Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis michelly: van Toronto naar Vancouver

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Reis michelly: van Toronto naar Vancouver

Bericht door michelly »

Helemaal vanuit het niets hebben we vandaag dit geboekt: http://www.travelhome.nl/camper-reis/we ... #pricelist
We gaan met z'n tweeën want de kinderen hebben geen vakantie. Heel misschien dat Nick een paar weekjes vrij kan nemen van z'n studie maar waarschijnlijk niet. Mocht dat wel zo zijn dan boekt hij later alsnog een ticket maar ik ga ervan uit dat we zonder kinders gaan.

We gaan van 2 t/m 21 mei. We halen een camper op in Toronto en leveren hem weer in in Vancouver.
Mijn voorkeur gaat uit naar het westelijke gedeelte dus we proberen waarschijnlijk de eerste dagen flink wat kilometers te maken om later op de route wat meer tijd te hebben.
We kunnen ook gedeeltelijk door Amerika. Ik moet me nog helemaal inlezen en heb nog geen idee welke route we gaan rijden. Ik vroeg me ook af hoe het met sneeuw en weer is in deze periode.
Heeft iemand tips of misschien een reisverslag waar we inspiratie uit kunnen halen?

Elly
Laatst gewijzigd door michelly op 19 feb 2013, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Reis michelly: van Toronto naar Vancouver

Bericht door Henriëtte »

Geen tips van deze kant, wij zijn niet bekend met dit gebied. Maar wel hartstikke leuk dat jullie geboekt hebben. 't Zal wel even vreemd zijn, denk ik, zo zonder kinderen op vakantie :wink:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Heb je al naar campgrounds gekeken op je route, best kans dat er nog heel wat dicht zijn of nog geen water hookup beschikbaar hebben,
zou daar even naar kijken en dan misschien een wat zuidelijkere route nemen.
Voor campgrounds zie: http://www.rvparkreviews.com/ voor Canada even de canadeese vlag aanklikken linksboven
edit: de lik die je geeft werkt niet goed geeft "fout op pagina"
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

michelly schreef:Helemaal vanuit het niets hebben we vandaag dit geboekt: http://www.travelhome.nl/camper-reis/we ... #pricelist
Deze dus: http://www.travelhome.nl/camper-reis/we ... #pricelist
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik heb de link aangepast :thumbup:

Dat is inderdaad iets om rekening mee te houden Rob. Wij hebben nog nooit met een camper gereisd. Het is allemaal nieuw voor ons :D
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Er zitten genoeg ervaringsdeskundige op het forum :wink:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Onze reis is verlengd met 4 dagen! Het reisbureau belde dat de camper helemaal niet ingeleverd kan worden op 20 mei omdat het verhuurstation dan gesloten is. De eerstvolgende terugvlucht met Air Transat is pas op 24 mei. De beide werkgevers gaven gelukkig toestemming.

Ik ben een beetje aan het plannen en dit is ongeveer wat ik nu bedacht had. Ik heb nog geen idee hoe lang we waar blijven maar het is ook nog maar een eerste opzetje.

Afbeelding

Ik vroeg me ook af hoe het in de parken Glacier/Banff/Jasper is qua weer in midden mei. Heeft iemand hier ervaring mee?
Natuurlijk hoor ik ook graag tips over de rest van de route.

Elly
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Hoi Elly,

Wat leuk,

Wij hebben in 2006 een rondje gedaan van Vancouver, Vancouver Island, via Jasper/Banff naar Yellowstone en toen terug naar Vancouver, ook met een camper. Prachtig! We zaten er wel pas eind juni. Helaas hield ik toen nog geen digitaal verslag bij. Wel heb ik bij de foto's volgens mij een verslag bewaard en ik heb hier op het forum ook wel eens onze route neergezet (zal eens even zoeken voor je). Ik weet wel dat we het 's nachts af en toe best fris hadden, vooral op Vancouver Island (eind juni).

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Voor het stukje Ontario en Michigan kan je misschien wat uit ons 2012 verslag halen.
Glacier NP zal je nog niet veel kunnen doen in mei de Going to the Sun Road is sowieso nog dicht mogelijk kan je rond West Glacier wat doen.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Elly, leuk dat jullie deze trip gaan maken en ook naar het zuidwesten van Canada gaan.
Het is wel vroeg in het jaar en in de Rocky Mountains zal je nog met sneeuw en bevroren meren te maken krijgen. Maar dat zou mij er niet van weerhouden om die kant op te gaan, want de natuur is er prachtig.

Wij reisden dan wel in september, maar in ons reisverslag 2009 kan je over onze belevenissen lezen. Wij vertrokken uit Calgary en maakten een rondreis door dat deel van de Rockies in Alberta.

Veel plezier bij het uitstippelen van jullie route.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Cedrik
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Cedrik »

Wauw, wat een geweldige route. Word een prachtige reis denk ik! Heerlijk door de natuur waarbij je toch ook een aantal geweldige steden doorkruist.
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Gaaf Elly. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Weer eens wat anders een camper ! :thumbup:

groetjes,
Monique
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Een eerste opzetje van onze reis:

2-mei Amsterdam - Toronto We komen al vroeg aan, misschien dat we de stad nog gaan bekijken.
3-mei Toronto - Niagara Falls We kunnen de camper tussen 13.00 en 16.00 uur ophalen
4-mei Niagara Falls - St Mary's Hier woont mijn neef, misschien blijven we overnachten, anders zoeken we een camping in de buurt
5-mei St Mary's - Shipsewana (Indiana) Hopelijk wat Amish cultuur kijken
6-mei Shipsewana - Chicago
7-mei Chicago
8-mei Chicago - ?
9-mei ? - Badlands Dit is 2 dagen flink wat kilometers maken, we zien wel hoever we komen, vandaar het ?
10-mei Badlands - Rapid City We willen graag vroeg de Badlands bezoeken en daarna gaan we gezellig naar Randy en Yvonne, de rest van deze mooie omgeving gaan we niet bezoeken omdat we dat al in eerdere reizen gedaan hebben.
11-mei Rapid City - ?
12-mei ? - ?
13-mei ? - Glacier
14-mei Glacier - Waterton
15-mei Waterton - Banff
16-mei Banff
17-mei Banff - Jasper
18-mei Jasper
19-mei Jasper - Clearwater via Mount Robson
20-mei Wells Gray is dit de moeite waard om een dag te verblijven?
21-mei Wells Gray - Lillooet
22-mei Lillooet - Vancouver
23-mei ?
24-mei Vancouver - Amsterdam
25-mei thuis.

Welke route zouden we het beste tussen Rapid City en Glacier kunnen nemen? We hebben hier 2 tussenstops voor.
Ook de dagen in Canada vind ik moeilijk inplannen. Is Yoho NP ook nog in te passen in de route en voegt dat iets toe?
Is Wells Gray een hele dag waard?
Tenslotte hebben we nog 1 dag over, waar zou ik die het beste in kunnen passen?
We kiezen er bewust voor om Vancouver niet te bezoeken. Dat bewaren we voor een volgende keer :D

Graag jullie deskundig commentaar :thumbup:

Elly
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Persoonlijk vond ik Yoho echt mooi, en zou het zeker inplannen. Je bent natuurlijk wel een beetje van het weer afhankelijk maar emerald lake en natural bridge
zijn beide mooi om te bezoeken. Wij verbleven op campsite in lake Louise niet echt een ideale camping je word gek van de trein, maar denk dat er rond de periode van jullie weinig andere campings open zijn.

Wij zelf zijn ook een dag in Wells gray geweest, als je kan wandelen is een hele dag daar wel lekker alleen voor de watervallen (persoonlijk vind ik wel dat je die moet zien) heb je in principe een halve dag genoeg.

Misschien dat je hier wat aan hebt, vanaf Banff, zie alleen net dat de links naar de campings in national parken niet werken maar zie je wel de namen.
Gereden route en campings

En misschien het reisverslag vanaf dag 11 9 juni 2012 http://www.moniquemennings.nl/canada-20 ... nada-2012/
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Markro, wat maak je toch altijd heerlijk uitgebreide verslagen :thumbup:

Niekie73, bedankt voor de link, ik ga nu jullie site lezen!

Elly
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ik weet niet of het teveel rijden is, maar ik zou van Clearwater naar Whistler rijden (een 5-6 uren rijden) en dan 1 nacht in Whistler verblijven. Best een gezellig dorpje en je kan daar altijd naar de top van de bergen of je kan wandelen in het dorp wat een trail heeft dat verschillende meren aandoet. Het hele trail is 40km lang en je zou eventueel een fiets kunnen huren om dit te doen of je kan er delen van wandelen: http://www.whistler.com/activities/summer/valley_trail/
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

michelly schreef:Markro, wat maak je toch altijd heerlijk uitgebreide verslagen :thumbup:
Dank voor het compliment.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Wij zijn nog Shipsewana - Indiana geweest, de Amish kan je daar gewoon niet missen, opletten op de wegen want ze rijden daar gewoon rond met hun koetsen. :wink:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Over ruim een week vertrekken we al! Er staat inmiddels weer een nieuw dagboek klaar op onze boekenplank. We zullen dat boek weer gaan vullen tijdens de reis, dus wie ons digitaal wil volgen is natuurlijk weer van harte uitgenodigd :D

Elly
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wauw, wat een leuke reis gaan jullie maken! Ik ga jullie volgen hoor!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer