Hallo,
Je route ziet er goed uit, alleen hier en daar een iets minder logische volgorde...je komt eerst langs Clearwater voordat je Kamloops tegen komt, dus rij in 1 stuk van Clearwater naar Whistler via Kamloops. Ik zou ook de avond voor de vlucht al richting Seattle gaan, je weet nooit hoe lang het kan duren aan de grens om terug naar de USA te gaan. Voor Vancouver Island zou ik een paar dagen doen met een leuke route door een stukje van het inlandse gedeelte. Het is wel redelijk wat door bossen en bomen rijden, maar je komt ook langs mooie Provincial Parks aan de kust. Stop bijvoorbeeld bij Juan De Fuca Provincial Park bij Botanical Beach, vanaf de parking is het een 20 minuten wandelen tot aan het strand. Als je dan weer verderop rijdt is er China Beach waar je ook weer kan parkeren en dan een 20 minuten moet wandelen om tot bij het strand te komen. Stop ook bij de Sooke Potholes en dergelijke. Neem een hele dag uit om deze route te rijden en hier en daar te stoppen.
Dit is je route, maar aangepast met mijn eigen ideeen...het zijn maar voorstellen natuurlijk en jullie moeten zien wat het beste past voor jullie reis!
28-aug Vliegen / Salt Lake City
29-aug Grand Teton
30-aug Grand Teton - Yellowstone
31-aug Yellowstone
1-sep Yellowstone
2-sep Yellowstone - Glacier NP
3-sep Glacier NP
4-sep Glacier NP - Waterton
5-sep Waterton - Banff
6-sep Banff
7-sep Banff
8-sep Banff - Jasper / Icefield Parkway
9-sep Jasper
10-sep Jasper - Clearwater
11-sep Clearwater - Whistler
12-sep Whistler - Nanaimo (vertrek later naar Horseshoe Bay in West Vancouver om de ferry te nemen zo heb je nog bijna een hele dag in Whistler)
13-sep Nanaimo - Victoria (maar neem een inlandse route via Port Renfrew en bezoek hier wat mooie plekjes onderweg...dit is een trip van een 4 uren zonder te stoppen):
Google Map van deze inlandse route
14-sep Victoria - Vancouver (neem de ferry later in de namiddag of in de vroege avond, zo heb je nog bijna een hele dag in Victoria)
15-sep Vancouver
16-sep Vancouver
17-sep Vancouver- Seattle (vertrek later in de namiddag of in de vroege avond, zo heb je tijd om naar Seattle te rijden)
18-sep (terugrijden) en vliegen - Seattle
Ik hoop dat je daar wat aan hebt!
Groetjes uit Canada,
Ann