Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
2012 Canada trip Edmonton - hyder- inside passage- Vancouver
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: 2012 Canada trip Edmonton - hyder- inside passage- Vanco
Waarom neem je de ferry vanuit Horseshoe Bay niet? Dat is een half uurtje vanaf je hotel.
Onze blog vanuit Vancouver (reisverslagen van Toronto, Ottawa, Florida, NYC, Washington DC, The Big Island of Hawaii, Rockies,...) - http://ingeenmanuincanada.blogspot.com
Reisverslag van Oost-Canada in 2009 - http://ingeenmanuincanada.reislogger.nl
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
dan komen we toch uit in Nainamo en niet vlakbij Victoria. Dat lijkt me nog een heel stuk rijden op de kaart?manu47 schreef:Waarom neem je de ferry vanuit Horseshoe Bay niet? Dat is een half uurtje vanaf je hotel.
Of kunnen we beter die ferry nemen en dan rijden naar Victoria. De volgene dag passeren we dan terug Nainamo als we naar de andere kant van het eiland gaan.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Tipsy_1 schreef:ik zat nu te denken om vanuit vancouver als daguitstap tot bij whistler te rijden, en dan terug naar vancouver.
het gaat dan niet om whistler op zich, maar om de sea to sky highway, en de stops onderweg.
De schuldige van dit idee is het reisverslag van Ess![]()
Is dit te doen?
wij hebben 2.5 dag (drie overnachtingen) in North Vancouver. Enkele jaren geleden waren we in Vancouver en ZWAAAR onder de indruk (in onze herinnering de mooiste stad waar we ooit geweest zijn). dus ik ben mij er van bewust dat we ons daar veel langer kunnen bezighouden. Maar ingeval we geen zin meer hebben in stad-stad vraag ik de dus af of de sea to sky highway een leuk uitje is.
Ik vind Whistler niet echt een enorme trekpleister, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. De route langs Sea to Sky highway vond ik echter wel de moeite. Shannon Falls is een mooie stop, en ga er ook lunchen in het kleine restaurantje langs de grote weg. Vanaf het terras zie je de falls en je kunt er heerlijk eten! Brandy Wine Falls vond ik trouwens ook de moeite waard, het is een mooie wandeling en een mooi uitzicht. Maar als jullie tijd genoeg hebben zou ik niet stoppen bij Whistler, en nog iets verder doorrijden tot Joffre Lake Provincial Park: werkelijk prachtig! De uitzichten zijn er fenomenaal, en hoeft er maar een klein stukje voor te lopen. Je kunt er nog een heel stuk verder wandelen, maar daarvoor hadden wij geen tijd.
Rijd ook even de berg omhoog bij Cypress Mountain voor een mooie uitzicht op de stad. 's Ochtends vroeg kort na zonsopgang heb je de stad vaak nog in nevelen gehuld, dat is wel een mooi gezicht, maar ook bij helder weer is het prachtig.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
klinkt goed! als we tot whistler zouden rijden, dan zou dat vooral voor de route zijn, en niet voor whister zelf, je tip voor joffrey lakes is dan ook super en bij deze genoteerd! thx!
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tipsy_1 schreef:dan komen we toch uit in Nainamo en niet vlakbij Victoria. Dat lijkt me nog een heel stuk rijden op de kaart?manu47 schreef:Waarom neem je de ferry vanuit Horseshoe Bay niet? Dat is een half uurtje vanaf je hotel.
Of kunnen we beter die ferry nemen en dan rijden naar Victoria. De volgene dag passeren we dan terug Nainamo als we naar de andere kant van het eiland gaan.
ik denk dat het verkeer op Vancouver Island gunstiger is dan op het vasteland, zeker in de ochtendspits, dus ik zou de ferry naar Nanaimo nemen. Het geeft je tevens de mogelijkheid om op Vancouver Island alvast wat andere bezienswaardigheden te bezoeken op de weg naar Victoria, zoals Chemainus of -nog veel mooier- Fisgard Lighthouse op Fort Rodd Hill NHS. Een aanrader! Butchart Gardens zijn trouwens ook de moeite.
De Sea to Sky highway wordt in mijn ogen wel wat overschat, zo bijzonder vind ik de route niet, ik heb veeeeeel mooiere gereden. De stops langs de route zijn wel de moeite waard. Maar ook dat is natuurlijk heel persoonlijk.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Je zal inderdaad 2 uur langer rijden als je Nanaimo-Victoria rijdt ipv van Swartz Bay. Als je mooi weer hebt is de ferry vanuit Horseshoe Bay wel een pak mooier dan te vertrekken van Tsawassen (met zicht op de Northshore en downtown Vancouver). Met de rit North Vancouver-Tsawassen zal je in totaal misschien 30-60 minuten uitsparen. Maar als je echt die rit geen 2x wil doen, zou ik gewoon een overnachting boeken in de buurt van Tsawassen.Tipsy_1 schreef:dan komen we toch uit in Nainamo en niet vlakbij Victoria. Dat lijkt me nog een heel stuk rijden op de kaart?manu47 schreef:Waarom neem je de ferry vanuit Horseshoe Bay niet? Dat is een half uurtje vanaf je hotel.
Onze blog vanuit Vancouver (reisverslagen van Toronto, Ottawa, Florida, NYC, Washington DC, The Big Island of Hawaii, Rockies,...) - http://ingeenmanuincanada.blogspot.com
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het verkeer van Vancouver naar de grens is heel druk hebben wij ervaren, reken dus extra tijd voor eventuele files!
Winston Churchill
Winston Churchill
- Tipsy_1
- Amerika-expert
bedoel je dan richting tsawwassen?
nu er zijn drie opties:
- laatste avond vancouver: daarna al naar tsawassen voor overnachting en daar de ferry van 7 u
- laatste overnachting toch in north vancouver, maar dan zeer vroeg vertrek om ten laatste om 6u30 in tsawwassen te zijn (dat is toch voor de file neem ik aan?)
- laatste overnachting in north vancouver maar dan de horseshoe bay ferry... de vroegste (ook om 7u?)
nu er zijn drie opties:
- laatste avond vancouver: daarna al naar tsawassen voor overnachting en daar de ferry van 7 u
- laatste overnachting toch in north vancouver, maar dan zeer vroeg vertrek om ten laatste om 6u30 in tsawwassen te zijn (dat is toch voor de file neem ik aan?)
- laatste overnachting in north vancouver maar dan de horseshoe bay ferry... de vroegste (ook om 7u?)
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
De route naar Tsawassan gaat over de 99, net als de route naar de grens. Maar als je heel vroeg gaat, zul je de spits wel vermijden.
Ik zie op de website dat de eerste ferry naar Nanaimo om 6:30h gaat.
Ik zie op de website dat de eerste ferry naar Nanaimo om 6:30h gaat.
Winston Churchill
Winston Churchill
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Over The Joffre Lakes:
de wandeling naar Upper Joffre lake staat op de 2e plek van mooiste wandelingen in de omgeving van Whistler, zie link met wat foto's:
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada%2020 ... i_2006.htm
Whistler is een prachtige uitvalsbasis voor actief op pad, in de zomer kun je hier geweldig wandelen.
Daarnaast is het een leuk bergdorp. Voor de liefhebbers de top 3 van prachtige wandelingen:
1. kabelbaan omhoog naar Whistler Mountain: dan rondwandeling Flute Summit
2. The Joffre Lakes
3. Rohr Lake, met start tegenover parkeerplaats Joffre Lakes
Ik zou denk ook Nanaimo doen, mooier dan vanuit Tsawassen.
Groet,
Ferry
de wandeling naar Upper Joffre lake staat op de 2e plek van mooiste wandelingen in de omgeving van Whistler, zie link met wat foto's:
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada%2020 ... i_2006.htm
Whistler is een prachtige uitvalsbasis voor actief op pad, in de zomer kun je hier geweldig wandelen.
Daarnaast is het een leuk bergdorp. Voor de liefhebbers de top 3 van prachtige wandelingen:
1. kabelbaan omhoog naar Whistler Mountain: dan rondwandeling Flute Summit
2. The Joffre Lakes
3. Rohr Lake, met start tegenover parkeerplaats Joffre Lakes
Ik zou denk ook Nanaimo doen, mooier dan vanuit Tsawassen.
Groet,
Ferry
- Tipsy_1
- Amerika-expert
nog een vraagje, en info die ik niet zo direct in mijn reisgidsen/on line vindt; het gaat om twee plekken die ik wil bezoeken tussen victoria en ucluelet:
misschien heeft iemand dit electronisch beschikbaar
duncan -> plannetje van waar de totems staan? ik heb al in bepaalde reisverslagen gelezen dat de totems niet zo eenvoudig te vinden zijn
chemainus -> self guided tour langs de murals, heeft iemand dit beschikbaar?
bedankt!
groetjes,
Leen
misschien heeft iemand dit electronisch beschikbaar
duncan -> plannetje van waar de totems staan? ik heb al in bepaalde reisverslagen gelezen dat de totems niet zo eenvoudig te vinden zijn
chemainus -> self guided tour langs de murals, heeft iemand dit beschikbaar?
bedankt!
groetjes,
Leen
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
De murals in Chemainus kun je echt niet missen, het is een klein plaatsje. Rijd gewoon naar het centrum, en stap dan even naar binnen in het kleine visitor center, daar krijg je ook een gratis kaartje.
Zijn jullie trouwens van plan om ook te stoppen bij de mooie waterval in Little Qualicum Provincial Park? En ook de korte wandeling door het sparrenwoud ertegenover is de moeite waard.
En vlakbij Victoria heb je ook nog Ford Rodd Hill National Historical Site, met een prachtige vuurtoren. Dat laatste park vond ik zelf echt de moeite waard!
Wat betreft de totems: bij hebben Duncan niet bezocht vanwege tijdgebrek, maar in Victoria heb je ook een plek met een aantal mooie totems, midden in het centrum.
Zijn jullie trouwens van plan om ook te stoppen bij de mooie waterval in Little Qualicum Provincial Park? En ook de korte wandeling door het sparrenwoud ertegenover is de moeite waard.
En vlakbij Victoria heb je ook nog Ford Rodd Hill National Historical Site, met een prachtige vuurtoren. Dat laatste park vond ik zelf echt de moeite waard!
Wat betreft de totems: bij hebben Duncan niet bezocht vanwege tijdgebrek, maar in Victoria heb je ook een plek met een aantal mooie totems, midden in het centrum.
Winston Churchill
Winston Churchill
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Ford Rod zou ik ook graag bezoeken, als we tijd hebben (moeilijk in te schatten).
Als we van Tofino/Ucluelet naar Campbell river rijden is het zeker de bedoeling ook te stoppen in verschillende PP's, waaronder Little Qualicum, ik las al dat dat zo mooi is!
Als we van Tofino/Ucluelet naar Campbell river rijden is het zeker de bedoeling ook te stoppen in verschillende PP's, waaronder Little Qualicum, ik las al dat dat zo mooi is!
Whistler en de Peak2Peak vond ik erg gaaf. Zonde om alleen maar op en neer te rijden. Het is ook 'nog 'ns een heel gezellig plaatsje met gezellige restaurantjes en terrasjes. Bij mooi weer super, ook voor de uitzichten vanuit de stoeltjesliften naar de toppen.
De route er naartoe vond ik wel mooi, maar dus niet om alleen maar op en neer te rijden.
De route er naartoe vond ik wel mooi, maar dus niet om alleen maar op en neer te rijden.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Ik geloof best dat het ideaal is om Whistler ook te overnachten, maar dat gaat bij onze route (die toch min of meer vast staat) niet lukken. Ik had ondertussen begrepen dat de rit van en naar Whistler (tenzij we ter plekke voorkeur geven aan meer tijd in Vancouver) ook echt de moeite is?
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
De route is mooi ja maar vervalt in het niets met bvb de Icefields Parkway. En als je pech hebt met het weer ga je er niet veel aan hebben. Het hangt een beetje af van je interesses of je meer tijd in Whistler (natuur, bergen) of Vancouver (stad, shoppen) wil doorbrengen.Tipsy_1 schreef:Ik geloof best dat het ideaal is om Whistler ook te overnachten, maar dat gaat bij onze route (die toch min of meer vast staat) niet lukken. Ik had ondertussen begrepen dat de rit van en naar Whistler (tenzij we ter plekke voorkeur geven aan meer tijd in Vancouver) ook echt de moeite is?
- Tipsy_1
- Amerika-expert
klopt, veel afhankelijk van het weer. We zullen ter plekke de keuze voor een dag vancouver (ook zeker geen straf, wij zijn dol op vancouver) of een dag sea-to-sky.
nog een vraagje: heeft er iemand ervaring met zeekayakken vanaf tofino of ucluelet?
Schijnt volgens mijnen reisgids de ultieme ervaring daar te zijn, maar ik vraag me af of dit zwaar is (ik ben echt een slappe doos) en of het "eng" is (golven en dergelijke)
nog een vraagje: heeft er iemand ervaring met zeekayakken vanaf tofino of ucluelet?
Schijnt volgens mijnen reisgids de ultieme ervaring daar te zijn, maar ik vraag me af of dit zwaar is (ik ben echt een slappe doos) en of het "eng" is (golven en dergelijke)
- Tipsy_1
- Amerika-expert
nog een vraagje: weet iemand of de "great western annual pass" nog bestaat?
Deze zou voor 35 eur pp toegang moeten geven tot 11 national parks in west canada (pacific rim, jasper,...)
Een annual pass a la discovery is voor ons niet zinvol; deze zouu dat wel zijn.
maar ik vind er op officiele sites zo weinig info over dat ik vrees dat deze niet meer bestaat?
Deze zou voor 35 eur pp toegang moeten geven tot 11 national parks in west canada (pacific rim, jasper,...)
Een annual pass a la discovery is voor ons niet zinvol; deze zouu dat wel zijn.
maar ik vind er op officiele sites zo weinig info over dat ik vrees dat deze niet meer bestaat?
Die pass bestaat allang niet meer.
Nee, 136,- dollar moeten we nu betalen
.
Nee, 136,- dollar moeten we nu betalen

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tipsy_1
- Amerika-expert
jammer! zelfs met die "oude" pas was het bij ons kantje boordje geweest om er de fee uit te halen. Met dat grote bedrag halen we er zeker niet uit, aangezien we maar een viertal dagen in national parks zullen zijn. We zullen dus maar best apart betalen. Ik vind zo'n pas altijd leuk maar ja
ps yarrah, ik kan je geen pb sturen want die functie staat bij je uit

ps yarrah, ik kan je geen pb sturen want die functie staat bij je uit

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1683 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa