Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Update: Jacqueline en Peter op reis in de Pacific Northwest!
Re: Update: Jacqueline en Peter op reis in de Pacific Northwest!
Mooie foto's Jacq, jullie hebben echt een prachtige reis gemaakt.
PS. Welke sluitertijd/diafragma heb je gebruikt bij jouw waterval-foto's? Jij schiet manueel toch, niet AV of TV stand?
Het is goed gelukt om de beweging in de watervallen vast te leggen ... Mooi!
PS. Welke sluitertijd/diafragma heb je gebruikt bij jouw waterval-foto's? Jij schiet manueel toch, niet AV of TV stand?
Het is goed gelukt om de beweging in de watervallen vast te leggen ... Mooi!
Sandy
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dank je, Sandra! Ik fotografeer inderdaad met manuele instellingen. Ik kies dan meestal voor een diafragma van F22 (of soms F11, afhankelijk van de lichtomstandigheden) en kies daar de passende sluitertijd bij, dat hang meestal af van het aanwezige licht, maar is dus altijd wel te lang om zonder statief te fotograferen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Amerika-ontdekker
Impressed..totally impressed. Wat een geweldige foto's !!!
Wij gaan volgend jaar een deel van jullie route doen (BC 2 jaar geleden al gedaan) en jullie fotoalbum doet me nu alweer verlangend uitkijken naar die vakantie.
Aan de pics te zien hebben jullie wel ongelooflijk mooi weer gehad ! Dat is een beetje mijn grootste doembeeld. 3 weken regen in de rainy states
Martin
Wij gaan volgend jaar een deel van jullie route doen (BC 2 jaar geleden al gedaan) en jullie fotoalbum doet me nu alweer verlangend uitkijken naar die vakantie.
Aan de pics te zien hebben jullie wel ongelooflijk mooi weer gehad ! Dat is een beetje mijn grootste doembeeld. 3 weken regen in de rainy states

Martin
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Daar waren wij ook bang voor in Oregon en Washington. Wij zijn in september geweest en hebben geweldig mooi weer gehad! Geen regendruppel gezienMartinJansen schreef:Aan de pics te zien hebben jullie wel ongelooflijk mooi weer gehad ! Dat is een beetje mijn grootste doembeeld. 3 weken regen in de rainy states
Martin

1 dag mist aan de kust, maar ook daar verder prachtig weer. Dus je ziet, het kan dus heel erg meevallen!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden inderdaad fantastisch weer, en hebben bijna alles kunnen doen wat op ons verlanglijstje stond. Toch hebben we wel enige flexibiliteit ingebouwd, omdat we ook niet houden van aanhoudende regen. ZO hebben wij de laatste week van de vakantie de route dus veranderd, om te voorkomen dat we een aantal dagen regen zouden hebben. Helaas hebben we toen Olympic NP moeten laten vallen, maar we hebben daarvoor in de plaats Crater Lake NP bezocht. Niet te vergelijken met elkaar, maar wel ook erg mooi. Als je enige flexibiliteit in de planning bouwt (hotels boeken die je nog kan annuleren bijvoorbeeld) kun je de route dus wel aanpassen.
Verder denk ik dat september een heel goede maand is voor het noordwesten. Veel plezier met plannen!
Verder denk ik dat september een heel goede maand is voor het noordwesten. Veel plezier met plannen!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
En nu dan de allerlaatste update: de website is bijgewerkt met alle foto's! Het is een nieuwe website geworden bij Smugmug, ik ben van plan om te stoppen met mijn site bij Pixagogo vanwege de kwaliteit en de kosten die dit jaar enorm zijn gestegen.
Hier vind je een overzicht van alle albums van onze reis naar de Pacific Northwest.
Ik ben erg benieuwd wat jullie van de site vinden, ook hoe hij werkt en of de snelheid werkbaar is. Enne, foto's die jullie erg mooi vinden kunnen jullie waarderen met een "thumbs up". De gallerij heeft verschillende mogelijkheden om de foto's te bekijken, waaronder een slide-show. Laat me aub weten of alles naar behoren functioneert en of jullie er goed kunnen navigeren. En natuurlijk hoop ik ook dat jullie de foto's mooi vinden!
Hier vind je een overzicht van alle albums van onze reis naar de Pacific Northwest.
Ik ben erg benieuwd wat jullie van de site vinden, ook hoe hij werkt en of de snelheid werkbaar is. Enne, foto's die jullie erg mooi vinden kunnen jullie waarderen met een "thumbs up". De gallerij heeft verschillende mogelijkheden om de foto's te bekijken, waaronder een slide-show. Laat me aub weten of alles naar behoren functioneert en of jullie er goed kunnen navigeren. En natuurlijk hoop ik ook dat jullie de foto's mooi vinden!
Winston Churchill
Winston Churchill
- Karinita
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik vind het een hele mooie fotosite. En wat leuk met die duimpjes. Ik begreep eruit dat op een gegeven moment de foto's die veel duimpjes krijgen meer naar voren in de reeks gaan?
Het navigeren gaat goed. De slideshow deed het bij de eerste twee series ook goed, maar daarna kreeg ik een zwart scherm. Dit kan natuurlijk ook aan mijn computer liggen.
Ik heb nog lang niet alle foto's gezien, maar wat ik tot nu toe heb gezien is echt heel erg mooi.
Het navigeren gaat goed. De slideshow deed het bij de eerste twee series ook goed, maar daarna kreeg ik een zwart scherm. Dit kan natuurlijk ook aan mijn computer liggen.
Ik heb nog lang niet alle foto's gezien, maar wat ik tot nu toe heb gezien is echt heel erg mooi.
Ziet er mooi uit Jacqueline.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Het ziet er prima uit Jacqueline. Het menu is heel overzichtelijk - ik kon meteen de foto's vinden van mijn favoriete plekken - en het is ook makkelijk dat je kan kiezen uit verschillende groottes. Bij de slideshow worden de foto's fullscreen getoond, en dat vind ik erg mooi. De snelheid is ook prima. Ik heb nog lang niet alles gezien hoor, maar de eerste indruk is in elk geval heel positief.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Prachtig mooi. Ik sluit mij aan bij de woorden van Henriëtte in het bericht hierboven.
@ Jaqueline: ik hoop dat jij nog de tijd kan vinden om de Canadafoto's te benoemen. Ik bedoel hiermee, dat men kan lezen welk meer, welke berg er op de foto staat. e.d.
@ Jaqueline: ik hoop dat jij nog de tijd kan vinden om de Canadafoto's te benoemen. Ik bedoel hiermee, dat men kan lezen welk meer, welke berg er op de foto staat. e.d.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank jullie wel voor de complimenten en de feedback! Marco, ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben nu bezig met het aanpassen van alle albums, zodat de naam van het bestand zichtbaar wordt, en tevens ook de keywords aan het aanpassen. Later kun je dan op de homepage via de keywords ook gemakkelijk zoeken naar foto's over een onderwerp, en de titel en de keywords geven ook aan wat het onderwerp op de foto is.
Alleen, bij het aanpassen van de keywords ontdekte ik dat de albums niet compleet zijn, ik mis een aantal foto's die duidelijk niet zijn geupload.
Dus: wacht even met het bekijken van de foto's totdat ik dat heb opgelost, ik werk er nu aan en meld me weer als het is gerepareerd!
Alleen, bij het aanpassen van de keywords ontdekte ik dat de albums niet compleet zijn, ik mis een aantal foto's die duidelijk niet zijn geupload.
Dus: wacht even met het bekijken van de foto's totdat ik dat heb opgelost, ik werk er nu aan en meld me weer als het is gerepareerd!
Winston Churchill
Winston Churchill
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klaar!
@Marco, wil jij even kijken of dit aansluit bij je wensen? Ik heb nu in het album bij elke foto de keywords aangepast, en de titel van de foto moet ook zichtbaar zijn, en daarin kun je ook zien waar de foto is gemaakt.
@Karin: de foto's die extra gewaardeerd worden zijn nu zichtbaar in een apart blok op de homepage.
En verder ben ik nog steeds benieuwd naar jullie commentaar!
@Marco, wil jij even kijken of dit aansluit bij je wensen? Ik heb nu in het album bij elke foto de keywords aangepast, en de titel van de foto moet ook zichtbaar zijn, en daarin kun je ook zien waar de foto is gemaakt.
@Karin: de foto's die extra gewaardeerd worden zijn nu zichtbaar in een apart blok op de homepage.
En verder ben ik nog steeds benieuwd naar jullie commentaar!
Winston Churchill
Winston Churchill
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Op het eerste gezicht ziet het er fantastisch uit. Maar ik wil ze graag rustig bekijken. Ik denk dat ik morgen de laptop even aansluit op de televisie. Prachtige foto's om op groot scherm te bekijken!
Jammer dat alle EXIF-gegevens eruit zijn (had best wel wat van je kunnen leren!).
Jammer dat alle EXIF-gegevens eruit zijn (had best wel wat van je kunnen leren!).
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Monique, de exif gegevens zijn beschikbaar! Je moet daarvoor je muis op de foto bewegen en aan de rechterkant verschijnt dan een balkje. In dat balkje kun je de foto waarderen (thumbs up of thumbs down), de maat van de foto aanpassen en ook op de "i" van informatie klikken. Als je die "i" aanklikt worden de exif gegevens weergegeven.
Het is overigens ook mogelijk om commentaar te geven links onder op de pagina. Je kunt kiezen voor commentaar bij een foto of bij een hele gallerij en daar kunnen foto's ook gewaardeerd worden met sterren (1 tot 5). Ik zou het wel leuk vinden als jullie (geldt niet alleen voor Monique!) ook commentaar achterlaten!
Het is overigens ook mogelijk om commentaar te geven links onder op de pagina. Je kunt kiezen voor commentaar bij een foto of bij een hele gallerij en daar kunnen foto's ook gewaardeerd worden met sterren (1 tot 5). Ik zou het wel leuk vinden als jullie (geldt niet alleen voor Monique!) ook commentaar achterlaten!
Winston Churchill
Winston Churchill
- markro
- Moderator
- Contacteer:
Rechtsboven kan je de achtergrond donker of licht maken, ook kan je diverse stijlen van weergeven kiezen en als je de stijl "Critique" neemt, dan zie je naast de foto ook de Exif.Jasmino schreef:Monique, de exif gegevens zijn beschikbaar! Je moet daarvoor je muis op de foto bewegen en aan de rechterkant verschijnt dan een balkje. In dat balkje kun je de foto waarderen (thumbs up of thumbs down), de maat van de foto aanpassen en ook op de "i" van informatie klikken. Als je die "i" aanklikt worden de exif gegevens weergegeven.
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Prachtige foto's !!
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooi, exif-gegevens gevonden. Ik leer graag 

- markro
- Moderator
- Contacteer:
Ik vind het werkelijk een prachtige manier van foto's presenteren via "smugmug".Jasmino schreef:@Marco, wil jij even kijken of dit aansluit bij je wensen? Ik heb nu in het album bij elke foto de keywords aangepast, en de titel van de foto moet ook zichtbaar zijn, en daarin kun je ook zien waar de foto is gemaakt.
Nu er bij de foto's bijschriften staan waar ze gemaakt zijn, vind ik dat voor de fotoserie een grote toegevoegde waarde hebben.
Toch nog een kleine opmerking en beschouw dat alsjeblieft als positieve kritiek. Ik weet dat het een heleboel werk is.
Misschien kan je sommige fotobijschriften op den duur nog wat meer specificeren.
Een paar voorbeelden:
- de Covered Bridges --> waar liggen deze, naamplaats, wegnummer
- Vancouver --> Stanley Park --> Lions Gate Bridge
- Vancouver --> Steamclock (Gastown)
- Vancouver Aquarium --> Beluga (witte dolfijn)
Wat hebben jullie toch een prachtig weer gehad in Canada. En wat is de natuur daar toch mooi. Sommige foto's zijn echte kalenderplaten. :doublethumb:
Rina heeft ze vanmorgen ook zitten bekijken en is razend enthousiast. In september gaan wij weer die kant op, nu naar Calgary en gaan deze keer dan de Rockies in, hetgeen er tijdens de vorige reis niet van gekomen is.
Een vraagje van mij: ik zie foto's van jou met statief, maak jij alle foto's met statief?
Een vraagje van Rina: weet jij nog de naam of locatie van het Japanse restaurant (in de Banff-serie), waar je het eten opgediend hebt gekregen in een bootje? Dit lijkt haar ook wel wat voor onze komende reis.

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nog een vraagje over het statief: het lijkt hoger dan mijn statief (maar ik ben weer langer dan jij
). Verder ziet het er vrij licht uit, ik zie een beetje op tegen het meeslepen van mijn Velbon-statief (toch ook niet echt zwaar). Hoe bevalt jou statief je en welk statief heb je?

- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor je feedback Marco! En natuurlijk vat ik het op als positieve kritiek, het helpt me alleen om de site te optimaliseren. Ik heb nog even gekeken naar je opmerkingen:markro schreef:Toch nog een kleine opmerking en beschouw dat alsjeblieft als positieve kritiek. Ik weet dat het een heleboel werk is.
Misschien kan je sommige fotobijschriften op den duur nog wat meer specificeren.
Een paar voorbeelden:
- de Covered Bridges --> waar liggen deze, naamplaats, wegnummer
- Vancouver --> Stanley Park --> Lions Gate Bridge
- Vancouver --> Steamclock (Gastown)
- Vancouver Aquarium --> Beluga (witte dolfijn)
De covered bridges zijn lastig om verder te specificeren op lokatie omdat ik overal wel een routebeschrijving van heb, maar geen adres. Die informatie is ook heel lastig op internet te vinden, de routebeschrijvingen zijn wel op internet te vinden. Ik kan wel de naam erbij vermelden in de keywords zodat je kan googelen om de lokatie te achterhalen, dat zal ik dan ook nog even doen vanavond.
Over de nummering en de keywords: de eerste regel onder de foto (die begint met een tweecijferig nummer in de albums van de laatste vakantie) is de naam van het bestand. Die naam kan ik niet meer aanpassen, dan zou ik alle foto's opnieuw moeten uploaden. De tweede regel echter bevat de keywords waarop een foto ook kan worden gezocht en hier heb ik wel alle relevante informatie opgenomen zoals jij in je tweede en derde voorbeeld bedoelt. Alleen de keywords kan ik na uploaden nog wijzigen, de bestandsnaam moet ik voor het uploaden aanpassen. Ik kan er wel voor kiezen om in plaats van de bestandsnaam een titel in te geven op de website, alleen daar heb ik niet voor gekozen omdat het zoveel extra werk is. Mij leek de bestandsnaam voldoende met daarop de aanvulling in de keywords.
Je laatste voorbeeld zal ik nog toevoegen in de keywords, voor de duidelijkheid is dat misschien wel handig. Ik denk echter dat ik op de meeste plekken wel voldoende keywords heb opgenomen. Ik heb ervoor gekozen om geen keywords standaard in de nederlandse taal te gebruiken (ik moet nog een heleboel albums aanpassen), maar om het engels als leidraad te nemen en aan te vullen met Nederlands of duits bij die foto's die een herkomst hebben in Nl, duitsland of oostenrijk bijvoorbeeld. De overige talen beheers ik jammer genoeg niet. Ik kies voor het engels als eerste taal omdat het een wereldtaal is en mijn foto's daardoor ook door buitenlanders gemakkelijker worden gevonden. Ik denk dat het zoekwoord "bridge" vaker wordt gebruikte dan het zoekwoord "brug" bijvoorbeeld.
Wij hadden inderdaad prachtig weer, we hebben enorm gebofd! En de natuur is er inderdaad prachtig! Ik was erg onder de indruk van de Canadese Rockies, ik heb genoten van de uitzichten en de wandelingen. Yoho heeft me trouwens ook enorm positief verrast! Ik denk dat we zeker nog wel eens terug gaan, en dan lijkt Calgary mij ook een goede startplaats. Canada is een prachtig land, en de koers is momenteel ook behoorlijk gunstig, al blijft het toch wel een duur land. Zo vielen de prijzen van de hotels mij wel tegen, vooral in de rockies. Wat geweldig dat jullie dit jaar weer kunnen gaan!markro schreef:]Wat hebben jullie toch een prachtig weer gehad in Canada. En wat is de natuur daar toch mooi. Sommige foto's zijn echte kalenderplaten. :doublethumb:
Rina heeft ze vanmorgen ook zitten bekijken en is razend enthousiast. In september gaan wij weer die kant op, nu naar Calgary en gaan deze keer dan de Rockies in, hetgeen er tijdens de vorige reis niet van gekomen is.
Ik maak niet alle foto's met een statief, maar wel veel foto's! Als de sluitertijd kort wordt, dan is een statief wel aan te raden. Helaas heb ik bji mijn camera nog niet al te lichtsterke lenzen (ik ben aan het sparen voor een nieuwe lens, en ook voor een nieuw statief), en dan loopt de sluitertijd dus wel al sneller op. En de foto's van mij achter de camera zijn gemaakt in het bos bij een waterval, en foto's van een waterval maak ik trouwens altijd met een statief omdat ik zo houd van die watersluiers en daar heb je lange sluitertijden voor nodig.markro schreef:Een vraagje van mij: ik zie foto's van jou met statief, maak jij alle foto's met statief?
Ik ben trouwens niet meer tevreden over het statief, het is te licht en zorgt voor teveel trillingen waardoor de foto's niet scherp genoeg zijn. Ik wil daarom heel graag een ander statief kopen, een carbon lichtgewicht van het merk manfrotto of feisol, maar het statief en het balhoofd dat ik op het oog heb kosten zeker 300 euro, dus dat schaf je niet zomaar even aan. Ik heb eerst nog een paar andere dingen op mijn lijstje voordat ik daaraan toekom.
Ik wist het niet uit mijn hoofd maar ben even gaan googelen en ik heb het gevonden! Het restaurant heeft Sukiyaki House en ligt op de tweede verdieping. Ik vond het een heel gezellig restaurant en het eten was er super goed, misschien wel de beste Japanner tijdens onze reis. De website van het restaurant stelt niet veel voor, maar hier kun je wel het menu inzien. Die boot die wij hadden was de love boat, en die was super lekker. We hebben hier trouwens ook gesmuld van de unagi, een van onze favoriete japanse delicatessen. Gegevens: 211 Banff Avenue, 2nd Floor Park Avenue Mall, Banff, Tel: (403) 762-2002.markro schreef:Een vraagje van Rina: weet jij nog de naam of locatie van het Japanse restaurant (in de Banff-serie), waar je het eten opgediend hebt gekregen in een bootje? Dit lijkt haar ook wel wat voor onze komende reis.
Ik weet niet of jullie nog van plan om naar Seattle of Vancouver te gaan, daar hebben we namelijk ook heerlijk Japans gegeten. Ik hoor het wel als je daar nog de gegevens van wil hebben.
Het statief is een velbon p-max, een lichtgewicht statief. Het licht eraan welke kwaliteit je wil, maar ik ben er inmiddels achter dat het voor mij niet meer voldoet. Het is te licht en te instabiel, en zorgt voor teveel trillingen en is niet bestand tegen een beetje wind. De foto's zijn dan ook niet haarscherp, niet zo scherp als ik ze graag zou willen. Vandaar mijn wens een nieuw statief aan te schaffen. Ik wil graag een manfrotto of een feisol aanschaffen, een carbon statief (lichtgewicht) maar wel heel stevig en stabiel (de rolls royce onder de statieven zeg maar) met een los balhoofd. Maar goed, dat kost wel enkele duiten, dus moet nog even wachten tot het bovenaan mijn lijstje staat. Je mag het gerust eens komen ophalen en uitproberen!nieuwenoord schreef:Nog een vraagje over het statief: het lijkt hoger dan mijn statief (maar ik ben weer langer dan jij). Verder ziet het er vrij licht uit, ik zie een beetje op tegen het meeslepen van mijn Velbon-statief (toch ook niet echt zwaar). Hoe bevalt jou statief je en welk statief heb je?
Winston Churchill
Winston Churchill
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 609 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 3 Reacties