Clearwater
13) Clearwater --> Jasper
14) Jasper
15) Jasper
16) Jasper --> Yoho
17) Yoho
18) Yoho --> Calgary (Olympic Park)
19) Calgary (Olympic Park) --> Calgary --> inleveren camper!
20) Calgary
21) Calgary --> Nederland
in de zomer van 2013 gaan mijn vriendin en ik opnieuw een mooie reis tegemoet, namelijk Vancouver - Calgary.
We reizen 3 weken in een camper van Fraserway (TC), nadat we al camperreizen hebben gemaakt in de USA en Afrika.
Na diverse verslagen gelezen te hebben, heb ik de onderstaande planning gemaakt, graag ontvang ik jullie reacties hierop.
Hierbij nog enige extra info;
- start 20-07 t/m 09-08
- we hebben gekozen voor kwaliteit oftewel vaak 2 overnachtingen op 1 camping
- we gaan in Tofino op het strand trouwen!
- Ik heb twijfels over dag 10 t/m 13. Zijn dit wel mooie routes/parken?
- overige opmerkingen zijn van harte welkom
1) Nederland --> Vancouver
2) Vancouver
3) Vancouver --> omgeving Victoria --> ophalen camper!
4) Omgeving Victoria --> Cowichan Bay/Mill Bay
5) Cowichan Bay/Mill Bay -->Tofino
6) Tofino ***Trouwen op het strand***
7) Tofino
8 ) Tofino --> Little Qualicum Falls Provincial Park
9) Little Qualicum Falls Provincial Park --> Whistler
10) Whistler
11) Whistler --> Clearwater
12) Clearwater
13) Clearwater --> Jasper
14) Jasper
15) Jasper
16) Jasper --> Yoho
17) Yoho
18) Yoho --> Calgary (Olympic Park)
19) Calgary (Olympic Park) --> Calgary --> inleveren camper!
20) Calgary
21) Calgary --> Nederland
Re: Reis sven11: Hulp camperrondreis 2013: Vancouver - Calga
Wij hebben vorig jaar ongeveer dezelfde route gedaan, maar dan met een auto. Dag 10 t/m 13 lijkt me prima, mooie route (ik vond de Sea-To-Sky Highway en de eerste helft van de rit Vancouver-Whistler de mooiste routes van de reis!). Ik zou misschien wel een dagje van Whistler afhalen, hoewel je wel een erg lange rijdag hebt van Little Qualicum Falls helemaal naar Whister (en onderweg zijn ook nog mooie watervallen te zien). Whistler is heel mooi (de peak-2-peak-kabelbaan is zeker niet te missen!) maar ik weet eigenlijk niet of ik er wel een volle dag zou willen doorbrengen.
Aan het eind zou ik één dag van Calgary afhalen. Dat vonden wij niet zo'n bijzondere stad (en dan waren wij er nog in de gezelligste tijd van het jaar, we zijn er naar de Stampede Rodeo geweest). Die dag/overnachting zou je bijvoorbeeld op de Icefields Parkway kunnen stoppen, ik meen te herinneren dat er een camping was bij Wilcox Pass, vlakbij de Athabasca-gletsjer.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag: http://www.canadarockx.blogspot.nl/
Aan het eind zou ik één dag van Calgary afhalen. Dat vonden wij niet zo'n bijzondere stad (en dan waren wij er nog in de gezelligste tijd van het jaar, we zijn er naar de Stampede Rodeo geweest). Die dag/overnachting zou je bijvoorbeeld op de Icefields Parkway kunnen stoppen, ik meen te herinneren dat er een camping was bij Wilcox Pass, vlakbij de Athabasca-gletsjer.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag: http://www.canadarockx.blogspot.nl/
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Waarom overnachten jullie bij Little Qualicum Falls? Dat park heb je in een paar uurtjes wel gezien. Ik zou op dag 3 vanuit Vancouver meteen doorrijden naar Cowichan Bay/Mill Bay, en Victoria op de terugweg aandoen. Vanuit Tofino dus doorrijden naar Victoria, terwijl je onderweg de waterval op de route meeneemt. Kan gemakkelijk. In Whistler zou ik persoonlijk ook een dag minder blijven. Ik vond er niet zoveel aan, het is supertoeristisch, en vooral gericht op outdoor sporters. Als dat jullie interesse heeft kan ik me voorstellen dat jullie daar gaan mountainbiken bijvoorbeeld. Ik zou die overnachting bij de Rockies erbij stoppen.
Gaan jullie niet naar Banff? Dat zie ik niet in de route staan. Ik zou in Banff ook 2 nachten inplannen, dat is echt de moeite waard!
Verder hebben jullie het mooi verdeeld!
Gaan jullie niet naar Banff? Dat zie ik niet in de route staan. Ik zou in Banff ook 2 nachten inplannen, dat is echt de moeite waard!
Verder hebben jullie het mooi verdeeld!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
@GJ: ik ben jullie planning van 2012 aan het bekijken. Jammer dat ik er niet met de stampede rodeo 2013 kan zijn 
2 dagen Calgary doen wij ivm het inleveren vd camper.
@ Jasmino: de overnachting in Little Qualicum Falls heb ik ingepland, omdat we de dag daarna (via de ferry) erg ver moeten rijden naar Whistler. Het leek mij daarom wel lekker om in Little Qualicum Falls even de tijd te nemen om vervolgens 's ochtends vroeg te vertrekken.
Ik zal Banff inplannen, maar moet dit ten koste van Yoho?
De 2 overnachtingen in Whistler kies ik vooral om 1 volle dag te besteden aan bezienswaardigheden v/d olympische spelen. Tevens lijkt het mij wel even een leuke break tussen alle watervallen, bossen en meren
Ik twijfel misschien nog wel meer over clearwater...
Vraag:
- wat is een goed alternatief om te overnachten tussen tofino en whistler? (ipv Little Qualicum Falls)
- is clearwater de moeite om 2 dagen te blijven?
- moet ik yoho en banff beide bezoeken?
Thnx

2 dagen Calgary doen wij ivm het inleveren vd camper.
@ Jasmino: de overnachting in Little Qualicum Falls heb ik ingepland, omdat we de dag daarna (via de ferry) erg ver moeten rijden naar Whistler. Het leek mij daarom wel lekker om in Little Qualicum Falls even de tijd te nemen om vervolgens 's ochtends vroeg te vertrekken.
Ik zal Banff inplannen, maar moet dit ten koste van Yoho?
De 2 overnachtingen in Whistler kies ik vooral om 1 volle dag te besteden aan bezienswaardigheden v/d olympische spelen. Tevens lijkt het mij wel even een leuke break tussen alle watervallen, bossen en meren

Ik twijfel misschien nog wel meer over clearwater...
Vraag:
- wat is een goed alternatief om te overnachten tussen tofino en whistler? (ipv Little Qualicum Falls)
- is clearwater de moeite om 2 dagen te blijven?
- moet ik yoho en banff beide bezoeken?
Thnx

- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je mijn suggestie al gezien om de route aan het begin iets te veranderen? Je houdt dan 1 nacht over volgens mij, of misschien zelfs 2. Ik zou het even uitschrijven van dag tot dag: wat is de af te leggen route en afstand, en wat wil je onderweg nog doen, waar wil je tijd aan besteden? Dat geeft een beter beeld denk ik.
Verder zou ik zeker Banff prefereren boven Whistler. Yoho en Banff zou ik zeker beiden inplannen. het is totaal ander landschap, en beiden wil je niet missen denk ik. Je komt niet jaarlijks in die omgeving, en de Canades Rockies zijn echt bijzonder en supermooi landschap. En elk van de parken heeft weer heel andere dingen te bieden.
Als je interesse hebt, wil ik je ons roadbook van 2008 wel mailen, daar kun je voor de Rockies veel links en informatie in terugvinden. Moet je me wel even je e-mail adres doorgeven per pb.
Verder zou ik zeker Banff prefereren boven Whistler. Yoho en Banff zou ik zeker beiden inplannen. het is totaal ander landschap, en beiden wil je niet missen denk ik. Je komt niet jaarlijks in die omgeving, en de Canades Rockies zijn echt bijzonder en supermooi landschap. En elk van de parken heeft weer heel andere dingen te bieden.
Als je interesse hebt, wil ik je ons roadbook van 2008 wel mailen, daar kun je voor de Rockies veel links en informatie in terugvinden. Moet je me wel even je e-mail adres doorgeven per pb.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
Ik zou zeggen: zo dicht mogelijk bij Nanaimo, dan kun je snel bij de ferry zijn. Een half uurtje van Nanaimo heb je bijvoorbeeld Rathrevor Beach Provincial Park, wij hebben daar een paar uur doorgebracht en dat was heerlijk relaxt! De camping zag er ook mooi uit (voor zover wij als niet-kampeerders dat kunnen beoordelen natuurlijk). Er liepen veel hertjes rond.vraag:
Alleen als je serieus wilt gaan wandelen. Voor de highlights (watervallen) heb je aan één middag genoeg.- is clearwater de moeite om 2 dagen te blijven?
Ja! Absoluut! Erg de moeite waard allebei. Liggen ook redelijk bij elkaar in de buurt, trouwens.- moet ik yoho en banff beide bezoeken?
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik vond Whistler niet zo bijzonder en zou er zeker geen twee nachten blijven. Banff en omgeving is prachtig, daar zou ik zeker wat tijd voor uittrekken.
Zie ook ons reisverslag (USA en Canada 2008)
Zie ook ons reisverslag (USA en Canada 2008)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Over je 3 resterende vragen:
- tussen Tofino en Whistler zou je kunnen kiezen voor Powell River. Je pakt dan de Sunshine Coast mee, met vanaf Comox overtocht naar vasteland. De volgende dag zak je dan af naar Horseshoe Bay; leuke rit met 2 bootovertochten, je bent er wel effe zoet mee.
- Wells Gray is zeker de moeite. Wij waren in 2005 hier 4 dagen, lekker ruig park en heerlijk om te wandelen (zie onze wandeltips)
- tuurlijk, Yoho en Banff zijn beide prachtig. Wij vinden Yoho NP het mooiste park van de Canadese Rocky Mountains. Op de pagina 'voorbereiding' op de site zie je een overzicht van de hoogtepunten van onze vakanties, met Yoho met stip op één. Het verborgen pareltje is Lake O'Hara: een kwetsbaar gebied, vandaar lastig om er te komen. Andere hoogtepunten: Emerald Lake, Takakkaw Falls en de stevige bergwandeling 'Iceline.'
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Veel plezier.
Ferry
- tussen Tofino en Whistler zou je kunnen kiezen voor Powell River. Je pakt dan de Sunshine Coast mee, met vanaf Comox overtocht naar vasteland. De volgende dag zak je dan af naar Horseshoe Bay; leuke rit met 2 bootovertochten, je bent er wel effe zoet mee.
- Wells Gray is zeker de moeite. Wij waren in 2005 hier 4 dagen, lekker ruig park en heerlijk om te wandelen (zie onze wandeltips)
- tuurlijk, Yoho en Banff zijn beide prachtig. Wij vinden Yoho NP het mooiste park van de Canadese Rocky Mountains. Op de pagina 'voorbereiding' op de site zie je een overzicht van de hoogtepunten van onze vakanties, met Yoho met stip op één. Het verborgen pareltje is Lake O'Hara: een kwetsbaar gebied, vandaar lastig om er te komen. Andere hoogtepunten: Emerald Lake, Takakkaw Falls en de stevige bergwandeling 'Iceline.'
Veel plezier.
Ferry
Het alternatief voor little quallicum wordt waarschijnlijk een camping in de buurt nanaimo.
Het is overduidelijk dat de meeste van jullie geen fan zijn van Whistler.
Ik zal dit dan ook heroverwegen.
Feit blijft dat ik dan 2 lange dagen achter elkaar moet afleggen, namelijk nanaomo-whistler en whistler-clearwater.
Ik zou hier graag korte afstanden van willen maken.
De optie van campel river heb ik al overwogen, mooie route, maar kost te veel tijd.
Andere tips
Yoho en Banff zullen waarschijnlijk samen een plekje krijgen in de planning
Het is overduidelijk dat de meeste van jullie geen fan zijn van Whistler.
Ik zal dit dan ook heroverwegen.
Feit blijft dat ik dan 2 lange dagen achter elkaar moet afleggen, namelijk nanaomo-whistler en whistler-clearwater.
Ik zou hier graag korte afstanden van willen maken.
De optie van campel river heb ik al overwogen, mooie route, maar kost te veel tijd.
Andere tips

Yoho en Banff zullen waarschijnlijk samen een plekje krijgen in de planning

- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou vanuit Tofino naar Little Qualicum Falls gaan en daarna aan het einde van de middag nog de oversteek maken naar West Vancouver. Je zou dan nog Cypress kunnen aandoen voor een mooi uitzicht aan het einde van de dag, en evt. North Vancouver voor een mooi uitzicht op de skyline van Vancouver.
De dag erna zou je dan vroeg kunnen beginnen aan de Sea to Sky highway en onderweg allerlei bezienswaardigheden meepikken, waaronder Whistler, maar ook Shannon Falls, Brandywine Falls en Joffre Lake. Je kunt dan doorrijden tot bijv. Lillooet. Je moet toch de afstand overbruggen, en ik denk echt dat je jezelf een groot plezier doet door meer tijd te reserveren in de Rockies, en de rijdagen dan maar voor lief te nemen. Wells Gray is mooi, maar ook prima te doen in een middag.
Dus:
Tofino - West Vancouver (Little Qualicum Falls onderweg)
West Vancouver - Lillooet (Sea to Sky higway onderweg)
Lillooet - Clearwater Valley (Wells Gray na aankomst in Clearwater)
Clearwater Valley - Jasper (Mount Robson en bijv. Mount Edith Cavell onderweg)
Je doet dan 3 rijdagen achter elkaar, maar door de mooie route en de bezienswaardigheden onderweg zal dat niet zo voelen. Vanaf Jasper kun je dan wat meer nachten op 1 plek doorbrengen, en heb je ook nog tijd voor zowel Banff als Yoho.
De dag erna zou je dan vroeg kunnen beginnen aan de Sea to Sky highway en onderweg allerlei bezienswaardigheden meepikken, waaronder Whistler, maar ook Shannon Falls, Brandywine Falls en Joffre Lake. Je kunt dan doorrijden tot bijv. Lillooet. Je moet toch de afstand overbruggen, en ik denk echt dat je jezelf een groot plezier doet door meer tijd te reserveren in de Rockies, en de rijdagen dan maar voor lief te nemen. Wells Gray is mooi, maar ook prima te doen in een middag.
Dus:
Tofino - West Vancouver (Little Qualicum Falls onderweg)
West Vancouver - Lillooet (Sea to Sky higway onderweg)
Lillooet - Clearwater Valley (Wells Gray na aankomst in Clearwater)
Clearwater Valley - Jasper (Mount Robson en bijv. Mount Edith Cavell onderweg)
Je doet dan 3 rijdagen achter elkaar, maar door de mooie route en de bezienswaardigheden onderweg zal dat niet zo voelen. Vanaf Jasper kun je dan wat meer nachten op 1 plek doorbrengen, en heb je ook nog tijd voor zowel Banff als Yoho.
Winston Churchill
Winston Churchill
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Geen fan van Whistler, integendeel!!
We waren hier afgelopen zomer 6 overnachtingen en in 2006 ook 6 overnachtingen. Het is een hele leuke plaats, echt voor de actieve vakantieganger. Maar ook als je weinig beweging zoekt, is er voldoende vertier. De kabelbanen de bergen in zijn geweldig, je kunt hier heerlijk eten (Earls!), leuke winkels, lekkere terrasjes en in de weekenden optredens, concerten, etc.
Kortom, een aanrader.
Groet,
Ferry
We waren hier afgelopen zomer 6 overnachtingen en in 2006 ook 6 overnachtingen. Het is een hele leuke plaats, echt voor de actieve vakantieganger. Maar ook als je weinig beweging zoekt, is er voldoende vertier. De kabelbanen de bergen in zijn geweldig, je kunt hier heerlijk eten (Earls!), leuke winkels, lekkere terrasjes en in de weekenden optredens, concerten, etc.
Kortom, een aanrader.
Groet,
Ferry
Na jullie reacties heb ik de planning iets gewijzigd.
Whistler blijft 2 overnachtingen, omdat ik mij goed kan vinden in wat Ferry schrijft (Thnx!)
Zoals jullie zien heb 1 overnachting van Clearwater afgehaald, zodat ik tijd heb om ook Banff te bezoeken.
Wat vinden jullie voor het aantal dagen die ik voor Jasper - Yoho - Banff heb gereserveerd, moet ik deze nog aanpassen?
Ik hoor graag jullie suggesties
20-7 Nederland --> Vancouver
21-7 Vancouver
22-7 Vancouver --> Victoria --> Ophalen camper + overtocht
23-7 Victoria --> Mill Bay
24-7 Mill Bay --> Tofino
25-7 Tofino ***Trouwen***
26-7 Tofino
27-7 Tofino --> Rathtrevor Beach Provincial Park
28-7 Rathtrevor Beach Provincial Park --> Whistler + overtocht
29-7 Whistler
30-7 Whistle --> Clearwater
31-7 Clearwater --> Jasper
01-8 Jasper
02-8 Jasper
03-8 Jasper --> Yoho
04-8 Yoho
05-8 Yoho --> Banff
06-8 Banff --> Calgary (buiten) --> Olympic Park bezichtigen
07-8 Calgary (buiten) --> Calgary --> Inleveren camper
08-8 Calgary Nederland
Whistler blijft 2 overnachtingen, omdat ik mij goed kan vinden in wat Ferry schrijft (Thnx!)
Zoals jullie zien heb 1 overnachting van Clearwater afgehaald, zodat ik tijd heb om ook Banff te bezoeken.
Wat vinden jullie voor het aantal dagen die ik voor Jasper - Yoho - Banff heb gereserveerd, moet ik deze nog aanpassen?
Ik hoor graag jullie suggesties

20-7 Nederland --> Vancouver
21-7 Vancouver
22-7 Vancouver --> Victoria --> Ophalen camper + overtocht
23-7 Victoria --> Mill Bay
24-7 Mill Bay --> Tofino
25-7 Tofino ***Trouwen***
26-7 Tofino
27-7 Tofino --> Rathtrevor Beach Provincial Park
28-7 Rathtrevor Beach Provincial Park --> Whistler + overtocht
29-7 Whistler
30-7 Whistle --> Clearwater
31-7 Clearwater --> Jasper
01-8 Jasper
02-8 Jasper
03-8 Jasper --> Yoho
04-8 Yoho
05-8 Yoho --> Banff
06-8 Banff --> Calgary (buiten) --> Olympic Park bezichtigen
07-8 Calgary (buiten) --> Calgary --> Inleveren camper
08-8 Calgary Nederland
Jullie laten mij toch niet in de steek 

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nee, laten je niet in de steek, hahaha.
In Jasper, Yoho en Banff is heel veel te zien en te doen, hier vermaken wij ons regelmatig 3 weken. Dus lastig om een paar dagen aan te geven. Persoonlijk vind ik Yoho het mooiste park vanwege Lake O'Hara, de ruigheid, het lekkere eten in Field (The Truffle Pigs), Emerald Lake en de bergwandelingen. Doe je alleen de highlights in één dag, bekijk dan in ieder geval Emerald Lake + Takakkaw Falls + doe een poging naar Lake O'Hara.
Alhoewel Banff drukker is dan Jasper, vind ik het toch een tikkie mooier dan Jasper. Dat is heel persoonlijk hoor, want veel mensen knappen af op de drukke Highway 1 en het plaatsje Banff. Maar de natuur is hier imposanter: die breed uitgeslepen U-dalen zijn fantastisch om te zien, dat hebben we niet in De Alpen. Elke keer als we hier zijn, verbaas ik me weer over de schoonheid van de natuur, bij Jasper heb ik dat minder.
Dus als ik zou kiezen, gezien je beperkte aantal dagen, dan zou ik Jasper één dag inkorten en Banff één dag langer. Het blijft echter lastig, bekijk op onze website de foto's en alle achtergrondinformatie, dan krijg je wel een redelijk beeld wat je van beide parken kunt verwachten.
http://home.planet.nl/~marqu042/index.html
Groet,
Ferry
In Jasper, Yoho en Banff is heel veel te zien en te doen, hier vermaken wij ons regelmatig 3 weken. Dus lastig om een paar dagen aan te geven. Persoonlijk vind ik Yoho het mooiste park vanwege Lake O'Hara, de ruigheid, het lekkere eten in Field (The Truffle Pigs), Emerald Lake en de bergwandelingen. Doe je alleen de highlights in één dag, bekijk dan in ieder geval Emerald Lake + Takakkaw Falls + doe een poging naar Lake O'Hara.
Alhoewel Banff drukker is dan Jasper, vind ik het toch een tikkie mooier dan Jasper. Dat is heel persoonlijk hoor, want veel mensen knappen af op de drukke Highway 1 en het plaatsje Banff. Maar de natuur is hier imposanter: die breed uitgeslepen U-dalen zijn fantastisch om te zien, dat hebben we niet in De Alpen. Elke keer als we hier zijn, verbaas ik me weer over de schoonheid van de natuur, bij Jasper heb ik dat minder.
Dus als ik zou kiezen, gezien je beperkte aantal dagen, dan zou ik Jasper één dag inkorten en Banff één dag langer. Het blijft echter lastig, bekijk op onze website de foto's en alle achtergrondinformatie, dan krijg je wel een redelijk beeld wat je van beide parken kunt verwachten.
http://home.planet.nl/~marqu042/index.html
Groet,
Ferry
Je kunt highway 1 heel gemakkelijk ontwijken via de 1A. Mooiere route, hebben er beren en een wolf gezien.
Als je Johnston canyon wilt zien (aanrader) moet je ook over deze weg en er zijn ook campings.
Als je Johnston canyon wilt zien (aanrader) moet je ook over deze weg en er zijn ook campings.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Terug van oostenrijk en de volle aandacht voor canada 
Vwb de route;ik ben er nog niet helemaal uit, maar dat komt goed
Heb nu een paar andere vragen;
1) tip voor een gezellig b&b in vancouver (2 nachten)
2) wij willen op veel natuurcampings staan, vaak goedkoop + mooi. Op de websites lees ik dat je deze pas 3 maand van te voren kan boeken. Wie heeft hier ervaring mee?
3) we willen overnachten in jasper, maar waar? Het gebied is heel groot en kent veel campings. We zoeken een gezellige en nette camping, dus geen massa toerisme... Tips.
Opnieuw bedankt allemaal

2) wij willen op veel natuurcampings staan, vaak goedkoop + mooi. Op de websites lees ik dat je deze pas 3 maand van te voren kan boeken. Wie heeft hier ervaring mee?
3) we willen overnachten in jasper, maar waar? Het gebied is heel groot en kent veel campings. We zoeken een gezellige en nette camping, dus geen massa toerisme... Tips.
Opnieuw bedankt allemaal

Ik luister even mee, want mijn reis lijkt veel op de jouwe!
Waar blijven de experts 

[quote="sven11"]Terug van oostenrijk en de volle aandacht voor canada 
@Wel een hotel die geweldig gelegen is en heel rustig, The listel in Robson Street. t.o. de beste sushi restaurant "Miko"
@Nee, Wij resereven nooit en nog nooit voor een dichte deur gestaan. Voorwaarde is dat je wel voor 12.00 je moet melden.
@ Wij gaan altijd naar Whistler. Vraag naar de loop 16. Daar hebben ze geen fire-rings en daardoor super rustig. Wapiti's lopen gewoon langs je camper.
Whistler is wel erg groot maar van de massa-tourisme merk je helemaal niets. We hebben eens de rondweg om Whistler gereden en kwamen op 7 km
.
Je moet met de camper ook naar de douche lopen kan een optie zijn, maar doen we nooit. Loop 16 is echt te ver weg.
Opnieuw bedankt allemaal
@'graag gedaan!
Op onze website http://www.rwndbr.nl staat een verslag van 2009 waar je foto's kunt vinden van Loop 16 op Whistlers. Ik heb een gele vest aan.
En in 2004 is ook een foto te vinden met een wapiti die op loop 16 rustig aan het grazen was.

@Wel een hotel die geweldig gelegen is en heel rustig, The listel in Robson Street. t.o. de beste sushi restaurant "Miko"
@Nee, Wij resereven nooit en nog nooit voor een dichte deur gestaan. Voorwaarde is dat je wel voor 12.00 je moet melden.
@ Wij gaan altijd naar Whistler. Vraag naar de loop 16. Daar hebben ze geen fire-rings en daardoor super rustig. Wapiti's lopen gewoon langs je camper.
Whistler is wel erg groot maar van de massa-tourisme merk je helemaal niets. We hebben eens de rondweg om Whistler gereden en kwamen op 7 km

Je moet met de camper ook naar de douche lopen kan een optie zijn, maar doen we nooit. Loop 16 is echt te ver weg.
Opnieuw bedankt allemaal

@'graag gedaan!
Op onze website http://www.rwndbr.nl staat een verslag van 2009 waar je foto's kunt vinden van Loop 16 op Whistlers. Ik heb een gele vest aan.
En in 2004 is ook een foto te vinden met een wapiti die op loop 16 rustig aan het grazen was.
Go T@bbing!!!!
Dank Yarrah,
Idd een mooi hotel, andere suggesties blijvenwelkom
Ik zou toch graag nog iemand willen spreken die ervaring heeft met het boeken van kampeerplaatsen met een camper in het hoogseizoen. Ik heb er niet veel geloof in dat wij in augustus op de natuurcampings zonder reservering kunnen.
Idd een mooi hotel, andere suggesties blijvenwelkom

Ik zou toch graag nog iemand willen spreken die ervaring heeft met het boeken van kampeerplaatsen met een camper in het hoogseizoen. Ik heb er niet veel geloof in dat wij in augustus op de natuurcampings zonder reservering kunnen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 4471 Weergaves
-
Laatste bericht door Roning
-
- 4 Reacties