Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Hillbillies: Rondje vanuit Salt Lake City in een maand met 2 tieners

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Salt Lake City in een maand met 2 tieners

Bericht door jojostravelusa »

Ik kan me überhaupt geen vliegveld herinneren, dus heel erg storend zal het niet geweest zijn. Anders blijft zoiets vaak wel hangen. Ik zie in ons verslag dat we uitgerust hebben en gezwommen en ons de volgende dag verslapen hebben. Wij zijn geen hele diepe slapers, dus van storende vliegtuigen waren we vast wakker geworden. Maar ja, het is al wel lang geleden natuurlijk. Geen idee hoe druk het vliegveld nu is.
HillBillies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door HillBillies »

@jojostravelusa Even op Wikipedia gekeken: in 2005 hadden ze pas een control tower en in 2011 begonnen pas de dagelijkse vluchten. Nu is het de 2nd busiest airport in Utah met zo'n 400 vluchten per dag.

Kan me goed voorstellen dat er in 2006 weinig van te merken was dat je tegen een vliegveld ligt :D
Laatst gewijzigd door HillBillies op 18 dec 2024, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

:lol: zit wat in
HillBillies
Amerikafan

Na overleg hier thuis toch maar besloten om de laatste twee nachten op Lakeside RV in Provo te gaan staan ipv 1 nacht. We nemen de vliegtuigen maar voor lief en de campground is geboekt.

Jammer dat we de extra dag aan het einde niet benutten in bijvoorbeeld Leadville maar de route van Aspen naar Provo is minimaal 6 uur. Dan komen we, net als afgelopen jaar, aan het eind van de middag aan op de laatste campground en dan begint direct de schoonmaak en de inpakstress waardoor we niet meer kunnen genieten van de omgeving.
Het feit dat we op zondagmiddag thuis zijn en maandagochtend weer moeten werken heeft ook mede voor deze keuze gezorgd.

Voor SLC heb ik Microtel Inn geannuleerd en een suite in het centrum geboekt (Marriot TownePlace Suites Downtown) voor twee nachten, zodat we lopend een gedeelte van SLC kunnen verkennen. @Dutchess ik houd me nog steeds aanbevolen voor leuke must sees in het centrum.

Voor Glacier wil ik zoals gezegd Apgar proberen te boeken voor de westzijde (en uiteraard annuleer ik dan de KOA daar). Het idee is om die dag met de parkshuttle de GTTSR op te gaan tot bijvoorbeeld Logan Pass.

De dag erna rijden we naar de KOA aan de oostzijde voor twee nachten, vanuit daar nemen de shuttle bij het St.Mary visitor center tot bijvoorbeeld Siyeh Bend.

Eigenlijk wil ik ergens in die twee dagen naar de Many Glacier/Swiftcurrent area, maar zoals bekend kun je alleen nog maar parkeren bij het Many Glacier Hotel. Nu zal het daar natuurlijk ongelofelijk druk zijn, met weinig beschikbare parkeerplaatsen. Om 04.00 opstaan is geen probleem, maar ik kan nergens vinden of je daar überhaupt wel een 30ft RV mag/kan parkeren. Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? Het hotel is voor volgend jaar helemaal volgeboekt dus daar slapen is sowieso geen optie, maar zo'n red-bus tour is dat natuurlijk wel.

Is dit haalbaar of zouden jullie dingen anders doen?
@jojostravelusa Ik zie dat jullie er twee jaar geleden voor hebben gekozen om een auto te huren om de GTTSR te verkennen. Mag ik vragen waarom dit jullie voorkeur had? Drukte in de shuttles? Als je met de shuttles gaat hoef je ook geen timed-entry te halen (niet dat dat nu zoveel voorstelt maar toch).
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben voor een auto gekozen omdat we altijd nogal eigenwijs zijn :lol: We willen graag uitstappen waar en wanneer we dat willen en hoelang we dat willen weten we ook niet van tevoren, misschien willen we ergens wel wandelen. Of juist niet. Dus een vastgelegde tour met een bus is voor ons minder geschikt. Met de auto ben je je eigen baas.
Wij hadden geen timed entry omdat we in het naseizoen waren, dus dat was sowieso geen argument. Maar dat was het anders ook niet geweest hoor.
HillBillies
Amerikafan

Inmiddels is Sleepy Hollow in Wall geboekt, evenals Apgar en Colter Bay RV Park.

Heeft er iemand misschien nog een mening over onderstaande?
HillBillies schreef:
28 dec 2024, 11:34
Voor Glacier wil ik zoals gezegd Apgar proberen te boeken voor de westzijde (en uiteraard annuleer ik dan de KOA daar). Het idee is om die dag met de parkshuttle de GTTSR op te gaan tot bijvoorbeeld Logan Pass.

De dag erna rijden we naar de KOA aan de oostzijde voor twee nachten, vanuit daar nemen de shuttle bij het St.Mary visitor center tot bijvoorbeeld Siyeh Bend.

Eigenlijk wil ik ergens in die twee dagen naar de Many Glacier/Swiftcurrent area, maar zoals bekend kun je alleen nog maar parkeren bij het Many Glacier Hotel. Nu zal het daar natuurlijk ongelofelijk druk zijn, met weinig beschikbare parkeerplaatsen. Om 04.00 opstaan is geen probleem, maar ik kan nergens vinden of je daar überhaupt wel een 30ft RV mag/kan parkeren. Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? Het hotel is voor volgend jaar helemaal volgeboekt dus daar slapen is sowieso geen optie, maar zo'n red-bus tour is dat natuurlijk wel.

Is dit haalbaar of zouden jullie dingen anders doen?
Laatst gewijzigd door HillBillies op 13 jan 2025, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor wat betreft het parkeren zou je met het park contact op kunnen nemen. Het is niet op de NPS-site te vinden? Misschien kun je het op GoogleMaps zien?

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Er zijn een paar grote (RV/Bus) plekken bij het hotel. Ook staan er vaak mensen langs de (toegangs)weg naar de parkings. Ik denk dat, wanneer je er rond 06.00-07.00 uur bent, je wel een plekje kun bemachtigen. Wij reden (met een camper) van st Mary op tijd naar Many Glacier, parkeerden daar, gingen daarna douchen/ontbijten etc en dan wandelend op pad (maar volgens mij had dat al ergens geschreven...).
HillBillies
Amerikafan

@Martin & Marianne Ik heb er een tijd geleden naar gegoogled maar ik kon niets vinden, ook niet op de site van het Many Glacier hotel zelf.

@paulr Ok, dat is mooi. Daar mag je gewoon voor een onbeperkte tijd parkeren? Moet je bij het hotel een parkeerkaart kopen of is dat gratis en kun je direct gaan wandelen? Kan me zomaar voorstellen dat, zeker aankomend jaar, het erg vervelend is voor het hotel en de gasten als de parking de hele dag bezet is met RV's/auto's van wandelaars.
Afgelopen jaar zijn we ook een paar keer rond 04.00 opgestaan dus dat is geen probleem.

Is het verder logisch om vanuit de westzijde tot Logan Pass te gaan en de rest vanuit de oostzijde te doen of zouden jullie dit anders verdelen? We kunnen natuurlijk pas vanaf 12.00 op Apgar terecht..
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Toen wij er waren kon je gewoon als bezoeker onbeperkt op de parking staan (en langs de weg). Hoe het is als er beperkingen zijn en men dan maatregelen gaat nemen kan ik niet zeggen natuurlijk...
Op de andere vraag kan ik niks zeggen, wij hebben alleen de oostkant gedaan
HillBillies
Amerikafan

Bedankt @paulr, we proberen het wel gewoon en mocht het anders zijn draaien we gewoon om!
HillBillies
Amerikafan

Inmiddels is alles op de ene overnachting bij Great Sand Dunes na geboekt (die zijn pas in de lente open):

12-7 AMS - SLC (Towneplace Suites Downtown)
13-7 SLC - SLC (Towneplace Suites Downtown)
14-7 SLC - Hagerman (Hagerman RV Village) (Camper ophalen 09.00, via Walmart/Twin Falls/Shoshone Falls)
15-7 Hagerman - Garrison (Riverfront RV Park), via Craters of the Moon
16-7 Garrison (Riverfront RV Park) - West Glacier (Apgar campground)
17-7 West Glacier (Apgar campground) - Oost Glacier (KOA St.Mary/East Glacier)
18-7 Oost Glacier (KOA St.Mary/East Glacier) - Oost Glacier (KOA St.Mary/East Glacier)
19-7 Oost Glacier (KOA St.Mary/East Glacier) - Helena (Helena North KOA)
20-7 Helena (Helena North KOA) - Yellowstone (Madison) (via Mammoth)
21-7 Yellowstone (Madison) - Grant Teton (Colter Bay RV Park)
22-7 Grant Teton (Colter Bay RV Park) - Grant Teton (Colter Bay RV Park)
23-7 Grant Teton (Colter Bay RV Park) - Yellowstone (Grant Village)
24-7 Yellowstone (Grant Village) - Yellowstone (Fishing Bridge)
25-7 Yellowstone (Fishing Bridge) - Yellowstone (Canyon)
26-7 Yellowstone (Canyon) - Cody (KOA Cody) (via Cooke City/Red Lodge (Beartooth Highway))
27-7 Cody (KOA Cody) - Devils Tower (KOA Devils Tower/Black Hills)
28-7 Devils Tower (KOA Devils Tower/Black Hills) - Wall (Sleepy Hollow)
29-7 Wall (Sleepy Hollow) - Custer (Blue Bell Campground)
30-7 Custer (Blue Bell Campground) - Rocky Mountain (KOA Estes)
31-7 Rocky Mountain (KOA Estes) - Rocky Mountain (KOA Estes)
01-8 Rocky Mountain (KOA Estes) - Rocky Mountain (Glacier Basin)
02-8 Rocky Mountain (Glacier Basin) - Rocky Mountain (Glacier Basin)
03-8 Rocky Mountain (Glacier Basin) - Colorado Springs (Pikes Peak RV Park)
04-8 Colorado Springs (Pikes Peak RV Park) - Great Sand Dunes (Great Dunes Oasis)
05-8 Great Sand Dunes (Great Dunes Oasis) - Crested Butte (Oh Be Joyful campground)
06-8 Crested Butte (Oh Be Joyful campground) - Aspen (Maroon Bells, Silver Queen campground)
07-8 Aspen (Maroon Bells, Silver Queen campground) - Provo (Lakeside RV)
08-8 Provo (Lakeside RV) - Provo (Lakeside RV)
09-8 Provo (Lakeside RV) - SLC (vlucht naar AMS om 16.20)
10-8 Aankomst AMS om 10.00

Gelukkig zijn zowel RMNP/Crested Butte en Maroon Bells gelukt, met name de laatste twee zijn veel kleiner waardoor de strijd om een plekje wat groter is.

Voor RMNP lijkt me 2 nachten Estes en 2 nachten Glacier Basin wel een mooie balans, zeker nu ze in de loop waar we staan alle bomen hebben gekapt waardoor er geen natuurlijke schaduw is).

Dus binnenkort alle extra geboekte campgrounds en/of nachten annuleren en dan kunnen we aan de dagindeling gaan beginnen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Fijn dat het allemaal gelukt is. :thumbup:
Je zit in Yellowstone wel vooral aan de oostkant, is dat bewust?

Het is Grant Village (naar de generaal) maar Grand Teton (dankzij Franse pelsjagers).

Marianne
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Wow, wat een hoop Koa’s, dat is een flink fortuin :D . Check even of je camperverhuurder korting geeft op de Koa’s (neem aan van wel). Een Koa kaartje zit dan meestal aan je sleutelbos En anders lid worden, scheelt een hoop… wij kregen altijd bij aankomst een restitutie als we al gereserveerd en betaald hadden…
HillBillies
Amerikafan

@Martin & Marianne
West en Mid Yellowstone inderaad, dat is bewust. We zijn er 4 nachten en in die tijd kun je nu eenmaal niet alles zien.
Afgelopen jaar spraken we in Bryce een stel dat net naar Yellowstone was geweest en die zeiden dat het er zo ontzettend druk is in het hoofdseizoen dat elke bezienswaardigheid veel langer duurde dan gedacht. Dan neem ik liever de tijd voor de dingen die we echt willen zien en accepteer dat we niet alles kunnen zien.

Mbt Grand Teton: Je hebt helemaal gelijk natuurlijk! Die spelvoud is er op de een of andere manier maanden geleden ingeslopen, ik quote elke keer het vorige bericht en snap ook niet dat ik dat niet heb gezien! In het roadbook etc. schrijf ik ook geen Grant Teton :D

@paulr
Als we niet in de NP's slapen heb ik inderdaad veel voor een KOA gekozen. Prijzen vielen, op Glacier na, echt enorm mee.
Bij het boeken van de eerste camping in augustus direct een membership afgesloten, dus die korting is overal al verrekend.
HillBillies
Amerikafan

Even een vraag mbt RMNP:

Op dit moment heb ik 4 nachten de KOA in Estes gereserveerd en 7 nachten Glacier Basin. Nu wilde ik net de extra nachten gaan annuleren (het plan is 2 nachten Estes en 2 nachten Glacier Basin) maar ik zit met het volgende:

Bij de Glacier Basin reservering zit ook een timed entry+bear lake road. Op de 1e dag van de reservering kun je vanaf 13.00 het park inrijden:

Is a Timed Entry Reservation Included with my Camping Reservation?

Yes. Campers with reservations for Glacier Basin Campground have a "Timed Entry+ Bear Lake Road" reservation included with your camping reservation. Your campground reservation will serve as your vehicle timed entry reservation. Campers can enter RMNP via the Grand Lake, Beaver Meadows or Fall River Entrances beginning at 1 p.m. on the first day of your camping reservation. Remember to print and bring a copy of your campground reservation with you and keep this in your vehicle. You will be asked to show your campground reservation confirmation at the park's entrance station upon arrival.

Op de site van de Timed Entry zie ik het volgende:
https://www.nps.gov/romo/planyourvisit/ ... k=a382ebd7

Zoals ik het zie zou ik dan de gehele dag RMNP in en uit kunnen rijden (ik heb immers geen 2 uurs window omdat ik een plek op Glacier Basin heb, mu.v. de eerste dag) en ik heb een gegarandeerde parkeerplek, vanuit daar zouden we de shuttle kunnen nemen als we dat willen.

Dan is het toch veel handiger en makkelijker om de reservering voor Glacier Basin ook te laten staan voor de nachten dat we in Estes slapen? Die paar tientjes die ik zou besparen wegen niet op tegen het gemak dat je ervoor terugkrijgt, of mis ik iets??
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Haha, beetje lullig antwoord wellicht en niet wat je wilt horen, maar… dit soort dingen doen is nu precies waarom veel gewilde plekken dus leeg staan en dat iedereen klaar moet zitten om een plekje te veroveren. De mooie plekken zijn in de parken zijn schaars en met dit gedrag (en natuurlijk omdat ze gewoonweg te goedkoop zijn zodat mensen “reserve-nachten” gaan boeken) zal dat zo blijven en gun je anderen geen mooie ervaring hier!

Sorry, deze reactie moest ik ff kwijt…

Oplossing trouwens voor dit probleem van wegblijven en teveel reserveren: hou de plek goedkoop maar vraag een flinke borg. Kom je niet of niet alle geboekte nachten: borg kwijt. Dan kunnen er meer mensen genieten van de gewilde campgrounds….heb dit advies al eens naar NPS gestuurd….

Paul
HillBillies
Amerikafan

Ik snap je reactie, maar ik heb dit systeem niet verzonnen.
Zoals ik al eerder zei is het me dit jaar opgevallen dat bijna iedereen veel nachten boekt en daarna gaat cancelen. Om 16.00 zie je alle beschikbare plekken voor de maximale boekingsduur geboekt worden, paar weken later worden er nachten geannuleerd. Dan is de keuze simpel: of je doet mee en maakt kans op een plek, of je slaapt niet in het park zelf.

Ik had het ook graag anders gezien, en ik gun anderen echt wel een mooie ervaring. Maar ik ben niet zo'n Samaritaan dat ik het belang van anderen boven dat van mezelf zet. En als ik het boekingsgedrag van alle andere boekers zie, ben ik daarin zeker niet de enige.

Edit:
Heb even gekeken: alle nachten van de andere campgrounds die ik geannuleerd heb zijn gewoon weer geboekt. Je ziet maar af en toe een ongeboekte beschikbare nacht op andere plekken en ja, dat is zeker zonde!
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Eens… ik denk ook wel dat veel mensen annuleren, zeker hier op het forum. Het gaat me meer om de no shows, mensen die gewoon weg blijven omdat de plek maar een paar tientjes kost. Ik boek zelf ook wel eens een nachtje extra, maar die annuleer ik dan bijtijds of bij de ranger ter plaatse. Die wordt dan weer bezet, dus dat is ok. Maar nu gebruik je de plek volgens mij (onbezet) om alleen timed entry zeker te stellen.
En ja, ik snap ook best wel dat je niet Roomser dan de Paus hoeft te zijn :D
Het is gewoon beetje frustrerend om naast een plek te grijpen of veel moeite te moetendoen en dan ter plaatse zien dat vaak 10-20 % van de plekken leeg staan….
Maar ja, met dit systeem is het helaas niet anders geef ik je (een beetje dan, haha) gelijk
HillBillies
Amerikafan

Nou ja, onbezet... ik zou dan 3 nachten annuleren en 4 nachten behouden, en op de dagen dat we er niet overnachten staat de RV er overdag gedeeltelijk wel.

Het gaat me niet zozeer om de Timed Entry veilig te stellen, die heb ik zo geboekt op 1 mei voor die twee dagen.
Maar op de eerste dag na hoef ik dan niet te kijken hoelaat we het park binnen kunnen rijden omdat ik geen tijdvak van 2 uur heb en heb ik ook geen re-entry beperkingen, en gegarandeerd een parkeerplek. Dat zou dan het voordeel zijn...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer