Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1e keer west-canada: vragen

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
ralph12
Amerika-ontdekker

1e keer west-canada: vragen

Bericht door ralph12 »

Ha allemaal,
Volgend jaar (eerste 3 weken van juli) hopen we voor het eerst naar West Canada te gaan. Ik heb een aantal vragen, hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

- Er wordt op het forum soms gezegd dat een Fly drive (tickets +auto) goedkoper is. Waar kan ik dit het beste boeken? Voor tickets wordt namelijk vaak Air Transat aanbevolen, maar die bieden geen flydrive aan.
- Maakt het prijstechnisch nog uit of je Vancouver-Calgary of Calgary-Vancouver doet? Er zijn geen drop-off kosten heb ik begrepen, klopt dat?
- Wat is de beste tijd om te boeken voor tickets in Juli naar West-Canada?
- Waar kan ik het best een walvissentrip doen op Vancouver Island? En hoe zeker is het dat je walvissen ziet? Is dit zeker (99%) of moet ik het meer zien als gewoon een grote kans (50%)?
- Is Pacific Rim National Park een toevoeging op het programma, als je al prachtige parken als Banff, Jasper, enz bezoekt?

Alvast bedankt!

Groet, Ralph
Rover3
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: 1e keer west-canada: vragen

Bericht door Rover3 »

Fly+drive wordt vooral aangeboden door de touroperators/reisburo's, indien u online boekt kan u deze zaken apart regelen.
Het vergt een beetje zoekwerk welke vorm de beste prijs/kwaliteit verhouding geeft. Je kan mss best reserveren tijdens bepaalde acties.
Drop-offkosten kunnen nog wel eens verschillen tussen de autoverhuurmaatschappijen.
Je kan op Vancouver Island in Victoria en hogerop in Telegraph Cove, Campbell etc walvisexcursies maken, de kans is groot dat je er te zien krijgt (ook in juli), maar dieren houden zich niet aan een klok. Eventueel boeken bij een maatschappij die evt een terugbetaling maakt. Pacific Rim is een totaal ander park als Banff, Jasper. Pacific Rim heeft andere fauna en flora (regenwoud).
BTW in de parken moet je tevens geduld en geluk hebben om 'wild' te zien.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

ralph12 schreef:- Er wordt op het forum soms gezegd dat een Fly drive (tickets +auto) goedkoper is. Waar kan ik dit het beste boeken?
Vraag eens een vrijblijvende offerte aan voor een fly-drive bij bijvoorbeeld Exit-Reizen en/of WRC-Reizen.
Wij boeken de fly-drives voor onze Amerikavakanties altijd naar volle tevredenheid bij WRC-Reizen.

Kijk hier voor meer touroperators: http://www.allesamerika.com/amerika-touroperators.html
ralph12 schreef:- Maakt het prijstechnisch nog uit of je Vancouver-Calgary of Calgary-Vancouver doet? Er zijn geen drop-off kosten heb ik begrepen, klopt dat?
Kijk wat de touroperators aanbieden, er kunnen verschillen zijn in de diverse routes/aanvlieghavens, evenals de drop-off kosten voor de huurauto.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

Fly-drives zijn doorgaans inderdaad voordeliger. Wil je met Air Transat vliegen, dan zou je eens bij canadianaffair kunnen kijken. Is een Britse operator, onderdeel van hetzelfde concern als Air Transat en biedt ook fly-drives aan tussen Calgary en Vancouver zonder drop-off kosten voor one-way autohuur. Enige nadeel is, dat je telefonisch moet boeken, maar je kunt wel op de site kijken wat ze aanbieden: http://www.canadianaffair.com

Nederlandse reisorganisaties met veel Canada kennis zijn het al eerder vernoemde WRC (zelf ook goede ervaringen mee) Travelhome, Tioga Tours, Go Canada, Askja.
Jan Doets en Travelcanada liggen bij het aanvragen van offertes altijd (te) hoog in prijs.

Calgary-Vancouver of Vancouver-Calgary maakt prijstechnisch geen of nauwelijks verschil. De eerste heeft onze voorkeur, omdat Vancouver een heel leuke stad is om een reis af te ronden. Calgary daarentegen is weinig interessant.

Wanneer te boeken? Dat is de $ 64.000 question. Wij kijken naar de diverse mogelijkheden en offertes en zijn we ergens mee tevreden dan boeken we en kijken niet meer om (of het toch nog goedkoper had gekund).

De veruit mooiste orca tours maak je vanuit Telegraph Cove/ Alert Bay op Vancouver Island. Vooral de tocht op de zeilboot van Seasmoke is een geweldige belevenis, maar ook Stubbs-Island en Tiderip bieden mooie excursies. Heb je niet teveel tijd op Vancouver Island, dan is een mooie tour ook te maken vanuit Campbell River, we hebben daar mooie ervaringen met Aboriginal Journeys. Tours vanuit Vancouver of Victoria zou ik zeker niet aanbevelen, al was het alleen al om het welzijn van deze walvissen.

Pacific Rim is zeker een toevoeging, maar meer een bestemming op zich. Jammer is dat veel reizigers dit 'er even bij doen' op een reis van 2-3 weken en daar is het veel te mooi en boeiend voor. Reizen in en door (West-)Canada is ook een kwestie van keuzes maken. In drie weken alles zien is onmogelijk.
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

Nog even een toevoeging: De kans op het zien van orca's in juli is, hoewel nooit gegarandeerd, het is immers geen dierentuin, zeer groot en bijna zeker.
Jessicat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Jessicat »

Afhankelijk van je budget en wensen zou ik gewoon een aantal offertes aanvragen en vergelijken.
Pacific Rim NP was voor ons een enorme tegenvaller... Als je van strand houdt, prima om dan te gaan... Het regenwoud is op zich mooi, maar de uitgezette wandelingen zijn kort en je kunt (zeker in het hoofdseizoen) nogal luidruchtige mensen tegenkomen die je hele natuurervaring verpesten. Onze regenwoud-ervaringen bij Olympic NP in de VS waren indrukwekkender. Als je meer van wildlife zoals beren en herten houdt, dan zit je bij Banff en Jasper goed. Telegrave Cove is de plaats om excursies naar orca's te doen. Je kunt er ook Humpback whales tegenkomen. Wij hebben dit jaar bij Telegraph Cove heel veel activiteit gezien bij zowel de orca's en de Humpback whales (breaching, tail slapping etc.). In Tofino kun je ook whale whatching (met name grey whales en Humpbacks) doen, maar toen wij er waren (juli dit jaar) waren de ervaringen niet zo spectaculair. Vanuit Tofino kun je wel goed een bear watch excursie naar zwarte beren doen, maar die kun je dus ook al tegenkomen in Banff en Jasper. Veel succes en plezier met de voorbereidingen!
Oost-Canada '16
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
Alaska & Canada ‘14 http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag267
VS '13 Seattle-Denver (verslag270)
VS '12 Atlanta-Boston
Canada & VS '11 West (verslag268)
New York '10
Canada '08
VS '05 West
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen