Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onze route.. Op en aanmerkingen??

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Phaidra
Amerika-ontdekker

Onze route.. Op en aanmerkingen??

Bericht door Phaidra »

Hoihoi,

Ik ben eigenlijk een beetje benieuwd wat jullie van de route vinden die ik gemaakt heb.
Het lijkt misschien zo dat het allemaal een beetje ver uit legt en ik twijfel zelf ook enorm aan de afstanden die we gaan maken. Ik ben toch bang dat we de afstanden een beetje onderschatten en het allemaal een stuk zwaarder is dan we denken. Maar ik zit helaas gebonden aan een moeder die geen concessies wil doen en PERSE naar de niagara falls wilde. Omdat we dan toch in de buurt van New York zitten vond ik dat we die stad ook maar moesten bezoeken en daarom zijn we dus een stukje afgedwaald.
De route die ik voor nu gemaakt heb is;

8-sep Amsterdam - Los Angeles
9-sep Los Angeles - San Diego
10-sep San Diego
11-sep San Diego - Phoenix
12-sep Phoenix - Las Vegas
13-sep Las Vegas
14-sep Las Vegas - Bryce National Park
15-sep Bryce National Park
16-sep Bryce National Park - Grand Canyon
17-sep Grand Canyon (Flagstaff)
18-sep Grand Canyon (Flagstaff) - Albuquerque
19-sep Albuquerque - Colorado
20-sep Colorado - Kansas City
21-sep Colorado - Kansas City
22-sep Kansas City - Chicago 848 km
23-sep Kansas City - Chicago 848 km
24-sep Chicago
25-sep Chicago - Detroit
26-sep Detroit - Niagara Falls
27-sep Niagara Falls
28-sep Niagara Falls - Philadelphia
29-sep Niagara Falls - Philadelphia
30-sep Philadelphia - New York
1-okt New York
2-okt New York - Boston
3-okt Boston - Montreal
4-okt Montreal - Sudbury
5-okt Montreal - Sudbury
6-okt Sudbury - Minneapolis
7-okt Sudbury - Minneapolis
8-okt Sudbury - Minneapolis
9-okt Minneapolis - Winnipeg
10-okt Minneapolis - Winnipeg
11-okt Winnipeg - Calgary
12-okt Winnipeg -Calgary
13-okt Winnipeg- Calgary
14-okt Calgary - Banff National Park
15-okt Bannf/Jaspar
16-okt Bannf/Jaspar - Prince george
17-okt Prince george - Vancouver
18-okt Prince georg - Vancouver
19-okt Vancouver
20-okt Vancouver - Seattle
21-okt Seattle - Yellowstone
22-okt Seattle - Yellowstone
23-okt Yellowstone
24-okt Yellowstone - Salt Lake City
25-okt Salt Lake City - San Francisco
26-okt Salt Lake City - San Francisco
27-okt San Francisco
28-okt San Francisco - Yosemite National Park
29-okt Yosemite National Park
30-okt Yosemite National Park - Death Valley
31-okt Yosemite National Park - Death Valley
1-nov Death Valley - San Francisco
2-nov Death Valley - San Francisco
3-nov San Francisco - Los Angeles
4-nov ??
5-nov ??
6-nov Los Angeles, auto inleveren
7-nov Los Angeles Amsterdam
8-nov Los Angeles Amsterdam

Is deze weg een beetje te doen? Iemand op en aanmerkingen? Of eventueel tips omdat we dingen overslaan?
Vorig jaar heb ik 3 maanden rondgereisd door europa en toen had ik er geen problemen mee om soms 6/7/8 uur achtereen in de auto te zitten. Maar ik weet niet hoe het in Amerika is. Het is wel vooral de bedoeling dat ik ga rijden. Maar als ik moe ben dan kan mijn moeder het wel even overnemen. Wij zijn geen mensen die overal blijven hangen, veel vermoeiende dingen kunnen we ook niet doen omdat mijn moeder ziek is. Dus voor ons geen lange natuurwandelingen. Hoe jammer het ook is. Je hoeft mij overigens ook niet 3 uur lang voor 1 gebouw te planten want dan ga ik gillen.

We hebben nu twee dagen vrijgehouden, voor onvoorziene omstandigheden of om de route eventueel om te leggen als er ineens iets te binnen schiet. Als we merken dat de tijd begint te dringen dan vinden we het ook echt niet erg om dingen te schrappen eigenlijk. Zolang de natuur maar niet overgeslagen wordt. Steden vinden we minder belangrijk.

Gr Phaidra
boeffie
Amerikakenner

Re: Onze route.. Op en aanmerkingen??

Bericht door boeffie »

Valt me op dat je een aantal dagen dezelfde route hebt ingevuld? Bijv. zowel 20 als 21 sept. Colorado - Kansas City, klopt dit??

Sudbury ON zou ik snel doorheen rijden, is niets te zien daar. Ik zou extra tijd doorbrengen in Montreal, of rijden Montreal -Ottawa (2 uur rijden), Ottawa-omg. Lake Nipissing (North Bay) 5 uur rijden, North Bay-Sault Ste Marie 6 uur rijden, Sault Ste Marie-naar Minneapolis of alternatief: Muskegon MI, Muskegon-MI met ferry naar Milwaukee, vandaar uit naar Minneapolis.

Heb je in oktober geen last van de weersomstandigheden?

In ieder geval, veel plezier tijdens je reis, heerlijk dat jullie zo lang in de VS/Canada mogen rondtoeren!

Edit: gewijzigd, rijtijden e.d.toegevoegd.

Overnachten jullie in hotels/b&b's? Aanraders: Montreal: Hotel Chateau de l'Argoat (http://www.hotel-chateau-argoat.qc.ca/en/home.html), Ottawa: Marriott downtown (http://www.marriott.com/hotels/travel/y ... ott-hotel/), North Bay: bed & breakfast (http://www.bbcanada.com/ontario/norther ... /north_bay), Sault Ste Marie (Canadese kant): (http://www.ichotelsgroup.com/h/d/hi/1/e ... tid=532436) je loopt vanuit het hotel zo de boardwalk op en je kunt de schepen door de sluizen zien gaan en langs varen.

Bedoel je met Colorado bestemming Denver? Dan zou ik onderweg bij Colorado Springs stoppen bij Garden of the Gods 5,5 uur rijden, dan nog 1 uur 14 minuten naar Denver. 1 dag in Rocky Mountain National Park. Wil je per se naar Kansas City? Je kunt ook van Denver naar CHicago, wel een saaie rit, 15 uur rijden in totaal, ik zou overnachten rond Omaha. Volgende dag door naar Chicago, 7,5 uur rijden.

Chicago-Detroit zou ik doen Chicago-Detroit omgeving (Henry Ford museum en Greenfield village, http://www.thehenryford.org/ , in Dearborn, 4,5 uur rijden. Volgende dag van Detroit naar Niagara Falls, 4 uur 45 minuten rijden, via Canada highway 401.

Mij lijkt dat 2 maanden lang elke dag hele einden rijden wel vermoeiend zal zijn... is het een optie bestemmingen te schrappen en op andere plaatsen een aantal dagen te verblijven (bijv. Yellow Stone)? Heb je Mapquest al ontdekt voor het berekenen van routes http://www.mapquest.com/directions .
Laatst gewijzigd door boeffie op 23 aug 2008, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Phaidra
Amerika-ontdekker

Bericht door Phaidra »

Hai! bedankt voor je reactie! daar heb ik nog eens wat aan. Sudbury wordt geschrapt.

Ja, die meerdere dagen zelfde route is omdat het nogal een eind is naar die plek, dus ik heb het verspreid over meerdere dagen. Ik ga geen 14 uur op 1 dag rijden :P Dat is me net iets te veel van het goede.
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Hoi,

Phoenix-Las Vegas is een heel eind rijden op 1 dag, tenzij je iets speciaals wilt doen in Phoenix zou ik vanaf San Diego naar Sedona (erg mooi, zoek eens via google) rijden via de mooie 89 en 89 A.
Je kunt dan de volgende dag vanuit Sedona naar Las Vegas rijden.
Je gaat niet naar Zion NP nadat je uit Las Vegas komt, dit is echt erg zonde het is namelijk een prachtig park.
Ik zou dus op 14/9 Las Vegas-Zion NP dan op 15/9 aan het eind van de ochtend naar Bryce Canyon voor 1 overnachting en dan 16/9 Bryce Canyon-Grand Canyon
Houd de weerberichten voor met name Bryce vantevoren goed in de gaten, het park ligt op grote hoogte en er is kans op sneeuw in oktober.
2 jaar geleden konden wij vanwege enorme sneeuwval Bryce niet bereiken, dit was half oktober.

Dan de periode 14/10 t/m 19/10:

Ik zou minstens 2 nachten in Banff blijven, 1 nacht in Lake Louise, 1 dag rijden over de icefield parkway, 2 liefst 3 nachten in Jasper.
Dan snap ik St. George ook niet zo goed? Waarom niet vanuit Jasper via Clearwater (Wells Gray NP) en Kamloops naar Vancouver? Deze route hebben wij dit jaar gereden erg mooi en veel korter.

Dan Yellowstone, 1 nacht is echt veeeeel te kort, het is een enorm park waar veel te zien is. Je moet in die periode wel een beetje geluk met het weer hebben trouwens, maar sowiezo minimaal 2 dagen, dus 3 nachten om het park globaal te bekijken. Je kunt 1 dag voor de noordloop en 1 dag voor de zuidloop nemen.
Je mist dan natuurlijk nog een heleboel maar je hebt wel een indruk, in 1 dag zie je echt niets in Yellowstone.

Dan de laatse dagen, ook erg onlogisch, je gaat binnen een week tijd 2 x naar SF, huh :?
Ik zou vanuit SLC naar LV gaan, vervolgens via Death Valley naar Yosemite (minimaal 2 nachten), SF, via de kustroute in 2 dagen naar Los Angeles.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt. Het stuk meer naar oosten toe kan ik je geen advies geven, daar ben ik (nog) niet geweest.

Groeten Des
2005 Ca-Az-Ut-Nv
2006 Ca-Az-Ut-Nv
2008 Or-Wa-Bc-Ab-Mt-Wy-Ut-Nv
2009 Florida + cruise Bahamas
Phaidra
Amerika-ontdekker

Bericht door Phaidra »

Thanks! ik ga even kijken hoe ik je tips in kan passen.
En dat we twee keer naar San Francisco gingen was eigenlijk omdat we die kustroute van SF naar LA willen doen. En ik zag geen andere mogelijkheid om hem in te passen.
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Oeps, zie nou net dat je begin september al naar Bryce gaat, in dat geval...no worries w.b.t. het weer :D
2005 Ca-Az-Ut-Nv
2006 Ca-Az-Ut-Nv
2008 Or-Wa-Bc-Ab-Mt-Wy-Ut-Nv
2009 Florida + cruise Bahamas
Phaidra
Amerika-ontdekker

Bericht door Phaidra »

Zo, ik ga zo even flink zitten puzzelen met jullie gegevens!!
In principe staat niks vast. Als we de niagara falls maar zien, maar dat moet geen probleem zijn. Als je dagelijks 4 uurtjes rijdt, met af en toe uitschieters naar 5 uur en soms 1 a 2 uur, dan moet het toch te doen zijn?

We zitten dus met enkele probleempjes.
Ik ben enorm bang dat ik last krijg van heimwee. Naar mijn huisje, diertjes, vriendje.. etc.
Daarbij is mijn moeder ziek, waardoor we gewoon niet hele dagen door steden of parken kunnen slenteren. Voor mij leek het dan ook de ideale oplossing om gewoon veel te rijden (ik ben bezig en krijg hopelijk geen heimwee en mijn moeder kan veel zien, zonder echt heel moe te worden). Vorig jaar heb ik langere afstanden (in europa), per dag, ook met gemak volgehouden, dus ik denk dat dit best te doen is, hoop ik. Moe ben je altijd als je terug komt van een vakantie, dus dat moet niet zon probleem zijn! :p

Qua overnachtingen hebben we niet veel hoge eisen. We willen van alles wat meemaken. We zijn beiden geen luxe mensen, en het lijkt ons best een avontuur om af en toe in een vervallen motel terecht te komen. Maar daarentegen is het natuurlijk ook leuk om wat nachten sjieker te verblijven, in bijvoorbeeld een wat duurder hotel. Daar zijn we dus erg vrij in,we zien wel wat we tegen komen. We zitten trouwens ook niet vast aan een bepaald budget.

Is het trouwens allemaal echt zo eng daar als je op tv ziet? Je ziet altijd van die films, waarin mensen achterna gezeten worden, in van die louche, donkere gebieden en motels terecht komen, om vervolgens beroofd en vermoord te worden. Dit is mijn moeders grootste angst.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Nee zo eng is het niet, films zijn nou niet gelijk de beste dingen om naar te kijken als je wat van een land wil leren kennen.
Of dacht je dat al die mensen hier op het forum zo vaak naar Amerika gaan/willen als het zo eng was.
Films waar je alleen maar motels ziet met nette mensen die keurig naar hun kamer gaan en geen rare dingen doen verkopen nu eenmaal niet dus maak je er een bende van en laat je op vier kamers minstens twee een seriemoordenaars hun intrek nemen :lol:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Als je zo bang bent voor heimwee, zou ik niet zo heel lang gaan en me beperken tot een kleiner gebied. Wij gaan meestal zo'n vier weken en de ene keer dat we bijna 7 weken gingen, was ik doodop. Het was te veel rijden, te veel indrukken opdoen, uiteindelijk nergens meer van genieten en weten dat we teveel in de planning hadden gestopt.

Als ik jouw schema zie, word ik al bij voorbaat héél erg moe. Je rijdt gigantische afstanden om op plaatsen te komen en op de plaatsen zelf blijf je te kort naar mijn gevoel. Je bent alleen maar onderweg naar weer het volgende op het lijstje.

Mijn kritische echtgenoot omschreef het op zijn weblog in 2006 zo:
Heb jij wel eens van Rotterdam naar moskou gereisd? En van Finland naar Gibaltar?
Nee, dan moet je dat beslist eens gaan doen en bij afslag 34 boven aan de weg rechts gaan daar staat me toch een mooie boom. Als je op de terugweg ook even kijkt bij dat restaurant waar ze heerlijke kippen verkopen dan doe je gelijk mij ook even een plezier.
Zit ik nu stom te zwetsen of raaskallen of wordt de blauwe wagen gestuurd met dwangbuis of begrijp jij wat ik bedoel. Ik zal proberen het uitteleggen.........

Als je een grote reis gaat maken zoals wij nu op dit moment aan het doen zijn komen er van diverse mensen zeer goedbedoelde adviesen. Nee, niet gelijk boos worden als je ons ook eens een advies gegeven hebt maar oogjes effe openhouden nu.

Tijdens deze reis zie je verschrikkelijk veel nieuwe dingen en dan praat ik nog niet over de indrukken die je meemaakt. Dan heb je van "iemand" (neeeeeee niet jij) een goede tip gekregen voor als je er toch heengaat. Beste mensen dat vergt zoveel energie om op de plek te komen laat staan dat je hetzelfde ziet als dat "iemand" het ook zo heeft meegemaakt. Als je weet dat hier een mijl omrijden ook tig mijl rijden terug betekent. Daarbij de interesse van "iemand" is niet de zelfde interesse die ik mag hebben.

Mijn mamagatie (dat ben ik dus) is er vatbaar voor de verkregen informatie van de verschillende "iemands"en heeft in de planning ook diverse wijzigingen doorgevoerd die dan een druk gaven op onze zorgvuldig geplande reis. Wat mij verbaasde dat ik een dag voorgeschoteld kreeg en deze totaal anders was dan we eerst hadden bedacht. Ja maar, dat moet ook mooi zijn, dat moeten we zeker gezien hebben, "iemand" zei je moet daar geweest zijn.
Ik zou zeggen, kies een stuk van deze route uit, geniet op je gemak, ook van de gewone dagelijkse dingen als een boodschapje doen, mensen kijken, rusten en in een park rond touren. Ook wij zijn geen wandelaars, maar zo'n race-schema doen we nooit meer. En na vier weken wil ik weer gewoon naar mijn huis, mijn kinderen en mijn paarden.
Phaidra
Amerika-ontdekker

Bericht door Phaidra »

Noem me maar eigenwijs, maar ik ga toch echt die hele route doen! We willen zo veel mogelijk zien. En we hebben sowieso al tegen elkaar gezegd dat als het echt te zwaar is, dat het geen probleem is om enkele dingen over te slaan. En als ik echt zo enorm veel heimwee ga krijgen, dan kunnen we altijd nog eerder terugkomen!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Een vriendin van mij komt uit Winnipeg en daar is echt niet veel te beleven! Ik zou wat minder Canada doen, als ik jou was. Hele gedeeltes van je routes gaan door de prairies en dat is in een woord: saai! Het valt me ook op, dat jullie Washington DC overslaan. Als je dan zo'n verre reis gaat maken en "alles" wilt zien, dan sla je de hoofdstad van een land toch niet over? Washington is een heel unieke stad en ik ben er vrijwel van overtuigd, dat je moeder hem mooi zal vinden. Ik zou bijna zeggen sla Philadelphia over (hoe leuk die stad ook is) en bezoek Washington. Of besteed een dag minder in Bryce (als je moeder ziek is, zal ze de wandelingen daar waarschijnlijk niet willen maken). Jullie bezoeken vrijwel alle andere grote en bekende steden, heel vreemd, dat jullie juist Washington overslaan. Of neem die twee ?? dagen om Washington te bekijken. Echt, als je hier dan je ene grote reis gaat maken, hoe kun je dan het zien van het Witte Huis, het Capitool en de prachtige monumenten in de hoofdstad overslaan??
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Phaidra schreef:Noem me maar eigenwijs, maar ik ga toch echt die hele route doen! We willen zo veel mogelijk zien. En we hebben sowieso al tegen elkaar gezegd dat als het echt te zwaar is, dat het geen probleem is om enkele dingen over te slaan. En als ik echt zo enorm veel heimwee ga krijgen, dan kunnen we altijd nog eerder terugkomen!
Eh, ik noem niemand eigenwijs hoor. Ik ging alleen in op je eigen opmerking over je angst voor heimwee en vertelde over mijn ervaringen.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Ik begrijp hier echt helemaal niets van (sorry maar ik dacht eerst dat het een grapje was maar het is schijnbaar toch een serieus idee :dunno: )
Je wil eerst naar het zuidwesten, dan naar het noordoosten en dan weer via een hele lange omweg weer naar het zuidwesten. :?
Je slaat Washington over (zoals Petra al schreef) en gaat 3 dagen naar Bryce en SLC terwijl ik dan toch wel heel veel andere dingen mis.
Je bent bang om heimwee te krijgen en CSI gebeurtenissen mee te maken, dan zou ik eerst maar een korte route uitstippelen of beginnen in het noordoosten en te eindigen in het zuidwesten.
Je wilt veel autorijden en heeeel veel zien maar ik denk dat je op deze manier alleen het dashboard en veel benzinestations zal zien.
Phaidra
Amerika-ontdekker

Bericht door Phaidra »

Ik snap wel dat het voor veel mensen misschien overkomt alsof we te snel en te veel willen, maar ik weet bijna zeker dat dit wel de manier is die voor ons werkt. Wij zijn beiden niet iemand die graag blijven hangen op plekken en het fijn vinden dingen vanuit de auto te zien. Als we op een plek zijn, is gezien = gezien en daarna kunnen we wel door. Dat komt voor anderen misschien gehaast over, maar voor ons is dat het optimale genieten. Veel zien, veel onderweg, veel bezig zijn.
Maar zoals ik al eerder aangaf is dat als het echt teveel wordt, het echt geen probleem is om dingen te schrappen en een andere route te volgen. Ook is het zo dat als we iets heel erg mooi vinden, we gewoon een dagje langer blijven hangen op die plek. Dit is meer een globale route, om het onderweg iets makkelijker te maken. En eigenlijk heb ik ook weinig zin om mezelf hier te gaan zitten verdedigen. Iedereen is anders, en dit is voor ons de manier om onze vakantie door te brengen. Dat anderen dat misschien niet zo zouden oplossen is hun goed recht.
En over washington; heb ik niet eens aan gedacht.
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar waarom rijden jullie op en neer van het zuidwesten naar het noordoosten???

Waarom niet starten in NY, naar de Niagara Falls en dan afdalen naar het zuidwesten?
Nu maak je onnodig veel km's.

OF (en dat zou mijn voorkeur hebben), trek een week uit voor NY en omstreken en pak dan het vliegtuig naar LA/San Francisco en maak van daaruit een loop :)...Dan kun je alles bezoeken in het westen en heb je hier meer tijd voor, omdat je niet met alle 'overbodige' dagen zit tussen NY en het westen
Phaidra
Amerika-ontdekker

Bericht door Phaidra »

We hebben niet zelf de vliegtickets geregeld. Die waren al geboekt door oom en tante. en mijn moeder had maar 1 eis; Ze wil naar de niagara falls. En aangezien het in de buurt van New York ligt, wilden we eigenlijk ook wel een dagje naar new york. Ik ben in juni al een paar dagen naar New York geweest, en eigenlijk had ik het daar na 2 dagen al weer gezien. Dus ik verwacht niet dat dit nu heel anders is. Gelukkig lijkt mijn moeder hierin heel erg op mij, dus ik weet dat zij het na een dag ook wel gezien heeft.
Als de vliegtickets niet al waren geboekt dan had ik zelf ws er ook voor gekozen om in LA te beginnen en in NY te eindigen. Maar het is nu eenmaal niet anders.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nog steeds heb je niets gezegd over het feit, dat jullie de (toch zeer interessante en mooie) hoofdstad van het land overslaan. Met zo'n reis vind ik dat gewoon niet terecht. Jullie komen super dichtbij en hebben twee ?? dagen. Geloof me, je zult er spijt van hebben Washington over te slaan. Het is een letterlijk monumentale stad.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Phaidra
Amerika-ontdekker

Bericht door Phaidra »

huh.? vreemd.. Ik dacht toch echt dat ik bij mijn vorige reactie erbij had gezegd waarom washington niet op het lijstje stond.
Maar alsnog; We hadden er gewoon niet aan gedacht. Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd dacht dat Wc een stukje verder weg lag.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Washington ligt 4 uur van New York vandaan en ongeveer 2,5 uur van Philadelphia. De stad overslaan op een reis als die van jullie zou zijn als het overslaan van Parijs bij een rondrit door Frankrijk. Of Londen op een rondrit door Groot Brittanie. Of Amsterdam bij een bezoek aan Nederland. Enfin, de hoofdstad hoort er gewoon bij ;).
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Algemeen: lijkt me erg vermoeiend.
Ik heb een aantal reizen tussen de 9000 en 15000km gedaan, maar die waren nog niet zo ambitieus als jullie plan.
De route bevat nogal veel grote steden; soms zijn er aangenamere plaatsen op knooppunten van wegen met meerdere motels in de buurt.
Phoenix voegt imo niks toe.
Omdat het een uithoek is, zou je het gebied Ottawa - Montreal - Boston kunnen overslaan (al zijn 't aangename steden).
Ben je er zeker van dat je Moab (Arches NP en Canyonland NP) en Page (Lake Powell) niet wil bezoeken?
Tussen Colorado Springs en Albuquerque zou ik een nacht (of twee) in Sante Fe toevoegen.
Johan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer