Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis hekkie & Jhek: 12 weken cross country (2011)
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Reis hekkie & Jhek: 12 weken cross country (2011)
Jeetje Marjan en Jan! Ik wist dit natuurlijk allang maar had het topic nog niet gezien. Wat een fantastische reis gaat dat worden. Om jaloers op te worden. En heel erg leuk om zo veel diversiteit in een reis te hebben, Zuidwesten en Noordoosten, bekend en onbekend terrein. Ik ga jullie met heel erg veel plezier (en een tikkeltje jaloezie) volgen!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Wij stonden vorig jaar op de 'Motte' camping, dat is ons uitstekend bevallen! Ruime plaatsen en een prachtig uitzicht op de groene vallei.
Wat een reis maken jullie.....geweldig!
Saskia.
Wat een reis maken jullie.....geweldig!
Saskia.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
@Saskia, "Motte" campground, waar is dat?
Marjan
Edit: ik heb het al gevonden inmiddels. Rob had deze campground aan de noordkant van GC ook al genoemd. (Soms ben ik wat vergeetachtig...
)
Marjan
Edit: ik heb het al gevonden inmiddels. Rob had deze campground aan de noordkant van GC ook al genoemd. (Soms ben ik wat vergeetachtig...

Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Bij hem misschien? 

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Tom Manders en Cor Steijn. Nostalgie. 

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wat een superreis zeg.. ja jaloers zijn we waarschijnlijk allemaal wel een beetje boel! Veel plezier met plannen. Ik zal weinig in kunnen brengen maar ik lees wel mee. Een paar dagen hier en daar... de meesten zijn al blij dat ze er een halve dag hebben.
En hoeveel caches plan je in???

En hoeveel caches plan je in???

Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Ik had al gezien dat je een liveverslag gaat maken Marjan, maar zie deze topic nu pas.
Uiteraard staat dit in het onderdeel "interregionaal" maar ik zat continue te zoeken in het Zuidwesten onderdeel
Het ziet er geweldig uit en ook ik ben jaloers
Heel veel plezier met voorbereiden en ik reis graag weer met jullie mee.
Groetjes,
Reny
Uiteraard staat dit in het onderdeel "interregionaal" maar ik zat continue te zoeken in het Zuidwesten onderdeel

Het ziet er geweldig uit en ook ik ben jaloers

Heel veel plezier met voorbereiden en ik reis graag weer met jullie mee.
Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Ha die Marjan,
ook ik had al lopen zoeken/struinen/geocachen naar je topic! Niet gevonden maar dankzij je gestuurde link was ik er opeens how nice.
Heel verstandig dat je een blog weer bij gaat houden...dan kunnen we meereizen via de computer en indien gewenst dagelijks reageren als dat jullie helpt om de 12 weken vol te schrijven van alle belevenissen.
Heb heel je uitwerking van de reis gezien....kanonne ik vind 19 dagen plannen/reserveren/wijzigen/huren etc al tijdrovend laat staan 12 weken!
Op naar 15 mei maar voor die tijd 'heb je me nog'.
groeten,
es
ook ik had al lopen zoeken/struinen/geocachen naar je topic! Niet gevonden maar dankzij je gestuurde link was ik er opeens how nice.
Heel verstandig dat je een blog weer bij gaat houden...dan kunnen we meereizen via de computer en indien gewenst dagelijks reageren als dat jullie helpt om de 12 weken vol te schrijven van alle belevenissen.
Heb heel je uitwerking van de reis gezien....kanonne ik vind 19 dagen plannen/reserveren/wijzigen/huren etc al tijdrovend laat staan 12 weken!
Op naar 15 mei maar voor die tijd 'heb je me nog'.
groeten,
es
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Soms vallen dromen in duigen.....hekkie schreef:20. Maandag 27/6 gaat ons grote geocache-avontuur van start. Ik droom al maanden van de ultieme cache-uitdaging langs de Extraterrestrial Hwy. Hier liggen op deze weg maar liefst 1021 caches achter elkaar over een afstand van zo'n 130 mijl met plm 200 meter tussenruimte.
Gisteren keken we nog eens naar de Geocache Powertrail aan de Extraterrestrial HWY en zagen tot onze grote schrik dat alle 1021 caches een paar dagen geleden weggehaald zijn op last van het Department of Transportation. Het blijkt dat op een aantal punten langs de weg door de caches de veiligheid van weggebruikers in gevaar wordt gebracht. Geocachers rijden daar heel erg langzaam, soms maar 2 mijl per uur, terwijl er natuurlijk veel harder mag worden gereden op deze weg. Met name in bochten levert dit gevaar op.
Op 15 maart is via persberichten in die regio in Amerika nogal wat aandacht besteed aan het moeten weghalen van de caches. Er zijn o.a. cachers van over de hele wereld die speciaal hiervoor al een vliegticket hadden geboekt met de bedoeling in de komende maanden deze Powertrail bij Area 51 te doen en die zijn zwaar teleurgesteld nog afgezien van de financiële strop.
Ook de "Alien Inn" in Rachel kwam in het geweer. Zij hebben zelfs het afgelopen winterseizoen voor de eerste keer de tent open gehouden vanwege de vele bezoekers (cachers) die hier kwamen om te overnachten en te eten. Met het weghalen van de caches verliezen zij een hoop inkomsten.
Een positief bericht is dat de caches van de "Alienhead" tegenover de "Alien Inn" blijft bestaan. Deze alienhead ligt in het veld en dus niet aan de weg en moet lopende worden afgelegd. Ook deze serie in de woestijn is een uitdaging om te doen en dus hebben we maar besloten die te gaan lopen. Het gaat om zo'n 50 stuks die je in een uur of drie moet kunnen vinden. Hier een afbeeelding voor de beeldvorming.

@Robhekkie schreef:Kan iemand ons adviseren over een campground in Joshua Tree NP?
Ik zag dat jij in een ander draadje info gaf over campings in Joshua Tree en daar lees ik uit dat "Jumbo Rocks" wel een aantrekkelijke overnachtingsplaats is. Geldt dat ook voor ons met een tent?
En kun je nog een keer zeggen in welke zaak wij de "Trailer Life Directory" kunnen kopen. Ik ben dat even weer vergeten. De dag na aankomst in Phoenix willen we direct dat campingboek gaan kopen.
Alvast bedankt.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Ik vind het jammer voor jullie maar kan me het wel voorstellen. Het is een 70mph weg waar je trouwens eventueel verkeer al lang van te voren kan zien. Geen korte bochten....
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ik heb hem vorig jaar bij Campingworld gekocht die zit in LV naast het verhuurstation van El Monte.En kun je nog een keer zeggen in welke zaak wij de "Trailer Life Directory" kunnen kopen. Ik ben dat even weer vergeten. De dag na aankomst in Phoenix willen we direct dat campingboek gaan kopen.
Rond Phoenix kan je er een vinden in Mesa op 146 East Coury Ave Mesa 85210, er zit er ook een bij Flagstaff op 9147 West Route 66, Bellemont 86015
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt Rob, staat nu genoteerd.... 

Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jumbo Rocks is trouwens een hele mooie campground voor tenten hou er wel rekening mee dat daar geen water is.
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goed dat je het zegt. Is wel iets om rekening mee te houden...
marjan

marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
In ons reisprogramma is er een wijziging gekomen wat betreft de terugvlucht. Wij zouden op 6/8 vertrekken om 16:40 uur van Washington Dulles Int. Airport maar dat is nu veranderd in vertrek 11:35 uur van Ronald Reagan Airport. Air Canada heeft de eerstgenoemde vlucht nl. geannuleerd. Wij waren er niet echt blij mee omdat hierdoor ook het inleverpunt van de huurauto moest worden gewijzigd. Inmiddels is dat echter geregeld door usareisen.de. Zie ook mijn bericht hierover in een ander topic.
Omdat wij deze trip weer gaan kamperen met een tent en pas laat op de middag zouden vertrekken, waren wij van plan op de laatste dag van ons verblijf (6/8) 's morgens in alle rust de kampeerspullen af te breken en de reistassen in te pakken (dat neemt wel enige uurtjes in beslag) om daarna naar het vliegveld te gaan. Doordat we nu een vroege vlucht hebben is dat niet mogelijk en zijn we dus nu ook gedwongen dat inpakken een dag eerder te doen en een hotelovernachting te boeken.
Pricelinen is een optie maar Jan heeft een hekel aan grote hotels en wil liever naar een motel waar de auto voor de deur kan staan. Ik ben daar dus naar op zoek in de buurt van het Ronald Reagan Airport of in Alexandria wat ook maar een kleine 10 min rijden is naar het vliegveld. Als iemand een tip heeft voor een (niet te duur) motel daar in de buurt, hoor ik het graag.
Rob noemde een campground bij Washington DC en als ik me niet vergis was dat ergens bij Leesburg. Op zich was dat wel een optie en in de buurt van Dulles Int. Airport, maar dat is nu niet meer nodig en eigenlijk vind ik Leesburg te ver van Washington af. Ik heb een camping gevonden in het Lake Fairfax County Park in Virginia. Heeft misschien iemand ervaring met deze campground en/of wellicht een andere tip voor kamperen in omgeving Washington DC?
Marjan
Omdat wij deze trip weer gaan kamperen met een tent en pas laat op de middag zouden vertrekken, waren wij van plan op de laatste dag van ons verblijf (6/8) 's morgens in alle rust de kampeerspullen af te breken en de reistassen in te pakken (dat neemt wel enige uurtjes in beslag) om daarna naar het vliegveld te gaan. Doordat we nu een vroege vlucht hebben is dat niet mogelijk en zijn we dus nu ook gedwongen dat inpakken een dag eerder te doen en een hotelovernachting te boeken.
Pricelinen is een optie maar Jan heeft een hekel aan grote hotels en wil liever naar een motel waar de auto voor de deur kan staan. Ik ben daar dus naar op zoek in de buurt van het Ronald Reagan Airport of in Alexandria wat ook maar een kleine 10 min rijden is naar het vliegveld. Als iemand een tip heeft voor een (niet te duur) motel daar in de buurt, hoor ik het graag.
Rob noemde een campground bij Washington DC en als ik me niet vergis was dat ergens bij Leesburg. Op zich was dat wel een optie en in de buurt van Dulles Int. Airport, maar dat is nu niet meer nodig en eigenlijk vind ik Leesburg te ver van Washington af. Ik heb een camping gevonden in het Lake Fairfax County Park in Virginia. Heeft misschien iemand ervaring met deze campground en/of wellicht een andere tip voor kamperen in omgeving Washington DC?
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoi Marjan, ik zie je bericht en dacht ik zoek ff waar de onderstaande camping ligt. Maar GM is niet zo snel en ik moet zo weg. Misschien is dit wat. Voor W dc is het goed want met bus ga je naar de stad (kost je een uurtje meen ik).
Als het ook dichtbij de airport moet liggen.. Ik zag nu dat het een klein uur rijden is...
Wij stonden er in 1993 en het lijkt er nog steeds netjes uit te zien.
Cherry Hill Park
12 recensies - meer informatie »
9800 Cherry Hill Road
College Park, MD 20740, United States
(301) 937-7116
cherryhillpark.com
Als het ook dichtbij de airport moet liggen.. Ik zag nu dat het een klein uur rijden is...
Wij stonden er in 1993 en het lijkt er nog steeds netjes uit te zien.
Cherry Hill Park
12 recensies - meer informatie »
9800 Cherry Hill Road
College Park, MD 20740, United States
(301) 937-7116
cherryhillpark.com
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Contacteer:
Wij hebben overnacht in het Alexandria in het Comfort Inn
Gratis parkeren voor de deur.
Zie net wel dat het niet erg goedkoop is rond de 100 dollar.
Gratis parkeren voor de deur.
Zie net wel dat het niet erg goedkoop is rond de 100 dollar.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lake Fairfax County Park is de campground waar wij gestaan hebbenRob noemde een campground bij Washington DC en als ik me niet vergis was dat ergens bij Leesburg. Op zich was dat wel een optie en in de buurt van Dulles Int. Airport, maar dat is nu niet meer nodig en eigenlijk vind ik Leesburg te ver van Washington af. Ik heb een camping gevonden in het Lake Fairfax County Park in Virginia. Heeft misschien iemand ervaring met deze campground en/of wellicht een andere tip voor kamperen in omgeving Washington DC?
zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-2.html dag 21 tot 24
Verder zitten er weinig campgrounds in deze omgeving.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 4510 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 9 Reacties