Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Bericht door AnnInBC »

BjornStorme schreef:Van ons waren Banff, Icefields Parkway en Jasper de hoogtepunten van de reis ... gewoonweg prachtig. Had ik het geweten dan had ik de dagen van Olympic meer gespendeerd in Banff.

Olympic is ook wel iets apart en mooi maar wij hebben er de hele tijd slecht weer gehad ...

Blijft altijd moeilijk om de beste planning op te maken ... zo veel te zien ...

Was wel terug een topper. Volgend jaar de voorlopig laatste naar de USA, daarna gaan we een ander continent verkennen.
Dan zit er niets anders op dan nog eens terug te komen om al dat moois in Banff, Jasper (en ook Yoho NP) nog wat meer te ontdekken! :mrgreen:

Ja, altijd jammer met minder mooi weer. Wij zijn jaren terug naar Olympic NP geweest en vonden het prachtig, wij waren er 4 dagen toen. Maar dat was niet in combinatie met een andere reis of dergelijke. Dan ervaar je zulke plekken toch ook weer anders, denk ik. Ik kan me wel voorstellen dat het minder is vergeleken met de Canadese Rockies in dezelfde reis, vooral als het weer niet mee zit.
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

michelly schreef:Ik deel je mening over Olympic. Vonden wij ook wat minder ook vanwege het weer. Plus dat we beiden niet helemaal fit waren.
Voor ons volgend jaar ook geen Amerika, we gaan dan eens de andere kant op naar Zuid Afrika.
Wat zien jullie toch weer veel moois! Ik geniet elke dag van jullie verslag bij een kopje koffie 's morgens voordat ik naar mijn werk moet. Maar jullie hebben Yoho NP nog te gaan, geniet ervan want ik vind dat 1 van de mooiste plekken op deze planeet...vooral het prachtige Emerald Lake! :thumbup: Daar liepen wij vorige maand even rond. 8)
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Het zit er helaas weer bijna op. Morgen vliegen we weer naar huis. We kunnen terugkijken op een top vakantie! De laatste verslagen van Yoho zijn ook toegevoegd. Wat een mooi park!
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ja, he! Yoho National Park is het prachtigste park in de Canadese Rockies naar mijn eigen mening natuurlijk... :D
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Goede terugvlucht! Heb je verslag met plezier gelezen! :thumbup:
Groetjes,
Daniel
tineke57
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door tineke57 »

Veilige thuiskomst gewenst! Ook voor mij was het elke dag leuk jullie verslag te lezen.
2007: NV–UT–CO–AZ–CA-NV - 2008: CO–WY–NE–SD–ND–MT–WY–CO - 2011: CA–NV–AZ–UT–NV–CA
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

We zijn weer thuis :D
Helaas zonder bagage vanwege stakingen in Brussel. Hopelijk komen ze die snel brengen.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Welkom thuis. Ik heb weer met veel plezier jullie belevenissen gevolgd.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Volucris
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Volucris »

Wij vertrekken komende zaterdag en een groot gedeelte van onze reis loopt langs dezelfde parken als die jullie hebben gedaan (Banff Jasper Yoho Glacier en the Cascades).
Hoe hebben jullie de branden ervaren. Heb je veel last van de rook? We bekeken het kaartje met daarop de wildfires. Het ziet er toch best indrukwekkend uit en je krijg er ook een beetje het gevoel bij van is het wel veilig.
Als je de weersverwachtingen bekijkt wordt er ook maar weinig regen verwacht.
Wat ook jammer is natuurlijk, maar dat schreven jullie al, dat je geen kampvuurtje aan mag leggen. Logisch natuurlijk maar jammer, het geeft toch wat meer gezelligheid en warmte 's avonds bij de borrel.
Rianne.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik zie je berichtje nu pas :oops:
We hebben op zich weinig last van de branden gehad. Ook geen last van rook alleen was het af en toe wat heiig.
Het was inderdaad jammer dat we nauwelijks kampvuurtjes gemaakt hebben 's avonds maar ach, als dat het enige is :lol:
Veel plezier en een fijne vakantie gewenst!
Volucris
Amerikafan

Bericht door Volucris »

Wij zijn gisteren weer terug gekomen van een weer prachtige reis. Wat is Canada toch mooi.
Onze reis zou van vancouver naar de North Cascades en dan via de coulee dam naar glacier Montana gaan en dan zo richting Banff e.v.
In de Cascades was het zicht al erg slecht en bij de Coulee Dam Visitor Centrum werd ons afgeraden om naar Glacier te gaan. Ook mensen die wij spraken zeiden dat het geen zin zou hebben. Bovendien was de GTTSR vanuit de westkant gesloten tot aan de pas vanwege de brand daar.
We hebben toen maar besloten om richting Revelstoke te gaan en Glacier over te slaan.
Toen we de grens met Canada gepasseerd waren hebben we een dag regen gehad onderweg en toen werd alles beter.
Vanaf 15 september mochten we ook weer een vuurtje maken. De sfeer op de camping wordt dan toch weer wat gezelliger en warmer.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Fijn dat jullie ook een mooie reis gehad hebben :thumbup:
Met rook zie je inderdaad niet zoveel dus ik begrijp wel dat je je route veranderd hebt. Mooie smoes om nog een keertje terug te gaan om Glacier te bezoeken. :lol:
Volucris
Amerikafan

Bericht door Volucris »

:D Ja inderdaad. Toen we eenmaal de beslissing hadden genomen hebben we het even gehad over hoe we Glacier in onze volgende reis zouden kunnen gaan opnemen.
Toch was de beslissing best moeilijk. We hadden dit jaar speciaal een kleine campervan gehuurd om o.a. de GTTSR te mogen rijden. Maar dit kan natuurlijk ook een volgende keer :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer