Ik overweeg volgend jaar in juni een dag of 8 richting Vancouver te gaan, van daaruit met n leuke route naar Calgary rijden, en van Calgary naar Las Vegas vliegen voor 5 dagen.
Nu ben ik nog nooit in Canada geweest, en ik doe t zeker tekort met slechts 8 dagen, maar meer tijd gaat het niet worden helaas. En ik wil er t beste van maken! Er terug gaan kan altijd nog! Kan iemand me adviseren wat een leuke route zou kunnen zijn in deze beperkte tijd?? En ik zie dat overnachtingen prijziger zijn dan in de VS: goeie tips voor leuke betaalbare overnachtingsplekjes?
Vast bedankt voor de hulp!!
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
In Juni, vooral in het begin, heb je in Canada her en der nog kans op afgesloten delen van parken. Ik ga er vanuit dat die 5 dagen Las Vegas een must is? Is het met de beperkte tijd niet leuker om bv een rondje Vancouver, Vancouver Island e.o. te doen in die 8 dagen ipv naar Calgary. Ik denk namelijk dat je daar je dagen al goed kunt vullen.
Een rit van Vancouver naar Calgary in maar 8 dagen lijkt me niet te doen. De route is zo mooi en zelfs al zou je alleen de hoogtepunten rond Vancouver, Jasper en Banff willen doen, dan kom je inclusief de reistijd tussen de verschillende plaatsen al tijd te kort. Ik zou me dan inderdaad zoals PSVWally adviseert eerder beperken tot Vancouver en Vancouver Island.
Canadezen doen het regelmatig in één dag, dus in acht dagen moet het ook kunnen. Zeker als je je er vooraf al bij neerlegt, dat het eigenlijk te kort is en dus veel(heel veel)
niet gaat zien, maar gezien je eerste post heb je dat al gedaan.
Blijft de vraag: Welke route?
Misschien zo:
Dag 1 -2: Vancouver
Dag 3: Vancouver - Penticton (via hwy 3, Manning park, Princeton, hwy 3A) ca. 400km
Dag 4: Okanagan (Summerland, Peachland, Kelowna, Mara lake, Sicamous) ca. 250km.
Dag 5: Sicamous - Field (via hwy1, Revelstoke, Golden, Yoho) ca. 300km
Dag 6-7: Field Canmore Yoho, Icefields Parkway v.v. (niet helemaal tot Jasper, wordt anders te lang) ca.350km
Dag 8: Canmore - Calgary (via hwy 1, 40(Kananaskis Trail) en 22) ca. 300km.
Ik zou het niemand aanraden, maar als je niet meer dan acht dagen hebt is dit wel te doen en m.i. in zo'n korte tijd een mooie en afwisselende route.
Onderweg vind je veel B&B's. Deze zijn doorgaans goedkoper (en veel leuker) dan hotels. Ook zijn er in veel plaatsen hostels(b.v. Hi-Hostel). Motels zijn ook niet zo duur en
hebben vaak een eigen keuken(tje).
Ik besef inderdaad dat t slechts n "vluggertje" is. Als t inderdaad zo mooi is als iedereen zegt, ga ik gewoon snel terug! maar voor nu is t helaas niet meer dan dit inderdaad. Jullie input helpt, dus thankssss!!!!
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver Blog // Photo Album
Ik zou het volgende doen in 8 dagen
1- Vancouver - Vancouver
2- Vancouver - Campbell River (Vancouver Island)
3- Campbell River - wildlife cq orca dag trip
4- Campbell River - Whistler
5- Whistler - Kamloops
6- Kamloops - Lake Louise (via glacier national park)
7- Lake Louise - Banff (mogelijkheid om diverse meren te bekijken
8- Banff - Calgary
Bovenstaande route hebben we ooit in 3 dagen gedaan. Dat was echt racen, uiteindelijk in 2014 nogmaals gedaan, toen rondje west canada met een camper in 4 weken (en dat was nog te kort;-) )
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.