Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA
Ja, hopelijk met wat mooi weer, he! Oh en je hebt nog bijna een jaartje om de route uit te stippelen. Er zullen zeker nog wel veranderingen in komen, maar het is toch zo leuk om al op voorhand te puzzelen. Veel succes nog met het opstellen van de route!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beslist het westelijke gedeelte. Gezien jullie planning zullen jullie al genoeg "bergen met natuur" zien zoals je aan de oostkant kan zien. Maar de westelijke kant geeft een blik op de kant van de (zijwaartse) vulkaanuitbarsting van 1980. Kijk in het het Johnston Ridge Observatory naar de film van de uitbarsting (waren wij vergeten te doen in 2006!) en wacht dan tot het gordijn open gaat.michelly schreef:Ik ga morgen je verslag nog eens nakijken Ingrid.
Het is overigens de bedoeling om tussen Mt Rainier en Olympic nog Mt St Helens te bezoeken. Ik zie dat daar een westelijk en oostelijk gedeelte is. Wat heeft jullie voorkeur? Of is het ene moeilijker te bereiken dan het andere?
De berg ligt wel vaak in de mist. Kijk op de dag dat je in de buurt bent even op een webcam. Wij zaten toen in Castle Rock waar het hardstikke bewolkt was. We twijfelden toen of het wel zin had om de 55 mijl naar het Johnson Ridge Observatory te rijden. De eigenaresse van het hotel liet toen op de webcam zien dat de berg verderop in het zonnetje lag.
We hebben toen ook nog een helikoptertour gedaan, kostte toen inclusief tax bijna $125 per persoon maar nu tien jaar later, meer dan $200 zag ik. Zie voor foto's daarvan ons verslag (http://martinenmarianne2006.blogspot.nl ... kwood.html)
Martin
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Daar heb je ook wel een punt. Ik was zo enthousiast over die wandeling van Felicitas aan de oostkant maar dit maakt me weer aan het twijfelen
Gelukkig heb ik nog bijna een jaar om de beslissing te nemen

Gelukkig heb ik nog bijna een jaar om de beslissing te nemen

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Een bezoek aan de ganse site rond het Johnston Ridge Observatory is inderdaad heel indrukwekkend. Men wordt er wel behoorlijk stil van bij het zien van de verwoestende kracht die deze uitbarsting had. Nu nog zie je honderden/duizenden bomen liggen die als luciferstokjes afgeknapt zijn. Ze liggen ook allemaal in dezelfde richting zodat men heel goed ziet hoe ze weggeblazen werden.
Ook een bord langs de weg met 'Entering the blast zone' is toch wel heel speciaal...
Jammer genoeg hadden we toen nog geen blog, je zal me dus op mijn woord moeten geloven
.
Ook een bord langs de weg met 'Entering the blast zone' is toch wel heel speciaal...
Jammer genoeg hadden we toen nog geen blog, je zal me dus op mijn woord moeten geloven

- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik kan het alleen maar beamen.Jammer genoeg hadden we toen nog geen blog, je zal me dus op mijn woord moeten geloven.

Ik hoop dat jullie van veel rijden houden. Het zijn trajecten waar je geen 100km pu rijd. En onderweg wil je ook wat eten en wandelen.
Het is een prachtige route veel plekken zijn we al geweest. Maar ik zou het in 6 weken doen
Het is een prachtige route veel plekken zijn we al geweest. Maar ik zou het in 6 weken doen

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
We zijn wat dat betreft wel het één en ander gewend. Zes weken vakantie zat er deze keer helaas niet in 

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Als je vanuit Edmonton vertrekt, is het gunstige gelegen Elk Island National Park ook een optie. Dan heb je de mogelijkheid om de Wood Bison te zien.
Maar het kan maar zo zijn dat je dit er bewust uit hebt gelaten voor wat voor reden dan ook
Maar het kan maar zo zijn dat je dit er bewust uit hebt gelaten voor wat voor reden dan ook

2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb nog nooit van Elk Island NP gehoord dus dat ga ik zeker opzoeken.
Edmonton had leuke tickets vandaar dat we daar op vliegen
Edmonton had leuke tickets vandaar dat we daar op vliegen
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Elk Island NP ziet er mooi uit op de plaatjes maar het ligt voor ons net de verkeerde kant op. En aangezien we toch al tijd tekort komen...
Jammer maar toch bedankt voor de tip.
Jammer maar toch bedankt voor de tip.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inmiddels ben ik een stukje verder met de planning. Dit is nu zo ongeveer de bedoeling:

1. Brussel - Edmonton
2. Edmonton - Jasper
3. Jasper
4. Jasper
5. Jasper - Wilcox/Icefield
6. Wilcox/Icefield - Lake Louise
7. Lake Louise - Two Jack Lake Banff
8. Two Jack Lake Banff
9. Two Jack Lake Banff - Peter Lougheed PP
10. Peter Lougheed PP - Many Glacier
11. Many Glacier
12. Many Glacier - West Glacier
13. West Glacier - Colfax
14. Colfax - Mt Rainier
15. Mt Rainier
16. Mt Rainier - Chehalis (via Mt St Helens)
17. Chehalis - Kalaloch Olympic NP
18. Kalaloch Olympic NP - Sol Duc Olympic NP
19. Sol Duc - Port Ludlow
20. Port Ludlow - Seattle
21. Seattle - Winthrop
22. Winthrop - Bear Creek PP
23. Bear Creek PP - Golden
24. Golden - Yoho
25. Yoho
26. Yoho - Red Deer
27. Red Deer - Edmonton - Brussel
Nou zit ik nog met wat knooppunten.
*Welke campground is het leukst/ligt het best in Mt Rainier? Ohanapecosh of Cougar Rock. Ik neig een beetje naar de eerste als ik de reviews lees.
*Wat zijn must-sees in Mt Rainier, we hebben daar 1 volle dag en wellicht nog een paar uurtjes bij vertrek of aankomst.
*Heeft er iemand wel eens gekampeerd op Takakkaw Falls Campground in Yoho NP? Dit is een first-come-first-served campground. Is de kans groot dat we daar op een vrijdag een plaatsje kunnen bemachtigen als we van Golden afkomen?
Natuurlijk hoor ik ook graag andere op- of aanmerkingen

1. Brussel - Edmonton
2. Edmonton - Jasper
3. Jasper
4. Jasper
5. Jasper - Wilcox/Icefield
6. Wilcox/Icefield - Lake Louise
7. Lake Louise - Two Jack Lake Banff
8. Two Jack Lake Banff
9. Two Jack Lake Banff - Peter Lougheed PP
10. Peter Lougheed PP - Many Glacier
11. Many Glacier
12. Many Glacier - West Glacier
13. West Glacier - Colfax
14. Colfax - Mt Rainier
15. Mt Rainier
16. Mt Rainier - Chehalis (via Mt St Helens)
17. Chehalis - Kalaloch Olympic NP
18. Kalaloch Olympic NP - Sol Duc Olympic NP
19. Sol Duc - Port Ludlow
20. Port Ludlow - Seattle
21. Seattle - Winthrop
22. Winthrop - Bear Creek PP
23. Bear Creek PP - Golden
24. Golden - Yoho
25. Yoho
26. Yoho - Red Deer
27. Red Deer - Edmonton - Brussel
Nou zit ik nog met wat knooppunten.
*Welke campground is het leukst/ligt het best in Mt Rainier? Ohanapecosh of Cougar Rock. Ik neig een beetje naar de eerste als ik de reviews lees.
*Wat zijn must-sees in Mt Rainier, we hebben daar 1 volle dag en wellicht nog een paar uurtjes bij vertrek of aankomst.
*Heeft er iemand wel eens gekampeerd op Takakkaw Falls Campground in Yoho NP? Dit is een first-come-first-served campground. Is de kans groot dat we daar op een vrijdag een plaatsje kunnen bemachtigen als we van Golden afkomen?
Natuurlijk hoor ik ook graag andere op- of aanmerkingen

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
In Mount Rainier N.P. zijn twee wegen: eentje oost - west (Stevens Canyon Rd en Paradise Road) en eentje noord - zuid (SR123 - Mather Memorial Parkway). De laatste heeft aftakkingen naar Tipsoo Lake en Sunrise. Langs beide wegen vind je uitzichtpunten en wandelingen. Bij Sunrise heb je op 1950m hoogte een mooi uitzicht op Mount Rainier. Dit is ook het startpunt van enkele wandelingen. De omgeving van Tipsoo Lake is ook mooi en ik vind de Naches Peak Loop Trail beslist een aanrader, zeker bij mooi weer. Als je de wandeling in de richting van de wijzers van de klok doet, heb je in het tweede deel mooie uitzichten op Mount Rainier.
Ik kan niets zinnigs zeggen over campings. Als jullie op Ohanapecosh staan, zou je 's avonds de vlakke Grove Of The Patriarchs Trail kunnen lopen. Ik vond dat een leuke wandeling, al maakte het Hoh Rain Forest later meer indruk.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Ik kan niets zinnigs zeggen over campings. Als jullie op Ohanapecosh staan, zou je 's avonds de vlakke Grove Of The Patriarchs Trail kunnen lopen. Ik vond dat een leuke wandeling, al maakte het Hoh Rain Forest later meer indruk.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die wandeling ziet er mooi uit
Is het mogelijk om beide delen (Sunrise en Paradise) op 1 dag te doen of kunnen we beter de nadruk op 1 gedeelte leggen en het andere "vlug" bezoeken op de dag dat we aankomen of vertrekken?

Is het mogelijk om beide delen (Sunrise en Paradise) op 1 dag te doen of kunnen we beter de nadruk op 1 gedeelte leggen en het andere "vlug" bezoeken op de dag dat we aankomen of vertrekken?
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Hallo Michelly, wij deden dit jaar een deel van jullie reis. Misschien heb je nog iets aan onze site www.usa4ever.com bij NoordWest aug/sept 2016. In Rainier hebben wij verschillende langere wandelingen gedaan. De mooiste vonden wij Summerland en Spray Park, beide
Groetjes,
Lilo

Groetjes,
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Wij zijn alleen in het Paradise gedeelte geweest in Mount Rainier NP. We hebben daar de Skyline Loop gelopen (5,5 mijl, 1600 ft hoogteverschil). Deze wandeling is populair, je wandelt er niet alleen. Vooral aan het begin en einde van de trail is het druk met mensen die maar een deel van de trail lopen. Dat is het enige nadeel, want de trail is niet voor niets populair. Gelijk al bij de start is het een schitterende hike. Fantastisch uitzichten op Mount Rainier, heel veel bloemetjes (veel gentiaan) in de zomer. Op het hoogste punt kun je bij goed weer Mt. Adams, Mt. St. Helens en Mt. Hood zien liggen.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Of je beide gedeeltes op één dag kunt doen hangt ook af van hoeveel je wilt wandelen, denk ik. Ik zou de aankomst- en/of vertrekdag reserveren voor het gedeelte waar je niet (veel) wilt wandelen en de hele dag voor het andere gedeelte.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik het zo lees kunnen we het niet fout doen want alles ziet er even mooi uit
Nu maar hopen dat het weer een beetje meespeelt.
Ik ga iig weer verder met puzzelen
Iemand nog voorkeur voor de campings in Mt Rainier?
En misschien nog iemand met ervaring met de Takakkaw Falls Campground in Yoho NP?

Nu maar hopen dat het weer een beetje meespeelt.
Ik ga iig weer verder met puzzelen

Iemand nog voorkeur voor de campings in Mt Rainier?
En misschien nog iemand met ervaring met de Takakkaw Falls Campground in Yoho NP?
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben met de dagplanning bezig en ik loop een beetje vast bij Olympic NP dus ik heb jullie hulp nodig
We vertrekken vanaf de Kalaloch Campground naar de Sol Duc Campground.

Ik zit een beetje met de getijden. Het is om 10 uur in de ochtend laagtij, ideaal dus om een bezoek aan Ruby Beach te brengen. Daarna wil ik naar het Hoh Rain Forest en vervolgens naar de stranden Second Beach en Rialto Beach. Maar dan is het natuurlijk al dik in de middag en om 4 uur is het hoogtij.
Ik neem aan dat we bij Ruby Beach de tidepools al gezien hebben. Kun je bij de beide andere stranden met hoogtij ook genoeg zien of is het verstandig om eerst alle stranden te bezoeken en dan naar het Hoh Rain Forest te gaan? Dat is wel weer de nodige kilometers omrijden dan.

We vertrekken vanaf de Kalaloch Campground naar de Sol Duc Campground.

Ik zit een beetje met de getijden. Het is om 10 uur in de ochtend laagtij, ideaal dus om een bezoek aan Ruby Beach te brengen. Daarna wil ik naar het Hoh Rain Forest en vervolgens naar de stranden Second Beach en Rialto Beach. Maar dan is het natuurlijk al dik in de middag en om 4 uur is het hoogtij.
Ik neem aan dat we bij Ruby Beach de tidepools al gezien hebben. Kun je bij de beide andere stranden met hoogtij ook genoeg zien of is het verstandig om eerst alle stranden te bezoeken en dan naar het Hoh Rain Forest te gaan? Dat is wel weer de nodige kilometers omrijden dan.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- ingrid14
- Amerika-expert
Het is daar inderdaad puzzelen met de getijden.
Kunnen jullie Ruby Beach niet op de voorgaande dag doen en daar dan (als het weer het toelaat) de zonsondergang meepikken?
Wij hadden niet zo'n mooi weer bij Ruby Beach maar ik neem aan dat de tidepools daar niet verschillend zijn van die bij Second Beach en Rialto Beach.
Maar ... bij Second Beach is er geen strand bij hoogtij. Je komt uit een bos en dan zie je wel de seastacks maar dus in het water.
Bij Rialto Beach kan je bij hoogtij wel langs het strand (allé over de keien) lopen. Bij eb ligt de zee redelijk wat meters lager. Ik weet wel niet als het veel zin heeft om bij Rialto Beach naar Hole in the Wall te wandelen bij eb want die staat dan helemaal in het water.
Als je 's ochtends eerst naar Second Beach gaat (bij bijna eb
) en daarna door naar Rialto Beach, dan zit je ook nog goed voor Hole in the Wall (Het trailhead voor Second Beach ligt bij mijl 14 op de La Push Road (US110). Dan is het 1.1 km wandelen door een bos naar het strand)
In de namiddag kan je dan Hoh Rainforest doen.
Groetjes,
Ingrid
Kunnen jullie Ruby Beach niet op de voorgaande dag doen en daar dan (als het weer het toelaat) de zonsondergang meepikken?
Wij hadden niet zo'n mooi weer bij Ruby Beach maar ik neem aan dat de tidepools daar niet verschillend zijn van die bij Second Beach en Rialto Beach.
Maar ... bij Second Beach is er geen strand bij hoogtij. Je komt uit een bos en dan zie je wel de seastacks maar dus in het water.
Bij Rialto Beach kan je bij hoogtij wel langs het strand (allé over de keien) lopen. Bij eb ligt de zee redelijk wat meters lager. Ik weet wel niet als het veel zin heeft om bij Rialto Beach naar Hole in the Wall te wandelen bij eb want die staat dan helemaal in het water.
Als je 's ochtends eerst naar Second Beach gaat (bij bijna eb

In de namiddag kan je dan Hoh Rainforest doen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ruby Beach gaan we sowieso met zonsondergang de dag ervoor doen. Als het weer het tenminste toestaat.
Het is dan inderdaad wel slim om dit 's ochtends dan over te slaan en meteen naar de andere stranden te gaan.
We maken dan wel wat dubbele kilometers terug naar Hoh Rain Forest maar dat is ook niet zo'n ramp.
Dank je wel
Het is dan inderdaad wel slim om dit 's ochtends dan over te slaan en meteen naar de andere stranden te gaan.
We maken dan wel wat dubbele kilometers terug naar Hoh Rain Forest maar dat is ook niet zo'n ramp.
Dank je wel

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht