Victoria overslaan is een bewuste keuze. Dit omdat we met een peuter reizen en geen museum ingaan. Hierdoor blijven we langer in Tofino en Jasper. Victoria is ongetwijfeld een mooie stad, maar past nu niet in onze planning.Lenitha schreef:Zelf vond ik Victoria erg mooi! Ik zou Victoria zeker niet overslaan. Het is een ontkennend leuk en gezellig stadje. Persoonlijk vond ik het veel mooier dan Vancouver. Dat was me wat tegengevallen (waren wij twee volle dagen).
Verder zijn de wegen goed te doen! Alleen de weg naar Whistler is niet fijn rijden. Hoge bergen, onverharde wegen, hellingen van 18% en weinig afzettingen bij afgronden. Ik was erg blij toen we in Whistler aankwamen. Denk dat ik het ook zo heb ervaren door de bosbranden (juli 2015), waardoor het zicht ook niet optimaal was.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis died79: route west-canada
Re: Reis died79: route west-canada
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Ivm het weer stellen we het uit en gaan over een paar jaar in de zomer. Dan is onze dochter ook ouder ( ws jaar of 6). We gaan nu rondje yellowstone doen. Dit was ook nog een wens van ons.
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Ik ben verbaasd, Desiree. Wat bedoel je precies met "vanwege het weer". Ben je bang dat je teveel regen onderweg gaat krijgen?
Je had zo'n mooie route vanuit de Rockies naar de kust. Eerst de Rockies voordat het daar koud wordt en dan naar de mildere kust.
Ik begrijp eerlijk gezegd de switch naar Yellowstone niet, want daar kan het in september ook al flink koud zijn.
Ook heb je in het hoogseizoen geen garantie op mooi weer, het zijn en blijven de bergen en daar kan het weer nogal eens omslaan.
Ik heb al herhaalderlijk op het forum geschreven dat wij hoogzomer Calgary verlieten met 25 graden om 125 km verderop in Banff de thermometer te zien zakken naar maximaal 15 overdag en rond het vriespunt 's nachts. Ook miezerde en regende het van tijd tot tijd, er lag op een ochtend zelfs verse sneeuw bovenop Lake Louise. Prachtig gezicht overigens. Mijn ouders gingen dat zelfde jaar in september en hebben alleen maar blauwe lucht en +20 graden gehad.
Ook in Yellowstone hebben we een hagel-en natte sneeuwbui over ons heengekeken hoogzomer.
Ik zou het vanwege het weer niet laten en kijk voor de grap even naar de vliegtickets voor het hoogseizoen en de camper prijzen en bedenk dan dat je bv bij een Johnston Canyon of Lake Louise voor 10 uur of na 19 uur moet komen, omdat je anders je auto niet kunt parkeren. Zolang je dochter nog niet naar school hoeft, zou ik absoluut profiteren van het laagseizoen!
Je had zo'n mooie route vanuit de Rockies naar de kust. Eerst de Rockies voordat het daar koud wordt en dan naar de mildere kust.
Ik begrijp eerlijk gezegd de switch naar Yellowstone niet, want daar kan het in september ook al flink koud zijn.
Ook heb je in het hoogseizoen geen garantie op mooi weer, het zijn en blijven de bergen en daar kan het weer nogal eens omslaan.
Ik heb al herhaalderlijk op het forum geschreven dat wij hoogzomer Calgary verlieten met 25 graden om 125 km verderop in Banff de thermometer te zien zakken naar maximaal 15 overdag en rond het vriespunt 's nachts. Ook miezerde en regende het van tijd tot tijd, er lag op een ochtend zelfs verse sneeuw bovenop Lake Louise. Prachtig gezicht overigens. Mijn ouders gingen dat zelfde jaar in september en hebben alleen maar blauwe lucht en +20 graden gehad.
Ook in Yellowstone hebben we een hagel-en natte sneeuwbui over ons heengekeken hoogzomer.
Ik zou het vanwege het weer niet laten en kijk voor de grap even naar de vliegtickets voor het hoogseizoen en de camper prijzen en bedenk dan dat je bv bij een Johnston Canyon of Lake Louise voor 10 uur of na 19 uur moet komen, omdat je anders je auto niet kunt parkeren. Zolang je dochter nog niet naar school hoeft, zou ik absoluut profiteren van het laagseizoen!
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Banff of Jasper korter / langer is denk ik een persoonlijke keus. In Jasper is het rustiger meer natuur, minder drukte. banf is meer leven in de brouwerij, wat toeristischer. Wellicht is het goed om daar zelf goed naar te kijken. Persoonlijk zou ik liever ene extra dag in Jasper zijndan in het drukkere Banff. Maar het hangt echt van je voorkeur af.
Victoria lees ik is een erg aardige stad, niet heel veel hoogbouw en leuk om wandeling te maken.
Maar ik heb blijkbaar een stuk gemist je gaat nog niet...
Tegen die tijd kun je putten uit zowel onze 2012 als onze 2016 reis. De laatste gaat naar het deel waar jij plannen voor maakte. 2012 staat een link in mijn handtekening.
En wat Jet zegt klopt wel, camperprijzen zijn mega hoog in juli, wij wachten op de dag dat we buiten het seizoen kunnen. En het weer, ja ok daar heeft ze een puntje. Het kan ook in julie vriezen in Yellowstone of juist megaheet zijn. Enfin leuzes keuzes...
Victoria lees ik is een erg aardige stad, niet heel veel hoogbouw en leuk om wandeling te maken.
Maar ik heb blijkbaar een stuk gemist je gaat nog niet...
Tegen die tijd kun je putten uit zowel onze 2012 als onze 2016 reis. De laatste gaat naar het deel waar jij plannen voor maakte. 2012 staat een link in mijn handtekening.
En wat Jet zegt klopt wel, camperprijzen zijn mega hoog in juli, wij wachten op de dag dat we buiten het seizoen kunnen. En het weer, ja ok daar heeft ze een puntje. Het kan ook in julie vriezen in Yellowstone of juist megaheet zijn. Enfin leuzes keuzes...
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
@Jet: we twijfelden erg omdat we weerberichten zagen in banff/lake louise periode dat we daar zouden zijn. Als we zonder onze dochter gingen waren we gegaan, maar met een peuter vonden we het lastig. Ik besef dat het in yellowstone ook minder weer kan zijn. Maar we gaan ook naar arches, capitol reef, bryce np, zion np en eindigen in Las vegas wat toch beter weer is. Het wil niet zeggen dat we nooit naar Canada gaan, maar we stellen het gewoon uit. Ook besef ik dat het drukker en duurder is in juli/aug, maar dat geld ook voor amerika. De route die we nu gaan rijden stond ook nog op ons lijstje, dus voor ons een goede keuze.
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Eum, voor wat het waard is, wij zijn in september 2013 geweest, en hadden fantastisch weer. De enige dagen dat het constant geregend heeft, waren toevallig de dagen dat we toch grotendeels in de auto vertoefden. Ik denk niet dat ik er ooit een regenjas heb gedragen, hooguit een fleece.
Ja het is er in de Rockies frisjes 's morgens en 's avonds, maar dat vond ik juist zo'n verademing tov m'n voorgaande reizen in hartje zomer door het zuidwesten van de VS, waar je 's morgens je hotel buitenkomt en je je direct terug mag gaan douchen
Enkel in Yellowstone vonden we het echt abnormaal koud (5°C ofzo). De Beartooth Highway was er zelfs even gesloten owv sneeuw. Zijn er later gelukkig toch nog over kunnen rijden.
Zie https://qbic66.wordpress.com/usa-2013-overzicht/ (je kan onderaan doorklikken op de afzonderlijke dagen) om aan de hand van wat foto's een beeld te krijgen van het weer
)
Meer zelfs, ik vond het weer daar toen zó perfect, dat ik besloten heb in 2016 opnieuw in september te gaan! Er is natuurlijk helemaal geen garantie, maar je kan maar hopen
Sowieso beter dan owv de prijzen, en de drukte in de parken...
Ja het is er in de Rockies frisjes 's morgens en 's avonds, maar dat vond ik juist zo'n verademing tov m'n voorgaande reizen in hartje zomer door het zuidwesten van de VS, waar je 's morgens je hotel buitenkomt en je je direct terug mag gaan douchen

Enkel in Yellowstone vonden we het echt abnormaal koud (5°C ofzo). De Beartooth Highway was er zelfs even gesloten owv sneeuw. Zijn er later gelukkig toch nog over kunnen rijden.
Zie https://qbic66.wordpress.com/usa-2013-overzicht/ (je kan onderaan doorklikken op de afzonderlijke dagen) om aan de hand van wat foto's een beeld te krijgen van het weer

Meer zelfs, ik vond het weer daar toen zó perfect, dat ik besloten heb in 2016 opnieuw in september te gaan! Er is natuurlijk helemaal geen garantie, maar je kan maar hopen

Sowieso beter dan owv de prijzen, en de drukte in de parken...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Hoi Desiree,
Je uitleg en nieuwe route maakt 't duidelijker.
Ik veronderstelde dat je meer noordelijk bleef. De zuidelijke parken zijn qua temperatuur idd beter in september dan in hoogzomer te doen. Dus in dat opzicht is de "ruil" zeker te begrijpen. En
Je uitleg en nieuwe route maakt 't duidelijker.
Ik veronderstelde dat je meer noordelijk bleef. De zuidelijke parken zijn qua temperatuur idd beter in september dan in hoogzomer te doen. Dus in dat opzicht is de "ruil" zeker te begrijpen. En
is absoluut waar!Ook besef ik dat het drukker en duurder is in juli/aug, maar dat geld ook voor amerika.
Hallo allemaal.
Volgend jaar gaan we in de zomer dan toch de reis naar west - Canada maken.
Onze dochter is dan 5,5 jaar en hebben 24 dagen de tijd.
De route ziet er iets anders uit dus vandaar dat ik hem opnieuw post.
1 Calgary
2. Calgary - Banff
3.Banff
4. Banff
5. Banff - Yoho National Park
6. Yoho - icefield parkway - Jasper
7. Jasper
8. Jasper
9. Jasper - Wells Gray Provincial Park
10. Wells Gray Provincial Park
11. Wells Gray - Whistler
12. Whistler
13. Whistler - Campbell River
14. Campbell River
15, campbell river - Tofino
16. Tofino
17. Tofino
18. Tofino - Parksville
19. Parksville
20. Parksville - Vancouver
21. Vancouver
22. Vancouver
23.Vertrek: Vancouver
Is de route goed zo of toch tussenstops tussen wells gray en whistler?
Is een whakewatch met een 5 jarige te doen?
Volgend jaar gaan we in de zomer dan toch de reis naar west - Canada maken.
Onze dochter is dan 5,5 jaar en hebben 24 dagen de tijd.
De route ziet er iets anders uit dus vandaar dat ik hem opnieuw post.
1 Calgary
2. Calgary - Banff
3.Banff
4. Banff
7. Jasper
8. Jasper
12. Whistler
13. Whistler - Campbell River
14. Campbell River
15, campbell river - Tofino
16. Tofino
17. Tofino
18. Tofino - Parksville
19. Parksville
20. Parksville - Vancouver
21. Vancouver
22. Vancouver
Is de route goed zo of toch tussenstops tussen wells gray en whistler?
Is een whakewatch met een 5 jarige te doen?
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Mss nog even opfrissen: welke periode? huurauto of camper?
- een hele dag Wells gray vind ik wat overkill... Zeker als je pas het zwaar geschut hebt meegemaakt, zijnde Jasper/Banff/Yoho.
- Whistler - Campbell River, hoe ziet die dag er uit? Ik neem aan dat je dan de Horseshoe Bay - Nanaimo ferry neemt, maar wordt die dag dan niet ongelooflijk druk? Tussen Whistler & Vancouver is er namelijk ook nog redelijk wat te zien en doen (Porteau Cove PP, Shannon Falls PP, Cypress PP, Sea to Sky Gondola, Brandywine Falls PP, ...
- Waarom een volle dag Parksville?
- Ipv in Banff te overnachten zou je ook Canmore kunnen overwegen. Is vaak wat goedkoper en je kan er ook wel nog wat doen.
- Komende van Calgary zou ik die dag Hwy 40 & dan de Smith-Dorrien Trail nemen. Echte aanrader! Is onverhard, maar ligt er in principe goed bij. Op die manier kom je nog langs de Lower & Upper Kananaskis Lakes, het Spray Lakes Reservoir en de Grassi Lakes trail.
Zie oa ons verslag van afgelopen september: https://qbic66.wordpress.com/2016/09/27 ... s-canmore/
Dan heb je nog 2 volle dag voor de regio rond Banff-city zelf.
- In plaats van 2 volle dagen Banff, zou je kunnen opteren om op dag 4 al te verschepen naar regio Yoho, zodat je daar opnieuw 2 nachten hebt. Die kan je wel gebruiken, want vergeet er Lake Louise & Moraine Lake (Banff NP) niet. Het kan er immens druk zijn, met files naar de parkings en/of shuttle bus systemen. Dat was bij ons al zo op een natte ochtend in september.... Dus reken je tijd daar voldoende ruim.
Je zou deze 2 meren dan wel op je 2e dag Banff kunnen doen, maar mijns inziens is dat te veel over en weer rijden en is het efficiënter gewoon al een dag eerder dichterbij te verhuizen...
- 4 dagen voor Jasper -> Whistler, daar zou voor mij nog de schoen knellen, omdat ik een hele dag Wells Gray dus al veel vind. Op dag 10 zou ik al wegrijden naar Lillooet; Da's maar 4u rijden via een vrij saaie highway, dus je hebt nog tot na de middag voor Wells Gray. Dan kan je op dag 11 Lillooet - Whistler doen en dan op 12 Whistler - Vancouver. En op dag 13 dan rustig de ferry nemen richting Campbell River. Je hebt dan wel geen hele dag Whistler meer, maar de aankomst- en vertrekritten daar zijn wel een pak korter dan wat jij nu plant, dus in principe heb je er dan wel voldoende tijd (geen idee of je al iets concreet van plan bent.)
(Trouwens, een paar posts terug, in 2015, sprak ik over super weer tijdens de toen voorgaande reis (september 2013) en dat september echt aangenaam was. Als je nu doorheen m'n blog van september 2016 bladert, zal je merken dat ik m'n woorden hierover terugneem
Je moet gewoon wat geluk hebben ...)
- een hele dag Wells gray vind ik wat overkill... Zeker als je pas het zwaar geschut hebt meegemaakt, zijnde Jasper/Banff/Yoho.
- Whistler - Campbell River, hoe ziet die dag er uit? Ik neem aan dat je dan de Horseshoe Bay - Nanaimo ferry neemt, maar wordt die dag dan niet ongelooflijk druk? Tussen Whistler & Vancouver is er namelijk ook nog redelijk wat te zien en doen (Porteau Cove PP, Shannon Falls PP, Cypress PP, Sea to Sky Gondola, Brandywine Falls PP, ...
- Waarom een volle dag Parksville?
- Ipv in Banff te overnachten zou je ook Canmore kunnen overwegen. Is vaak wat goedkoper en je kan er ook wel nog wat doen.
- Komende van Calgary zou ik die dag Hwy 40 & dan de Smith-Dorrien Trail nemen. Echte aanrader! Is onverhard, maar ligt er in principe goed bij. Op die manier kom je nog langs de Lower & Upper Kananaskis Lakes, het Spray Lakes Reservoir en de Grassi Lakes trail.
Zie oa ons verslag van afgelopen september: https://qbic66.wordpress.com/2016/09/27 ... s-canmore/
Dan heb je nog 2 volle dag voor de regio rond Banff-city zelf.
- In plaats van 2 volle dagen Banff, zou je kunnen opteren om op dag 4 al te verschepen naar regio Yoho, zodat je daar opnieuw 2 nachten hebt. Die kan je wel gebruiken, want vergeet er Lake Louise & Moraine Lake (Banff NP) niet. Het kan er immens druk zijn, met files naar de parkings en/of shuttle bus systemen. Dat was bij ons al zo op een natte ochtend in september.... Dus reken je tijd daar voldoende ruim.
Je zou deze 2 meren dan wel op je 2e dag Banff kunnen doen, maar mijns inziens is dat te veel over en weer rijden en is het efficiënter gewoon al een dag eerder dichterbij te verhuizen...
- 4 dagen voor Jasper -> Whistler, daar zou voor mij nog de schoen knellen, omdat ik een hele dag Wells Gray dus al veel vind. Op dag 10 zou ik al wegrijden naar Lillooet; Da's maar 4u rijden via een vrij saaie highway, dus je hebt nog tot na de middag voor Wells Gray. Dan kan je op dag 11 Lillooet - Whistler doen en dan op 12 Whistler - Vancouver. En op dag 13 dan rustig de ferry nemen richting Campbell River. Je hebt dan wel geen hele dag Whistler meer, maar de aankomst- en vertrekritten daar zijn wel een pak korter dan wat jij nu plant, dus in principe heb je er dan wel voldoende tijd (geen idee of je al iets concreet van plan bent.)
(Trouwens, een paar posts terug, in 2015, sprak ik over super weer tijdens de toen voorgaande reis (september 2013) en dat september echt aangenaam was. Als je nu doorheen m'n blog van september 2016 bladert, zal je merken dat ik m'n woorden hierover terugneem

USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
Bedankt voor je reactie.
Periode is juli 2018, reizen met auto.
Dus als ik het goed lees: 1 dag wells gray en 1 dag whistler is voldoende?
Is een rondje zonder vi nog te overwegen ( volgens mij gaan meeste mensen voor whakewatch)
Is een rondje zonder vi nog te overwegen ( volgens mij gaan meeste mensen voor whakewatch)
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
En als ik nog een tip mag geven; ik weet niet of je ooit al de Icefields Parkway hebt gereden, maar indien niet, rij hem 2x.... Richting Jasper en terug richting Yoho, en sla Wells Gray over. Zo heb je dubbel zoveel tijd en die zal je zeker kunnen gebruiken. Zo heb ik er al 3x over gereden en toch altijd iets nieuws kunnen doen.
En als het de eerste keer slecht weer is, heb je een paar dagen later nog een kans
En als het de eerste keer slecht weer is, heb je een paar dagen later nog een kans

Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
Hoe erg zou het zijn om niet naar Vancouver island te gaan? Twijfel of dit de moeite is als je geen whalewatch gaat doen ( dochter kan geen 6 uur stilzittem)
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Met whale watching of Vancouver Island kan ik je niet echt helpen. Ons bezoek toen was heel kort en volledig verzopen.Désirée schreef:Bedankt voor je reactie.
Wells gray vond ikzelf niet zo vet; hebben er komende van Lillooet in de namiddag nog ff door gereden en een paar watervallen bekeken, en dat was het; dag nadien gelijk door naar Jasper. Dat was ook de reden waarom ik op de 2e reis niet nogmaals Wells Gray heb ingepland na Jasper, maar terug ben gereden naar Yoho en vandaar naar Salmon Arm en dan binnendoor naar Lillooet; zo had ik de Icefields Parkway 2x, Glacier NP, Mt Revelstoke NP, de onverharde Douglas Lake Road en Fraser Canyon erbij. Dat vond ik imo veel waardevoller dan Wells Gray. En had het niet de hele tijd geregend, het zou nog fantastischer geweest zijn

Een volle dag Whistler, hangt ervan af. Ik heb al 2x het traject Lillooet-Vancouver gedaan, en nooit speciaal 1, laat staan 2, nachten voor Whistler ingepland. Het traject onderbreken met 1 nacht daar schept waarschijnlijk al voldoende tijd en ikzelf zou er geen 2 nachten blijven. Hangt er wat vanaf af of je er al veel todo's in gedachten hebt die je ons nog niet vertelt, en hoe de rest van je route er uiteindelijk ook uit gaat zien (lees: een rustdag nodig dan of niet?)
Laatst gewijzigd door Q-BiC op 29 jul 2017, 21:17, 6 keer totaal gewijzigd.
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wel, ik veronderstel dat je toch al meer van plan bent dan whale watchen? Ik zie 2 nachten Parksville, 2 Campbell River en 3 Tofino.Désirée schreef:Hoe erg zou het zijn om niet naar Vancouver island te gaan? Twijfel of dit de moeite is als je geen whalewatch gaat doen ( dochter kan geen 6 uur stilzittem)
Als je heel VI wil laten vallen, kan je die tijd wel gebruiken voor Olympic National Park bv... Je kan dan alsnog Vancouver - Victoria - Port Angeles via de 2 ferry's doen, als je wat afwisseling wil.
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Whale watching kan ook vanuit Vancouver, daar moet je niet voor naar Vancouver Island. Je hebt er Wild Whales (https://www.whalesvancouver.com/) die vanuit Granville Island vertrekken en dan ook nog Vancouver Whale Watch (http://www.vancouverwhalewatch.com/) en die vertrekken vanuit Steveston, zo'n 15-20 minuten buiten Vancouver.
Maar Vancouver Island is zeker de moeite en weer eens wat heel anders dan de Canadese Rockies. Uiteindelijk is het jullie reis en zul je zelf moeten kiezen wat jullie het meeste aantrekt om te zien en doen.
Maar Vancouver Island is zeker de moeite en weer eens wat heel anders dan de Canadese Rockies. Uiteindelijk is het jullie reis en zul je zelf moeten kiezen wat jullie het meeste aantrekt om te zien en doen.
Bedankt Ann.
Alternatief is om waterton en dan via okanagan valley te reizen.
Dan toch een vraag. Is het niet beter om campbell river dan te skippen? In tofino kun je volgens mij ook walvistocht maken of mis je dan een mooi stuk als je dat skipt?
Alternatief is om waterton en dan via okanagan valley te reizen.
Dan toch een vraag. Is het niet beter om campbell river dan te skippen? In tofino kun je volgens mij ook walvistocht maken of mis je dan een mooi stuk als je dat skipt?
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Toch even een andere routeopzet. Ik zou graag ook naar waterton gaan, maar zie niet hoe dat in deze planning in te passen is.
Zou hier ook graag adviezen op krijgen
1. Amsterdam -Vancouver
2. Vancouver - Manning Park
3. Manning Park -Osoyoos
4. Osyoos - Vernon
5. Vernon ( of is dit teveel)
6. Vernon - Revelstoke
7.Revelstoke - Yoho National Park ( arriveren aan einde van de dag)
8.Yoho National Park
9. Yoho NP- via kootenay NP naarBanff
10.Banff
11.Lake Louise
12. Lake Louise - Icefield Parkway -Jasper
13.Jasper
14.Jasper
15. Jasper - Wells Gray Provincial Park
16. Wells Gray Provincial Park
17. Wells Gray - Cache Creek
18.Cache Creek -Whistler
19.Whistler
20. Whistler - Vancouver
21.Vancouver
22.Vancouver
23.Naar huis
Zou hier ook graag adviezen op krijgen

1. Amsterdam -Vancouver
2. Vancouver - Manning Park
3. Manning Park -Osoyoos
4. Osyoos - Vernon
5. Vernon ( of is dit teveel)
6. Vernon - Revelstoke
7.Revelstoke - Yoho National Park ( arriveren aan einde van de dag)
8.Yoho National Park
9. Yoho NP- via kootenay NP naarBanff
10.Banff
11.Lake Louise
12. Lake Louise - Icefield Parkway -Jasper
13.Jasper
14.Jasper
15. Jasper - Wells Gray Provincial Park
16. Wells Gray Provincial Park
17. Wells Gray - Cache Creek
18.Cache Creek -Whistler
19.Whistler
20. Whistler - Vancouver
21.Vancouver
22.Vancouver
23.Naar huis
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Seattle, Olympic NP & Glacier(-USA) NP al bezocht? Anders kan je quasi letterlijk onze 2016 route overnemen, die was ook 23 dagen: https://qbic66.wordpress.com/cndusa-2016-overzicht/
De tijd die wij voor de sunshine coast & VI hadden ingepland zou jij dan voor wat extra tijd in bv Vancouver knn gebruiken.
Zal morgen eens aandachtiger kijken naar je opzet, maar idd daar nu nog Waterton Lakes in krijgen wordt lastig omdat je via Vernon al naar het noorden rijdt, dan zou je terug naar het zuiden naar Waterton rijden bv, maar Jasper dan?
Ik zou dan zeggen laat Vernon vallen en blijf zuidelijker opschuiven naar Waterton (= onze 2016 route dus, maar wij namen de USA kant van de grens zodat we via Glacier NP Waterton Lakes NP binnen konden rijden.)
En Kootenay mag je er wat mij betreft ook van tussen laten. Vond ik weinig interessant vergeleken met Banff/Yoho/Jasper...
De tijd die wij voor de sunshine coast & VI hadden ingepland zou jij dan voor wat extra tijd in bv Vancouver knn gebruiken.
Zal morgen eens aandachtiger kijken naar je opzet, maar idd daar nu nog Waterton Lakes in krijgen wordt lastig omdat je via Vernon al naar het noorden rijdt, dan zou je terug naar het zuiden naar Waterton rijden bv, maar Jasper dan?
Ik zou dan zeggen laat Vernon vallen en blijf zuidelijker opschuiven naar Waterton (= onze 2016 route dus, maar wij namen de USA kant van de grens zodat we via Glacier NP Waterton Lakes NP binnen konden rijden.)
En Kootenay mag je er wat mij betreft ook van tussen laten. Vond ik weinig interessant vergeleken met Banff/Yoho/Jasper...
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
Toch besloten om naar VI te gaan. Campbell river doen we niet om meer rust te creeeren. Kunnen jullie zeggrn of de indeling goed is zo? Dag 9 naar Valemount daar overnachten? 1 of 2 dagen parksville?
1 Calgary
2. Calgary - Banff
3.Banff
4. Banff
7. Jasper
8. Jasper
12. Whistler
13. Whistler - Parksville
14. Parksville
15, parksville - Tofino
16. Tofino
17. Tofino whalewatch
18. Tofino - Victoria
19. Victoria
20. Victoria - Vancouver
21. Vancouver
22. Vancouver
1 Calgary
2. Calgary - Banff
3.Banff
4. Banff
7. Jasper
8. Jasper
12. Whistler
13. Whistler - Parksville
14. Parksville
15, parksville - Tofino
16. Tofino
17. Tofino whalewatch
18. Tofino - Victoria
19. Victoria
20. Victoria - Vancouver
21. Vancouver
22. Vancouver
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Haalbaar, grotendeels ja, maar ik blijf nog wat dezelfde bedenkingen hebben als in m'n eerdere posts.
- Heb je al plannen voor je volle dag Whistler & Parksville?
- dag 13: Welk uur heb je de ferry van Horseshoe Bay naar Nanaimo? Dit is de schedule (voor dit jaar): http://www.bcferries.com/schedules/main ... urrent.php
Aan Horseshoe Bay moet je een uur op voorhand gaan aanschuiven. De overzet duurt 1u40 en dan is het nog uitschepen en naar Parksville, neem 45min. Geen idee wanneer jullie graag elke dag afsluiten, maar waarschijnlijk wordt dat dus de ferry van 17u20, dus hou er rekening mee dat je om 16u20 al aan Horseshoe Bay moet staan.
- Een hele dag Wells Gray blijf ik nogal veel vinden.
Ikzelf zou er dan eerder zoiets van maken:
(0: BRU/AMS->Calgary?)
1: Calgary
2: Calgary -> Canmore/Banff (via Hwy 40 & 742 (Smith Dorrien Trail))
3: Canmore/Banff (Banff NP)
4: Canmore/Banff -> Lake Louise (Banff NP, Yoho NP)
5: Lake Louise (Banff NP, Yoho NP)
6: Lake Louise -> Jasper (Banff NP, Jasper NP)
7: Jasper
8: Jasper
9: Jasper -> Wells Gray (Mt Robson PP, evt nog Wells Gray PP)
10: Wells Gray -> Lillooet (evt nog Wells Gray PP tot na de middag. Rit tot Lillooet is "maar" 3u30.)
11: Lillooet -> Whistler
12: Whistler -> North/West Vancouver
13: North/West Vancouver -> Parksville
14. Parksville
15, parksville - Tofino
16. Tofino
17. Tofino whalewatch
18. Tofino - Victoria
19. Victoria
20. Victoria - Vancouver
21. Vancouver
22. Vancouver
Alles vanaf Parksville heb ik letterlijk overgenomen van jou omdat ik daar zelf niet genoeg van ken....
- Ik laat je dus al 1 dag vroeger van Banff naar Yoho opschuiven om dan daar nog eens 2 nachten te blijven. Anders zou je Yoho NP én Lake Louise én Moraine Lake nog allemaal komende uit Banff/Canmore moeten gaan bezoeken en dat lijkt me wat veel. Dag 6 moet je namelijk ook exclusief voor de Icefields Parkway gaan houden; Yoho past daar niet meer..
- Wells Gray heb ik ingekort tot 1 avond en/of 1 voormiddag. Volgens mij is dat voldoende. Je hoeft eigenlijk pas in de namiddag naar Lillooet te vertrekken, want da's amper 300km en onderweg hoef je bijna nergens meer te stoppen.
- Je 2 nachten Whistler zijn dan wel weg, maar je hebt 2 relatief rustige dagen voor de Sea to Sky Highway (amper 3u30 rijden verspreid over 2 dagen) en je hoeft je niet meer op te jagen om die ferry te halen. Je overnacht dan in West/North Vancouver en neemt pas de dag nadien de ferry. Mogelijks kan daardoor die extra dag Parksville ervantussen? Misschien kan je dan zelfs dit doen:
13: North/West Vancouver -> Powell River (Sunshine Coast)
14. Powell River -> Parksville
15. Parksville -> Tofino
(Ikzelf zou eerder rechtstreeks Powell River -> Tofino doen, maar mss is er een reden waarom je altijd 2 nachten Parksville in wilt plannen.)
- Heb je al plannen voor je volle dag Whistler & Parksville?
- dag 13: Welk uur heb je de ferry van Horseshoe Bay naar Nanaimo? Dit is de schedule (voor dit jaar): http://www.bcferries.com/schedules/main ... urrent.php
Aan Horseshoe Bay moet je een uur op voorhand gaan aanschuiven. De overzet duurt 1u40 en dan is het nog uitschepen en naar Parksville, neem 45min. Geen idee wanneer jullie graag elke dag afsluiten, maar waarschijnlijk wordt dat dus de ferry van 17u20, dus hou er rekening mee dat je om 16u20 al aan Horseshoe Bay moet staan.
- Een hele dag Wells Gray blijf ik nogal veel vinden.
Ikzelf zou er dan eerder zoiets van maken:
(0: BRU/AMS->Calgary?)
1: Calgary
2: Calgary -> Canmore/Banff (via Hwy 40 & 742 (Smith Dorrien Trail))
3: Canmore/Banff (Banff NP)
4: Canmore/Banff -> Lake Louise (Banff NP, Yoho NP)
5: Lake Louise (Banff NP, Yoho NP)
6: Lake Louise -> Jasper (Banff NP, Jasper NP)
7: Jasper
8: Jasper
9: Jasper -> Wells Gray (Mt Robson PP, evt nog Wells Gray PP)
10: Wells Gray -> Lillooet (evt nog Wells Gray PP tot na de middag. Rit tot Lillooet is "maar" 3u30.)
11: Lillooet -> Whistler
12: Whistler -> North/West Vancouver
13: North/West Vancouver -> Parksville
14. Parksville
15, parksville - Tofino
16. Tofino
17. Tofino whalewatch
18. Tofino - Victoria
19. Victoria
20. Victoria - Vancouver
21. Vancouver
22. Vancouver
Alles vanaf Parksville heb ik letterlijk overgenomen van jou omdat ik daar zelf niet genoeg van ken....
- Ik laat je dus al 1 dag vroeger van Banff naar Yoho opschuiven om dan daar nog eens 2 nachten te blijven. Anders zou je Yoho NP én Lake Louise én Moraine Lake nog allemaal komende uit Banff/Canmore moeten gaan bezoeken en dat lijkt me wat veel. Dag 6 moet je namelijk ook exclusief voor de Icefields Parkway gaan houden; Yoho past daar niet meer..
- Wells Gray heb ik ingekort tot 1 avond en/of 1 voormiddag. Volgens mij is dat voldoende. Je hoeft eigenlijk pas in de namiddag naar Lillooet te vertrekken, want da's amper 300km en onderweg hoef je bijna nergens meer te stoppen.
- Je 2 nachten Whistler zijn dan wel weg, maar je hebt 2 relatief rustige dagen voor de Sea to Sky Highway (amper 3u30 rijden verspreid over 2 dagen) en je hoeft je niet meer op te jagen om die ferry te halen. Je overnacht dan in West/North Vancouver en neemt pas de dag nadien de ferry. Mogelijks kan daardoor die extra dag Parksville ervantussen? Misschien kan je dan zelfs dit doen:
13: North/West Vancouver -> Powell River (Sunshine Coast)
14. Powell River -> Parksville
15. Parksville -> Tofino
(Ikzelf zou eerder rechtstreeks Powell River -> Tofino doen, maar mss is er een reden waarom je altijd 2 nachten Parksville in wilt plannen.)
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 965 Weergaves
-
Laatste bericht door PieterMayke
-