thx voor de info, ik houd het in het oog, wil het nu net dat racetrack voor mij persoonlijk een absolute must is in dvMrjn schreef:Ik zie in je plan ook de Racetrack in Death Valley staan. Die weg is tamelijk slecht geworden, met veel scherpe rotsen en het wordt je momenteel sterk afgeraden om die te rijden als je geen heavy duty tires hebt en die hebben huurauto's over het algemeen niet. (info jan. 2010)
Het kost je ook minstens een halve dag heen en terug en dat is als je in 1 keer met een tempootje door kunt rijden en nauwelijks gaat wandelen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis be2712: Wat denkt u van deze route?
-
- Amerikafan
Re: Reis be2712: Wat denkt u van deze route?
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
-
- Amerikafan
Is er iemand zich opgevallen dat ik 31 maart vergeten ben
?
nu kan ik gaan nadenken over wat we met die hele extra dag gaan doen
suggesties zijn welkom!
mvg

nu kan ik gaan nadenken over wat we met die hele extra dag gaan doen

suggesties zijn welkom!
mvg
- Mickey99
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Als ik jou was zou ik die extra dag gewoon lekker in San Francisco besteden (daar ben je toch al
). Dat is zo'n leuke stad en daar kun je je gerust 2 volle dagen vermaken.
Sonja

Sonja
Nog een bezorgde reactie m.b.t. de Racetrack.
Zorg dat je er goed voorbereid aan begint. Ik schat in dat je vanaf Lake Isabella ZONDER te stoppen ongeveer 4 uur onderweg bent tot Ubehebe Crater en dan nog enigszins 'fris' en opgewekt aan de weg naar Racetrack kunt beginnen... Eigenlijk zou je eerst bij het Visitor Center (Furnace Creek) moeten informeren naar de toestand van de weg. Ik hoop dat je ervaring hebt met dirt roads in de woestijn. Rijd in iedere geval heel voorzichtig en overweeg een extra reserveband. Controleer de reserveband die je hebt (bij aanvang van de autohuur geen thuisbrenger accepteren!) en sla extra water in. Het is zo'n beetje hoogseizoen in DV, zorg dus ook voor een reservering (http://www.xanterra.com).
Alternatieven voor The Racetrack en de omweg via Rhyolite:
Via Ridgecrest en Trona (optineel Pinnacles) onderweg Charcoal Kilns, Eureka Mine, Aguereberry Camp en Aguereberry Point, over de Emigrant Pass en Mosaic Canyon net voor Stovepipe Wells.
Een wandeling rond Ubehebe Crater is ook mooi, evenals een bezoek aan Scotty's Castle. Voor het geval je The Racetrack nu niet meer ziet zitten
De omweg via het mogelijk tegenvallende Rhyolite zou je achterwege kunnen laten en dan tijd nemen voor andere mooie plekken in Death Valley: Mustard Canyon, Devils Golf Course, Badwater, Artists Palette, Golden Canyon, Zabriskie Point en Dante's View. Ook Titus Canyon Road (1-richting verkeer) is al een uitdaging voor dirt road liefhebbers (check ook hiervan de conditie bij het visitor center).
Beatty - Las Vegas is circa 2 uur rijden.
Alle genoemde plekken zijn op de kaart terug te vinden: http://www.desertusa.com/who/PDF/DEVAmap.pdf
Johan
Zorg dat je er goed voorbereid aan begint. Ik schat in dat je vanaf Lake Isabella ZONDER te stoppen ongeveer 4 uur onderweg bent tot Ubehebe Crater en dan nog enigszins 'fris' en opgewekt aan de weg naar Racetrack kunt beginnen... Eigenlijk zou je eerst bij het Visitor Center (Furnace Creek) moeten informeren naar de toestand van de weg. Ik hoop dat je ervaring hebt met dirt roads in de woestijn. Rijd in iedere geval heel voorzichtig en overweeg een extra reserveband. Controleer de reserveband die je hebt (bij aanvang van de autohuur geen thuisbrenger accepteren!) en sla extra water in. Het is zo'n beetje hoogseizoen in DV, zorg dus ook voor een reservering (http://www.xanterra.com).
Alternatieven voor The Racetrack en de omweg via Rhyolite:
Via Ridgecrest en Trona (optineel Pinnacles) onderweg Charcoal Kilns, Eureka Mine, Aguereberry Camp en Aguereberry Point, over de Emigrant Pass en Mosaic Canyon net voor Stovepipe Wells.
Een wandeling rond Ubehebe Crater is ook mooi, evenals een bezoek aan Scotty's Castle. Voor het geval je The Racetrack nu niet meer ziet zitten

De omweg via het mogelijk tegenvallende Rhyolite zou je achterwege kunnen laten en dan tijd nemen voor andere mooie plekken in Death Valley: Mustard Canyon, Devils Golf Course, Badwater, Artists Palette, Golden Canyon, Zabriskie Point en Dante's View. Ook Titus Canyon Road (1-richting verkeer) is al een uitdaging voor dirt road liefhebbers (check ook hiervan de conditie bij het visitor center).
Beatty - Las Vegas is circa 2 uur rijden.
Alle genoemde plekken zijn op de kaart terug te vinden: http://www.desertusa.com/who/PDF/DEVAmap.pdf
Johan
-
- Amerikafan
idd 4 uur, dat was ook mijn berekening
Zou er een mogelijkheid zijn om aan offroad tires te geraken via een verhuurbedrijf? ik neem aan van niet?
Zou er een mogelijkheid zijn om aan offroad tires te geraken via een verhuurbedrijf? ik neem aan van niet?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 1483 Weergaves
-
Laatste bericht door Ashley123!
-
- 4 Reacties