Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Update: onze route van Jacksonville naar Chicago. Tips?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Update: onze route van Jacksonville naar Chicago. Tips?

Bericht door Jasmino »

Wie kan ons helpen met het bedenken van een leuke bestemming in Amerika voor dit jaar?

Uitgangspunten:
Periode mei/juni
Verblijf 2 à 3 weken
Vlucht max. ± 8 à 9 uurtjes (ergens tussen Chicago en Oostkust dus)
Geen rondreis, steeds verblijven voor een aantal dagen (4 à 5 nachten per keer)
Budget voor vlucht, verblijf en auto ongeveer € 3.000
Interesses: natuur, pretparken, steden

Florida is een serieuze optie, maar daar zijn we al 2 keer eerder geweest. Ik vind het ook wel leuk om iets anders te zien. Een rondreis in het oosten hebben we in 2003 al gemaakt, waarbij we Washington DC en New York City hebben aangedaan, net als Niagara, Finger Lakes, Boston en verschillende pretparken in Ohio en New Jersey.

In Chicago zijn we nog nooit geweest, dat staat ook wel hoog op ons lijstje, maar ik vraag me af of die regio wel interessant is voor een niet-rondreis van 2 à 3 weken. En misschien zijn er gebieden die ik helemaal over het hoofd zie.

Ga niet tornen aan onze uitgangspunten, die staan niet ter discussie. Je hoeft ons niet over te halen een rondreis te maken, want dat is gewoon niet bespreekbaar.

Kortom: ik hoop dat jullie me een paar leuke alternatieven kunnen aanraden!

En ja, eigenlijk zouden we helemaal niet naar Amerika gaan dit jaar, en eigenlijk wil ik zelf ook wel eens wat anders zien, maar voor Peter is Azië geen optie, en ook Afrika niet. Hij wil het liefst naar een land waar hij zich prettig voelt, en dat is Amerika toch weer steeds heel aantrekkelijk. Vandaar dus deze overweging.... Dan nog maar even geen nieuwe meubels...
Laatst gewijzigd door Jasmino op 13 mei 2009, 08:22, 2 keer totaal gewijzigd.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Meedenkers gevraagd: welke bestemming in de USA?

Bericht door Mickey99 »

Je zou ook een combinatie kunnen doen;
Dus bijvoorbeeld 1 week New York of Chicago en dan 2 weken naar Florida. Ik vind een combinatie met New York en Florida echt geweldig eerst een paar dagen een leuke stad en daarna heerlijk relaxen in Florida dat hebben wij nu 2 keer gedaan en ik zou het zo weer doen ;)

Aangezien je aangaf dat Chicago hoog op het verlanglijstje staat zou je misschien ook de combinatie Chicago en Florida kunnen maken?

Succes met beslissen!

Groetjes,
Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Dat is inderdaad ook een idee!

Hoeveel tijd moet je eigenlijk uittrekken voor Chicago?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Daar kan ik helaas geen antwoord op geven want daar zijn wij nog nooit geweest ;)
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Jac,

Chicago is echt een stad waar je wel een dag een aantal dagen uitstekend kunt vermaken. Er is een hoop te zien en je kunt er goed shoppen. En wat voor jou als achtbaanfanaat wellicht ook niet onbelangrijk is: Six Flags is in de buurt...... :wink:

Er zijn een aantal topics in het verleden geweest over deze stad en omgeving. Degene waar je waarschijnlijk de meeste informatie uit kunt halen is dit topic, gestart door Jan Visser die in Chicago woont.

En wat de oostkust betreft: ik vond de kust van South Carolina ook geweldig met o.a. historische plaatsen Savannah, Charleston of bijv. de badplaats Myrtle Beach of de eilandjes voor de kust. Zo'n totaal andere sfeer dan in de rest van Amerika. Dat geldt voor de mensen, de natuur en zeker de bebouwing. Heel aantrekkelijk en interessant.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Jasmino schreef: En ja, eigenlijk zouden we helemaal niet naar Amerika gaan dit jaar, en eigenlijk wil ik zelf ook wel eens wat anders zien, maar voor Peter is Azië geen optie, en ook Afrika niet. Hij wil het liefst naar een land waar hij zich prettig voelt, en dat is Amerika toch weer steeds heel aantrekkelijk. Vandaar dus deze overweging.... Dan nog maar even geen nieuwe meubels...
En Azië is ook zo leuk!! Wij hebben 3x Maleisië gedaan met huurauto. Prima wegen en nog betere hotels (voor weinig)! En op elke hoek (bij wijze van spreken) een Mac. Maar ja... daar is het hier het forum niet voor :oops:.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Jacqueline, een voorstel.
Jij schrijft: "Geen rondreis, steeds verblijven voor een aantal dagen (4 à 5 nachten per keer)." Dus ik begrijp er uit, dat je wel iets aan afstanden wilt afleggen, maar dan in een ontspannen tempo.
Jullie hebben zo genoten van zuidwest Canada vorig jaar. Is dan nu oost Canada een optie?
Jullie vliegen naar Chicago, verblijven daar een aantal dagen om de stad te bezichtigen. En dan met de auto op pad richting de grote meren, naar Toronto, Ottawa, Montreal (overal een paar dagen verblijven - misschien zijn er wel mooie plekjes bij de steden, waar je in de natuur accommodaties hebt en dan zowel van de natuur, als van de steden kan genieten) en dan terugvliegen vanaf één van deze steden of doorrijden naar Boston en van daaruit terug naar NL.

Vanaf Chicago, langs deze steden en door naar Boston is circa 2.000 km.
Wat er precies te zien is in deze Canadese steden weet ik zo niet, maar ik weet wel dat Toronto en Montreal zeker een bezoek waard zijn. (Staan bij mij ook nog op het wensenlijstje.)

Over eventuele pretparken weten andere forumleden meer te vertellen. Martijn en Linda zijn dacht ik in deze hoek van noordoost VS geweest en hebben daar achtbanen bezocht.

Mochten jullie naar Chicago gaan en met de auto erop uittrekken de omgeving in, dan kan ik het gebied ten oosten van Chicago aanbevelen bij de plaatsen Elkhard, Goshen, Middlebury, Shipshewana in Indiana. Dit is Amish Country met Shipshewana als een soort van hoofdplaats. Daar is trouwens vaak een grote (vlooien)markt.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Interesses: natuur, pretparken, steden

Ga niet tornen aan onze uitgangspunten, die staan niet ter discussie. Je hoeft ons niet over te halen een rondreis te maken, want dat is gewoon niet bespreekbaar.
Dit is wel een beetje in strijd met elkaar.
De meeste natuurgebieden liggen namelijk niet in de steden :mrgreen:

Wel eens aan Georgia / N+S Carolina gedacht?

Zoiets als:
* 4 dagen Atlanta
* rit naar Savannah, eventueel overnachting in Macon
* 4 dagen Savannah (mooie stad, bezoek aan Tybee Island, strand e.d.)
* korte rit naar Charleston (minder dan 200km)
* 4 dagen Charleston (Ook een mooie stad, bezoek eventueel een plantage)
* rit naar Great Smokey Mountains, eventueel overnachting in Charlotte of Spartanburg.
* 4 dagen Great Smokey Mountains (Natuur) - Als je daar verblijft in Gatlinburg of Pigeon Forge heb je je pretparken ook meteen in de route. :lol:
* Terug naar Atlanta

Dan heb je dus 16 dagen in de steden en in GSM en maar een paar reisdagen die je weer kan verkorten door er een overnachting tussenin te plannen.
Als je 3 weken hebt kun je na GSM nog een dag of 4 Nashville erbij doen.

Je heb dan wel een relatief klein aantal reisdagen en technisch gezien is het een rondreis, maar een vakantie naar de VS zonder reisen... :blink:
Het is natuurlijk ook mogelijk om te beginnen in Atlanta en ergens anders te eindigen en vanuit daar (bijv. Nashville) terug te vliegen.
Dat scheelt weer een reisdag, al zul je dan waarschijnlijk weer moeten overstappen terwijl je van/naar Atlanta ook rechtstreeks kunt vliegen.
Is er trouwens een speciale reden waarom je deze keer echt niet wil rondreizen?

Succes

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mickey99 schreef:Je zou ook een combinatie kunnen doen;
Dus bijvoorbeeld 1 week New York of Chicago en dan 2 weken naar Florida. Ik vind een combinatie met New York en Florida echt geweldig eerst een paar dagen een leuke stad en daarna heerlijk relaxen in Florida dat hebben wij nu 2 keer gedaan en ik zou het zo weer doen ;)
Ik vind het voorstel van Sonja wel wat. Of ik dan een week Chicago zou kiezen, ik weet het niet. Afhankelijk hoeveel je van Washington DC gezien hebt, is dat ook een optie. Er schijnt daar ook een hele goede reisgids in de buurt te wonen... :whistling:

En wat Florida betreft, waarom niet lekker 2 weken in een villa zitten zoals wij straks in maart doen? Wij hebben een luxe villa in omgeving Orlando met privé zwembad gehuurd en een huurauto en maken van daaruit dagtripjes en voor de rest wordt het een heerlijke relaxvakantie waarbij er dagen zijn dat we lekker 'thuis' in en rondom het zwembad vertoeven.

Omdat je geen rondreis wilt zou dit een mooie optie zijn.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bedankt voor jullie reacties! Ik vind het super dat jullie meedenken! Ik neem alles in overweging, en ga met de reisgidsen erbij eens kijken wat me nu het meest aanspreekt.
Bertorelli schreef:Is er trouwens een speciale reden waarom je deze keer echt niet wil rondreizen?
Ja die is er: Peter, mijn man.

Even een korte situatie-schets. Peter heeft in 2006 een hartinfarct gehad, en kampt sinds die tijd met een trauma en andere gezondheidsklachten. Hij moet veel medicijnen slikken om te voorkomen dat hij nog een infarct krijgt, en die medicijnen hebben nogal wat bijwerkingen bij hem, hij reageert er enorm sterk op. Een van die bijwerkingen is dat hij veel pijn heeft, spierpijn, die wordt veroorzaakt door de statines van zijn cholesterolverlagers. Die pijn belemmert enorm in de dagelijkse bezigheden, hij kan heel slecht bewegen en loopt vaak als een oude man. Hij kan niet tillen en vaak geen lichamelijke activiteiten ondernemen. Andere bijwerkingen zijn dat hij heel slecht slaapt. Zonder die medicijnen is het risico op herhaling van een infarct weer heel groot. De pijn herinnert hem ook enorm aan het trauma van de infarct, omdat die zo vergelijkbaar is en vaak in dezelfde streek (borst en hartstreek) zich voordoet. En die herinneringen aan het trauma roepen op hun beurt weer veel angst op, wat nogal wat depressieve klachten veroorzaakt, en zo lijkt hij een beetje in een vicieuze cirkel te zitten. Op goede dagen kan hij die pijn en angst redelijk van zich afzetten, maar dat lukt ook nog heel vaak niet.

In 2007 zijn we op vakantie geweest naar Andalusië in Spanje, en dat was geen succes. In die periode kwamen we erachter dat de angsten nog sterker worden aangewakkerd wanneer hij zich in een gebied bevindt waarin hij denkt niet veilig te zijn. Hij spreekt de taal niet (en ik ook niet), en was ook helemaal niet bekend in het land. Doordat hij zich in die omgeving helemaal niet lekker voelt, wakkert dat zijn depressiviteit en angst, en ook zijn pijn, nog meer aan dan normaal. Met als resultaat dat een vakantie niet voelt als een vakantie en nogal wat stress oplevert (en niet alleen voor hem). Bovendien zat ik toen ook heel slecht in mijn vel, door steeds weer slecht nieuws over de ontwikkelingen in onze kinderwens. Kinderen krijgen gaat voor ons helaas niet op de normale manier (inmiddels zijn we er achter dat het voor mij helemaal niet meer zal lukken, een donor is de enige optie nog), en ook dat traject en steeds weer de teleurstellingen heeft nogal zijn weerslag op ons allebei.

Die gezondheid van Peter is met name de reden dat Azië en Afrika afvallen als mogelijkheid, en ook Zuid Europa is geen goede keuze. We spreken de taal niet, zijn niet bekend met de gewoontes en gebruiken, en dus zal Peter er zich waarschijnlijk niet op zijn gemak voelen wat weer zal resulteren in extra veel stress en spanningen. En dat willen we niet opzoeken! We willen die landen dus nog even uitstellen tot het met Peter weer beter gaat en hij dat gemakkelijker aan zal kunnen (hij werkt heel hard aan zijn gezondheidsproblemen!).

Andere opties zijn dan landen waar Peter zich wel op zijn gemak voelt, en daar vallen bijvoorbeeld ook Duitsland, Oostenrijk, Engeland, Schotland en Scandinavië onder. Die landen zijn bijvoorbeeld heel goed te bezoeken met onze eigen auto, ware het niet dat de auto die we momenteel privé rijden (mijn lease-auto) ook niet echt de meest ideale auto is voor Peter. Lange ritten leveren hem nog meer pijn op dan normaal, het zitcomfort helpt hem niet echt. En jammer genoeg is dat bij het uitzoeken van de auto niet duidelijk geworden, anders hadden we die niet gekozen. Nu rijdt Peter zelf ook een leaseauto, hij heeft zijn nieuwe auto net uitgekozen, en daarbij hebben we natuurlijk extreem goed gelet op zitcomfort (het wordt een citroen C5 stationwagen). Die auto verwachten we ergens in mei, en we hebben ons voorgenomen om daar vanaf volgend jaar privé mee te gaan rijden (met 2 leaseauto's privé rijden is belastingtechnisch wel erg duur). Dus met de auto op vakantie gaan is eigenlijk pas volgend jaar weer een optie, of het moet met Peter gewoon een heel stuk beter gaan.

In Amerika zijn we inmiddels al zo vaak geweest dat hij zich daar heel prettig voelt. Hij hoeft er het wiel niet uit te vinden, weet precies hoe dingen functioneren en werken, spreekt de taal en voelt er zich enorm op zijn gemak en veilig. De auto's zijn er enorm comfortabel, en het is een bestemming waar we allebei graag naartoe gaan. Hoewel we al vaak hebben rondgereisd, en dat is ons vorig jaar ook heel goed afgegaan, is het Peter's grote wens om nu eens niet zoveel te reizen en vaak lang op 1 plek te blijven. Niet steeds elke dag met de koffers zeulen, en veel tijd hebben om te relaxen en ontspannen. Bovendien is vliegen ook niet zijn favoriete bezigheid, dus een lange vlucht naar het westen van Amerika is nu voor hem even geen optie. En behalve onze wensen hebben we ook nog te maken met een budget, dat dit jaar toch iets kleiner is -voor ons althans- dan we gewend zijn.

In 2005 zijn we naar Florida geweest, waar we de eerste week wel een beetje hebben gereisd maar niet extreem veel, en de tweede en derde week zaten we steeds op 1 plek. Daar heeft hij heel goede herinneringen aan, het is hem heel goed bevallen. Maar omdat we nu al 2 keer in Florida zijn geweest, en ik zo graag ook wat mooie natuur en leuke steden zie -ik heb nu eenmaal ook wensen en helaas vind ik Florida wat betreft natuur en steden niet de beste keuze- en ook heel graag weer wat nieuws wil zien, ben ik nu dus aan het proberen om zijn wensen en uitgangspunten te combineren met mijn wens een nieuw gebied op te zoeken. Florida is dus zeker een optie, maar misschien zijn er andere opties die onze wensen combineren? Vandaar dus mijn vraag!

Het is een lang verhaal geworden, maar dat gebeurt al snel wanneer ik van me af ga schrijven, sorry.... :oops: Maar bedankt voor het "luisteren".
Winston Churchill

Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

hekkie schreef:En wat de oostkust betreft: ik vond de kust van South Carolina ook geweldig met o.a. historische plaatsen Savannah, Charleston of bijv. de badplaats Myrtle Beach of de eilandjes voor de kust.
Marjan, welke eilandjes bedoel je dan? Bedoel je die helemaal in het zuiden van Georgia? Wat zou voor dit gebied een goede uitvalsbasis kunnen zijn? Ik zie op de routeplanner dat er toch wel behoorlijke afstanden zijn (dat is natuurlijk ook wel normaal voor Amerika). Als we in Savannah zouden verblijven, is het nog steeds dik 2½ uur rijden naar Charleston bijvoorbeeld. Op 1 dag heen en terug ook wel wat veel van het goede misschien. En van Savannah naar Jekyll Island is ook dik 2 uur rijden. Of is dit gebied geschikt om steeds 4 à 5 dagen op 1 van die plaatsen te blijven?
markro schreef:Is dan nu oost Canada een optie?
Wij vonden Canada inderdaad geweldig, maar ook wel ontzettend duur. En we zijn bang dat we dat met het budget dit jaar niet gaan redden. Bovendien vind ik het lastig om te bepalen wat dan steeds goede plekken zijn om 4 à 5 dagen te verblijven. Een gedeelte van de pretparken hebben we trouwens al wel gezien, alleen die bij Chicago nog niet. Een ander nadeel van Montreal en Quebec -dat trouwens ook heel hoog op mijn lijstje staat- is de taal. Dat is toch franstalig gebied? Of vergis ik me nu? Ik heb inmiddels wel de reisgids van de grote meren erbij genomen, ik ga met jouw advies even verder neuzen in die boeken.
Bertorelli schreef:Wel eens aan Georgia / N+S Carolina gedacht?
Eigenlijk niet...... Het zuidoosten staat eigenlijk helemaal niet hoog op mijn lijstje, maar dat komt vooral door de vooroordelen... Marjan noemt het ook al, dus ik ga me er toch eens in verdiepen.
Ik ga jouw routevoorstel eens nader bestuderen, misschien is het wel een goede optie. Alleen Atlanta spreekt me minder aan, ik lees daar zoveel wisselende berichten over. Wat ik lastig vind is om te bepalen of al die plekken die jij noemt ook genoeg te bieden hebben voor een bezoek van zoveel dagen. Vervelen we ons niet met 4 dagen Savannah en 4 dagen Charleston? Ik zat net trouwens even te googelen op de Smokey Mountains, en daar is volgens mij wel van alles te beleven Is iemand wel eens een week in dat gebied gebleven?
Coyote schreef:Afhankelijk hoeveel je van Washington DC gezien hebt, is dat ook een optie. Er schijnt daar ook een hele goede reisgids in de buurt te wonen... :whistling:
Wij zijn al eerder in Washington DC geweest, en dat vonden we een super stad. Ik denk dat je daar gemakkelijk een week kunt vermaken. Ik vind het nadeel alleen dat we er al eens geweest zijn, en ik zou zo graag iets nieuws toevoegen aan mijn lijstje "been there - done that". Wat zou trouwens een goede uitvalsbasis zijn voor dit gebied?

En Florida is trouwens ook nog steeds een serieuze optie. Peter wil er heel graag naartoe, het lijkt hem heerlijk om weer een eigen huisje te hebben en relaxdagen af te wisselen met pretparken en shopping. Dus dat is nog niet afgeschreven..... Het voordeel van Florida is dat je heel veel activiteiten heb op een korte afstand. Je kunt er dus prima vanuit 1 plek van alles bezoeken.

En ik hoop stiekum ook nog op een reactie van beide Petra's, die wonen in het gebied aan de oostkust, en misschien hebben ze nog leuke tips en verrassende ideeën.
Winston Churchill

Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Duidelijk en verdrietig verhaal. Ik kan jullie geen tips geven over Amerika, want we zijn er zelf pas één keer geweest en hebben toen het zuidwesten "gedaan". Er zijn andere forumleden die dat dus veeeeel beter kunnen. Ik wilde jullie alleen vanaf deze plaats nog veel sterkte wensen de komende tijd!
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Da's lief, dank je wel Heleen!
Winston Churchill

Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Nou hier 1 Petra ;-) De combi Chicago en dan een relax vakantie lijkt mij erg aantrekkelijk.

Persoonlijk vindt ik the Outerbanks van NC heel leuk.
Allemaal eilandjes, met leuke vuurtorens te bezichtigen. (veel foto's van op mijn blog. Je kan rechtsbovenin, op mijn blog zoeken) Je kan van eiland naar eiland met een Ferry en is echt een relax vakantie.
Elk eilandje heeft weer zijn eigen charme. Wilmington, meer zuidelijk, is leuk om aan te doen. Veel leuke restaurantjes aan het het water. Verder zijn er heel veel huizen te huur op de OuterBanks (zoek op OBX op het internet) Veel paalwoningen op het strand ook te vinden.

Verder vond ik Hilton Head (zeer luxe) en Charleston (die mooie statige huizen) erg leuk.
Savannah vond ik ook leuk, maar wat minder dan Charleston, maar dat is persoonlijke smaak denk ik.

Natuurlijk is er veel moois te zien bij Asheville en omgeving, maar dan heb je al snel weer een rondreis vakantie.
The blue ridge is een aanrader, Grand Father Mountain en Chimney Rock.

Zelf gaan wij in juni weer naar Naples, Florida in een huisje.
Dat bevalt ons echt altijd prima, even een weekje relaxen en genieten van de omgeving.

(en nog even een aanrader, Schotland..... Zo mooi en sereen.... Vond dat echt een heerlijke vakantie, wel een rondreis weer)
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Staceybeesie schreef: Natuurlijk is er veel moois te zien bij Asheville en omgeving, maar dan heb je al snel weer een rondreis vakantie.
The blue ridge is een aanrader, Grand Father Mountain en Chimney Rock.
Dit kan ik ook wel sterk aanraden. Larissa en ik zijn drie weken in NC en SC geweest een paar jaar geleden. Mijn voorstel voor jullie: Een stukje Blue Ridge Parkway, wellicht gestationeerd in een hotel in Asheville, dus dan met niet al te veel rondrijden, maar meer kleine dagtrips. Biltmore Estate (erg toeristisch maar wel mooi) en inderdaad Grandfather Mountain en Blowing Rock (86 mijl vanaf Asheville) Dan zou je bijvoorbeeld een weekje bergen en natuur kunnen doen, dan via een lange stop in Charlotte naar de kust rijden naar Myrtle Beach in South Carolina en daar nog een week a anderhalve week in een huisje (condo). Wij hebben vrienden in die regio en zij zitten rond die tijd van het jaar daar ook al veel. Myrtle Beach is erg leuk, met veel restaurants en entertainment. Weet niet of jullie daar van houden, maar ik las ergens iets over een liefde voor pretparken, en het is een beetje in diezelfde Amerikaanse stijl.

Deze optie is dus nog wel met rijden, maar gaat om (naar Amerikaanse begrippen, maar ook naar Nederlandse begrippen) kleine stukken. Van Asheville naar de kust is het ongeveer 500 km (hemelsbreed) Natuurlijk kun je niet op Asheville vliegen, maar op Raleigh en Greensboro wel.

Weet niet of je dit iets vindt, maar dit is een gebied waar ik ben geweest en wat niet erg bekend is, terwijl het wel erg mooi is.

Wat beelden:

Blue Ridge Parkway:
Afbeelding

Biltmore Estate:
Afbeelding

Myrtle Beach
Afbeelding
Afbeelding

Het laatste restaurant beviel ons zo goed dat we er twee keer zijn geweest.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Jasmino schreef: Marjan, welke eilandjes bedoel je dan? Bedoel je die helemaal in het zuiden van Georgia? Wat zou voor dit gebied een goede uitvalsbasis kunnen zijn? Ik zie op de routeplanner dat er toch wel behoorlijke afstanden zijn (dat is natuurlijk ook wel normaal voor Amerika). Als we in Savannah zouden verblijven, is het nog steeds dik 2½ uur rijden naar Charleston bijvoorbeeld. Op 1 dag heen en terug ook wel wat veel van het goede misschien. En van Savannah naar Jekyll Island is ook dik 2 uur rijden. Of is dit gebied geschikt om steeds 4 à 5 dagen op 1 van die plaatsen te blijven?
Ik bedoelde inderdaad de eilanden voor de kust van Georgia. Ik heb het boek van Lannoo's over Zuid Oost USA en daar wordt o.a. dit gebied incl. de kust van S. Carolina beschreven, maar ook de kust van de Panhandle van Florida aan de Gulf of Mexico.

Ik neem dit boek van de week wel voor je mee, kun je je er eens rustig in verdiepen.... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier de andere Petra :). Ik probeer mijn gezin er heel hard van te overtuigen om onze "spring break" dit jaar in de Smoky Mountains door te brengen. Om de een of andere reden willen ze daar niet aan, denkend, dat het enkel natuur is. Maar er is daar van alles te doen in Gatlinburg en Pigeon Forge. Verder ben ik het met andere Petra eens, dat de Outer Banks van North Carolina heel erg mooi en leuk zijn.
Chicago is ook een erg leuke stad, dus de combinatie daarvan met Florida lijkt me ook een goede. Moeilijk, hoor, er zijn zoveel gebieden, waar ik zo een week door zou kunnen brengen, hier in het oosten (waaronder ook Washington, natuurlijk, maar ik snap wel, dat je iets heel anders wilt doen).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bedankt voor de tips, allemaal, ik ben alweer een paar uurtjes met mijn boeken in de weer, de blogs aan het lezen en de websites aan het nazoeken. Moeilijke beslissing .........
Ik ga nog op zoek naar wat reisverhalen van de regio en dan zal ergens de komende week de beslissing wel vallen. De tickets moeten ook nog betaalbaar blijven natuurlijk, en het nadeel van een afgelegen en niet gangbare bestemming is dat de ticketprijzen ook weer de lucht in vliegen.

@Marjan: dat boek heb ik zelf ook! Ik ben al aan het lezen geslagen.
Winston Churchill

Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Jasmino schreef:het nadeel van een afgelegen en niet gangbare bestemming is dat de ticketprijzen ook weer de lucht in vliegen.
Dat is zeker waar. Larissa en ik betaalden voor een ticket naar Raleigh, NC in juli (hoogseizoen dus) 1200 euro, terwijl we nu naar San Francisco ook in juli 650 euro betalen. Maar dat was ook wel echt een gelukje en goede deal.
Ik zal nog even verder nadenken, maar helaas ben ik niet echt bekend met de rest van de oostkust.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Adriane
Amerika-ontdekker

Bericht door Adriane »

Chicago is een erg leuke stad. Ik kom er 2x p/jaar en ik geniet iedere keer weer. Je kunt er gemakkelijk 2/3 dagen in doorbrengen. Volgens mij heb ik in eerdere berichten gelezen dat jullie van shoppen houden? Uiteraard kun je in Chicago ook erg leuk shoppen (en erg lekker eten niet te vergeten). Maar vlakbij O'Hare in Schaumburg heb je de erg grote Woodfield Mall. Niet alleen de mall maar het hele gebied eromheem is een shopping walhalla. Een gebied met heel veel hotels (voor zeer scherpe prijzen te boeken via Hotwire) en onzettend veel restaurants. Vanuit dit gebied ben je in een klein uurtje met de trein (ca. $12 retour voor 2pers, afhankelijk waar je opstapt) in hartje Chicago.
In noordelijke richting (ri Wisconsin) vind je Six Flags Great America in Gurnee. Nog een stukje noordelijker in Pleasant Prairie, Wisconsin een erg leuke outlet mall. Milwaukee, WI is een erg leuke bruisende stad, vooral in de zomer. Kortom, genoeg te zien en te beleven. Wil je meer weten over het gebied dan vraag het me maar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer