Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis hekkie en Jhek: 9 weken cross country (West)
Re: Reis hekkie en Jhek: 9 weken cross country (West)
Marjan,
jullie liveverslag staat weer bij mijn favorieten. Prachtige route!! Een fijne vakantie gewenst!
Anna Martha
jullie liveverslag staat weer bij mijn favorieten. Prachtige route!! Een fijne vakantie gewenst!
Anna Martha
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ook ik ga jullie liveverslag weer volgen
Heel veel plezier!
Elly

Heel veel plezier!
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Karinita
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat gaat echt een geweldige reis worden! En wat een heerlijk lange periode.
Hartstikke leuk dat je ook gaat geocachen. Vindt Jan het ook leuk om te cachen?
Ik ga jullie natuurlijk volgen en wens jullie alvast een fantastische reis toe!
Groetjes,
Karin
Hartstikke leuk dat je ook gaat geocachen. Vindt Jan het ook leuk om te cachen?
Ik ga jullie natuurlijk volgen en wens jullie alvast een fantastische reis toe!
Groetjes,
Karin
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Heerlijk Marjan, het komt nu echt al heel dichtbij! Natuurlijk ga ik jullie de eerste en de laatste weken ook volgen via de weblog. Als we zelf op reis zijn zal ik ook af en toe proberen bij te lezen, tenminste voor de dagen dat we jullie niet ontmoeten. Wij kijken ook enorm uit naar de dagen in Denver!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- kangie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Het ziet er weer geweldig uit Marjan! Ik ga jullie zeker volgen!
Het lukte me gister wel om op deze website te komen http://www.parks.ca.gov/?page_id=627
Er bloeien dit jaar erg veel bloemen langs de wegen, ook bv. langs de 101. Ook staan de Joshua Trees in bloei (witte bloemen).
Ik wens jullie erg veel plezier!!!
Het lukte me gister wel om op deze website te komen http://www.parks.ca.gov/?page_id=627
Er bloeien dit jaar erg veel bloemen langs de wegen, ook bv. langs de 101. Ook staan de Joshua Trees in bloei (witte bloemen).
Ik wens jullie erg veel plezier!!!
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Hoi Marjan,
Net alles uitgepakt van je New York trip en nu mag je alweer alles in gaan pakken voor het volgende "reisje""
Dit wordt het langste liveverslag wat we tot nu hebben mogen volgen.
Krijgen wij de tijd ook weer goed om tot onze vakantie.
Het ziet er allemaal heel goed uit. En heel gezellig met al die mini-meetings.
Net alles uitgepakt van je New York trip en nu mag je alweer alles in gaan pakken voor het volgende "reisje""

Dit wordt het langste liveverslag wat we tot nu hebben mogen volgen.
Krijgen wij de tijd ook weer goed om tot onze vakantie.
Het ziet er allemaal heel goed uit. En heel gezellig met al die mini-meetings.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Iedereen bedankt voor de leuke reacties, ook in mijn gastenboek! Nog precies een week en dan gaan we....
@Anjo, ik heb de up to date info nu ook gelezen. Het is relatief gezien dit jaar geen super bloomperiod begreep ik, maar de moeite zeker waard aan dit park een bezoek te brengen. Prachtig als je ook de foto's bekijkt. Het blijft dus op de planning en nu maar hopen dat we over 12 dagen niet te laat zijn.
@Thuul, de bijbel en studieboeken mag je thuis laten en voor de rest is alles welkom.....
Marjan

@Anjo, ik heb de up to date info nu ook gelezen. Het is relatief gezien dit jaar geen super bloomperiod begreep ik, maar de moeite zeker waard aan dit park een bezoek te brengen. Prachtig als je ook de foto's bekijkt. Het blijft dus op de planning en nu maar hopen dat we over 12 dagen niet te laat zijn.
@Thuul, de bijbel en studieboeken mag je thuis laten en voor de rest is alles welkom.....

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
't is dat ik ook "maar" 46 kg mee mag nemen, anders weet je niet wat je nu schrijft hoor Marjan
zangbundels, bach's orgelwerken, chopins etudes, plank met tuinboeken, planken kookboeken.............
Maar ik zal m'n best doen, ben hier druk aan het kopieren voor het roadbook, zodat er leesboeken mee kunnen ipv te veel naslagwerk voor onderweg
.
zangbundels, bach's orgelwerken, chopins etudes, plank met tuinboeken, planken kookboeken.............

Maar ik zal m'n best doen, ben hier druk aan het kopieren voor het roadbook, zodat er leesboeken mee kunnen ipv te veel naslagwerk voor onderweg

Hoi Marjan
West of Death Valley. Je bedoelt de weg van Ridgecrest naar 190. Ja mooie route en heel anders dan de rest van DV.
Trona Pinnacles voor Trona. Daarna zijweg naar Ballarat Ghosttown. Als je hier nog verder zou gaan rijden kom je in de buurt van de plaats waar de crimineel Manson zijn hideout had. Is afgebrand. Zijn we ook niet geweest. Van Ballarat naar het noorden. Splitsing links naar Panamint rechts naar Wildrose. Die moet je hebben. Stukje slechte weg, blijf in het midden maar verder geen probleem. Rechtsaf naar Charcoal Killns. soort enorme honingraten. Wel bizonder. Laatste stukje er naar toe is een beetje ruw. Begroeide omgeving! Verder dan Charcoal zijn we niet gegaan omdat het dan 4x4 is. Er staat een bord. Dan weer terug en rechtsaf over Emigrant Pass (stelt niets voor, gewoon een mooie route) en rechtsaf naar Agueberry Point op zo'n 6000 ft. Mijnstreek dus voorzichtig. De dirt road mag geen probleem opleveren. Weer terug noord en de zijweg naar Skidoo. Hebben we niet gedaan dus geen info. De mooiste tijd van de dag om de route van Ridgecrest te nemen is 's middags. Veel plezier.
Hans
West of Death Valley. Je bedoelt de weg van Ridgecrest naar 190. Ja mooie route en heel anders dan de rest van DV.
Trona Pinnacles voor Trona. Daarna zijweg naar Ballarat Ghosttown. Als je hier nog verder zou gaan rijden kom je in de buurt van de plaats waar de crimineel Manson zijn hideout had. Is afgebrand. Zijn we ook niet geweest. Van Ballarat naar het noorden. Splitsing links naar Panamint rechts naar Wildrose. Die moet je hebben. Stukje slechte weg, blijf in het midden maar verder geen probleem. Rechtsaf naar Charcoal Killns. soort enorme honingraten. Wel bizonder. Laatste stukje er naar toe is een beetje ruw. Begroeide omgeving! Verder dan Charcoal zijn we niet gegaan omdat het dan 4x4 is. Er staat een bord. Dan weer terug en rechtsaf over Emigrant Pass (stelt niets voor, gewoon een mooie route) en rechtsaf naar Agueberry Point op zo'n 6000 ft. Mijnstreek dus voorzichtig. De dirt road mag geen probleem opleveren. Weer terug noord en de zijweg naar Skidoo. Hebben we niet gedaan dus geen info. De mooiste tijd van de dag om de route van Ridgecrest te nemen is 's middags. Veel plezier.
Hans
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt Hans. Ik heb het uitgeprint en neem jouw raadgevingen mee....
Marjan

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
In aanvulling op Yeehaw:
Er is ook nog Aguereberry Camp, een auto met kogelgaten (of die er nog staat?) en een paar spookachtige huisjes van een voormalig mijnwerkerskamp. En in de buurt is ook nog Eureka Mine. Stuk voor stuk de moeite waard. Het voordeel van deze hoge regio is dat het koeler is. Maar let wel op dat de zon hier ook verraderlijk is...
Ik heb er eerder over geschreven, zie hier
Volgens mij hebben jullie Trona Pinnacles al een keer gezien, maar het kan zijn dat er weer/nog gekke attributen liggen voor filmopnames. Bij voorkeur bezoeken op de namiddag vanuit Ridgecrest, of je moet het aandurven om in Trona te overnachten (geen campground). Trona is een beetje ‘merkwaardig’, maar ik zou Trona Inn wel eens willen uitproberen. Er schijnen ook restaurants te zijn. Ook een een mooie muurschildering die je vanzelf ontdekt wanneer je even rondrijdt. En die enorme fabriek en veel oud ijzer. Met een beetje mazzel komt er net een trein. Die trein komt door het gebied van de Pinnacles en gaat naar Mojave.
Verder nog de moeite waard tussen Panamint Springs en Lone Pine: Darwin, een half spookstadje met een enorm verboden mijngebied. Wonen nog circa 50 mensen,
Aanvulling: Dit soort informatie staat ter plekke ook op een bord: http://mojavedesert.net/people/aguereberry.html
Johan
Er is ook nog Aguereberry Camp, een auto met kogelgaten (of die er nog staat?) en een paar spookachtige huisjes van een voormalig mijnwerkerskamp. En in de buurt is ook nog Eureka Mine. Stuk voor stuk de moeite waard. Het voordeel van deze hoge regio is dat het koeler is. Maar let wel op dat de zon hier ook verraderlijk is...
Ik heb er eerder over geschreven, zie hier
Volgens mij hebben jullie Trona Pinnacles al een keer gezien, maar het kan zijn dat er weer/nog gekke attributen liggen voor filmopnames. Bij voorkeur bezoeken op de namiddag vanuit Ridgecrest, of je moet het aandurven om in Trona te overnachten (geen campground). Trona is een beetje ‘merkwaardig’, maar ik zou Trona Inn wel eens willen uitproberen. Er schijnen ook restaurants te zijn. Ook een een mooie muurschildering die je vanzelf ontdekt wanneer je even rondrijdt. En die enorme fabriek en veel oud ijzer. Met een beetje mazzel komt er net een trein. Die trein komt door het gebied van de Pinnacles en gaat naar Mojave.
Verder nog de moeite waard tussen Panamint Springs en Lone Pine: Darwin, een half spookstadje met een enorm verboden mijngebied. Wonen nog circa 50 mensen,
Aanvulling: Dit soort informatie staat ter plekke ook op een bord: http://mojavedesert.net/people/aguereberry.html
Johan
Darwin zou 4x4 zijn. Het is heel gek voor Trona, net als Johan zegt, het heeft iets, maar wat? De junkyards komen tot aan de weg maar ik ken iemand op TA die DV echt voor elke centimeter kent, en zij zegt ook dat we eens Trona moeten ingaan.....en als we nu heel gedetailleerd gaan wezen...:
http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g3 ... ornia.html (zie ook blz 1)
Als je echt alles over DV wil weten moet je hier naar gaan. http://www.tripadvisor.com/ShowForum-g1 ... ornia.html Wij hopen dit jaar F-R en Danny te ontmoeten en in SD een borrel met Kenish te drinken.
Het DV forum is een gezellige club voor de echter liefhebber.
Hans
http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g3 ... ornia.html (zie ook blz 1)
Als je echt alles over DV wil weten moet je hier naar gaan. http://www.tripadvisor.com/ShowForum-g1 ... ornia.html Wij hopen dit jaar F-R en Danny te ontmoeten en in SD een borrel met Kenish te drinken.
Het DV forum is een gezellige club voor de echter liefhebber.
Hans
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha, ha, zo krijg ik steeds meer interessante informatie....
Bedankt daarvoor. Ik print alles uit en ga mij erin verdiepen.
Marjan

Bedankt daarvoor. Ik print alles uit en ga mij erin verdiepen.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Darwin is heel goed bereikbaar. Niet vanaf Panamint Springs, maar een stukje verderop richting het westen vanaf CA-190. Opvallend veel Volkswagens.
Cerro Gordo ligt (ook) niet helemaal op de route van de Hekkie’s, maar is een mooie zweethanden-op-het-stuur-4x4-rit met prachtig uitzicht over Owens Lake. Aan de voet van de dirt road naar Cerro Gordo ligt het dorpje Keeler (kijk maar eens op Google Maps). Leuk om even door te rijden. In de straten meer richting Owens Lake kom je o.a. zo’n mafkees tegen die allerlei metaal aan auto’s last (hij is niet de enige in de VS, want ik heb ze ook bij Goldfield, Nevada gezien).
Geweldig dat jullie F-R gaan ontmoeten! Een geweldig bron van informatie. Ik lees soms mee op Tripadvisor en vooral veel van haar bijdragen.
Johan
Cerro Gordo ligt (ook) niet helemaal op de route van de Hekkie’s, maar is een mooie zweethanden-op-het-stuur-4x4-rit met prachtig uitzicht over Owens Lake. Aan de voet van de dirt road naar Cerro Gordo ligt het dorpje Keeler (kijk maar eens op Google Maps). Leuk om even door te rijden. In de straten meer richting Owens Lake kom je o.a. zo’n mafkees tegen die allerlei metaal aan auto’s last (hij is niet de enige in de VS, want ik heb ze ook bij Goldfield, Nevada gezien).
Geweldig dat jullie F-R gaan ontmoeten! Een geweldig bron van informatie. Ik lees soms mee op Tripadvisor en vooral veel van haar bijdragen.
Johan
Hartstikke leuk Johan al die info. F-R heb ik bij TA nog als Destination Expert (toen Local Expert) voorgedragen in 2006 en uiteraard werd ze onmiddellijk geaccepteerd. Soms is ze zo gedetailleerd dat ik een PM krijg van een OP om het wat eenvoudiger uit te leggen, vooral voor de snelste routes haha.
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hans en Johan beiden hartelijk dank voor al deze gedetailleerde info. Ik heb gisteravond de links bekeken en jullie info uitgedraaid en op de kaart van DV opgezocht. Het is mij nu heel duidelijk geworden. Ben erg nieuwsgierig geworden naar de westkant van DV en jullie enthousiasme doet me haast besluiten nog een extra nacht te blijven in DV. BTW, Lake Owens heeft mij altijd al gefascineerd. Ik heb inmiddels begrepen dat dit meer bewust is leeggepompt. Interessante info allemaal....
Death Valley is ook een van mijn favoriete parken en ik verheug me erop ook dit gedeelte en de omgeving daarvan beter te leren kennen. Ik las ook nog in één van de topics waar de Spanish Trail werd genoemd. Een gedeelte van deze trail loopt langs Death Valley. Is op dit stuk nog iets te zien wat de moeite waard is om heen te gaan?
Marjan

Death Valley is ook een van mijn favoriete parken en ik verheug me erop ook dit gedeelte en de omgeving daarvan beter te leren kennen. Ik las ook nog in één van de topics waar de Spanish Trail werd genoemd. Een gedeelte van deze trail loopt langs Death Valley. Is op dit stuk nog iets te zien wat de moeite waard is om heen te gaan?
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Het is er nooit van gekomen om hem zelf te rijden maar Old Spanish Trail gaat van 127 ca 8 miles ten zuiden van Soshone via Tecopa naar Pahrump en is geheel verhard. Staat ook op onze verlanglijst dit jaar. Had ik je al op Ash Meadows geattendeerd?
Zonder F-R was ik vorig jaar nooit in Randsburg geweest, om maar even een plek te noemen.
Wat old Spanish Trail betreft: net ten zuiden van Tecopa zit China Date Ranch. http://www.chinaranch.com/
Ik ben daar twee keer geweest en heb ’t al eens eerder op dit forum genoemd. Je kunt er korte hikes doen, maar dat is minder mooi dan in Death Valley zelf. Dadelbrood is ook te verkrijgen in de General Store van Furnace Creek, maar dit is een mooie idyllische plek en je kunt zo in de keuken kijken waar ze alles maken. Ook dadelshake (Date Shake). Met een beetje mazzel zie je kolibries op het tuinterras.
Johan
Wat old Spanish Trail betreft: net ten zuiden van Tecopa zit China Date Ranch. http://www.chinaranch.com/
Ik ben daar twee keer geweest en heb ’t al eens eerder op dit forum genoemd. Je kunt er korte hikes doen, maar dat is minder mooi dan in Death Valley zelf. Dadelbrood is ook te verkrijgen in de General Store van Furnace Creek, maar dit is een mooie idyllische plek en je kunt zo in de keuken kijken waar ze alles maken. Ook dadelshake (Date Shake). Met een beetje mazzel zie je kolibries op het tuinterras.
Johan
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ash Meadows stond nog niet op mijn uitdraai van 4 kantjes met info van jullie. Ik heb het opgezocht en begrijp dat dit best nog wel een groot natuurgebied is. Er is een boardwalk begrijp ik en ook Devil Hole wordt genoemd. Waar en wat is de beste toegangsweg hier naar toe?Yeehaw schreef:Het is er nooit van gekomen om hem zelf te rijden maar Old Spanish Trail gaat van 127 ca 8 miles ten zuiden van Soshone via Tecopa naar Pahrump en is geheel verhard. Staat ook op onze verlanglijst dit jaar. Had ik je al op Ash Meadows geattendeerd?
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Van Death Valley Junction noord over 127. Na ongeveer 7-8 miles zie je aan je rechthand een zeer brede stoffige onverharde weg. Door iedere auto te berijden. Neem deze weg rechts tot je bij een klein visitor center komt. Niet zeker dat er iemand zit. maakt niet uit. Parkeer de auto en ga de boardwalk lopen. Ik denk totaal zo'n 500 meter. Je loopt langs een bronwater riviertje. Pupfish en prachtig gekleurd. Je vindt een brochure aan het begin van de boardwalk. Aan het eind vind je een turquoise pool, echt geweldig. Je kan je niet voorstellen dat zoiets in Death Valley bestaat. je moet dezelfde weg teruglopen. Af en toe een bankje maar je rookt niet meer -lol-
Dan vervolg je de weg naar Chrystal reservoir. Antoinette moest en zou hier pootje baden maar daar kwam ze snel achter. Modder terwijl het meertje diepblauw/groen is. Je kan nu naar Devils Hole. Was afgesloten toen wij er waren en ik heb gehoord dat dat nog steeds zo is. Zou ook niet veel zijn. Je kan nu je weg vervolgen naar State Line Road. (zuidwaards) Er is nog een weg linksaf ook naar een riviertje en wat bosjes. Hebben we ook gedaan maar de boardwalk was toch wel een hoogtepunt. Niet veel mensen nemen de moeite naar Ash Meadows te gaan dus hoogstwaarschijnlijk ben je alleen. Het is allemaal vlak en niet zo spektaculair als de rest van DV, maar gewoon een lekker zijritje. Neem broodjes mee voor een picnic bij het zijriviertje. Neemt allemaal niet zoveel tijd. Ik denk dat we er zo'n 2+ uur waren.
Hans
Dan vervolg je de weg naar Chrystal reservoir. Antoinette moest en zou hier pootje baden maar daar kwam ze snel achter. Modder terwijl het meertje diepblauw/groen is. Je kan nu naar Devils Hole. Was afgesloten toen wij er waren en ik heb gehoord dat dat nog steeds zo is. Zou ook niet veel zijn. Je kan nu je weg vervolgen naar State Line Road. (zuidwaards) Er is nog een weg linksaf ook naar een riviertje en wat bosjes. Hebben we ook gedaan maar de boardwalk was toch wel een hoogtepunt. Niet veel mensen nemen de moeite naar Ash Meadows te gaan dus hoogstwaarschijnlijk ben je alleen. Het is allemaal vlak en niet zo spektaculair als de rest van DV, maar gewoon een lekker zijritje. Neem broodjes mee voor een picnic bij het zijriviertje. Neemt allemaal niet zoveel tijd. Ik denk dat we er zo'n 2+ uur waren.
Hans
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1559 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-