Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis jelledaems: Denver - Seattle
-
- Amerika-newbie
Reis jelledaems: Denver - Seattle
Beste,
Ik ga voor de tweede keer in mijn leven op reis naar de USA. Ik land in Denver op 22/08 en ik vertrek terug op 13/09 in Seattle. Mijn bedoeling is om zoveel mogelijk van de natuur te genieten. Steden zeggen me eigenlijk niet veel, dus ik blijf zeker niet lang in de grote steden, maar ga eerder op zoek naar nationale parken. Ik heb een redelijk druk reisschema uitgewerkt, maar volgens mij wel haalbaar, al zal er hier en dan wel een lange dag rijden bijzijn. Volgend is mijn reisschema:
22/08 - Denver
23/08 - Estes Park (Rocky Mountain NP)
24/08 - Estes Park (Rocky Mountain NP)
25/08 - Estes Park (Rocky Mountain NP)
26/08 - Buffalo
27/08 - Yellowstone NP
28/08 - Yellowstone NP
29/08 - Yellowstone NP
30/08 - Kalispell (Glacier NP)
31/08 - Kalispell (Glacier NP)
01/09 - Waterton Lakes NP
02/09 - Banff NP
03/09 - Banff NP
04/09 - Jasper NP
05/09 - Jasper NP
06/09 - Jasper NP
07/09 - Clearwater
08/09 - Clearwater
09/09 - Whistler
10/09 - Vancouver Island
11/09 - Vancouver Island
12/09 - Vancouver
13/09 Seattle (vertrek)
Hebben jullie mss nog tips of eventuele voorstellen tot wijziging van dit reisschema? Zouden jullie bijvoorbeeld in één van de parken minder lang blijven en in een ander wat langer? In Buffalo zelf ga ik bijvoorbeeld niets doen of zien, maar rechtstreeks rijden van Estes Park naar Yellowstone leek me erg ver, en daarmee dat ik een tussenstop heb ingezet op Buffalo. Zouden jullie een andere tussenstop aanraden? En welke locaties zijn het best om te logeren als je Yellowstone gaat bezoeken?
Alvast bedankt.
Vriendelijke groetjes
Jelle
Ik ga voor de tweede keer in mijn leven op reis naar de USA. Ik land in Denver op 22/08 en ik vertrek terug op 13/09 in Seattle. Mijn bedoeling is om zoveel mogelijk van de natuur te genieten. Steden zeggen me eigenlijk niet veel, dus ik blijf zeker niet lang in de grote steden, maar ga eerder op zoek naar nationale parken. Ik heb een redelijk druk reisschema uitgewerkt, maar volgens mij wel haalbaar, al zal er hier en dan wel een lange dag rijden bijzijn. Volgend is mijn reisschema:
22/08 - Denver
23/08 - Estes Park (Rocky Mountain NP)
24/08 - Estes Park (Rocky Mountain NP)
25/08 - Estes Park (Rocky Mountain NP)
26/08 - Buffalo
27/08 - Yellowstone NP
28/08 - Yellowstone NP
29/08 - Yellowstone NP
30/08 - Kalispell (Glacier NP)
31/08 - Kalispell (Glacier NP)
01/09 - Waterton Lakes NP
02/09 - Banff NP
03/09 - Banff NP
04/09 - Jasper NP
05/09 - Jasper NP
06/09 - Jasper NP
07/09 - Clearwater
08/09 - Clearwater
09/09 - Whistler
10/09 - Vancouver Island
11/09 - Vancouver Island
12/09 - Vancouver
13/09 Seattle (vertrek)
Hebben jullie mss nog tips of eventuele voorstellen tot wijziging van dit reisschema? Zouden jullie bijvoorbeeld in één van de parken minder lang blijven en in een ander wat langer? In Buffalo zelf ga ik bijvoorbeeld niets doen of zien, maar rechtstreeks rijden van Estes Park naar Yellowstone leek me erg ver, en daarmee dat ik een tussenstop heb ingezet op Buffalo. Zouden jullie een andere tussenstop aanraden? En welke locaties zijn het best om te logeren als je Yellowstone gaat bezoeken?
Alvast bedankt.
Vriendelijke groetjes
Jelle
Re: Denver - Seattle
Jelle.
Ligt er aan of je veel wilt Hiken!!!
Ik zou minimaal 1 dag minder Estes Park doen, en dan vanaf Estes Park door het Rocky Mountain N.P. rijden, via Steamboat Springs naar Craig CO. Dan via Rock Springs naar Jackson WY. Vanaf Jackson via Grand Teton N.P. naar Yellowstone N.P.
Waarom naar Kalispel en niet naar St Mary aan de oostzijde van het Glacier N.P. , is ook weer korter naar Waterton Lakes N.P. in Canada. Ik zou toch proberen om voor Vancouver of het Vancouver Island wat meer tijd over te hebben, desnoods Vancouver Island weg laten . Je noemt wel de plaatsen waar je naar toe wilt met de data erbij, maar je moet er wel nog naar toe rijden.
Maak eens een schema/route met van/naar , hoeveel dagen je ergens blijft enz. Bij voorbeeld van Banff naar Jasper via de Icefield Parkway zijn bijna 290 km en hier is zoveel te zien, dat je daar minimaal een hele volle dag voor nodig hebt. Ook van Whistler naar Vancouver Island incl. de ferry is minimaal een halve dag, je bent effectief 1 dag op Vancouver Island en gaat weer terug naar Vancouver, wilt de stad bezoeken maar moet de volgende dag om ???? uur weer in Seattle zijn voor de terugvlucht.
succes schellie
Ligt er aan of je veel wilt Hiken!!!
Ik zou minimaal 1 dag minder Estes Park doen, en dan vanaf Estes Park door het Rocky Mountain N.P. rijden, via Steamboat Springs naar Craig CO. Dan via Rock Springs naar Jackson WY. Vanaf Jackson via Grand Teton N.P. naar Yellowstone N.P.
Waarom naar Kalispel en niet naar St Mary aan de oostzijde van het Glacier N.P. , is ook weer korter naar Waterton Lakes N.P. in Canada. Ik zou toch proberen om voor Vancouver of het Vancouver Island wat meer tijd over te hebben, desnoods Vancouver Island weg laten . Je noemt wel de plaatsen waar je naar toe wilt met de data erbij, maar je moet er wel nog naar toe rijden.
Maak eens een schema/route met van/naar , hoeveel dagen je ergens blijft enz. Bij voorbeeld van Banff naar Jasper via de Icefield Parkway zijn bijna 290 km en hier is zoveel te zien, dat je daar minimaal een hele volle dag voor nodig hebt. Ook van Whistler naar Vancouver Island incl. de ferry is minimaal een halve dag, je bent effectief 1 dag op Vancouver Island en gaat weer terug naar Vancouver, wilt de stad bezoeken maar moet de volgende dag om ???? uur weer in Seattle zijn voor de terugvlucht.
succes schellie
- AnnInBC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Denver - Seattle
Hallo Jelle,
Ik ga wel met schellie akkoord, dat je maar 2 dagen Vancouver Island doet...dan ga je niet veel gezien krijgen en dan maar 1 dag Vancouver om dan de volgende dag weer naar Seattle te gaan. Ik zou ofwel meer tijd invoegen op Vancouver Island ofwel Vancouver Island schrappen en die tijd in Vancouver en misschien de dag voor vertrek richting Seattle gaan. Vancouver heeft buiten "stad" heel veel natuur te bieden, Stanley Park alleen al verdient gerust een half dagje er zijn ok vele mooie stranden in Vancouver. Dan heb je nog vele prachtige natuur plekjes in North Vancouver met de locale bergen zoals Grouse Mountain, Mount Seymour en Cypress Mountain, Lynn Valley (een gratis park met hangbrug) midden in de natuur, Lighthouse Park in West Vancouver...noem maar op. Het is maar dat je het weet.
Verder denk ik wel dat je route er goed uit ziet,
Groetjes,
Ann
Ik ga wel met schellie akkoord, dat je maar 2 dagen Vancouver Island doet...dan ga je niet veel gezien krijgen en dan maar 1 dag Vancouver om dan de volgende dag weer naar Seattle te gaan. Ik zou ofwel meer tijd invoegen op Vancouver Island ofwel Vancouver Island schrappen en die tijd in Vancouver en misschien de dag voor vertrek richting Seattle gaan. Vancouver heeft buiten "stad" heel veel natuur te bieden, Stanley Park alleen al verdient gerust een half dagje er zijn ok vele mooie stranden in Vancouver. Dan heb je nog vele prachtige natuur plekjes in North Vancouver met de locale bergen zoals Grouse Mountain, Mount Seymour en Cypress Mountain, Lynn Valley (een gratis park met hangbrug) midden in de natuur, Lighthouse Park in West Vancouver...noem maar op. Het is maar dat je het weet.
Verder denk ik wel dat je route er goed uit ziet,
Groetjes,
Ann
-
- Amerika-newbie
Re: Reis jelledaems: Denver - Seattle
Hartelijk bedankt voor de reacties. Dat zijn inderdaad goede tips en ik heb mijn schema reeds een beetje aangepast door deze hulpvolle tips. Ik heb mss nog enkele vraagjes:
- Is het doenbaar om van Estes Park (Rocky Mountains) te rijden naar Jackson? Of is het beter ergens halverwege te logeren? Zo ja, wat is dan een leuke plaats om te logeren?
- Als ik in onderstaand schema een dagje zou moeten schrappen, welk zouden jullie aanraden? Ik was aan het denken om ofwel een dagje minder Yellowstone te doen ofwel om een dagje minder Waterton Lakes NP ofwel een dagje Wells Gray Provincial Park te schrappen.
Mijn schema ziet er voorlopig zo uit:
Dag 1: Aankomst Denver
Dag 2: Denver - Estes Park
Dag 3: Estes Park
Dag 4: Estes Park - Jackson???
Dag 5: Jackson??? - Yellowstone NP
Dag 6: Yellowstone NP
Dag 7: Yellowstone NP
Dag 8: Yellowstone NP
Dag 9: Yellowstone NP - St Mary, MT (Glacier NP)
Dag 10: St Mary, MT (Glacier NP)
Dag 11: St Mary, MT - Waterton Lakes
Dag 12: Waterton Lakes
Dag 13: Waterton Lakes - Banff NP
Dag 14: Banff NP
Dag 15: Banff NP - Jasper NP
Dag 16: Jasper NP
Dag 17: Jasper NP
Dag 18: Jasper NP - Wells Gray PP
Dag 19: Wells Gray PP
Dag 20: Wells Gray PP - Whistler
Dag 21: Whistler - Vancouver
Dag 22: Vancouver
Dag 23: Vancouver - Seattle
Alvast bedankt voor jullie hulp en reacties.
- Is het doenbaar om van Estes Park (Rocky Mountains) te rijden naar Jackson? Of is het beter ergens halverwege te logeren? Zo ja, wat is dan een leuke plaats om te logeren?
- Als ik in onderstaand schema een dagje zou moeten schrappen, welk zouden jullie aanraden? Ik was aan het denken om ofwel een dagje minder Yellowstone te doen ofwel om een dagje minder Waterton Lakes NP ofwel een dagje Wells Gray Provincial Park te schrappen.
Mijn schema ziet er voorlopig zo uit:
Dag 1: Aankomst Denver
Dag 2: Denver - Estes Park
Dag 3: Estes Park
Dag 4: Estes Park - Jackson???
Dag 5: Jackson??? - Yellowstone NP
Dag 6: Yellowstone NP
Dag 7: Yellowstone NP
Dag 8: Yellowstone NP
Dag 9: Yellowstone NP - St Mary, MT (Glacier NP)
Dag 10: St Mary, MT (Glacier NP)
Dag 11: St Mary, MT - Waterton Lakes
Dag 12: Waterton Lakes
Dag 13: Waterton Lakes - Banff NP
Dag 14: Banff NP
Dag 15: Banff NP - Jasper NP
Dag 16: Jasper NP
Dag 17: Jasper NP
Dag 18: Jasper NP - Wells Gray PP
Dag 19: Wells Gray PP
Dag 20: Wells Gray PP - Whistler
Dag 21: Whistler - Vancouver
Dag 22: Vancouver
Dag 23: Vancouver - Seattle
Alvast bedankt voor jullie hulp en reacties.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij hadden een overnachting in Lander in een erg leuke cabin.jelledaems schreef: - Is het doenbaar om van Estes Park (Rocky Mountains) te rijden naar Jackson? Of is het beter ergens halverwege te logeren? Zo ja, wat is dan een leuke plaats om te logeren?
Als je van wandelen houdt kan ik je de Popo Agie Trail daar erg aanraden. Zie hier ons verslag.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
van Estes Park naar Jackson zijn bijna 800 km via de snelste weg, een behoorlijke reisdag. Ik zou vanaf Estes Park, door het Rocky Mountains N.P. rijden. Je hebt hier diverse stops en wandelingen. Dan via de 40 tot Steamboat Springs en hier overnachten. ( 225 km) Vanaf Steamboat Springs naar Jackson zijn dan nog 630 km.Vanaf Jackson via het Grand Teton N.P. naar het Yellowstone N.P. Hier zou ik geen dag korten. De laatste dag zou ik het Noorden van Yellowstone bezoeken en dan overnachten in Gardiner bij de Noord-uitgang van het park. Verder zou ik dan niet naar Waterton Lakes N.P. in Canada gaan maar vanaf St Mary via de Cowboytrail, de highway 22 tot het plaatsje Longvieuw AB en vanaf hier via Kanakaskis, is de 541 en 40 naar Banff rijden, een prachtige route, dit zijn ongeveer 460 km.
Wij zijn ook van Rocky Mountain NP naar Yellowstone gereden. Maar hebben overnacht in Cody. Het was een flinke rijdag, maar wij vonden het te doen. En wij zijn toen van Cody via de Beartooth Pass naar Yellowstone gereden. Een geweldig mooie route! Als ik het me goed herinner kom je dan in het noordoosten van Yellowstone aan. En heb je nog een mooie route door het park om naar je slaapplek te komen.
www.raquel.reislogger.nl (wordt aan gewerkt)
2007 denver-yellowstone-las vegas-denver
2008 seattle-san francisco
2007 denver-yellowstone-las vegas-denver
2008 seattle-san francisco
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 7822 Weergaves