Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kostenraming rondreis Canada
Re: Kostenraming rondreis Canada
Ik ben net met KLM gegaan. Rechtstreeks op Vancouver en rechtstreeks terug van Calgary. Is wel iets duurder dan Air transat, maar had wel goeie service. Goed inflight entertainment. Hoorde dat airtransat geen persoonlijke schermpjes heeft en dan is zo'n vlucht toch lang. Stoelruimte is bij KLM vrij goed te doen. Was 960 kwijt voor 'n vlucht in 't hoogseizoen.
- Valerie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zoek momenteel op een retour Seattle. Die vluchten zijn meestal goedkoper en autohuur ook.
Ik dacht van Seattle de oversteek te maken naar de San Juan Islands om orca's te kijken en voor de rust uiteraard
Erna naar Vancouver Island, Whistler en Vancouver en dan terug naar Seattle.
Idee 2 is om Vancouver Island toch te skippen (mits orca's kijken op San Juan Islands) en toch Banff, Jasper, Yoho,... te doen....
Geen idee of dit mogelijk is met vertrek vanuit Seattle (ik hoef geen extra dagen in Seattle buiten aankomst en vertrek).
Moeilijk, moeilijk!
Ik zou kamperen en AF EN TOE hotel om het relaxed te houden en toch niet duur.
Ik had een retour Seattle gevonden voor 760 euro maar het is inmiddels alweer rond de 840
.. Nu ja, boeken kan toch nog niet want heb m'n reisgezelschap nog niet overtuigd 
Ik dacht van Seattle de oversteek te maken naar de San Juan Islands om orca's te kijken en voor de rust uiteraard

Erna naar Vancouver Island, Whistler en Vancouver en dan terug naar Seattle.
Idee 2 is om Vancouver Island toch te skippen (mits orca's kijken op San Juan Islands) en toch Banff, Jasper, Yoho,... te doen....
Geen idee of dit mogelijk is met vertrek vanuit Seattle (ik hoef geen extra dagen in Seattle buiten aankomst en vertrek).
Moeilijk, moeilijk!
Ik zou kamperen en AF EN TOE hotel om het relaxed te houden en toch niet duur.
Ik had een retour Seattle gevonden voor 760 euro maar het is inmiddels alweer rond de 840

2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Ik zou zeker Vancouver Island niet overslaan! Vanuit Port McNeill/Telegraph Cove heel veel walvissen en in Tofino heel erg mooi regenwoud. Echt iets aparts.
Weet niet hoeveel tijd je hebt, maar aan Vancouver Island heb ik 7 dagen besteed, Whistler 1, 100 Mile House 2, Jasper 3 en Banff 3. Dus in principe kun je het gewoon combineren als je ongeveer 3 weken wilt gaan.
Weet niet hoeveel tijd je hebt, maar aan Vancouver Island heb ik 7 dagen besteed, Whistler 1, 100 Mile House 2, Jasper 3 en Banff 3. Dus in principe kun je het gewoon combineren als je ongeveer 3 weken wilt gaan.
- Valerie
- Amerikakenner
Hmmmm ja Vancouver Island spreekt wel erg tot m'n verbeelding hoor!!!! Ik heb alleen schrik als ik geen nationale parken zoals Banff of Jasper meepik ik ergens toch wat gemist heb in een eerste keer Canada! Maar ja, de orca's waren aanvankelijk de reden waarom ik zo graag naar Canada wou!
Banff en Jasper liggen toch wel ver weg om dan nog helemaal terug te raken tot Seattle (of Vancouver) in die tijd???? Ik ben geeeeeeeen grote wandelaar dus dat is wel een winst in tijd
maar wil ook niet alles gewoon zien vanuit de wagen!
Heb je je reisschema ergens?
Banff en Jasper liggen toch wel ver weg om dan nog helemaal terug te raken tot Seattle (of Vancouver) in die tijd???? Ik ben geeeeeeeen grote wandelaar dus dat is wel een winst in tijd

Heb je je reisschema ergens?
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Ik ben vanuit Calgary teruggevlogen, dan hoef je dus niet weer helemaal terug naar Vancouver te rijden.
Zelf heb ik bijna 5 weken gereisd, maar ik heb 'n combi gedaan met Montana (ranch) en Wyoming (Yellowstone) Maar dus wel begonnen in Vancouver en geeindigd in Calgary (vanwege auto die je in het zelfde land moet inleveren)
Reisschema Canada was:
Vancouver 3
Port McNeill 3
Tofino 3
Victoria 2
Whistler 1
100 Mile House 2
Jasper 3
Banff 3
en dan zou je hierna vanuit Calgary naar huis kunnen
100 Mile House had ik 2 nachten omdat ik op 'n ranch verbleef en wilde paardrijden, maar je kunt natuurlijk ook 1 overnachting onderweg tussen Whistler en Jasper inplannen. Banff had ook wel 'n dag minder gekund. Dit in geval je minder dagen kunt reizen.
Zelf heb ik bijna 5 weken gereisd, maar ik heb 'n combi gedaan met Montana (ranch) en Wyoming (Yellowstone) Maar dus wel begonnen in Vancouver en geeindigd in Calgary (vanwege auto die je in het zelfde land moet inleveren)
Reisschema Canada was:
Vancouver 3
Port McNeill 3
Tofino 3
Victoria 2
Whistler 1
100 Mile House 2
Jasper 3
Banff 3
en dan zou je hierna vanuit Calgary naar huis kunnen
100 Mile House had ik 2 nachten omdat ik op 'n ranch verbleef en wilde paardrijden, maar je kunt natuurlijk ook 1 overnachting onderweg tussen Whistler en Jasper inplannen. Banff had ook wel 'n dag minder gekund. Dit in geval je minder dagen kunt reizen.
Hou er rekening mee dat als je besluit te starten in Seattle en te eindigen in Vancouver of Calgary dat je dan problemen hebt met de huurauto. Een huurauto gehuurd in de VS kan je niet in Canada kan inleveren en omgekeerd.
- Valerie
- Amerikakenner
Ja dat is het hé 
Ofwel wordt het retour Seattle (omwille van de prijs) ofwel idd heen Vancouver en terug Calgary maar voorlopig zijn de tickets echt te duur daarvoor!

Ofwel wordt het retour Seattle (omwille van de prijs) ofwel idd heen Vancouver en terug Calgary maar voorlopig zijn de tickets echt te duur daarvoor!
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Ach, als je 2 dagen langer nodig hebt om je rondje te volbrengen terug naar Seatle, heb je toch ook weer die kosten van de extra dagen autohuur en hotels, dus waarom niet voor 't gemak gaan? Zelf heb ik KLM gevlogen vanwege toch iets meer comfort en service, maar Airtransat vliegt op/van Vancouver en Calgary en die is weer 'n paar 100 goedkoper.
- Valerie
- Amerikakenner
Hmmm vond een retour Vancouver voor maar 603 euro.
Nadeel : vanaf Amsterdam (wij wonen in België) en de overstapuren zijn heel lang... Hmmmm
Nadeel : vanaf Amsterdam (wij wonen in België) en de overstapuren zijn heel lang... Hmmmm
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
- susannef
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Remko Voets
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij zijn op Calgary gevlogen met KLM. Tickets waren maar 665 euro pp, wel via klm.com geboekt vanaf Antwerpen met treintickets.
Vliegen altijd het liefst met KLM, prima service en naar Calgary vliegt een Airbus A330-200 met eigen tv-schermpjes enz.
Kosten kun je vooral laag houden door in het voor- of naseizoen te gaan, in juli/augustus waren de tickets rond de 1000 euro dacht ik.
Verder hebben we veel hotels van te voren al geboekt om de kosten wat te beperken want op de bonnefooi ben je een hoop geld kwijt tenzij je in die hele simpele motelletjes langs de weg gaat bijvoorbeeld.
Wij hebben om ivm de kosten gekozen voor Canmore ipv Banff, Hinton ipv Jasper enz.
Beide hotels waren maar 69 dollar per nacht geloof ik. En op Vancouver Island via een tip van een collega ook een heel leuk motelletje in Campbell River geboekt; ook maar 69 dollar per nacht. Zelfde voor Kamloops en Vancouver ook rond de 70-80 dollar en allemaal prima, nette motels! (gewoon tripadvisor checken van te voren)
Alleen in Waterton N.P. wel 100 dollar kwijt maar het seizoen is hier echt te einde en al veel dicht. Dat is wel een nadeel in het naseizoen, gelukkig is het weer nog prima nu (22 graden en zon) maar het kan ook sneeuwen eind september. De Logan pass door Glacier N.P. was zelfs halverwege al dicht deze week terwijl het nog supermooi weer is! Maar hetzelfde geldt voor het voorseizoen; het kan natuurlijk ook nog sneeuwen in mei/juni.
Vliegen altijd het liefst met KLM, prima service en naar Calgary vliegt een Airbus A330-200 met eigen tv-schermpjes enz.
Kosten kun je vooral laag houden door in het voor- of naseizoen te gaan, in juli/augustus waren de tickets rond de 1000 euro dacht ik.
Verder hebben we veel hotels van te voren al geboekt om de kosten wat te beperken want op de bonnefooi ben je een hoop geld kwijt tenzij je in die hele simpele motelletjes langs de weg gaat bijvoorbeeld.
Wij hebben om ivm de kosten gekozen voor Canmore ipv Banff, Hinton ipv Jasper enz.
Beide hotels waren maar 69 dollar per nacht geloof ik. En op Vancouver Island via een tip van een collega ook een heel leuk motelletje in Campbell River geboekt; ook maar 69 dollar per nacht. Zelfde voor Kamloops en Vancouver ook rond de 70-80 dollar en allemaal prima, nette motels! (gewoon tripadvisor checken van te voren)
Alleen in Waterton N.P. wel 100 dollar kwijt maar het seizoen is hier echt te einde en al veel dicht. Dat is wel een nadeel in het naseizoen, gelukkig is het weer nog prima nu (22 graden en zon) maar het kan ook sneeuwen eind september. De Logan pass door Glacier N.P. was zelfs halverwege al dicht deze week terwijl het nog supermooi weer is! Maar hetzelfde geldt voor het voorseizoen; het kan natuurlijk ook nog sneeuwen in mei/juni.
Nou, het kan zelfs spoken op 1 juli
. Toen was Icefields Parkway afgesloten. Op de camping in Banff (two jack lakeside) vroor en sneeuwde het. Wij hadden een camper en zeer goede slaapzakken. Maar verschillende campinggasten met tent braken midden in de nacht hun campement op en gingen naar huis.

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ik zit nu op een ticketprijs van 758 eur heen met klm naar vancouver eind augustus, terug begin september vanaf calgary.
lijkt me een mooie prijs voor een rechstreekse vlucht met een goede maatschappij...
lijkt me een mooie prijs voor een rechstreekse vlucht met een goede maatschappij...
Die prijzen gaan maar op en neer bij de KLM
.
Ik ben de boel ook in de gaten aan het houden. Voor Juni/juli. Dat begon met ruim 2000 euro, daarna 750 en niet lang erna klom het op naar 820 en nu is het 768 euro. Ik denk dat we snel moeten boeken
. Zou het te maken met de dollar???
vrolijke groetjes,

Ik ben de boel ook in de gaten aan het houden. Voor Juni/juli. Dat begon met ruim 2000 euro, daarna 750 en niet lang erna klom het op naar 820 en nu is het 768 euro. Ik denk dat we snel moeten boeken

vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
tja, best snel boeken zeker. Ik denk ook deze week te boeken.
dus jij vind rond de 750 eur ook een mooie prijs? dan kunnen we best niet meer te lang wachten. Lastig he...?
dus jij vind rond de 750 eur ook een mooie prijs? dan kunnen we best niet meer te lang wachten. Lastig he...?
Ik heb vorig najaar 960 euro betaald voor KLM (begin augustus heen, september terug), dus zou zeker gelijk boeken als het nu onder de 800 zit.
-
- Amerika-newbie
Voor de goedkope vliegtickets zou ik gewoon op cheaptickets kijken. Of iets dergelijks natuurlijk. Amerikaanse en Nederlandse zijn meestal altijd wel goed, dus ik denk niet dat er veel verschil is. Al springt voor mij KLM of Britisch Airlines er altijd wel echt stukken bovenuit. Met KLM betaal je meer maar ik heb nog nooit wat in het vliegtuig iets hoeven te komen, omdat maar blijven uitdelen met snacks, eten en drinken etc. Daarnaast ben ik in Vancouver een aantal nachten in een hostel geweest. Uiteraard gewoon 2 persoonskamer, maar als nog ben je dan goedkoper uit. Toen ik door gingen reizen heb ik in de camper geslapen. Ging ook prima. Al vraag ik me nu wel af wat ik dit jaar moet doen? Of 2 en halve week Amerika of 5 weken Gran Canaria, http://qreizen.nl/spanje/gran_canaria/grancanaria.html het ziet er namelijk zo aanlokkelijk uit ! Nu heb ik moeite gekregen met de keuze en zit ik al 2 weken te twijfelen...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
** @Middeninhetleven: als het de bedoeling is dat forumleden hun bedenkingen plaatsen bij je keuze, gelieve dan een apart topic te openen. We trachten de dingen op dit forum overzichtelijk te houden, dus inhoudelijk zien we de berichten in dit topic dan ook graag gaan over de kostenraming van de reis naar Canada.
(en
: Ik zie dat je je vandaag registreerde en al onmiddellijk in sneltempo berichten aan het plaatsen bent. Mag ik je echter vragen om je eerst even voor te stellen, dat is wel zo beleefd. In je haast zal je daar wel over gekeken hebben, maar hier kan je dat doen:
viewforum.php?f=17 **
(en

viewforum.php?f=17 **
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Wat 'n NON-issue zeg! Op Gran Canaria zou ik het nog geen week volhouden. Kwaliteit boven kwantiteit.Al vraag ik me nu wel af wat ik dit jaar moet doen? Of 2 en halve week Amerika of 5 weken Gran Canaria, http://qreizen.nl/spanje/gran_canaria/grancanaria.html het ziet er namelijk zo aanlokkelijk uit ! Nu heb ik moeite gekregen met de keuze en zit ik al 2 weken te twijfelen...
Ik zou er niet over na hoeven denken : USA dus 

Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
In februari via air transat 2 club class tickets geboekt voor 2000 euro incl alles. Leuke prijs vond ik. Naar Toronto en weer terug
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1814 Weergaves
-
Laatste bericht door Monique65
-
- 22 Reacties