Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips USAtrip van Westcoast naar Eastcoast
Tips USAtrip van Westcoast naar Eastcoast
Hoi,
Ik ben van plan om deze zomer (1 maand lang) met enkele vrienden de oversteek te maken van de Westkust naar de Oostkust. We weten al dat we van Los Angeles naar New York reizen maar onze route is nog onbekend. We weten niet welke staten interessant zijn om te bezoeken. Nu kijken we regelmatig op dit forum, maar welke staten bevelen jullie aan om door te reizen? Welke bezienswaardigheden mag je zeker niet overslaan als je naar de VS gaat? Zijn hier mensen die eerder al eenzelfde trip hebben gedaan?
Hopelijk kunnen jullie ons wat verder op weg helpen!
Ik ben van plan om deze zomer (1 maand lang) met enkele vrienden de oversteek te maken van de Westkust naar de Oostkust. We weten al dat we van Los Angeles naar New York reizen maar onze route is nog onbekend. We weten niet welke staten interessant zijn om te bezoeken. Nu kijken we regelmatig op dit forum, maar welke staten bevelen jullie aan om door te reizen? Welke bezienswaardigheden mag je zeker niet overslaan als je naar de VS gaat? Zijn hier mensen die eerder al eenzelfde trip hebben gedaan?
Hopelijk kunnen jullie ons wat verder op weg helpen!
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Tips USAtrip van Westcoast naar Eastcoast
Hallo,
Ik heb de trip zo'n 30 à 35 jaar geleden in omgekeerde richting gemaakt. Georganiseerd met Trekamerica in drie weken van New York naar Los Angeles en daarna op eigen gelegenheid nog 3 dagen naar Las Vegas met een bezoek aan de Grand Canyon (met een vliegtuigje).
Achteraf bezien was het veel teveel in een te korte tijd. Lange reisdagen tussen de ver uit elkaar gelegen "attracties" (New York - Niagara - Chicago - Badlands - Mount Rushmore etc.) en te weinig tijd voor de "attracties" (één dag in Yellowstone bijv.) Maar ja, ik dacht toen dat het wel eens de eerste en laatste keer zou kunnen zijn dat ik naar de V.S. ging. Nu weet ik wel beter
. Het reizen met een internationaal gezelschap vormde overigens wel compensatie, zodat ik die vakantie toch als zeer geslaagd beschouw,
Mijn (bescheiden) advies is om te kijken wat je persé wilt zien en daarbij te kiezen voor de westkust of oostkust. Of als alternatief een stopover aan de oostkust te maken en daarna naar de westkust te vliegen.
Verder zou ik je willen adviseren eens wat reisverhalen van forumleden door te lezen.
Succes bij de voorbereiding.
Ik heb de trip zo'n 30 à 35 jaar geleden in omgekeerde richting gemaakt. Georganiseerd met Trekamerica in drie weken van New York naar Los Angeles en daarna op eigen gelegenheid nog 3 dagen naar Las Vegas met een bezoek aan de Grand Canyon (met een vliegtuigje).
Achteraf bezien was het veel teveel in een te korte tijd. Lange reisdagen tussen de ver uit elkaar gelegen "attracties" (New York - Niagara - Chicago - Badlands - Mount Rushmore etc.) en te weinig tijd voor de "attracties" (één dag in Yellowstone bijv.) Maar ja, ik dacht toen dat het wel eens de eerste en laatste keer zou kunnen zijn dat ik naar de V.S. ging. Nu weet ik wel beter

Mijn (bescheiden) advies is om te kijken wat je persé wilt zien en daarbij te kiezen voor de westkust of oostkust. Of als alternatief een stopover aan de oostkust te maken en daarna naar de westkust te vliegen.
Verder zou ik je willen adviseren eens wat reisverhalen van forumleden door te lezen.
Succes bij de voorbereiding.
Laatst gewijzigd door Old Faithful op 06 mei 2009, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Één maand is erg weinig voor zo'n afstand.
Het zou prima gaan als je alleen interstates pakt en de kortste weg kiest, maar dan is het nog steeds 4.500km.
Je mist dan heel veel mooie plekken.
Er zijn ook plaatsen die zeker meer dan 1 nacht waard zijn en daar heb je dan geen tijd voor.
Zet eerst even op een rij wat je wilt zien.
Welke Nationale parken, welke steden.
Je kunt in een volle maand een mooie reis maken in 'The West' of 'The Deep South'.
Eventueel gecombineerd met een weekje New York.
Have Fun
Bert
Het zou prima gaan als je alleen interstates pakt en de kortste weg kiest, maar dan is het nog steeds 4.500km.
Je mist dan heel veel mooie plekken.
Er zijn ook plaatsen die zeker meer dan 1 nacht waard zijn en daar heb je dan geen tijd voor.
Zet eerst even op een rij wat je wilt zien.
Welke Nationale parken, welke steden.
Je kunt in een volle maand een mooie reis maken in 'The West' of 'The Deep South'.
Eventueel gecombineerd met een weekje New York.
Have Fun
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Iemand met tips welke steden in Centraal-Amerika de moeite waard zijn voor jonge mensen? Tussen LA en New York hebben we geen idee wat de moeite is van steden. We zouden een beetje alles van Amerika willen zien (drukke steden, typische Amerikaanse cultuur, nationale parken, route 66 enz.).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan je aanraden om eens wat reisgidsen te halen bij een reisbureau. Daar staan vaak ook coast-to-coast reizen in en dan kun je zien welke routes daar gebruikt worden. Meestal zijn dat reizen met te weinig tijd voor alles wat er te zien is, maar je krijgt wel een idee van de mooiste routes.
Verder hangt het natuurlijk helmaal van je eigen interesses af wat voor jou een goede route is. Je zult je eigen keuze moeten maken en dan helpt het om je eerst wat te orienteren. Ga eens naar de bieb en haal wat Lonoely Planets en andere gidsen en kijk wat je aanspreekt.
Als je een globaal idee hebt kun je met behulp van het forum de route verder invullen.
Ligt er al iets vast? Heb je de vlucht al geboekt? Hoe zit het met het huren van een auto, betaal je niet geweldig vel aan drop off kosten? Is het niet een idee om het westen te verkennen en dan naar de oostkust te vliegen en daar nog een anatal dagen rond te kijken?
Als alles al vast ligt zou ik uitgaan van de snelste route, via Las Vegas, Denver en Chicago, en dan kijken hoeveel tijd je hebt en wat er in de buurt aan parken en steden liggen die je binnen die maand nog op zou kunnen nemen in je route.
San Francisco is mooi om mee te nemen, parken als Yosemite en Yellowstone ook, maar je kunt ook voor de Grand Canyon en de parken in Utah gaan. Allemaal bezoeken lijkt me te veel worden.
Marianne
Verder hangt het natuurlijk helmaal van je eigen interesses af wat voor jou een goede route is. Je zult je eigen keuze moeten maken en dan helpt het om je eerst wat te orienteren. Ga eens naar de bieb en haal wat Lonoely Planets en andere gidsen en kijk wat je aanspreekt.
Als je een globaal idee hebt kun je met behulp van het forum de route verder invullen.
Ligt er al iets vast? Heb je de vlucht al geboekt? Hoe zit het met het huren van een auto, betaal je niet geweldig vel aan drop off kosten? Is het niet een idee om het westen te verkennen en dan naar de oostkust te vliegen en daar nog een anatal dagen rond te kijken?
Als alles al vast ligt zou ik uitgaan van de snelste route, via Las Vegas, Denver en Chicago, en dan kijken hoeveel tijd je hebt en wat er in de buurt aan parken en steden liggen die je binnen die maand nog op zou kunnen nemen in je route.
San Francisco is mooi om mee te nemen, parken als Yosemite en Yellowstone ook, maar je kunt ook voor de Grand Canyon en de parken in Utah gaan. Allemaal bezoeken lijkt me te veel worden.
Marianne
De vlucht is reeds geboekt. Auto gaan we binnenkort huren via usareisen.de, hierbij zijn er drop-off kosten van 500 euro wel maar ok, met 3 komt dat op iets meer dan 150 euro. Onze goedkope vliegtickets compenseert die extra kost dan enigszins.
* We landen op 28 juni in LA (19 uur) en vertrekken op 23 juli (19 uur) vanuit JFK New York
Wat daartussen zit weten we nog niet, maar hieronder een kort overzicht (gisteren besproken, vandaag kijken we verder). Ik zie hier dat velen zeggen dat onze tijd veel te kort is voor de oversteek, maar ik ga ervan uit dat we zo'n 10.000 km zullen rijden in ongeveer 23 dagen, wat me doenbaar lijkt. Voor steden die de moeite waard zijn zouden we enkele dagen uittrekken en dit compenseren met 1-2 overgangsdagen waar veel km worden in goedgemaakt.
28 juni Los Angeles
29 juni Los Angeles
30 juni Los Angeles
01 juli San Francisco (Golden Gate Bridge, Alcatraz...)
02 juli San Francisco?
03 juli Las Vegas
04 juli Las Vegas?
05 juli-
20 juli Washington
21 juli New York (Ik denk dat we best openbaar vervoer nemen om New York te bezoeken?)
22 juli New York
23 juli New York
Enkele vragen:
* Zijn 2 dagen Las Vegas en/of San Francisco nodig?
* We zouden Death Valley en Grand Canyon willen meepikken op onze route, maar is dit vlot bereikbaar?
Alvast bedankt voor jullie nuttige reacties!
* We landen op 28 juni in LA (19 uur) en vertrekken op 23 juli (19 uur) vanuit JFK New York
Wat daartussen zit weten we nog niet, maar hieronder een kort overzicht (gisteren besproken, vandaag kijken we verder). Ik zie hier dat velen zeggen dat onze tijd veel te kort is voor de oversteek, maar ik ga ervan uit dat we zo'n 10.000 km zullen rijden in ongeveer 23 dagen, wat me doenbaar lijkt. Voor steden die de moeite waard zijn zouden we enkele dagen uittrekken en dit compenseren met 1-2 overgangsdagen waar veel km worden in goedgemaakt.
28 juni Los Angeles
29 juni Los Angeles
30 juni Los Angeles
01 juli San Francisco (Golden Gate Bridge, Alcatraz...)
02 juli San Francisco?
03 juli Las Vegas
04 juli Las Vegas?
05 juli-
20 juli Washington
21 juli New York (Ik denk dat we best openbaar vervoer nemen om New York te bezoeken?)
22 juli New York
23 juli New York
Enkele vragen:
* Zijn 2 dagen Las Vegas en/of San Francisco nodig?
* We zouden Death Valley en Grand Canyon willen meepikken op onze route, maar is dit vlot bereikbaar?
Alvast bedankt voor jullie nuttige reacties!
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Behalve om reisbrochures van touroperators en reisgidsen in de bibliotheek (of zelf aan te schaffen) te bestuderen, is het raadzaam om reisverslagen te lezen van anderen, die al eens een "coast to coast"-roadtrip gemaakt hebben.
Ronald Vehoog deed dat in 2005, zie zijn website http://www.usa-reizen.com/
In ons reisverslagenonderdeel "Andere regio's/interregionaal" staan heel wat verslagen, waar erg veel info uit te halen is.
Zoals hierboven al eerder aangegeven, jullie zullen zelf moeten bepalen wat jullie willen gaan bezoeken, afhankelijk van jullie interesses.
Als je iets van de wereldsteden, die jij hierboven noemt, wilt zien, dan zijn 2 dagen in zo'n stad wel het minimum wat je daar mag doorbrengen.
Death Valley NP en Grand Canyon NP zijn op doorreis in zo'n trip, zoals jullie voor ogen hebben, goed op te nemen.
Ronald Vehoog deed dat in 2005, zie zijn website http://www.usa-reizen.com/
In ons reisverslagenonderdeel "Andere regio's/interregionaal" staan heel wat verslagen, waar erg veel info uit te halen is.
Zoals hierboven al eerder aangegeven, jullie zullen zelf moeten bepalen wat jullie willen gaan bezoeken, afhankelijk van jullie interesses.
Als je iets van de wereldsteden, die jij hierboven noemt, wilt zien, dan zijn 2 dagen in zo'n stad wel het minimum wat je daar mag doorbrengen.
Death Valley NP en Grand Canyon NP zijn op doorreis in zo'n trip, zoals jullie voor ogen hebben, goed op te nemen.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Moet dat geen $ 500 zijn? Scheelt toch weer in de kostenWackoV schreef:De vlucht is reeds geboekt. Auto gaan we binnenkort huren via usareisen.de, hierbij zijn er drop-off kosten van 500 euro wel maar ok, met 3 komt dat op iets meer dan 150 euro. Onze goedkope vliegtickets compenseert die extra kost dan enigszins.

Marjon
Het kan 500 $ zijn, maar voor het huren van een wagen kijkt een andere medereiziger 
Ik kijk wel naar trips van anderen hier op het forum, maar ben er nog maar weinig tegengekomen die eenzelfde traject hebben afgelegd. Alvast bedankt markro!
Goh interesses, we zijn jonge twintigers en willen graag Amerika zien in al zijn facetten... Ik denk dat met Death Valley, Grand Canyon en een of ander nationaal park (iemand een tip van nationaal park?) ons "natuurdeel" al redelijk gevuld is. Met LA, New York en Las Vegas hebben we ook al enkele grootsteden. Dan zouden we in Midden-Amerika misschien een wat meer typisch Amerikaans dorp/stad willen aantreffen.
Zijn steden als San Antonio of Albuquerque de moeite dan?

Ik kijk wel naar trips van anderen hier op het forum, maar ben er nog maar weinig tegengekomen die eenzelfde traject hebben afgelegd. Alvast bedankt markro!
Goh interesses, we zijn jonge twintigers en willen graag Amerika zien in al zijn facetten... Ik denk dat met Death Valley, Grand Canyon en een of ander nationaal park (iemand een tip van nationaal park?) ons "natuurdeel" al redelijk gevuld is. Met LA, New York en Las Vegas hebben we ook al enkele grootsteden. Dan zouden we in Midden-Amerika misschien een wat meer typisch Amerikaans dorp/stad willen aantreffen.
Zijn steden als San Antonio of Albuquerque de moeite dan?
- Bertorelli
- Amerikakenner
Jullie willen ook eerst nog even naar San Francisco, dus ben je al een kleine week kwijt en dan moet je nog van kust naar kust. Ik zou San Francisco zeker over slaan en de route in een paar hapklare brokken verdelen.
Met in het midden van de VS een aantal lange ritten om wat afstand te maken.
Alleen voor Alcatraz ben je al bijna een halve dag kwijt.
Ter vergelijk: Van Groningen naar Parijs rijden en die dag ook nog even het Louvre en Eurodisney doen... :beerchug:
De rit van LA naar SF wordt door de meesten hier bij AA met 1 of 2 tussenstops gedaan.
Misschien is dit iets voor jullie:
28 juni Aankomst Los Angeles
29 juni Los Angeles
30 juni Los Angeles - Death Valley : 485km, overnachten b.v. Furnace Creek
01 juli Death Valley - Las Vegas : 240km
02 juli Las Vegas
03 juli Las Vegas - Zion NP : 265km, overnachten b.v. Springdale
04 juli Zion - Page : 190km, pas op 4 juli is een feestdag !!!
05 juli Page - Flagstaff : 220km, incl. de Grand Canyon
06 juli Flagstaff - Gallup : 300km, evt. via Petrified Forest
07 juli Gallup - Albuquerque : 230km
08 juli Albuquerque : ABQ is een studentenstad dus gezellig en veel te zien.
09 juli Albuquerque - Oklahoma City : 880km, lange dag dus
10 juli Oklahoma City - Texarkana(TX) : 500km
11 juli Texarkana - Lafayette(LA) : 460km
12 juli Lafayette - New Orleans : 250km, zuidelijke route via highway 90
13 juli New Orleans
14 juli New Orleans - Birmingham(AL) : 550km
15 juli Birmingham - Knoxville(TN) : 440km
16 juli Knoxville - Asheville : via de Smokey Mountains + rustige dag
17 juli Asheville - Roanoke(VA) : 400km
18 juli Roanoke - Washington : 400km
19 juli Washington
20 juli Washington - New York : 365km
21 juli New York (neem inderdaad het openbaar vervoer)
22 juli New York
23 juli New York
Volgens Google Maps kom ik uit op 6.289 km en dat lijkt me te doen.
De kilometers tijdens de rustdagen zitten hier dus niet bij.
Je hebt dan in ieder geval op een aantal plaatsen 2 nachten om even een dagje niet in de auto te hoeven zitten.
Er zit maar één echte uitschieter in van 880km.
De rest lijkt me prima te doen op een dag.
De afstanden in Google zijn wel de kortste afstanden en gaan vaak via de interstates.
Maar is er doorgaans nog wel ruimte om tussendoor een highway of byway te pakken.
Zeker in Utah heb je geen interstates zo.
Ongetwijfeld zijn er talloze alternatieven en dit is er maar één van.
Het is ook een aardige afwisseling van grote steden aan de westkust, het wilde westen, the deep south en de steden aan de oostkust.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
En... Have Fun
Bert
Met in het midden van de VS een aantal lange ritten om wat afstand te maken.
Dat is dus eerst 640 km rijden van LA naar SF en daarna nog even de Golden Gate en Alcatraz meepikken.01 juli San Francisco (Golden Gate Bridge, Alcatraz...)
Alleen voor Alcatraz ben je al bijna een halve dag kwijt.
Ter vergelijk: Van Groningen naar Parijs rijden en die dag ook nog even het Louvre en Eurodisney doen... :beerchug:
De rit van LA naar SF wordt door de meesten hier bij AA met 1 of 2 tussenstops gedaan.
Misschien is dit iets voor jullie:
29 juni Los Angeles
30 juni Los Angeles - Death Valley : 485km, overnachten b.v. Furnace Creek
01 juli Death Valley - Las Vegas : 240km
02 juli Las Vegas
03 juli Las Vegas - Zion NP : 265km, overnachten b.v. Springdale
04 juli Zion - Page : 190km, pas op 4 juli is een feestdag !!!
05 juli Page - Flagstaff : 220km, incl. de Grand Canyon
06 juli Flagstaff - Gallup : 300km, evt. via Petrified Forest
07 juli Gallup - Albuquerque : 230km
08 juli Albuquerque : ABQ is een studentenstad dus gezellig en veel te zien.
09 juli Albuquerque - Oklahoma City : 880km, lange dag dus
10 juli Oklahoma City - Texarkana(TX) : 500km
11 juli Texarkana - Lafayette(LA) : 460km
13 juli New Orleans
16 juli Knoxville - Asheville : via de Smokey Mountains + rustige dag
17 juli Asheville - Roanoke(VA) : 400km
18 juli Roanoke - Washington : 400km
19 juli Washington
20 juli Washington - New York : 365km
21 juli New York (neem inderdaad het openbaar vervoer)
22 juli New York
23 juli New York
Volgens Google Maps kom ik uit op 6.289 km en dat lijkt me te doen.
De kilometers tijdens de rustdagen zitten hier dus niet bij.
Je hebt dan in ieder geval op een aantal plaatsen 2 nachten om even een dagje niet in de auto te hoeven zitten.
Er zit maar één echte uitschieter in van 880km.
De rest lijkt me prima te doen op een dag.
De afstanden in Google zijn wel de kortste afstanden en gaan vaak via de interstates.
Maar is er doorgaans nog wel ruimte om tussendoor een highway of byway te pakken.
Zeker in Utah heb je geen interstates zo.
Ongetwijfeld zijn er talloze alternatieven en dit is er maar één van.
Het is ook een aardige afwisseling van grote steden aan de westkust, het wilde westen, the deep south en de steden aan de oostkust.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
En... Have Fun
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Ah ok bedankt! Ik zal het even bekijken!
Wat bedoel je met "pos op 4 juli is een feestdag"? Is dit een probleem dan? We zouden proberen op die dag ergens te zijn waar dit sterk gevierd wordt (overal waarschijnlijk)
Wat bedoel je met "pos op 4 juli is een feestdag"? Is dit een probleem dan? We zouden proberen op die dag ergens te zijn waar dit sterk gevierd wordt (overal waarschijnlijk)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat betekent dat het naar alle waarchijnlijkheid moeilijk wordt om een kamer te vinden.
In Utah heb je trouwens wel interstates, de I70 is zelfs een hele mooie! Zie ons 2008-verslag voor foto's. De I15 is niet echt fraai, maar kan handig zijn als je na Las Vegas ook Yellowstone wilt bezoeken in plaats van de zuidelijke route te nemen.
Auto in NY is inderdaad niet handig. Misschien is het verstandig om al in Washington de auto in te leveren, daar zul je hem ook niet gebruiken. Maar ik weet niet of de kosten van een paar dagen minder huur opwegen tegen de bus- of treinkosten.
Marianne
In Utah heb je trouwens wel interstates, de I70 is zelfs een hele mooie! Zie ons 2008-verslag voor foto's. De I15 is niet echt fraai, maar kan handig zijn als je na Las Vegas ook Yellowstone wilt bezoeken in plaats van de zuidelijke route te nemen.
Auto in NY is inderdaad niet handig. Misschien is het verstandig om al in Washington de auto in te leveren, daar zul je hem ook niet gebruiken. Maar ik weet niet of de kosten van een paar dagen minder huur opwegen tegen de bus- of treinkosten.
Marianne
13 juli New Orleans
U zegt dat het 250 km is tss Lafayette en New Orleans maar op de kaart is dit toch heel ver uit elkaar, tenzij ik fout kijk?
Ligt New Orleans niet volledig in het zuiden van N-amerika? En is dit de moeite waard?
Wat is het verschil dan tussen een interstate en een highway? of is dit dezelfde?
Bedankt
13 juli New Orleans
U zegt dat het 250 km is tss Lafayette en New Orleans maar op de kaart is dit toch heel ver uit elkaar, tenzij ik fout kijk?
Ligt New Orleans niet volledig in het zuiden van N-amerika? En is dit de moeite waard?
Wat is het verschil dan tussen een interstate en een highway? of is dit dezelfde?
Bedankt
- Bertorelli
- Amerikakenner
Check deze link even KLIK HIER! (tussen K en L)
Het is de Lafayette in Louisiana !
Er zijn meer plaatsen die zo heten daar. http://en.wikipedia.org/wiki/Lafayette# ... _geography
Een interstate komt het meest in de buurt met wat wij een snelweg noemen.
Ze hebben doorgaans meerdere rijstroken beide kanten op verdeeld over meerdere rijbanen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Interstate_Highway_System
Een highway kun je vergelijken met een provinciale weg bij ons en loopt vaak door dorpjes heen.
Meestal zijn ze gewoon één rijstrook beide kant op.
http://en.wikipedia.org/wiki/National_H ... ed_States)
Je heb ook nog de byways. http://en.wikipedia.org/wiki/National_Scenic_Byway
Dit zijn wegen die door de ligging of het uitzicht bijzonder zijn.
Route66 en de Strip door Las Vegas zijn hier voorbeelden van. (De Strip wist ik niet trouwens)
Op een highway mag je dus lang zo snel niet en schiet het een stuk minder op.
Have Fun
Bert
PS.
Toen ik in 1995 mijn eerste USA reis maakte met 2 vrienden, vroegen wij ook altijd naar de highway als we de snelweg moesten hebben.
Het is de Lafayette in Louisiana !
Er zijn meer plaatsen die zo heten daar. http://en.wikipedia.org/wiki/Lafayette# ... _geography
Een interstate komt het meest in de buurt met wat wij een snelweg noemen.
Ze hebben doorgaans meerdere rijstroken beide kanten op verdeeld over meerdere rijbanen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Interstate_Highway_System
Een highway kun je vergelijken met een provinciale weg bij ons en loopt vaak door dorpjes heen.
Meestal zijn ze gewoon één rijstrook beide kant op.
http://en.wikipedia.org/wiki/National_H ... ed_States)
Je heb ook nog de byways. http://en.wikipedia.org/wiki/National_Scenic_Byway
Dit zijn wegen die door de ligging of het uitzicht bijzonder zijn.
Route66 en de Strip door Las Vegas zijn hier voorbeelden van. (De Strip wist ik niet trouwens)
Op een highway mag je dus lang zo snel niet en schiet het een stuk minder op.
Bedankt, maar zeg maar je! (ben pas 43)U zegt dat...

Have Fun
Bert
PS.
Toen ik in 1995 mijn eerste USA reis maakte met 2 vrienden, vroegen wij ook altijd naar de highway als we de snelweg moesten hebben.

1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Ziet er mooi uit de route! Alleen weet ik niet zoveel af van de steden...
Ik heb zonet even gekeken naar een route en dit is een voorstel:
29 juni Los Angeles
30 juni Los Angeles - Death Valley
01 juli Death Valley - Las Vegas
02 juli Las Vegas
03 juli Las Vegas - Zion NP
04 juli Zion - Page (tot hier nog alles hetzelfde Bertorelli;-))
Dan ofwel:
05 juli Page - Santa Fe
06 juli Santa Fe - Albuquerque
Ofwel
05 juli Page - Albuquerque
06 juli Albuquerque
07 juli Albuquerque - Denver
08 juli Denver (Reden: Baseballmatch, andere ploegen die ik tot nu toe heb opgezocht spelen op verplaatsing)
09 juli Denver - Missouri
10 juli Missouri
11 juli Missouri - Memphis
12 juli Memphis
13 juli Memphis - Nashville
14 juli Nashville
15 juli Nashville - Knoxville(TN)
16 juli Knoxville - Washington
17 juli Washington
18 juli Washington - Philadelphia
19 juli Philadelphia
20 juli Philadelphia - NYC ('s morgens en overdag naar Six Flags Great Adventure)
21 juli New York
22 juli New York
23 juli New York
Wat is jullie mening hierover? Steden die we zeker niet mogen missen? Steden die niet de moeite waard zijn? ... In tegenstelling tot het voorstel van Bertorelli zijn er meer "rustdagen" gepland, maar ik weet niet of dit al dan niet beter is. Geef jullie mening!
Ik heb zonet even gekeken naar een route en dit is een voorstel:
29 juni Los Angeles
30 juni Los Angeles - Death Valley
01 juli Death Valley - Las Vegas
02 juli Las Vegas
03 juli Las Vegas - Zion NP
04 juli Zion - Page (tot hier nog alles hetzelfde Bertorelli;-))
Dan ofwel:
05 juli Page - Santa Fe
06 juli Santa Fe - Albuquerque
Ofwel
05 juli Page - Albuquerque
06 juli Albuquerque
07 juli Albuquerque - Denver
08 juli Denver (Reden: Baseballmatch, andere ploegen die ik tot nu toe heb opgezocht spelen op verplaatsing)
09 juli Denver - Missouri
10 juli Missouri
11 juli Missouri - Memphis
12 juli Memphis
13 juli Memphis - Nashville
14 juli Nashville
15 juli Nashville - Knoxville(TN)
16 juli Knoxville - Washington
17 juli Washington
18 juli Washington - Philadelphia
19 juli Philadelphia
20 juli Philadelphia - NYC ('s morgens en overdag naar Six Flags Great Adventure)
21 juli New York
22 juli New York
23 juli New York
Wat is jullie mening hierover? Steden die we zeker niet mogen missen? Steden die niet de moeite waard zijn? ... In tegenstelling tot het voorstel van Bertorelli zijn er meer "rustdagen" gepland, maar ik weet niet of dit al dan niet beter is. Geef jullie mening!
- Bertorelli
- Amerikakenner
Ik zou proberen om op de reisdagen het aantal kilometers een beetje binnen de perken te houden.In tegenstelling tot het voorstel van Bertorelli zijn er meer "rustdagen" gepland, maar ik weet niet of dit al dan niet beter is.
Af en toe een lange rit is geen probleem, maar tijdens zo'n dag zie je voornamelijk Interstate (snelweg dus

Ga dus niet dagen achter elkaar meer dan 600km per dag rijden.
Van Page naar Albuquerque is 724km en dat is dus zonder de Grand Canyon. Doodzonde om die over te slaan.
Van Albuquerque naar Denver is ook zo iets en wel héél erg om voor alleen een Baseball wedstrijd.
Van Denver naar Memphis is bijna 1.800 km en als je die in drie dagen doet is het gemiddeld ook 600km per dag.
Dat deel van de VS is ook niet het meest boeiende stuk volgens mij en dus zonde van die dagen.
Vervolgens plan je weer een paar dagen met wat minder kilometers en dan ineens weer van Knoxville in één ruk (bijna 800km) door naar Washington.
Dat gebied is juist weer een stuk interessanter om te bekijken.
De rustdagen heb je hard nodig om de steden en plekken goed te bekijken.
Op reisdagen met meer dan 600km hou je erg weinig tijd over om onderweg veel te stoppen of om aan het einde van de dag de stad of het park te bekijken.
Bij jouw laatste voorstel reis je ook van de ene stad naar de andere stad en laat je vooral de natuur links liggen.
En dat is erg jammer.
Het is een heel lang stuk van LA naar New York, dus zul je keuzes moeten maken.
Ik zou niet EN New York EN Washington EN Philly achter elkaar doen, maar er 1 of hooguit 2 doen.
Het oude centrum van Santa Fe is in dezelfde stijl als dat van Albuquerque dus ik zou er één kiezen.
Steden als Las Vegas, Albuquerque en New Orleans zijn totaal anders en zijn dus een leuke afwisseling.
Parken als Death Valley, Zion, (natuurlijk) de Grand Canyon zijn toch wel aanraders en ze liggen redelijk bij elkaar in de buurt voor Amerikaanse begrippen.
Ik had mijn voorstel speciaal door het diepe zuiden laten lopen vanwege de cultuur en history daar.
In het westen heb je de cowboys en indianen en in het oosten de geschiedenis van de slaven.
Misschien 'a bit boring' voor jonge twintigers maar de sfeer is totaal anders in die twee delen.
Je kunt beter een paar steden overslaan, zodat je die de volgende keer kunt aandoen
Dat is beter dan dat je een stad aan het einde van de dag binnenrijd, je neerploft in je motelkamer en de volgende morgen weer op tijd in de auto moet zitten en dus eigenlijk niets gezien hebt van de hele plaats.
Voor onze vakantie probeer ik het aantal kilometers per dag altijd zo tussen de 200 en 250 per dag te houden en dat lukt doorgaans aardig.
Dat is dus incl. de rustdagen, want dan gebruik je de auto ook nog wel.
Lees de meeste reisverslagen hier maar eens na en de meesten doen het rustig aan.
Have Fun
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Ah ok, bedankt voor de tips alvast! Ik zal vanavond nog eens een poging doen... We hadden wel graag een baseballmatch of iets dergelijks meegemaakt, aangezien we zowat van alles willen beleven. Zo ook zouden we 's avonds soms eens in een stad willen zitten waar veel te doen is op vlak van uitgaan enzo... Ik vrees dat indien we langs het zuiden blijven rijden, dit er niet echt inzit?
- Bertorelli
- Amerikakenner
Huh? Niets te doen in New Orleans ???WackoV schreef: We hadden wel graag een baseballmatch of iets dergelijks meegemaakt, aangezien we zowat van alles willen beleven.
Zo ook zouden we 's avonds soms eens in een stad willen zitten waar veel te doen is op vlak van uitgaan enzo...
Ik vrees dat indien we langs het zuiden blijven rijden, dit er niet echt inzit?
Bourbon Street, French Quarter, Jazz...
In Lafayette zou je een concert van een Cajunband kunnen opzoeken.
De 11e juli is op een zaterdag tenslotte.
In Albuquerque is ook genoeg te doen en te zien. Er zitten veel studenten, dus die zullen vast wel iets geregeld hebben. :beerchug:
De meeste steden in de VS zitten anders in elkaar dan bij ons in Europa.
Verwacht geen grote pleinen vol met terrasjes want die zijn er niet.
Met een beetje goede wil zijn er echter altijd wel leuke plekjes te vinden.
Have Fun
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Hoi
We hebben onze route grondig door elkaar gegooid maar zijn er bijlange nog niet uit... hieronder zie je ons laatste plan (we komen wel dag te weinig uit + redelijk wat lange ritten dus zullen we nog moeten schrappen... geef je mening!
http://www.google.com/maps/ms?ie=UTF8&m ... 645508&z=7
(blijkbaar komt de kaart niet volledig over, maar je kan zelf wel de verbindingslijn inbeelden)
28/jun Aankomst LA
29/jun LA
30/jun LA
01/jul LA - Deathvalley 470km
02/jul Deathvalley - Las Vegas 200km
03/jul Las Vegas
04/jul Las Vegas -Zion NP 260km
05/jul Zion NP - Grand Canyon North Rim 200km
06/jul Grand Canyon North Rim - Kayenta 370km
07/jul Kayenta - Santa Fe 550km
08/jul Santa Fe- Albuquerque 100km
09/jul Albuquerque
10/jul Albuquerque - El Paso 430km
11/jul El Paso - Forth Worth 1000km
12/jul Forth Worth / Dallas 1 van de twee, weet niet wat beter is?
13/jul Forth Worth - Kansas 870km
14/jul Kansas - Party Cove (Missouri) 200km
15/jul Party Cove is party cove de moeite? iemand al geweest?
16/jul Party Cove - Memphis 600km
17/jul Memhis - Nashville 320km
18/jul Nashville - Knoxville 290km
19/jul Knoxville - Washington 780km
???Philadelphia??? 218km Philadelphia zouden we doen voor six flags great adventure, maar als het niet lukt, niets aan te doen
20/jul Philadelphia - NYC 150km schuiven met datum NYC lukt niet meer, aangezien we onze wagen op 20 juli moeten binnenbrengen in NYC
21/jul NYC
22/jul NYC
23/jul NYC
24/jul Home
We hebben onze route grondig door elkaar gegooid maar zijn er bijlange nog niet uit... hieronder zie je ons laatste plan (we komen wel dag te weinig uit + redelijk wat lange ritten dus zullen we nog moeten schrappen... geef je mening!
http://www.google.com/maps/ms?ie=UTF8&m ... 645508&z=7
(blijkbaar komt de kaart niet volledig over, maar je kan zelf wel de verbindingslijn inbeelden)
28/jun Aankomst LA
29/jun LA
30/jun LA
01/jul LA - Deathvalley 470km
02/jul Deathvalley - Las Vegas 200km
03/jul Las Vegas
04/jul Las Vegas -Zion NP 260km
05/jul Zion NP - Grand Canyon North Rim 200km
06/jul Grand Canyon North Rim - Kayenta 370km
07/jul Kayenta - Santa Fe 550km
08/jul Santa Fe- Albuquerque 100km
09/jul Albuquerque
10/jul Albuquerque - El Paso 430km
11/jul El Paso - Forth Worth 1000km
12/jul Forth Worth / Dallas 1 van de twee, weet niet wat beter is?
13/jul Forth Worth - Kansas 870km
14/jul Kansas - Party Cove (Missouri) 200km
15/jul Party Cove is party cove de moeite? iemand al geweest?
16/jul Party Cove - Memphis 600km
17/jul Memhis - Nashville 320km
18/jul Nashville - Knoxville 290km
19/jul Knoxville - Washington 780km
???Philadelphia??? 218km Philadelphia zouden we doen voor six flags great adventure, maar als het niet lukt, niets aan te doen
20/jul Philadelphia - NYC 150km schuiven met datum NYC lukt niet meer, aangezien we onze wagen op 20 juli moeten binnenbrengen in NYC
21/jul NYC
22/jul NYC
23/jul NYC
24/jul Home
Niemand met verdere tips?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-