Marcopstal schreef:Bovenliggende berichten hoeven niet te worden gequote, dat is tegen de forumregels.
..en moderaten kan aan de Moderators overgelaten worden
Wat betreft het eigen risico bij Sunny Cars. Dit staat ook zo uitgelegd op hun site:
Wanneer en hoe krijg ik het eigen risico terug?
Heb je onverhoopt schade? Dan dien je het schadebedrag c.q. eigen risico aan de lokale partner te betalen. Bij thuiskomst kun je het betreffende bedrag snel en eenvoudig claimen bij Sunny Cars middels het declaratieformulier op de pagina customercare.
Op een aantal bestemmingen wordt de schade zelfs direct via Sunny Cars geregeld en hoef je zelf niks voor te schieten!
http://www.sunnycars.nl/NL/nl/vragen/de ... reren.html
vervelende verhuurder op Tenerife

. Het kan overigens ook anders. Zie het een stukje uit ons verslag van de afgelopen vakantie in Australie:
We rekenen af en rijden dan richting het vliegveld. Dan bedenken we dat we nog moeten tanken. De auto moet tenslotte weer vol ingeleverd worden. Gelukkig zijn we nog niet echt in de buurt van het vliegveld, want daar zijn de benzineprijzen natuurlijk wat hoger als daarbuiten. Als de auto weer helemaal vol met benzine zit, zetten we onze rit naar het vliegveld weer voort. Het is alleen wel even zoeken naar de ‘Rental Car Return’. Pas als je bijna bij de ‘Departure’ bent, kom je een bord tegen. We rijden naar EuropCar en parkeren dan de auto. Maar er is helemaal niemand van EuropCar om een rapport op te maken. In Amerika staan ze vrijwel meteen bij de auto als je nog maar net het contact hebt uitgezet, maar helemaal niets.
We stappen uit en het lijkt wel uitgestorven. Zitten we hier wel goed? We lopen wat rond, maar zien niemand. Dan zien we twee mannen zitten bij Valet Parking. Wellicht dat zij meer weten hoe het werkt hier. Het blijkt dat je zelf naar EuropCar moet lopen in de terminal en dan door moet geven op welke parkeerplaats je hebt geparkeerd. Dan gaat er een mannetje naar beneden om polshoogte nemen, maar je krijgt geen bevestiging of iets dergelijks mee dat je alles goed hebt achtergelaten. Oeh, dat vinden we eigenlijk helemaal niets. Stel dat je achteraf gezeur krijgt: ‘ja, de auto is beschadigd’. Of, ‘de auto was helemaal niet volgetankt’ of iets dergelijks. Je hebt dan geen poot om op te staan, want je hebt tenslotte nergens een rapport van meegekregen. De auto hebben we in prima staat afgeleverd, maar stel we lopen nu naar boven en ondertussen is er iemand die gezellig met zo’n koffertrolley tegen de auto oprijdt en er een deuk in maakt… zie dan maar te bewijzen dat je die deuk echt niet gemaakt hebt.
Maarja,.. wellicht is dat een beetje te negatief gedacht van ons? Het zal vrijwel altijd goed gaan, anders doen ze het niet zo. Als we terug lopen naar de auto, zien we iemand aan komen lopen van EuropCar. Martijn vraagt of hij onze auto kan nakijken, maar hij wuift het in eerste instantie af, omdat hij eerst een andere auto na moet kijken. Maar Martijn vraagt nogmaals vriendelijk of hij onze auto ook even wil nakijken, dan is dat ook maar gebeurd. De man loopt een rondje om de auto en kijkt ook nog even in de auto en geeft dan een akkoord dat we hem prima afgeleverd hebben. We hoeven nu ook niet meer naar EuropCar op de terminal en kunnen gelijk naar de vertrekhal.