Vancouver had ik na 1 dag al wel gezien. ( misschien omdat ik na 6 dagen new york naar canada ben gevlogen ).
Er is vast meer te zien als wat wij gedaan hebben maarja ik had even genoeg stad gezien en wilde de natuur in

Wat ik je wel kan aanraden is Capilano Suspension Bridge Park. Vrij duur, maar zeker de moeite waard om een halve dag naartoe te gaan. Mijn tip, ga hier bij voor de middag naartoe dan is de kans groot dat er maar een paar man over de brug lopen. Wij kwamen er rond 3 uur in de middag en dan is het bommetje vol.

Verder geen idee of jullie willen gaan kamperen in de parken? Zoja in Tofino is een camping direct aan het strand ( ofja zijn er meer ) Deze was niet te reserveren wij hadden geluk met deze prachtige plaats.

Wij hebben een orkatour gedaan bij Eagle Eye Adventures in Campbell River, een nederlandse organisatie. We hadden de grote tour gedaan van de hele dag en dat was geweldig! Je gaat op een snelle boot de rivier op en op zoek naar beren, zeeleeuwen, zeehonden etc. met geluk kom je alles tegen. Het mooiste van de dag was dat de orka's naar ons toekwamen zwemmen. Geweldig! Zie mijn youtube video:
[youtube]X0qqvToFMFw[/youtube]
In Powell River hebben we een 2 daagse Kayaktocht gedaan bij Footprint Nature Exploration. Ook dit is een nederlands bedrijf.
We konden voor 75 dollar bij hun in een cabin overnachten. Daarna zijn we smorgens de zee op gegaan met een groep van 4.
Je kayakt tussen de zeehonden, hebben kleine walvissen gezien en met heel veel geluk kom je orka's tegen of beren. Helaas hebben wij die niet gezien. 'S avonds hebben we geslapen op een onbewoond eilandje in een tent. Een unieke ervaring kan ik je zeggen! Schitterend om de zonsondergang te zien.

We zijn daarna naar Whistler gegaan. Erg toeristisch. Maar je kan erg mooie wandelingen maken bovenop de berg Peak2peak.
Verder Wells Gray NP, ik vond 1 dag meer dan voldoende.
De rocky mountains. Erg mooi daar. Ik vond persoonlijk Jasper een stuk leuker dan Banff. Banff is ergggg druk en toeristisch. Ook het weer was bij ons in Jasper was een stuk beter. We zijn in Jasper gaan Raften. Leuke ervaring maar het was erg kort ( 1,5 uur ) De icefield parkway is ook erg mooi! Daar hebben wij de Glacier Adventure gedaan en de Glacier Skywalk. Toeristisch maar wel iets wat ik niet had willen missen. Verder de Mietta Hot Springs in Jasper een aanrader, zeker na een flinke wandeling in de bergen. Lekker bijkomen in heerlijk heet water. In Banff hebben we dit nog eens overgedaan bij Upper Hot Springs en dat was extra lekker aangezien het daar ijskoud was.
Nou dit was wel mijn verhaaltje. Suxes ermee.