Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman : Seattle - Canada - Seattle juli 2014

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Reis Kalaman : Seattle - Canada - Seattle juli 2014

Bericht door Lilo »

Hallo Kalaman,

Ik zie dat jullie 8 juli voorzien hebben om de hike naar Iceberg Lake te doen. Je kan daar een combinatie van maken en doorstappen naar Ptarmigan Tunnel. Stond bij ons 2 jaar geleden zo op de planning, maar kon toen niet doorgaan wegens grizzlies op het trail, en dus werd het pad afgesloten. Vind ik nog steeds jammer. Volgend jaar september staat die hike bij ons met stip op nr. 1!
Ook een hele mooie wandeling vonden wij het Highline trail tot aan de cabin (lang maar heel mooi). En op 7 juli doen jullie Grinnel Glacier, vonden wij de mooiste hike van heel Glacier.

Ik lees dat jullie maar voor 1 dag de hikersbus voor Lake O'Hara hebben? Misschien is het een optie om 1x de weg te voet te doen. Naar het schijnt heb je altijd plaats op de bus voor de terugrit.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bedankt Lilo voor deze :thumbup: tips. Inmiddels wat websites gevonden betreffende de hike naar Ptarmigan Tunnel en het ziet er inderdaad schitterend uit :clap: .

De weg naar boven naar Lake 'O Hara is voor ons helemaal geen optie. We hebben die vorig jaar al gereden met de bus en het is een bijzonder saaie, 11km lange, zonder ophouden stijgende gravelweg, tussen de sparrenbossen waar er dus geen enkel uitzicht is. En dan pas, als die "nachtmerrie" van 11km achter de rug is, nog beginnen aan de échte hike :o .
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

kalaman schreef:@Ferry : vermits we maar voor 1 dag de bus naar Lake 'O Hara hebben kunnen reserveren moet ik nu dus kiezen welke hike we de voorrang gaan geven :
Field - Lake O' Hara - Grandview Odaray - Lake McArthur - Field
of
Field - Lake O'Hara - Wiwaxy Gap - Lake Oesa - Opabin Lake - Field.
Naar welke gaat jullie voorkeur?

Als 2e dag in Field (we hebben 3 nachten gereserveerd in de Truffle Pigs Lodge) zouden we dan eventueel de Iceline Trail doen. Nu lees ik op jullie site dat het laatste stuk van de loop van 17km bijzonder saai is. Is het dan een betere optie om de 14km heen en terug te doen? Of misschien nog een ander alternatief voor deze dag zonder de hikersbus?
Als je maar één dag hebt: omhoog naar Wiwaxy Gab. Dit is de klassieker, met daarna Lake Oesa en Opabin Lake.
Field is en ligt prachtig, en de Truffle Pigs heeft ook een geweldig restaurant. Iceline Trail zou ik toch weer met de saaie terugweg doen, omdat dezelfde route terug toch wel erg zwaar voor je knieën, over de saaie route is dan wat gemakkelijker.

Nee, geen alternatieven, na Lake O'Hara is Iceline je beste optie. Bij slecht weer zou ik het rondje Emerald Lake doen, met Emerald Basin als uitloopje.

Groet, Ferry
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ok, bedankt Ferry :thumbup:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

zopas, via een link van AA op Facebook, onze eerder geboekte huurwagen geannuleerd en identiek dezelfde geboekt, eveneens bij Alamo, voor zo maar eventjes 126€ goedkoper. Bedankt AA :thumbup: .
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@Ferry : in jullie verslag van 21 augustus 2012 lees ik :
Na het ontbijt stappen we in de auto, rijden iets van 20 mile oostwaarts tot aan de parkeerplaats van Rainy Lake. Dit is ook het startpunt voor de rondwandeling van Heather & Maple Pass
Maar klopt dit wel? Moet het niet westwaarts zijn? Anders heb ik een "verkeerde" Mazama Country Inn gereserveerd... :?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Rainy lake en lake ann liggen wel duidelijk aan de westkant lijkt mij Rudi. Maar volgens mij ligt er ook maar één Mazama daar, dus echt verkeerd zul je niet zitten :lol:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik had ook niet echt anders gedacht, Paul :wink: . Alleen had ik niet direct zo'n grote "blunder" verwacht van Ferry :wink: .
FerryM
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Haha, klopt, dat is westwaarts.
Ik pas het gelijk even aan.

Groet, Ferry
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:wink: :thumbup: .

Ondertussen met de voorbereiding bij Glacier NP gekomen. Daar hadden we voor 7 juli de hike naar de Grinnell Glacier gepland en voor 8 juli Iceberg Lake en Ptarmigan Tunnel. Nu stel ik echter vast dat de trail naar Grinnell Gl soms pas half augustus open gaat en de deuren van de tunnel ook pas half juni :shock: :( ...
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Misschien heb je geluk? Afgelopen jaar was de Ptarmigan Tunnel op 12 juli open en hebben wij op die dag de trail kunnen lopen. De Grinnel Glacier Trail was toen nog gedeeltelijk gesloten, maar het eerste deel is ook al erg mooi om te lopen, omdat je dan wel een mooi uitzicht hebt op Grinnell Lake. Deze site is heel up-to-date met informatie en had leuke tips voor hikes.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

En wat betreft de Iceline Trail bij Field. Dit vonden wij een hele mooie hike. Wij hadden toen ook stralend weer, dus dat helpt. Maar ik zou deze hike zeker de voorkeur geven boven een tweede dag Lake O'Hara als je daar niet met de bus heen kan en eerst 11 km te voet moet afleggen over een saaie weg.

Op de Iceline trail heb je de optie om via Celeste Lake af te dalen (totaal 17 km) of de iets langere route via Little Yoho Valley (22 km). Wij deden het laatste. Erg mooi!. Inderdaad heb je op het einde een wat saaier deel door het bos, maar dan gaat het allemaal naar beneden en saai is een relatief begrip. Je loopt nog steeds lekker in de natuur en komt onderweg ook nog twee kleinere watervallen tegen.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Vorig jaar zou de tunnel al om 1 juli open gaan maar een sneeuwstorm zorgde ervoor dat de tunnel, highline trail en een dodelijk ongeluk veel later open zijn gegaan.
Wij zijn toen naar Glacier gegaan om beide te lopen....... niet dus.. :lol:
Maar gisteren op de BBC http://www.bbc.co.uk/programmes/b044md9y weer prachtige beelden van Glacier gezien en dan heb je alweer heimwee. Glacier heeft iets magisch... We gaan ergens de komende jaren er voor de 5de keer heen.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Vergeet in Yoho Sherbrook Lake niet.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bedankt voor de extra tips, Felicitas en Yarrah :thumbup: . Altijd goed om alternatieven achter de hand te hebben.
Ik weet eigenlijk niet of er dit jaar uitzonderlijk veel sneeuw gevallen is. Toen we er in 2011 waren zou de Going-to-the-Sun Road pas op 15 juli open gaan. Nu is het toch blijkbaar al voorzien voor 20 juni. Misschien hebben we ook wel geluk met deze 2 trails...
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Felicitas schreef:Maar ik zou deze hike zeker de voorkeur geven boven een tweede dag Lake O'Hara als je daar niet met de bus heen kan en eerst 11 km te voet moet afleggen over een saaie weg.
we hebben vorig jaar deze weg gereden met de bus en die te voet naar boven gaan is nooit bij ons opgekomen hoor :wink:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

FerryM schreef:
kalaman schreef:@Ferry : vermits we maar voor 1 dag de bus naar Lake 'O Hara hebben kunnen reserveren moet ik nu dus kiezen welke hike we de voorrang gaan geven :
Field - Lake O' Hara - Grandview Odaray - Lake McArthur - Field
of
Field - Lake O'Hara - Wiwaxy Gap - Lake Oesa - Opabin Lake - Field.
Naar welke gaat jullie voorkeur?
Als je maar één dag hebt: omhoog naar Wiwaxy Gab. Dit is de klassieker, met daarna Lake Oesa en Opabin Lake.
Ik zit hier nog een beetje te twijfelen. Vorig jaar deden we Lake O' Hara - Lake Oesa Trail - Yukness Ledges - Opabin Lake - Opabin Prospect - Mary Lake - Lake O' Hara.
Ik zie op jullie site 3* staan voor nog 5 andere hikes (naast die van ons vorig jaar), waarvan 2 via Wiwaxy Gab. Maar ook nog 3 andere met dezelfde 3*. Voorkeur, rekening houdend met hetgeen we vorig jaar deden?
FerryM
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door FerryM »

De klassieker is omhoog naar Wiwaxy Gap en dan verder.

Maar als je Lake Oesa al hebt gezien, dan is Grandview Odaray toch ook heel mooi hoor, in combinatie met Lake McArthur.
Dan kom je op terrein waar je nog niet eerder bent geweest met schitterende uitzichten. Nadeel: er mogen maar 4 wandelgroepen per dag de wildlife-corridor oversteken. Die corridor is een strook waar veel grizzlies struinen, dus sowieso opletten geblazen en hopen dat je er nog door mag. Dus bus uit en direct op pad, hopend dat niet veel andere wandelaars je voor zijn geweest.

Groet, Ferry
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bedankt Ferry :thumbup: .

Is het eigenlijk écht "verboden" om als 5e groep naar boven te gaan of wordt het "afgeraden"? En als alle voorgaande groepen slechts uit 1-2 personen bestaan?
Ik lees in het verslag van Leen en Ellien :
Na ons zagen we nog 2 groepen, 1 teveel dus, maar als je van plan bent om die prachtige trail te lopen doe je het misschien toch als je nr. 5 of 6 bent. Het is op vrijwillige basis, wel beter voor de dieren.
FerryM
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Klopt, het is een vrijwillig en zelfgereguleerde beperking van het aantal wandelaars.
Het is ervoor om de grizzlies te beschermen.

Je krijgt geen boete (zoals bij andere overtredingen in NP's), maar het dient natuurlijk wel een goed doel.
Lastige keus. Je kunt in het logboek lezen hoeveel groepen en wandelaars je voor zijn gegaan.
Met 4 groepen en weinig wandelaars toch gaan...?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer