Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis RiaK: Seattle - Yellowstone - Canada - Seattle, juli/aug 2014

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
RiaK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis RiaK: Seattle - Yellowstone - Canada - Seattle, juli/aug 2014

Bericht door RiaK »

Ah Felicitas, ik ben je wel vaker tegengekomen hier op het forum, maar wist eigenlijk niet (meer) dat jij van Lochnara was :o
Ik heb al een heleboel rondgesnuffeld op deze website, erg leuk om te lezen en mooie foto's ook :thumbup:
Jullie maken pittige wandelingen, helaas voor ons niet weggelegd, maar daarom vind ik het zo gaaf om erover te lezen en de foto's te zien!
Bij jouw verhaal over Nevada City en Virginia City had ik gelijk een gevoel dat ik daar ook naar toe wilde, maar ik had toen nog geen goed beeld van onze route.

Route 5: Rondje Seattle-Seattle (wordt het dus ook niet :roll:)

Dag 01: Amsterdam – Seattle
Dag 02: Seattle – Alberton (River Edge Resort)
Dag 03: Alberton – Jackson Hole
Dag 04: Jackson Hole
Dag 05: Jackson Hole – West Yellowstone
Dag 06: West Yellowstone - Old Faithful (Frontier cabin geboekt)
Dag 07: Yellowstone (Lake Lodge geboekt, probeer nog of ik dit kan annuleren voor Canyon, maar alles zit momenteel vol)
Dag 08: Yellowstone (Lake Lodge) – Virginia City/Nevada City
Dag 09 Virginia City/Nevada City – West Glacier
Dag 10: West Glacier – Waterton (Logan Pass, Going to the Sun Road)
Dag 11: Waterton – Canmore of Lake Louise
Dag 12: Canmore of Lakes Louise (Lake Moraine, Consolation Lake, Bow Valley PW)
Dag 13: Canmore of lake Louise – Jasper (Icefield PW, Banff NP, Yoho NP,
Dag 14: Jasper (Jasper NP, Lake Maligne, Medicine Lake, Lake en Mount Edith Cavell)
Dag 15: Jasper – Clearwater (BC klok terug, Wells Gray? Yellowhead Pass, Mount Robson)
Dag 16: Clearwater – Pemberton of Lilooet (via Kamloops, Cache Creek, Marble Canyon?)
Dag 17: Pemberton of Lilooet – (via Whistler, Sea to Sky HW, Squamish) Vancouver
Dag 18: Vancouver (Stanley Park, Suspension Bridge Lynn Canyon, tips van AnneInBC)
Dag 19: Vancouver – Seattle (Everet, Boeing fabriek)
Dag 20: Seattle (Space Needle, het Experience Music Project of EMP Museum voor architectuur, Kerry Park uitzicht, monorail, Pike Place Market)
Dag 21: Seattle – Amsterdam

Inmiddels heb ik een aantal knopen doorgehakt en wordt de route (grotendeels) als volgt:
Route 7 Rondje Seattle-Seattle (nr. 6 leek grotendeels op 7 en laat ik nu maar weg)

Dag 01: Amsterdam – Seattle
Dag 02: Seattle – Alberton (River Edge Resort)
Dag 03: Alberton – Gardiner (Yellowstone NP)
Dag 04: Gardiner
Dag 05: Gardiner
Dag 06: Gardiner – Old Faithful (Frontier cabin geboekt)
Dag 07: Old Faithful – Virginia City/Nevada City
Dag 08: Virginia City/Nevada City – West Glacier
Dag 09: West Glacier – Pincher Creek (GTTSR, Logan Pass, Waterton Lakes (AL, CA) B&B geboekt!
Dag 10: Pincher Creek – Lake Louise (via Invermere en Kootenay HW, is een dik uur langer rijden, of langs de 22 met een uitstapje naar Head Smashed in Buffalo, hier nog meer over opzoeken)
Dag 11: Lake Louise (Banf NP, Lake Moraine, Consolation Lake, Bow Valley PW)
Dag 12: Lakes Louise (Yoho NP)
Dag 13: Lake Louise – Jasper (Icefield PW)
Dag 14: Jasper (Jasper NP, Lake Maligne, Medicine Lake, Lake en Mount Edith Cavell)
Dag 15: Jasper – Clearwater (Mount Robson, Yellowhead Pass, BC klok terug, Wells Gray?)
Dag 16: Clearwater – Pemberton of Lilooet (via Kamloops, Cache Creek, Marble Canyon?)
Dag 17: Pemberton of Lilooet – (via Whistler, Sea to Sky HW, Squamish) Vancouver
Dag 18: Vancouver (Stanley Park, Suspension Bridge Lynn Canyon, tips van AnneInBC)
Dag 19: Vancouver – Seattle (Everet, Boeing fabriek)
Dag 20: Seattle (Space Needle, het Experience Music Project of EMP Museum voor architectuur, Kerry Park uitzicht, monorail, Pike Place Market)
eponine
Amerika-ontdekker

Bericht door eponine »

Wij hebben een aantal jaar terug een tour gemaakt van calgary, via glacier, waterton, toen naar grand teton en yellowstone, en daarvandaan naar seattle en vancouver island, en vanaf vancouver weer terug. Destijds was vliegen op canada een stuk goedkoper en bij de auto hadden we toen ook geen dropoff kosten. We hadden er twee of drie wat langere rijdagen inzitten, maar ook meerdere dagen op 1 plek, goed te doen dus in drie weken. Wij zijn trouwens ook afhankelijk van de bouwvak.
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

eponine schreef:Wij hebben een aantal jaar terug een tour gemaakt van calgary, via glacier, waterton, toen naar grand teton en yellowstone, en daarvandaan naar seattle en vancouver island, en vanaf vancouver weer terug. Destijds was vliegen op canada een stuk goedkoper en bij de auto hadden we toen ook geen dropoff kosten. We hadden er twee of drie wat langere rijdagen inzitten, maar ook meerdere dagen op 1 plek, goed te doen dus in drie weken. Wij zijn trouwens ook afhankelijk van de bouwvak.
Altijd leuk om te lezen hoe anderen een soortgelijke reis hebben gemaakt, dus als je nog ergens een verslag hebt staan Eponine :wink:
Op Canada vliegen heb ik ook overwogen, de vlucht was zelfs goedkoper, maar de auto kwam weer duurder uit, ook zonder drop off kosten.
Goed om te weten dat dit wel haalbaar zal zijn in drie weken, al besef ik wel dat we er op sommige plekken (helaas) doorheen jagen. Glacier en Waterton komen er nu maar bekaaid af bijvoorbeeld. Maar ja, wat wil je als je in 20 dagen én Yellowstone wilt beleven én een stuk van West Canada. Als we echte wandelaars zouden zijn geweest had ik het overigens wel anders aangepakt!
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

RiaK schreef:Goed om te weten dat dit wel haalbaar zal zijn in drie weken, al besef ik wel dat we er op sommige plekken (helaas) doorheen jagen. Glacier en Waterton komen er nu maar bekaaid af bijvoorbeeld. Maar ja, wat wil je als je in 20 dagen én Yellowstone wilt beleven én een stuk van West Canada. Als we echte wandelaars zouden zijn geweest had ik het overigens wel anders aangepakt!
Ach, dan heb je toch weer een reden om nog eens terug te komen moest het zo zijn dat je aan het einde van de reis vindt dat je toch dingen hebt moeten overslaan of dat je toch op sommige plaatsen langer had willen blijven! :wink: :D

En wat je route nog betreft, waarom niet vanaf Clearwater doorrijden naar Whislter om daar te verblijven in plaats van Lilooet of Pemberton. Niet dat het moet, maar lijkt me wat logischer. Dan heb je eventueel nog de morgen om Whistler te bezoeken en kan je tegen de latere namiddag afzakken naar Vancouver, het is maar een dik anderhalf uur rijden zonder te stoppen. Dus als je graag op wat plekjes wil stoppen om te genieten van de uitzichten of om watervallen te bezoeken (ik denk vooral aan Brandywine Falls, Shannon Falls en Porteau Cove Provincial Park) dan zou ik op een 3 tot 5 uren rekenen om van Whistler naar Vancouver te rijden.

Succes nog met het plannen!
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Ach, dan heb je toch weer een reden om nog eens terug te komen moest het zo zijn dat je aan het einde van de reis vindt dat je toch dingen hebt moeten overslaan of dat je toch op sommige plaatsen langer had willen blijven! :wink: :D
Stiekumpjes hoop ik natuurlijk ook wel dat we nog eens terug kunnen gaan, om het dunnetjes over te doen :wink:
Wat je advies over Whistler betreft, dat zal ik nog eens bekijken. Ik ben uitgegaan van wat ik in sommige reisverslagen heb gelezen en tot Lilooet of Pemberton leek me wel een mooie afstand. Whistler zelf trekt me niet meteen aan, behalve dan de mogelijkheid om met de kabelbaan naar boven te gaan. Liefst dan ook nog met de stoeltjeslift en zo. Peak2Peak lijkt me erg gaaf, maar ook heel duur als we daar dan maar even de tijd voor zullen hebben... en het moet dan wel helder weer zijn. Ooit zijn we bij Chamonix naar de top van de Mont Blanc geweest met de Aiguille de Midi en daarvandaan met de gondel naar Italie en terug, een fantastische ervaring :D

Het is dan wel weer een lange rijdag, maar tussen Clearwater en Whistler is onderweg toch niet zo veel bijzonders waar we veel tijd aan kwijt zullen zijn, dus het valt te overwegen.
Ik heb al een groot deel van ons verblijf vastgelegd (annuleerbare motels en B&B's), maar nog niet tussen Jasper en Vancouver. Ik denk wel dat Whistler duurder zal uitvallen dan bijv. Lilooet en dat ik hier dan ook wel zal moeten reserveren.
Succes nog met het plannen!
Dank je wel Ann!
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ria, als je er niet om geeft om weinig tijd door te brengen in Whistler dan kan je gewoon in Lillooet of Pemberton verblijven. Het is inderdaad wat goedkoper en je hebt dan toch nog de hele dag om van Lillooet/Pemberton tot Vancouver te geraken. Je kan dan toch nog een tijdje stoppen in Whistler. Misschien een leuke plek om te lunchen en eventjes door het dorp te slenteren. Als je het stadje zelf je niets veel zegt, dan zijn er toch wel een paar mooie meren in de omgeving zoals Green Lake en Alta Lake. Daar kan je ook wat wandelen enzo van de mooie zichten genieten zonder dat je boven de berg op moet gaan.

Groetjes,
Ann
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Hoi Ann,

Ik heb nog eens wat beter naar Whistler gekeken en er wat over in reisverslagen gezien, bij nader inzien lijkt het me toch wel leuk om daar te overnachten. Motel waar ik een oogje op heb zit vlak bij liften en mocht het mooi weer zijn dan kunnen we ter plekke besluiten of we naar boven gaan. Ik ben geneigd om te zeggen, we zien wel, dan kunnen we altijd nog kijken :wink: maar ik denk dat dat niet verstandig is in het hoogseizoen. In Clearwater heb ik een heel redelijk geprijsde B&B gevonden. In Whistler zag ik een fantastische B&B, maar de prijs was daar ook naar. Ik denk dat ik het hier op een motel hou.

Spannend hoor, al die keuzes en vooruit boekingen. Ach, zolang ze annuleerbaar zijn durf ik het wel aan. In Europa gaan we altijd kamperen en boeken we nooit, dat heeft ook zo zijn charmes.
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Zo, weer eens even mijn eigen reis naar boven gehaald! :D
Er is sinds eind Januari het nodige aan gesleuteld en gewijzigd, maar dat had ik hier nog steeds niet verwerkt.
Omdat het hoogseizoen is als we gaan heb ik (bijna) alle motels en B&B vastgelegd. Eenmaal begonnen met reserveringen maken ging ik het steeds leuker te vinden :wink: Ik kom er net alleen achter dat ik de laatste nacht in Seattle waarschijnlijk nog vergeten ben, straks nog maar even goed nakijken of dat inderdaad zo is. Oh nee, natuurlijk niet, die laatste nacht had ik immers samen met de vlucht al vastgelegd, via e-bookers :oops:
Tja, het is natuurlijk eigenlijk wel vreemd voor die vrije vogels die we met kampeervakanties in Europa altijd zijn, om me zo vast te leggen, maar (bijna) alle overnachtingsplekken zijn nog te annuleren. Sterker nog, ik heb er al diverse geannuleerd, o.a. in Yellowstone NP. Hier promoveerden we van een cabin zonder enig comfort naar een cabin met in elk geval een badkamer en van een cabin aan Lake Lodge naar een kamer in Old Faithful. Je moet wat geduld hebben, maar in de loop der tijd kwamen er toch nog opties vrij!

Drie nachten in Lake Louise is bij nader inzien misschien wat veel, maar we kunnen hiervandaan nog naar Banf en Yoho NP, toch?

Dag 01: Amsterdam – Seattle (Travelodge Seattle University)
Dag 02: Seattle – Alberton (River Edge Resort wellicht)
Dag 03: Alberton – West Yellowstone (Brandin'Iron Inn/Pony Motel, 2 nachten geboekt)
Dag 04: West Yellowstone
Dag 05: West Yellowstone - Canyon (Canyon Lodge Frontier Cabin, Yellowstone NP, geboekt)
Dag 06: Canyon - Old Faithful Inn Yellowstone NP, geboekt)
Dag 07: Old Faithful Inn – Virginia City (Cabin at Gingerbread House, geboekt)
Dag 08: Virginia City/Nevada City – Apgar, Apgar Village Lodge, geboekt
Dag 09: Apgar – Pincher Creek (GTTSR, Logan Pass, Waterton Lakes (AL, CA) (York Creek B&B, geboekt!
Dag 10: Pincher Creek – Lake Louise (evt. via Invermere en Kootenay HW, of langs de 22 met een uitstapje naar Head Smashed in Buffalo)
Dag 11: Lake Louise (Banff NP, Lake Moraine, Consolation Lake, Bow Valley PW) (Deer Lodge, 3 nachten geboekt)
Dag 12: Lakes Louise (Yoho NP)
Dag 13: Lake Louise – Jasper (Icefield PW) (Raven B&B, 2 nachten,geboekt)
Dag 15: Jasper – Clearwater (Mount Robson, Yellowhead Pass, BC klok terug, Wells Gray?) (Rosegarden B&B, geboekt)
Dag 16: Clearwater – Whistler (via Kamloops, Cache Creek, Marble Canyon?) (Cedar Springs Lodge B&B, geboekt)
Dag 17: Whistler (Sea to Sky HW, Squamish) Vancouver (Nelson House B&B, 2 nachten, geboekt)
Dag 19: Vancouver – Everet/Alderwood (Everett, Boeing fabriek) (Best Western Alderwood, geboekt)
Dag 20: Everet - Seattle (Space Needle, het Experience Music Project of EMP Museum voor architectuur, Kerry Park uitzicht, monorail, Pike Place Market) (Executive Hotel Pacific, geboekt samen met vlucht )
Laatst gewijzigd door RiaK op 25 mei 2014, 09:43, 3 keer totaal gewijzigd.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

hey Ria,

prachtige reis gaan jullie maken :thumbup: . Hier ook volop met de voorbereiding bezig van diezelfde "hoek".
Vanaf dag 11 kan je misschien nog één en ander vinden in onze blog van vorig jaar. Het gedeelte Yellowstone hebben we jammer genoeg gedaan in het "pré-blog tijdperk" :( .
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Hi Rudi,

Dank je!
Ja, ik heb jouw blog natuurlijk al lang en breed uitgebreid bekeken en ook jouw aanstaande reis naar Seattle gezien. Erg de moeite waard, je blog, zeker ook de fantastische foto's :clap: , maar daar heb ik het al vaker over gehad :wink:
Ook al kunnen wij niet van die prachtige wandelingen maken, ik geniet erg van het lezen over al die inspanningen :thumbup:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:wink: :thumbup:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

RiaK schreef:Drie nachten in Lake Louise is bij nader inzien misschien wat veel, maar we kunnen hiervandaan nog naar Banf en Yoho NP, toch?
Ja hoor, dat kan prima.
Je kan de Bow Valley PW een keer extra rijden in de hoop op wildlife. Afhankelijk van hoe veel/ver jullie kunnen wandelen kan je wandelingen maken naar, of in de buurt van, Lake Louise, Lake Minnewanka (boottocht), Two Jack Lake, Lake Agnes (iets meer stevige wandeling), Johnston Canyon, Bankhead (voormalig steenkolenmijnplaatsje). Bij mooi weer een extra keer naar het meer Louise, bijvoorbeeld 's avonds als het gaat schemeren. Je hoeft je er niet te vervelen.
RiaK schreef:Dag 10: Pincher Creek – Lake Louise (evt. via Invermere en Kootenay HW, of langs de 22 met een uitstapje naar Head Smashed in Buffalo)
Dag 11: Lake Louise (Banf NP, Lake Moraine, Consolation Lake, Bow Valley PW) (Deer Lodge, 3 nachten geboekt)
Dag 12: Lake Louise (Yoho NP)
Dag 13: Lake Louise – Jasper (Icefield PW) (Raven B&B, 2 nachten,geboekt)
Misschien doe je nog ideeën op uit ons Canadareisverslag 2009, klik hier.

En voor Yellowstone NP reisverslag 2010, klik hier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Ha, bedankt Marco!
Nee, vervelen zullen we ons zeker niet daar, maar ik dacht dat ik misschien toch beter één overnachting (van de drie in Lake Louise) had kunnen boeken in Canmore. Och, die eeuwige twijfels hè :wink:
Nou ja, ik ga het nu maar niet weer veranderen...
Ik heb inmiddels zoveel verslagen gelezen, soms zie je door de bomen het bos niet meer. Ook jullie website heb ik al meerdere malen bekeken, ik heb hem net als die van o.a. Lochnora, Ferry en Kalaman bij mijn favorieten staan, zodat ik ze nog vaker kan raadplegen. Fijn dat zoveel mensen hun ervaringen willen delen :D Zelf hoop ik over niet al te lange tijd eindelijk mijn verslag van afgelopen jaar in een blog te hebben (Arizona en New Mexico)!
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

En ook weer even snel wat namen gewijzigd, die ik verkeerd had genoteerd, zoals Banf met één f, dat staat zo slordig...
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

De route ziet er prima uit, Ria! En ik zie er geen probleem in om 3 nachten bij Lake Louise te verblijven. Je kan Banff gemakkelijk bezoeken vanuit Lake Louise alsook Yoho NP. Zoals al eerder vernoemt je kan de Bow Valley Parkway extra rijden met kans om wildlife te zien. Je moet uiteindelijk toch gaan rijden om naar bepaalde bezienswaardigheden te gaan, dus maakt het toch niet veel uit of je wat dichterbij bent of niet. Het is toch gemakkelijker met de bagage om op 1 plaats te blijven in plaats van altijd maar te moeten veranderen van hotel.

Succes nog met de details, maar het gaat in elk geval een mooie reis worden!
Groetjes,
Ann

PS: Voor nog meer tips kan je mijn reisroute ook bekijken natuurlijk als je dat nog niet gedaan hebt: http://travelwestcanada.blogspot.com/
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

AnnInBC schreef:De route ziet er prima uit, Ria! En ik zie er geen probleem in om 3 nachten bij Lake Louise te verblijven. Je kan Banff gemakkelijk bezoeken vanuit Lake Louise alsook Yoho NP. Zoals al eerder vernoemt je kan de Bow Valley Parkway extra rijden met kans om wildlife te zien. Je moet uiteindelijk toch gaan rijden om naar bepaalde bezienswaardigheden te gaan, dus maakt het toch niet veel uit of je wat dichterbij bent of niet. Het is toch gemakkelijker met de bagage om op 1 plaats te blijven in plaats van altijd maar te moeten veranderen van hotel.

Succes nog met de details, maar het gaat in elk geval een mooie reis worden!
Groetjes,
Ann

PS: Voor nog meer tips kan je mijn reisroute ook bekijken natuurlijk als je dat nog niet gedaan hebt: http://travelwestcanada.blogspot.com/
Dank je wel Ann, fijn dat jij het er ook goed uit vindt zien :!:
En het is inderdaad wel eens prettig om niet steeds te hoeven verkassen.
Jouw informatieve website, met prachtige fotografie, heb ik ook al lang bij mijn favorieten staan en zal ik zeker nog meerdere keren bezoeken voor we op pad gaan :thumbup:

Groetjes,
Ria
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

En dan is het eindelijk zo ver, morgen gaat onze reis beginnen!
Ik heb heel veel opgestoken uit diverse blogs en reisverslagen en was vast van plan om ook een blog te maken, maar...dat is er helaas nog niet helemaal van gekomen.
Na onze reis zal ik in elk geval verslag doen van onze belevenissen en hopelijk gaat een blog dan wel lukken.
We hebben er superveel zin in en gelukkig wordt het in Yellowstone geen 50 graden, want die temperatuur zag ik, eerlijk waar, twee weken geleden aangegeven staan bij de weersverwachting van nu.nl :roll:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

een heel goede reis gewenst :thumbup:
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Een prachtige reis toegewenst Ria en Co! Geniet er vooral van en hopelijk blijft het mooi weer. We hebben een paar regenachtige dagen gehad, maar nu weer volop zon en zo'n 23-25 graden. Het zou na het weekend weer oplopen tot een 27-28 graden voor volgende week.
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

We zitten aan de Gate, het ging allemaal lekker relaxed! Gratis WiFi werkt perfect :thumbup: Over ruim een uur vliegen we. Ann en Rudi, bedankt voor de goede reiswensen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer