Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Roadtrip 2014 San Diego - New Orleans - Chicago
Roadtrip 2014 San Diego - New Orleans - Chicago
Hallo allemaal!
Ik ga van a.s. september tot half mei in San Francisco studeren. Aan het eind van de studie heb ik dan nog 30 dagen om rond te reizen, voordat ik de VS uit moet (i.v.m. visum). Mijn ouders willen dan graag langskomen om samen met mij een roadtrip te maken. In het najaar van 2011 hebben we samen al 3 weken de westkust gedaan, in 2008 een week in New York en mijn ouders zijn ook een paar weken in Florida geweest. Daarom zijn we nu van plan om dwars door Amerika te gaan en andere delen te bekijken.
Tot nu toe hebben we de volgende route uitgekozen:
Dag 1: Aankomst San Diego
Dag 2: San Diego
Dag 3: San Diego
Dag 4: San Diego – Yuma (State Prison) – Tucson
Dag 5: Tucson (Old Tucson Studios)
Dag 6: Tucson – White Sands – El Paso
Dag 7: El Paso – Carlsbad (Grotten bezoeken) – Fort Stockton
Dag 8: Fort Stockton (Big Bend National Park)
Dag 9: Fort Stockton – Houston
Dag 10: Houston – Omgeving Lafayette
Dag 11: Omgeving Lafayette
Dag 12: Omgeving Lafayette – New Orleans
Dag 13: New Orleans
Dag 14: New Orleans
Dag 15: New Orleans
Dag 16: New Orleans – Natchez
Dag 17: Natchez – Vicksburg
Dag 18: Vicksburg – Memphis
Dag 19: Memphis – Nashville
Dag 20: Nashville – St. Louis
Dag 21: St. Louis – Chicago
Dag 22: Chicago
Dag 23: Chicago
Dag 24: Chicago
Dag 25: Vertrek Chicago
Ik heb al vele topics op dit forum doorgespit, hier veel tips uitgehaald, maar ik heb toch nog wat vragen:
- We willen graag een paar nachten in de omgeving van Lafayette blijven, omdat we wat rust-/stranddagen willen. Is dit daar een goede plek voor? En zijn er specifieke plaatjes aan te raden in die omgeving?
- We hebben nog niet echt veel activiteiten in New Orleans kunnen vinden (French Quarter en Louisiane State Museum staan wel op de lijst). We zijn geen hele grote muziekliefhebbers en veel musea hoeft voor ons niet echt. Wat zijn dingen die je echt gedaan moet hebben in New Orleans (of nabije omgeving)?
- Wat betreft Memphis, we gaan hier alleen naartoe/langs omdat we ergens tussen Vicksburg en Nashville moeten overnachten. Is dit hier een goede stad voor? Of zijn er andere dingen aan te raden?
- Daarnaast twijfelen we nog of we een auto of camper moeten huren. Florida en de westkust zijn met de auto gedaan. Maar een camper lijkt ons ook een super ervaring. Alleen zien we het nog niet zo zitten om met een camper door grote steden te rijden. Wat is jullie ervaring hiermee?
Mochten jullie, buiten deze vragen, nog andere tips en adviezen hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag!
Groetjes Marleen.
Ik ga van a.s. september tot half mei in San Francisco studeren. Aan het eind van de studie heb ik dan nog 30 dagen om rond te reizen, voordat ik de VS uit moet (i.v.m. visum). Mijn ouders willen dan graag langskomen om samen met mij een roadtrip te maken. In het najaar van 2011 hebben we samen al 3 weken de westkust gedaan, in 2008 een week in New York en mijn ouders zijn ook een paar weken in Florida geweest. Daarom zijn we nu van plan om dwars door Amerika te gaan en andere delen te bekijken.
Tot nu toe hebben we de volgende route uitgekozen:
Dag 1: Aankomst San Diego
Dag 2: San Diego
Dag 3: San Diego
Dag 4: San Diego – Yuma (State Prison) – Tucson
Dag 5: Tucson (Old Tucson Studios)
Dag 6: Tucson – White Sands – El Paso
Dag 10: Houston – Omgeving Lafayette
Dag 11: Omgeving Lafayette
Dag 12: Omgeving Lafayette – New Orleans
Dag 13: New Orleans
Dag 14: New Orleans
Dag 15: New Orleans
Dag 16: New Orleans – Natchez
Dag 17: Natchez – Vicksburg
Dag 18: Vicksburg – Memphis
Dag 19: Memphis – Nashville
Dag 20: Nashville – St. Louis
Dag 21: St. Louis – Chicago
Dag 22: Chicago
Dag 23: Chicago
Dag 24: Chicago
Dag 25: Vertrek Chicago
Ik heb al vele topics op dit forum doorgespit, hier veel tips uitgehaald, maar ik heb toch nog wat vragen:
- We willen graag een paar nachten in de omgeving van Lafayette blijven, omdat we wat rust-/stranddagen willen. Is dit daar een goede plek voor? En zijn er specifieke plaatjes aan te raden in die omgeving?
- We hebben nog niet echt veel activiteiten in New Orleans kunnen vinden (French Quarter en Louisiane State Museum staan wel op de lijst). We zijn geen hele grote muziekliefhebbers en veel musea hoeft voor ons niet echt. Wat zijn dingen die je echt gedaan moet hebben in New Orleans (of nabije omgeving)?
- Wat betreft Memphis, we gaan hier alleen naartoe/langs omdat we ergens tussen Vicksburg en Nashville moeten overnachten. Is dit hier een goede stad voor? Of zijn er andere dingen aan te raden?
- Daarnaast twijfelen we nog of we een auto of camper moeten huren. Florida en de westkust zijn met de auto gedaan. Maar een camper lijkt ons ook een super ervaring. Alleen zien we het nog niet zo zitten om met een camper door grote steden te rijden. Wat is jullie ervaring hiermee?
Mochten jullie, buiten deze vragen, nog andere tips en adviezen hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag!
Groetjes Marleen.
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: Roadtrip 2014 San Diego - New Orleans - Chicago
Omdat ik geen ervaring heb met het eerste deel van de route, kan ik daar niets over zeggen. Maar voor wat betreft het tweede deel, vind ik het jammer dat je de steden Memphis, Nashville en Saint Louis afraffelt met slechts een overnachting. Het zijn hele afstanden die je hier aflegt en je zult weinig of geen tijd hebben om hier nog iets te ondernemen, terwijl ze toch zeker de moeite waard zijn. Misschien dat je van je verblijven in New Orleans en Chicago resp. 2 en 1 nachten kunt afsnoepen en die gebruikt voor de eerder genoemde steden? Het is dan beter verdeeld, minder vermoeiend en je ziet nét wat meer...
Oh ja, ik kan me niet herinneren dat ik tijdens onze rondreis vorig jaar een camper in deze steden heb zien rondrijden. Lijkt me inderdaad niet echt handig...
Oh ja, ik kan me niet herinneren dat ik tijdens onze rondreis vorig jaar een camper in deze steden heb zien rondrijden. Lijkt me inderdaad niet echt handig...
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
Bedankt voor de reactie!
We hebben besloten om de overnachtingen bij Lafayette weg te halen (aangezien we ook al een aantal dagen bij New Orleans hebben) en deze te gebruiken voor in ieder geval Nashville en St. Louis. Over Memphis twijfelen we nog steeds.. Maar zo is het inderdaad minder vermoeiend. Bedankt voor de tip
Wat betreft de auto/camper; we gaan toch voor de auto. Aangezien we best veel steden in onze route hebben en we van meerdere mensen nu gehoord hebben dat dat niet zo handig is met een camper.
Groetjes Marleen.
We hebben besloten om de overnachtingen bij Lafayette weg te halen (aangezien we ook al een aantal dagen bij New Orleans hebben) en deze te gebruiken voor in ieder geval Nashville en St. Louis. Over Memphis twijfelen we nog steeds.. Maar zo is het inderdaad minder vermoeiend. Bedankt voor de tip

Wat betreft de auto/camper; we gaan toch voor de auto. Aangezien we best veel steden in onze route hebben en we van meerdere mensen nu gehoord hebben dat dat niet zo handig is met een camper.
Groetjes Marleen.
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Hi Marleen,
Wat betreft deze dagen;
Dag 7 is mogelijk, maar is best vol als je inderdaad ook de grotten wilt bezoeken.
Dag 8 Ik zou zeker een overnachting doen in Big Bend. Het is een prachtig park en als je heen en weer moet rijden naar Fort Stockton ben je veel tijd kwijt.
Dag 9 is volgens mij zeker 800 km, zonde op deze manier zie je alleen snelweg terwijl Texas echt prachtig is. Zeker de omgeving van San Antonio (Hill County) is de moeite waard. Misschien Big Bend laten vallen en via San Antonio rijden?
Wat betreft deze dagen;
Dag 7 is mogelijk, maar is best vol als je inderdaad ook de grotten wilt bezoeken.
Dag 8 Ik zou zeker een overnachting doen in Big Bend. Het is een prachtig park en als je heen en weer moet rijden naar Fort Stockton ben je veel tijd kwijt.
Dag 9 is volgens mij zeker 800 km, zonde op deze manier zie je alleen snelweg terwijl Texas echt prachtig is. Zeker de omgeving van San Antonio (Hill County) is de moeite waard. Misschien Big Bend laten vallen en via San Antonio rijden?
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
- DixieChick
- Amerika-expert
Ik ben in 2011 zelf in New Orleans geweest, en alhoewel ik het een geweldige stad vond, lijken mij vier volle dagen erg veel. Niet dat je er niet vier dagen kan vullen hoor, want dan kan zeker (een dag French quarter, een dag swamp tour, een dag naar de plantations bijvoorbeeld). Maar jullie willen nog veel andere dingen zien, dat de focus op NOLA bijna te groot lijkt. Het lijkt me ontzettend jammer om bijv. San Antonio over te slaan (of te moeten kiezen tussen Big Bend -en- San Antonio, omdat ze allebei de moeite waard zijn).
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Carlsbad zelf is ook erg leuk om te overnachten.Vanuit daar kan je in de vroege ochtend weg rijden naar Big bend.
Chios mountains heeft cabins in Big bend.
Het park ligt echt in een uithoek en doordat je er verblijft heb je een beetje tijd om er rond te kijken.
Bij de cabins loopt een prachtige trail en hebben we veel wildlife gezien.Zou er in ieder geval twee overnachtingen nemen.
Chios mountains heeft cabins in Big bend.
Het park ligt echt in een uithoek en doordat je er verblijft heb je een beetje tijd om er rond te kijken.
Bij de cabins loopt een prachtige trail en hebben we veel wildlife gezien.Zou er in ieder geval twee overnachtingen nemen.
Ik denk dat TS inmiddels Carlsbad al voorbij is gezien de periode dat ze zou gaan reizen...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik had/heb echt het idee dat het over volgend jaar gaat hoor?
Je hebt helemaal gelijk! Ik ga een bril kopen 

Om nu naar Tucson te gaan voor die studios? Je kan naar Saguaro NP, San Xavier Del Bac, Pime Air of vooral Arizona Sonora Desert museum maar we zijn allemaal verschillend. Na Tucson zou ik naar White Sands NM gaan en dan overnachten in Alamogordo. De dag daarna vroeg op en via Cloudcroft en Artesia naar Carlsbad Caverns voor een middag bezoek. Hier ben al snel 3-4 uur zoet mee. Met dusk vliegen de bats uit de main entrance van de grotten. Overnachting Carlsbad.
Voor Big Bend zal je in deze route geen tijd hebben. In een uur of 7 rijd je van Carlsbad naar San Antonio waar ik zeker 2 nachten zou blijven. Memphis voor Beale Street en Graceland. Zelfs als je geen fan van Elvis bent zal je onder de indruk zijn imo. En ik zou ook en dag van Nola afhalen om wat meer tijd te besteden aan de andere plaatsen op de route.
Yeehaw
Voor Big Bend zal je in deze route geen tijd hebben. In een uur of 7 rijd je van Carlsbad naar San Antonio waar ik zeker 2 nachten zou blijven. Memphis voor Beale Street en Graceland. Zelfs als je geen fan van Elvis bent zal je onder de indruk zijn imo. En ik zou ook en dag van Nola afhalen om wat meer tijd te besteden aan de andere plaatsen op de route.
Yeehaw
White Sands: doe je best in de late namiddag en tegen valavond aan. Ga dan overnachten in Alamogordo (nog een goed half uurtje rijden) en ga dan de volgende dag van hier uit naar Carlsbad caverns.
El Paso - Big Bend: reken op een 7 uur rijden.
Big Bend- San Antonio: met enkele kleine stops, mag je rekenen op een rijtijd van een negental uren.
San Antonio en Texas Hill Country (vooral dan Boerne, Fredericksburg en Luckenbach ) en bij New Braunfels het dorpje Gruene zijn ook de moeite waard.
El Paso - Big Bend: reken op een 7 uur rijden.
Big Bend- San Antonio: met enkele kleine stops, mag je rekenen op een rijtijd van een negental uren.
San Antonio en Texas Hill Country (vooral dan Boerne, Fredericksburg en Luckenbach ) en bij New Braunfels het dorpje Gruene zijn ook de moeite waard.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2458 Weergaves
-
Laatste bericht door Marcel5050
-
- 1 Reacties