Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman : San Francisco - Canada - Seattle (juni-juli)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Kalaman : San Francisco - Canada - Seattle (juni-ju

Bericht door kalaman »

:thumbup: Tineke57
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Veel plezier weer daarzo!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bedankt Paul :thumbup: .
Inmiddels aan de gate in Zaventem.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Voorlopig even geen updates wegens géén (gisteren in Kings Canyon) of matig (vandaag en morgen in Yosemite Valley) internet.
We zijn vandaag aangekomen in The Yosemite Lodge na anderhalve dag in Sequoia en Kings Canyon. Gisteren geslapen in Cedar Grove Lodge, unieke ervaring zo helemaal op het "einde van de wereld".
Alles verloopt prima (ook nieuwe wagen opgehaald). Het enige wat momenteel tegenvalt zijn de bijzonder hoge temperaturen...
Sinds gisteren is het hier immers ontzettend heet, bijna niet te doen om veel te wandelen, zelfs tussen de hoge sequoia's.
Deze namiddag 36° in Kings Canyon. Nu buiten op ons terras in The Lodge met nog altijd zo'n 25° en het is inmiddels 22u.
En laat nu net voor morgen de....Panorama Trail op het programma staan...
We komen terug zodra we beter internet hebben en...hopelijk met iets meer afkoeling...
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

amai puffen, als het in yosemite al zo warm is...! geniet nog van jullie vakantie en veel drinken he! (water ;-) )
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Tipsy_1 schreef:amai puffen, als het in yosemite al zo warm is...! geniet nog van jullie vakantie en veel drinken he! (water ;-) )
:thumbup: Leen. Dat drinken hebben we zeker en vast gedaan : gisteren op de Panorama Trail zo'n 3 liter per persoon..

vandaag overigens wat updates gepost op de blog.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Het is weer een heerlijk enthousiast reisverslag, Rudi, leuk om te lezen. En natuurlijk ben ik heel benieuwd naar de foto's. Ik hoop voor jullie dat de temperatuur gauw wat draaglijker wordt.

En nog bedankt voor de aanpassingen voor onze site, dit soort info is altijd van harte welkom. We hebben het al verwerkt.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bedankt Henriëtte :thumbup: . Met de temperatuur gaat het eigenlijk de verkeerde kant op, hoe meer noordelijk we komen. Vandaag steken we de Canadese grens over en gisterenavond was het 41° + een hete wind...pfff...

Update AO voor Crater Lake : er is sinds 2011 een nieuwe wandeling bijgekomen : de Plaikni Falls :
Naamloos-1.jpg
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik heb net jullie verslag over John Day Fossil Beds gelezen, pffff, dat valt niet mee zeg in die hitte. Erg jammer dat jullie niet 's avonds konden gaan, zoals je zelf al schrijft zou het park dan vast een betere indruk hebben achtergelaten. Wij zijn ook al verwend met al die mooie rotsen in het zuidwesten, maar JDFB vonden wij ook helemaal geweldig. Die kleuren, die vormen, echt prachtig! Maar ja, dat was inderdaad 's avonds en met draaglijke temperaturen, en dan is het toch heel anders.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik had het toen ook in jullie dagelijks verslag gelezen, Henriëtte, en de foto's zagen er toen ook geweldig uit. Toevallig krijg ik vandaag ook de melding van een update op OA, precies over JFDB NM dat jullie zo goed bevallen is :? ...
Wij hadden eigenlijk 3 "problemen" :
1. verwende nesten door het Zuid-Westen :wink:
2. geen mogelijkheid om 's avonds te gaan
3. ondraaglijke hitte

dat laatste is nu inmiddels wel achter de rug. Momenteel zijn we in Lake Louise bij een bijzonder aangename temperatuur. Maar nu moeten we dan ook wel onze wolkenloze luchten inruilen voor nu en dan veel wolken.
Voor morgen hebben we 3 maand geleden de hikersbus naar Lake O' Hara geboekt en laten ze nu net voor morgen...regen voorspellen :evil: .
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@Ferry : vandaag de langverwachte hike rond Lake O' Hara gedaan en...ik heb je met veel plezier vermeld in onze blog :thumbup: .
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Ja, haha, mooi hè, Lake O'Hara: de absolute top van de Canadese Rockies.
Heb je blog gelezen. En gelukkig zat het weer mee.
Weer een aantal fans erbij van Lake O'Hara!

Zet voor de liefhebbers onze belevenissen nog effe onder elkaar:
http://kalaman0032jun2013.blogspot.nl/
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada2009/ ... i_2009.htm

Groet, Ferry
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@ Ferry : misschien een update voor jullie website : tussen Middle en Upper Joffre Lake kan je nu, voor een groot deel, een loop doen en hoef je dus niet meer 2x langs hetzelfde pad (zie onze blog). Bovendien kom je nu ook langs de watervallen.
We hebben de hike opnieuw getracked via EveryTrail : http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=2215687
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Ben vanavond aan het bij lezen van je blog, maar wat een mooie dingen heb je weer gezien zeg. :thumbup:
Nikkie1974
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nikkie1974 »

Leuk verslag Kalaman! We twijfelen nog steeds of we de hike naar Joffre lake gaan doen. Vorig jaar zijn we eraan begonnen, maar zijn halverwege afgehaakt ivm de sneeuw die er toen nog lag. We waren er toen in juni, maar nu zijn we er in september. Prachtige foto's hebben jullie gemaakt.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik volg jullie verslag ook elke dag. Wat een prachtige foto's zie ik voorbij komen, jullie hebben ons er bijna van overtuigd dat we de volgende keer ook eens die kant op moeten gaan. Maar eerst nog eens een keer naar het zuidwesten, want dankzij jullie moeten we natuurlijk ook nog naar Yant Flat toe :wink:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:thumbup: Ems2012

@Nikkie1974 : absoluut doen! Dat was zonder twijfel één van de tophikes van onze huidige vakantie. Sneeuw zal er allicht niet liggen in september.

@Henriëtte : mede door jullie hebben wij (althans "ik", mijn zoon heeft het veel meer voor bruisende natuur zoals hier) ook het Zuidwest-virus. Maar anderzijds zou ik bvb nooit of te nooit in het Zuid Westen willen wonen, dit in tegenstelling tot British Columbia. Op de "Fuel Cell"-bussen hier in Whistler staat geschreven : "British Columbia, the best place on earth". We zijn hier nu voor de derde maal en ik kan dat eigenlijk, en helemaal niet onder invloed van de vakantiesfeer, enkel maar beamen. Je hebt hier gewoon alles wat men zich maar kan dromen, en bovendien alles op heel kleine afstand. Zee, bergen, watervallen, wouden, gletsjers, meren, wild life. 's Morgens ga je skiën en 's namiddags lig je aan het strand. In de voormiddag doe je de hike naar de Joffre Lakes, pure natuur, en in de namiddag ga je shoppen in Whistler en proef je er van het nachtleven.
Het is voor ons dan ook dé ideale zomerbestemming en het zal deze keer zeker en vast opnieuw niet de laatste keer geweest zijn...
Dus : Zuid Westen in het voorjaar en eventueel de winter ( :wink: ) en het Noord Westen en/of Canada in de zomermaanden. En...vergeet Alaska niet...

@AnninBC : wat worden wij meer en meer (gezond) jaloers van jou dat jij die stap gezet hebt om het grijze, saaie Vlaanderen te ruilen voor BC :thumbup:
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Nou, las jullie geweldige hike naar Upper Joffre Lake, wat is dat toch een mooie bergwandeling, hè? Mooi ook die nieuwe loop.
Ja, Whistler is natuurlijk een prachtige plaats, we zijn hier inmiddels 2x een week geweest en ons top vermaakt. En natuurlijk 's avonds heerlijk eten bij Earls, zie dat jullie daar ook graag heen gaan, hahaha.

Groet, Ferry
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

kalaman schreef: @AnninBC : wat worden wij meer en meer (gezond) jaloers van jou dat jij die stap gezet hebt om het grijze, saaie Vlaanderen te ruilen voor BC :thumbup:

Hmmmm, ik weet niet wat ik daarop moet zeggen. :wink: Het is eigenlijk toevallig dat ik hier terecht gekomen ben, want toen ik verhuisde was ik me niet bewust van hoe mooi het hier echt was! Maar nu dat ik hier alweer een hele tijd woon weet ik maar al te goed wat een mooie omgeving het is! Ik geniet er zo goed als elke dag van en denk niet dat ik ooit verveeld zal geraken met de landschappen en mogelijkheden. Ik vind het heerlijk als ik 's morgens naar mijn werk rij en ik zie de bergen, de rivier, de vergezichten. Hetgene wat ik fantastisch vind is zoals jij beschrijft op je blog...je hebt eigenlijk alles om je heen, stad, zee, stranden, bergen, bossen, meren en je moet er niet ver voor rijden!

Ik wil ook nog even zeggen dat ik elke dag uitkijk naar jullie verslag en oh wat heb ik daar toch van genoten...ben zo jaloers (op een gezonde manier natuurlijk) op de mooie plekjes die jullie gezien hebben in de Canadese Rockies. Dat is alweer veel te lang geleden dat ik daar was en ik ben er niet meer geweest sinds ik in het bezit ben van een DSLR...dus het kriebelt enorm om nog eens terug te gaan!! Volgende week eerst genieten van een weekje Oregon Coast!

Geniet nog van jullie laatste dag in the beautiful Northwest!
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

FerryM schreef: En natuurlijk 's avonds heerlijk eten bij Earls, zie dat jullie daar ook graag heen gaan, hahaha.
Toch grappig. Ik ga er dus niet meer heen naar Earls.
Ik vind het echt helemaal niets. Steaks bakken kunnen ze niet want ze weten het verschil niet tussen medium-rare, medium en medium done, de pastas zijn erg flauw en de desserts vond ik ook maar matig (er staan er sowieso maar 3 op het menu dus weinig keuze).
Geprobeerd in Jasper en Calgary en 4 jaar geleden in Banff, maar ik kom er niet meer als ik nog eens naar Canada ga.

P.S. Sorry voor de side note
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer