Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Begeleide reis Oost en West Amerika

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Candy en Roel
Amerika-newbie

Begeleide reis Oost en West Amerika

Bericht door Candy en Roel »

Hallo,

Wij zijn op zoek naar een reisorganisatie of dergelijks waarmee we een rondreis kunnen maken waarin we zowel Oost en West Amerika in één reis kunnen zien, een begeleide groepsreis ofzo. Zelf met een huurauto rondreizen is geen optie aangezien ik nog maar pas m'n rijbewijs heb en het dus niet zie zitten om daar rond te touren.
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben of er iets van weten.

Alvast bedankt, groetjes Candy
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Begeleide reis Oost en West Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Candy,

Hebben jullie al eens wat gidsen van reisorganisaties bekeken? Loop eens langs een reisbureau en haal wat gidsen. Die van volgend jaar zullen nog niet uit zijn, maar als je wat oude gidsen hebt kun je al heel wat ideeen opdoen. Hoewel de meeste rondreizen slechts een deel van Amerika zullen doen. Waarom willen jullie een combinaite van oost en west? In beide delen is meer dan genoeg te zien voor een complete vakantie en dan nog zul je tijd te kort komen.

Als je kiest voor een groepsreis kun je ook eens bij een organisatie als TrekAmerica kijken, of Djoser. Die zijn vaak op jongeren gericht. Georganiseerde reizen doen vaak erg veel in weinig tijd - hou er rekening mee dat je veel in de bus zult zitten en nergens lang zult blijven.
Amerika is echter heel goed met eigen vervoer te doen, ook als je nog maar net je rijbewijs hebt. Je kunt beter daar rijervaring opdoen dan in Nederland lijkt me zo, dus kijk ook eens naar de mogelijkheid om zelf een reis samen te stellen.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Amerika is echter heel goed met eigen vervoer te doen, ook als je nog maar net je rijbewijs hebt. Je kunt beter daar rijervaring opdoen dan in Nederland lijkt me zo, dus kijk ook eens naar de mogelijkheid om zelf een reis samen te stellen.
Toch vind ik dat wel erg kort door de bocht. Dit heeft heel erg met leeftijd te maken. Bij veel verhuurders kan je onder de 21 geen auto huren, bij anderen niet als je pas korter dan 1 of 2 jaar je rijbewijs hebt en onder de 25 betaal je altijd een toeslag.

Ik zou trouwens wel kiezen tussen Oost en West.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt gelijk, ik weet naturlijk niet hoe oud Candy is, maar ik was vooral getriggerd door de opmerking dat ze net haar rijbewijs had. Dat alleen lijkt me geen reden om van een autoreis af te zien.

Marianne
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Martin & Marianne schreef: of Djoser. Die zijn vaak op jongeren gericht.
Nou, dat is niet altijd zo (helaas voor mij :wink:) . Ik wilde laatst bijna een reis boeken met Djoser tot ik hoorde dat er allemaal 50ers en 60ers meegingen.
Dus voordat je boekt misschien even informeren welke leeftijden de mensen hebben die meegaan. Ze geven de precieze leeftijden aan je door.
Tenzij het je niet uitmaakt natuurlijk :wink:
Candy en Roel
Amerika-newbie

Bericht door Candy en Roel »

Hallo,

Eerst en vooral bedankt voor jullie reacties.
Ik ben dus Candy, ben belgischen ben momenteel 22 jaar. Heb nog maar een maand m'n rijbewijs. Ben nog steeds heel erg bang in de wagen en durf eigenlijk met moeite de snelweg op. Dus zo'n roadtrip zal enkel voor veel stress zorgen. Mijn vriend is Nederlander en heeft geen rijbewijs.
We gaan binnenkort een huis kopen en zijn er van overtuigd dat we na de koop van dat huis geen centjes meer over zullen hebben om zo'n reis te maken, daarom willen we dus alles in één keer gezien hebben. We willen best een maand ofzo rondtoeren en ik had gedacht om gewoon twee begeleide reizen aan elkaar te knopen ofzo. Ik weet alleen niet als dat mogelijk is. Een reisbureau heb ik nog niet opgezocht omdat we eerst via het net wat meer info willen hebben over wat er mogelijk is en wat er allemaal te zien is. Ik ben meest geïntresseerd in West Amerika maar wil zeker ook New York gezien hebben...

Groetjes Candy
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als aan de oostkust de intresse vooral in New York City ligt kan je natuurlijk een georganiseerde trip in het zuidwesten doen en afsluiten (of beginnen) met een paar dagen NY Daar heb je alleen een hotel nodig de rest is te voet en met de metro te doen.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Mijn ervaringen met Trekamerica zijn inmiddels al zo'n 30 jaar oud. Het waren mijn eerste reizen naar de U.S.A., Canada en Alaska (ook U.S.A. natuurlijk). In Juli zag ik in Yellowstone N.P. nog een busje van Trekamerica. Even een praatje gemaakt met de cauffeur/reisleider. Ik vertelde hem dat mijn eerste reis in de U.S.A. de "Northern" was van New York naar Los Angeles. Wat bleek? In 30 jaar was er niet veel veranderd. Hij deed dezelfde trip, alleen heette die nu "Northern Trail". Je zou die kunnen combineren met een andere trip in het zuidwesten. Op bovengenoemde site vind je de mogelijkheden.

Veel plezier en succes bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Aspara
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Aspara »

Wij hebben een heel goede ervaring met Jetair en de plaatselijke touroperator ATI.

In 2005 hebben we daar een rondreis mee gedaan in het Zuid-Oosten van de USA (Georgia, South Carolina, North Carolina, Tennessee, Mississippi, Louisiana, Alabama en Florida). Dat alles op 17 dagen geloof ik.

Zowel individueel reizen als begeleid reizen hebben zo hun voordelen vind ik. Bij de groepsreis zit je inderdaad gebonden aan een tijdsschema, en moet je een beetje het geluk hebben dat je medereizigers meevallen. Maar als je zelf een flexibel iemand bent, dan lijkt mij dat zeker geen probleem. Je bent ook niet verplicht elk moment met de groep door te brengen.

Onze allereerste USA reis was het Zuid-Westen (California, Arizona, Nevada en Utah), met de huurwagen (vooraf alles geboekt via Wings 'n Wheels). Ik moet eerlijk zeggen dat we toen minder gezien hebben als ik vergelijk met de busreis in 2005. Er was toen maar één iemand van ons chauffeur, en die was aan het eind van de dag altijd vrij moe. Veel avondactiviteiten hebben we dan ook niet gedaan, ondanks het feit dat ik toch heel wat gepland en uitgestippeld had.

Voordeel van de busreis is dat je je heel weinig moet aantrekken. De weg vinden, openingstijden, toegangstickets kopen, inchecken in hotels, bagage in en uit de bus laden,... alles wordt voor jou gedaan. Zelfs bij de keuze van middag- of avondeten kon je wat advies inwinnen van de gids als je dat wou.

Bijkomend voordeel vond ik ook dat we een aantal zaken bezocht hebben waar ik in eerste instantie niet meteen aan zou gedacht hebben. We hebben 's avonds een aantal shows gaan bekijken (Country-show,...), gaan eten in het Court of Two Sisters in New Orleans, een boottocht gedaan op de Mississippi,... Ook hebben de gids en chauffeur op aanvraag van ons en medereizigers op een paar extra plaatsen halt gehouden die eigenlijk niet voorzien waren in het reisschema.

Onze groep bestond ook uit verscheidene nationaliteiten en leeftijden, van 12 tot 83 jaar. Dat heb ik op geen enkel moment als een nadeel ervaren. We hebben er zelfs heel goede vrienden aan overgehouden.

Ik vind een begeleide busreis als eerste Amerika-reis dus zeker geen slecht idee.

Ondertussen hebben we ook nog Hawaii bezocht, via Jetair (individueel maar de meeste uitstappen werden door Jetair geboekt - ook dik in orde), en ben ik op individuele basis een paar dagen naar New York geweest.

Ik ben persoonlijk nog steeds voorstander van de begeleide reizen. Maar dat is natuurlijk persoonlijke 'smaak' :D
A journey of a thousand miles begins with the first step...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer