Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondreis West Canada, waar orca's spotten?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Rondreis West Canada, waar orca's spotten?
Volgend jaar juni/juli gaan wij een rondreis maken door west canada,nu zou ik graag willen weten vanaf welke plek je nu het allerbeste orca's kan gaan spotten.
Er zijn zoveel vertrekpunten vanaf Vancouver Island dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Is het best vanaf Campbell River, Telegraph Cove of misschien Victoria of Vancouver?
Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen?
Groeten, Niels
Er zijn zoveel vertrekpunten vanaf Vancouver Island dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Is het best vanaf Campbell River, Telegraph Cove of misschien Victoria of Vancouver?
Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen?
Groeten, Niels
Re: Rondreis West Canada
In juni/juli is de kans klein, omdat de orca's de zalmtrek achterna gaat. In september is de kans veeeeeeeell groter, misschien is voor jullie september een betere keuze.
Er zijn wel een aantal pod's die altijd in the strait of Geogia zijn, maar de kans is om ze te zien is niet bijster groot.
Wil je echt orca's zien ga in augustus/september dat is de enige tip die ik je kan geven
Er zijn wel een aantal pod's die altijd in the strait of Geogia zijn, maar de kans is om ze te zien is niet bijster groot.
Wil je echt orca's zien ga in augustus/september dat is de enige tip die ik je kan geven
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Rondreis West Canada
wij deden een tour vanuit port mcneill (vlakbij telegraph cove) met Mackay. een echte aanrader!!!
(in victoria deden we ook een tour maar veeeeeeeeeel minder beestjes gezien
)
Het noorden van Vancouver island (telegraph cove, port mcneill, of zelfs campbell river) is zo'n beetje orka-heaven.
zie ons reisverslag van 2012 via de link hieronder voor een uitgebreide impressie.
wij waren eind augustus in de regio en veel orka's gezien dus.
Ik denk wel dat je in juli ook al kans hebt, en het zijn niet alleen de orka's maar wij zagen ook veel bulruggen, ook heel sjiek!
(in victoria deden we ook een tour maar veeeeeeeeeel minder beestjes gezien

Het noorden van Vancouver island (telegraph cove, port mcneill, of zelfs campbell river) is zo'n beetje orka-heaven.

zie ons reisverslag van 2012 via de link hieronder voor een uitgebreide impressie.
wij waren eind augustus in de regio en veel orka's gezien dus.
Ik denk wel dat je in juli ook al kans hebt, en het zijn niet alleen de orka's maar wij zagen ook veel bulruggen, ook heel sjiek!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Rondreis West Canada, waar orca's spotten?
Nee, kleine kans in juni/juli, zoals yarrah aangeeft.
Voor orka's moet je later op Vancouver Island zijn.
Wij hebben afgelopen jaren 4x een orka-tour gedaan, driemaal in augustus en eenmaal eind juli (in 2002):
- San Juan Islands (USA)
- Victoria
- Campbell River
- Telegraph Cove
Allevier succesvol. Houd de websites van de touroperators in de gaten, daar lees je of ze eerder orka's hebben gespot.
Op Vancouver Island bijv. Stubbs Island Whale Watching (Telegraph Cove), Hurricane Jack (Campbell River). Ook Mackay die Tipsy_1 noemt is een goede. En let op het weer, mooiste is met weinig wind en lekkere temperaturen. Meestal lukt een dag van tevoren reserveren nog prima.
Zie onze reisverslagen:
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Groet, Ferry
Voor orka's moet je later op Vancouver Island zijn.
Wij hebben afgelopen jaren 4x een orka-tour gedaan, driemaal in augustus en eenmaal eind juli (in 2002):
- San Juan Islands (USA)
- Victoria
- Campbell River
- Telegraph Cove
Allevier succesvol. Houd de websites van de touroperators in de gaten, daar lees je of ze eerder orka's hebben gespot.
Op Vancouver Island bijv. Stubbs Island Whale Watching (Telegraph Cove), Hurricane Jack (Campbell River). Ook Mackay die Tipsy_1 noemt is een goede. En let op het weer, mooiste is met weinig wind en lekkere temperaturen. Meestal lukt een dag van tevoren reserveren nog prima.
Zie onze reisverslagen:
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Groet, Ferry
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij zijn rond 3 juli in Telegraph Cove. Als ik dit zo lees, heeft het niet zo veel zin om dan mee te gaan met een orca tour? Is er wel kans dat je begin juli anderen beesten (zoals dolfijnen etc) ziet?
Saskia
Saskia
Oh, vast wel. Maar die zie je ook wel als je op het land staat. Wij hadden een close encounter met een zeeotter!Mark en Saskia schreef:Wij zijn rond 3 juli in Telegraph Cove. Als ik dit zo lees, heeft het niet zo veel zin om dan mee te gaan met een orca tour? Is er wel kans dat je begin juli anderen beesten (zoals dolfijnen etc) ziet?
Saskia
Zo dicht bij dat we geen verrekijker nodig hadden

Tip: neem een verrekijker mee, dan zie je nog veel meer.
Go T@bbing!!!!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
3 juli is vrij vroeg,maar wanneer de orca's toekomen in het gebied is afhankelijk van jaar tot jaar.
Heb vele jaren geleden vrijwilligerswerk op orcalab (Hanson Island) gedaan (zoals de naam het al zegt: wij bestudeerden de orca's in het gebied vanaf het land) en ons werk begon van eind juni tot halverwege september. Dat jaar waren de orca's al gearriveerd begin juli.De laatste week van juni hebben we trouwens ook nog 2 maal transients gezien vanaf het eiland (meestal groepje van 2-4 orca's).
Er zijn meer northern residents dan southern (zijn sterk in aantal verminderd) residents, dus de kans is groter in het noorden van het eiland, maar wij hebben toen ook nog een tour gedaan vanuit Victoria en we hebben daar ook orca's gezien.
Je kan overigens gemakkelijk aan de touroperators vragen of de orca's al gearriveerd zijn en op dat moment beslissen of je het risico neemt om een boottocht te doen of niet.
Op dat stijdstip kun je ook nog dolfijnen, bultruggen, 'minke whales' (ken nederlandse naam niet),zeehonden,e.a. diersoorten...zien.(Sommigen het hele jaar door).
Heb vele jaren geleden vrijwilligerswerk op orcalab (Hanson Island) gedaan (zoals de naam het al zegt: wij bestudeerden de orca's in het gebied vanaf het land) en ons werk begon van eind juni tot halverwege september. Dat jaar waren de orca's al gearriveerd begin juli.De laatste week van juni hebben we trouwens ook nog 2 maal transients gezien vanaf het eiland (meestal groepje van 2-4 orca's).
Er zijn meer northern residents dan southern (zijn sterk in aantal verminderd) residents, dus de kans is groter in het noorden van het eiland, maar wij hebben toen ook nog een tour gedaan vanuit Victoria en we hebben daar ook orca's gezien.
Je kan overigens gemakkelijk aan de touroperators vragen of de orca's al gearriveerd zijn en op dat moment beslissen of je het risico neemt om een boottocht te doen of niet.
Op dat stijdstip kun je ook nog dolfijnen, bultruggen, 'minke whales' (ken nederlandse naam niet),zeehonden,e.a. diersoorten...zien.(Sommigen het hele jaar door).
- Tipsy_1
- Amerika-expert
minke whales zijn dwergvinvissen 
Bultruggen, otters, dolfijnen,... ook allemaal schitterende beesten om in het wild te zien!

Bultruggen, otters, dolfijnen,... ook allemaal schitterende beesten om in het wild te zien!

- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Er zijn al transient killer whales gespot in verschillende gebieden rond het zuiden van Vancouver en het zuiderlijke deel van Vancouver Island. De meeste whale tours beginnen nu al op gang te komen.
Ik haal het draadje weer even naar boven
Op de site: van http://www.vancouverisland.com/WhaleWatch/ staat veel informatie en nog meer aanbieders van tours.
Nou heb ik nog een vraagje; is het het verstandigst om in midden Juli in noord Vancouver Island (zeg maar Port Hardy- Port Mcneill- Telegraph cove) te gaan whalewatching?
Of is het misschien logischer/ verstandiger om bij een organisatie in Victoria en omgeving te boeken?
Op papier grotere organisaties als "Eagle wing tours" en "Springtide tours" (beide Victoria) geven goede hoop om Orca's te zien!

Op de site: van http://www.vancouverisland.com/WhaleWatch/ staat veel informatie en nog meer aanbieders van tours.
Nou heb ik nog een vraagje; is het het verstandigst om in midden Juli in noord Vancouver Island (zeg maar Port Hardy- Port Mcneill- Telegraph cove) te gaan whalewatching?
Of is het misschien logischer/ verstandiger om bij een organisatie in Victoria en omgeving te boeken?
Op papier grotere organisaties als "Eagle wing tours" en "Springtide tours" (beide Victoria) geven goede hoop om Orca's te zien!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
wij deden (ik refereer weer even naar mijn reisverslag voor uitgebreid verslag (link in mijn onderschrift - noord amerika reizen - canada 2012) zowel Eagle wing tours in victoria als een tour vanuit Port McNeill.
ze waren beide dik OK maar wauw, die tour vanuit Port McNeill was echt GEWELDIG, heerlijk, fantastisch.
In Victoria zit je meestal (hangt ervan af waar ze zijn natuurlijk) veel verder van de orka's vandaan. In Port McNeill zitten ze eigenlijk vlak voor de kust, met wat geluk zelfs te spotten vanuit Telegraph Cove.
Ik raad dus het noorden van Vancouver Island aan, als je moet kiezen.
ze waren beide dik OK maar wauw, die tour vanuit Port McNeill was echt GEWELDIG, heerlijk, fantastisch.
In Victoria zit je meestal (hangt ervan af waar ze zijn natuurlijk) veel verder van de orka's vandaan. In Port McNeill zitten ze eigenlijk vlak voor de kust, met wat geluk zelfs te spotten vanuit Telegraph Cove.
Ik raad dus het noorden van Vancouver Island aan, als je moet kiezen.
Wij hebben in 2011 van uit Ucluelet een walvitocht gedaan (uncluet ligt dicht bij Tofino)
De tocht was 1 groot feest, orkas, walvissen en dolfijnen gezien en om over de zeehonden/leeuwen/robben weet ik wat het waren maar te zwijgen. (:
cheers
De tocht was 1 groot feest, orkas, walvissen en dolfijnen gezien en om over de zeehonden/leeuwen/robben weet ik wat het waren maar te zwijgen. (:
cheers
We hebben begin augustus zowel vanuit Victoria als Tofino een walvistocht gedaan. Victoria: 1 klein pufje gezien van een grijze walvis na bijna naar de VS te zijn gevaren. Vanuit Tofino: heel veel bultruggen gezien, die echt zin hadden om er een show van te maken. De gids stond er zelf ook van te kijken!
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik ben in 2003 vanuit Tofino gaan whale watchen, zowel bultruggen als orca's gezien toen. Ook beren op de eilandjes vanaf het water en zeeotters. Ik vond het een hele mooie plek.
Ik krijg nu het idee dat een Whaletour overal op Vancouver Island goed is geregeld!
Van Tofino tot Victoria tot Port Mcneill
Moet je de tour van te voren boeken, of kunnen we gewoon ter plekke beslissen?
Van Tofino tot Victoria tot Port Mcneill

Moet je de tour van te voren boeken, of kunnen we gewoon ter plekke beslissen?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
ik ben ter plekke gewoon binnen gelopen, maar dat kan -er locatie verschillen. Tofino is vrij afgelegen en stil, dus dat was prima te doen, in grotere/drukkere plekken is reserveren misschien wel nodig, maar volgens mij valt het wel mee.
klopt.
Wij konden ook gewoon zonder reserveren mee, plek zat.
En inderdaad zijn er rond tofino ook beren genoeg te zien.
Cheers
Wij konden ook gewoon zonder reserveren mee, plek zat.
En inderdaad zijn er rond tofino ook beren genoeg te zien.
Cheers
Dan gaan we gewoon kijken waar het ons het beste uitkomt in de planning!
Tofino staat ook op ons verlang lijstje.
Nou nog hopen dat ze zich nog willen laten zien
Tofino staat ook op ons verlang lijstje.
Nou nog hopen dat ze zich nog willen laten zien

Iemand misschien in de maand september vanuit Tofino een tour gedaan?
16x USA / 30 staten
Ik heb eind sept 2009 vanuit Tofino een walvis tour gedaan. Bald eagle (Amerikaanse zeearend), Osprey (visarend), gray whale, minke whale en een humpback gezien, maar geen orca's.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5519 Weergaves
-
Laatste bericht door Renate71
-
- 8 Reacties