Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Anitamostert: tips route Canada/Amerika

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Anitamostert
Amerika-newbie

Reis Anitamostert: tips route Canada/Amerika

Bericht door Anitamostert »

Hallo,

Aankomende zomer ga ik samen met een vriendin een reis maken door Canada en een stukje Amerika. In Amerika hebben we al veel gezien, naar Yellowstone park hebben we steeds gemist. Vandaar dat we die in deze reis erbij gedaan hebben. Ik heb een lijstje gemaakt van plaatsen waar we heengaan en hebben daar 21 dagen de tijd voor. Ik twijfel over de laatste dagen van banff naar het eindpunt. Ik weet dat de weg naar Yellowstone niet veel bezienswaardigheden heeft, maar misschien heeft iemand nog een tip voor het laatste stuk van de route? Zijn de plaatsjes leuk om te stoppen of zijn er andere dichtbij die "leuker" zijn? Kunnen we ergens misschien langer doorrijden, waardoor we ergens anders meer kunnen zien? We houden beide van rijden en vinden het niet erg om langere stukken in de auto te zitten. Ik hoor het graag als er tips of ideeën zijn!

20-22jul Vancouver
22-24jul Lund / Sunshine Coast
24-26jul Campbell River
26-27jul Whistler
27-28jul Clearwater
28-30jul Jasper
30jul-1aug Banff
1-2aug Kimberly
2-3aug Coeur D’Alene
3-4aug Missoula
4-7aug Yellowstone
7-8aug Whitefish
8-9aug Waterton
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Tips route Canada/Amerika

Bericht door kalaman »

van Banff naar Yellowstone zou je via de prachtige Going-to-the-sun road kunnen rijden (Glacier NP). Eén van de mooiste routes van de regio.
Zie hier : Banff - Gardiner

Op onze blog vind je heel wat over het stuk in Canada :thumbup:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben de route Vancouver - Whitler- Clearwater - Jasper - Banff - Glacier - Yellowstone in 2008 gereden.
Misschien kun je wat tips halen uit ons reisverslag
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Waar vliegen jullie van terug? Het lijkt me zonde van de tijd om weer helemaal vanuit Yellowstone terug te rijden naar Canada. Ik zou eerder vliegen op Seattle, vanuit daar richting Vancouver Island, dan Vancouver en na Banff richting Waterton. Door Glacier in de richting van Yellowstone en dan vanuit de US weer terug (bijv Salt Lake).
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Anitamostert
Amerika-newbie

Bericht door Anitamostert »

Bedankt voor de tips! We hebben de going to the sun road erin verwerkt:)
We vliegen terug vanaf Calgary. De reden waarom we op Vancouver vliegen heeft te maken met de prijzen die het reisbureau had voor beide vluchten. Het is voor ons goedkoper om op Vancouver te vliegen en we laten de auto dan aan het eind in Calgary staan.
Aan het reisbureau hebben we nu gevraagd of het een idee is om naar tofino te gaan op Vancouver island. Nu verblijven we in lund. Heeft iemand ervaring met één van deze plaatsen of beide?
Misschien nog tips voor leuke routes, plaatsjes of dingen om te doen?
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Je zou ons reisverslag van 2013 kunnen lezen; we hebben dit jaar zowel Canada als Yellowstone bezocht. http://www.sijbring.waarbenjij.nu
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

In Lund zijn wij nooit geweest, wel iets eronder: Powell River.

Denk dat Lund ook heel mooi is, prachtige omgeving. Het is gewoon wat anders dan het geëigende Vancouver Island met Tofino. Wij vonden de Sunshine Coast heel erg mooi, Lund ligt wat meer afgelegen, vanuit Powell River ben je snel met de boot op Vancouver Island.

Kijk voor Sunshine Coast en Vancouver Island naar onze reisverslagen van 2006 en 2012.
Ook over Jasper, Banff, Waterton en Yellowstone heel veel te lezen:

http://home.kpn.nl/marqu042/index.html

Groet, Ferry
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer