Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

uitgewerkte route 5 wkn zuid- en noordwest 2009!

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: uitgewerkte route 5 wkn zuidwest 2009!

Bericht door Martin & Marianne »

kimmy schreef:nu gaat het worden:

7 san diego - lake havasu city
8 lake havasu city - sedona
9 sedona - grand canyon
Lake Havasy City ligt dacht ik niet echt op de route en is ook niet de moeite waard om voor om te rijden.
De route via Phoenix is de snelste route, maar je kunt ook via Yuma en dan naar de I10 rijden. En dan via SR60 en 89 naar Sedona. Je zou het eventueel in 1 dag kunnen rijden, of je overnacht ergens onderweg, bv in Prescott.
Als je Joshua Tree wilt bezoeken wordt het anders, maar als je daar niet naar toe gaat zou ik proberen zo ver mogelijk richting Sedona te rijden, dan heb je de volgende dag meer tijd voor de omgeving of voor de Grand Canyon - zeker als je daar maar 1 nacht zit.

Marianne
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Zoals Marianne al zei: Lake Havasu City ligt niet in de route, waarom daar dan naartoe rijden. Dan kan je beter Congress of Prescott nemen als eindbestemming voor die dag. Dan zit je een heel stuk dichter bij Sedona en dan heb je de dag erna lekker veel tijd voor de omgeving van Sedona want daar is genoeg te zien. En waarom niet meteen doorrijden naar Flagstaff?

De route van SD naar Phoenix leek mij ook niet slecht. Volgens Google Maps ben je op een dikke 5 uur in Phoenix en dan heb je de dag erna ook veel tijd voor Sedona.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

kimmy schreef:
7 san diego - lake havasu city
8 lake havasu city - sedona
9 sedona - grand canyon
Deze route is niet erg logisch, je rijdt inderdaad een heel stuk om.
Ik zou Lake havasu overslaan en vanaf Blyhte de 60, 71 en 89 alt nemen naar Sedona. Dat is een erg mooie route en scheelt je zo'n 140 miles.
Wij zijn over de I8 naar El centro en daarna via de 78 naar Blythe gereden, dat was een heel verrassende route.
Vlakbij San Diego ligt langs de I8 ook nog Viejas Outletcenter, ook een bezoek waard. Zie ons reisverslag 2004 (er ontbreken wat foto's in het verslag maar je kunt al onze foto's vinden via de link naar ons online fotoboek)

Marjon
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

bedankt voor jullie reacties,
het llijkt ons leuk om ook een stuk van de route 66 te rijden.
ik zal het nog eens in de groep gooien hier en kijken waar we uitkomen.
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

1 amsterdam - los angeles days inn hollywood geboekt
2 los angeles days inn hollywood geboekt
3 los angeles days inn hollywood geboekt
4 los angeles - anaheim super 8 geboekt
5 anaheim - san diego days inn seaworld / airport geboekt
6 san diego days inn seaworld / airport geboekt
7 san diego - lake havasu london bridge resort geboekt
8 lake havasu - sedona cozy cactus B&B geboekt
9 sedona - grand canyon bright angel lodge geboekt
10 grand canyon - page marriot courtyard geboekt
11 page marriot courtyard geboekt
12 page - monument valley valley of the gods
13 monument valley - moab mayor's house B&B geboekt
14 moab mayor's house B&B geboekt
15 moab - rock springs holiday inn geboekt
16 rock springs - jackson buckrail lodge geboekt
17 jackson - yellowstone lake lodge cabin geboekt
18 yellowstone lake lodge cabin geboekt
19 yellowstone - salt lake city the peery hotel
20 salt lake city - torrey austin's chuckwagon motel geboekt
21 torrey - bryce bryce canyon inn cabins geboekt
22 bryce - zion desert pearl inn geboekt
23 zion desert pearl inn geboekt
24 zion - las vegas MGM grand celebrity spa suite geboekt
25 las vegas MGM grand celebrity spa suite geboekt
26 las vegas - lone pine Dow villa motel geboekt
27 lone pine - yosemite little valley inn, mariposa geboekt
28 yosemite little valley inn , mariposa
29 yosemite - san francisco the nob hill hotel geboekt
30 san francisco th nob hill hotel geboekt
31 san francisco the nob hill hotel geboekt
32 san francisco - big sur ripplewood resort cabin 9 geboekt
33 big sur - pismo beach kon tiki inn nog niet geboekt (kan pas 1/2 jr voor die tijd)
34 pismo beach - long beach (of andere badplaats inde buurt!)
34 long beach (of anders) - LAX naar huis...

zoals jullie zijn gaan we toch voor lake havasu en dan via de route 66 naar sedona.
we hebben in Sedona de cozy cactus B&B geboekt voor 1 nacht. eigenlijk hebben ze een
"two night policy", maar omdat wij heeeelemaal uit the netherlands naar hun b&b komen,
hebben ze een uitzondering gemaakt, aardig he!!
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

zo, ik heb de lijst weer even ge-update!
nog 2 overnachtingsplaatsen te gaan....
in lone pine hebben we voor het Dow villa motel gekozen, iemand ervaring hiermee?
ook hebben we in Page onze reservering voor het Lake Powell resort gecanceld, en
geboekt in het Marriot, vond het toch eigenlijk té duur dat lake powell resort, en
het zat ook nog niet echt in Page zelf... hoop maar dat deze switch een goede keus was.
we zullen het wel zien.
iemand nog een tip voor een overnachting in of nabij pismo beach?? ik heb al veel
hotels daar in de omgeving bekeken, maar kan maar niet beslissen :?
groetjes!!!
judith31
Amerika-ontdekker

Bericht door judith31 »

Wij zijn nog niet geweest ( gaan ook in juli) en hebben via usa reisen de shore cliff lodge geboekt, staat voor 104 euro op de site... niet heel goedkoop, maar ziet er wel heel mooi uit ( mooie ligging op een cliff en zeezicht) Bij ons was het trouwens alleen nog te boeken via een andere aanbieder van usareisen, was 4 euro meer....
Aangezien wij deze kamer met 4 delen is het voor ons helemaal niet duur..
Of een 3 of 4 * hotel proberen via priceline, hebben wij alleen voor LA gedaan... ( kun je alleen niet meer zomaar annuleren)
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Wij hebben ook de 3 pretparken vlak achter elkaar gedaan en vonden dat toch goed te doen (ondanks dat mijn man niet superdol op pretparken is).
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

judith31 schreef:Wij zijn nog niet geweest ( gaan ook in juli) en hebben via usa reisen de shore cliff lodge geboekt, staat voor 104 euro op de site... niet heel goedkoop, maar ziet er wel heel mooi uit ( mooie ligging op een cliff en zeezicht) Bij ons was het trouwens alleen nog te boeken via een andere aanbieder van usareisen, was 4 euro meer....
huh?!? dass goedkoop!!! als ik via de best western-site boek is het wel meer als 200!!
ga snel eens kijken, kun je via usa reisen wel annuleren, mocht dit nodig zijn??
judith31
Amerika-ontdekker

Bericht door judith31 »

Oeps... sorry foutje, heb het nog even nagekeken, wij hadden meerdere hotels geboekt bij hen... waarvan ook 1 die 108 euro....( cedar lodge bij yosemite)
De Shore cliff hebben wij 41 euro pp voor betaald, 164 euro totaal, als je met z' n 2 en gaat ong. 140...
Beetje blij gemaakt met een dood vogeltje geloof ik...
Mocht je met 4 zijn dus idd niet duur, met z' n 2en dus wel...
Maar veel hotels zijn bij usa reisen wel veel goedkoper....
angelab
Amerikafan

Bericht door angelab »

Goedemorgen!
Tip voor een hotel in Pismo Beach, ik zou zeggen Kon Tiki Inn Hotel (zie foto), mooi hotel aan het strand prachtig uitzicht!
Wij hebben zeker ervaring met het Dow Villa Motel, Eerlijk gezegd waren wij niet tevreden met dit hotel, ik had al 6 maanden voor onze reis dit hotel geboekt 1 kamer voor 4 personen, bij aankomst in het hotel zeiden ze doodleuk dat er geen kamers meer waren voor 4 personen, we konden een opklapbed op de kamer krijgen, wij geprobeerd, het bed kon er niet eens bij zo klein was het, laat staan dat er nog 2 personen op dat bedje konden slapen. We hebben een extra 2 persoonskamer moeten boeken, we kregen niet eens korting, ondanks de bevestiging die we in ons handen hadden, als we er niet tevreden mee waren moesten we maar een ander hotel zoeken werd ons gezegd :shock: . Tja erg klantvriendelijk....We hebben dit maar gedaan want overal stonden NO Vacancy bordjes bij de hotels in Lone Pine......Verder waren de kamers klein maar netjes. Fijn was dat er een zwembad aanwezig was, dat vonden we op dat moment erg fijn want het was zo'n 40 graden buiten!! Ook een van de redenen dat we geen ander hotel hebben gezocht, het was hartstikke warm!
Succes met de verdere voorbereiding!
Bijlagen
Kon Tiki Inn
Kon Tiki Inn
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

bedankt voor de reacties!
@ judith: het klopt toch hoor! via usa reisen maar 106 dollar voor 1 nacht, denk dat we deze gaan boeken.
@ angelab: dat is inderdaad een minder leuke ervaring... gelukkig zijn wij met z'n 2en :wink:
voor de kon tiki inn hebben we gekeken, maar die kost ons rond de 200 dollar...
en ik weet niet if ik hem dat waard vind... :?
judith31
Amerika-ontdekker

Bericht door judith31 »

heb het zelf ook nog even weer nagekeken, wij hadden namelijk toch echt geboekt voor 164 euro 4 pers.... blijkt dus dat de vrijdagen meteen veel duurder worden, dus waren we een dag eerder, betaalden wij ook 106 euro of 142 voor een 4 pers. kamer... :banghead:

Maar onze route staat al helemaal vast, de hotels geboekt en we kunnen niet meer schuiven, hebben maar 19 dagen.. ach ja, zoveel meer is het toch ook alweer niet per persoon.... :roll:
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

hahah... das ook wat... je ziet het inderdaad veel he dat het in de weekenden stukken duurder is!
nou ja :roll: niets aan te doen he... :)
jerkar
Amerikafan

Bericht door jerkar »

ik ben ook wel benieuwd of je bij usareisen kan annuleren..
Kimmy, weet je daar al meer over? Je zou me er enorm mee helpen! :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer