Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zelf samengestelde reis door een groot deel van Amerika
Zelf samengestelde reis door een groot deel van Amerika
Hallo allemaal.
Ik ben bezig met het zelf samenstellen van de reis.
We willen in ruim 4 weken zoveel mogelijk van Amerika zien. Waarschijnlijk een heel ambitieus plan, ware het niet dat ik nog nooit in Amerika ben geweest.
Wij hebben er voor gekozen om in het oosten te beginnen (New York)
Vervolgens met de trein naar Washington waar we weer een aantal dagen blijven.
In Washington vliegen we naar Orlando. Hier verblijven we een paar dagen en huren we een auto.
Daarmee rijden we naar Miami. Ook hier blijven we een aantal dagen en leveren de huurauto in.
Vervolgens vliegen we naar San Fransisco alwaar we met de camper verder willen touren.
Ik heb een groot deel van die route al klaar.
Ik zoek echter nog een geschikte plaats om te stoppen/ overnachten tussen Las Vegas en de Grand Canyon NP.
Liefst een beetje halverwege. We rijden door de Grand Canyon door naar Page.
Van Page naar Salt Lake City. Ook voor de laatste rit zoek ik halverwege nog een goede stopplek.
Wie heeft er advies voor mij?
Ik ben bezig met het zelf samenstellen van de reis.
We willen in ruim 4 weken zoveel mogelijk van Amerika zien. Waarschijnlijk een heel ambitieus plan, ware het niet dat ik nog nooit in Amerika ben geweest.
Wij hebben er voor gekozen om in het oosten te beginnen (New York)
Vervolgens met de trein naar Washington waar we weer een aantal dagen blijven.
In Washington vliegen we naar Orlando. Hier verblijven we een paar dagen en huren we een auto.
Daarmee rijden we naar Miami. Ook hier blijven we een aantal dagen en leveren de huurauto in.
Vervolgens vliegen we naar San Fransisco alwaar we met de camper verder willen touren.
Ik heb een groot deel van die route al klaar.
Ik zoek echter nog een geschikte plaats om te stoppen/ overnachten tussen Las Vegas en de Grand Canyon NP.
Liefst een beetje halverwege. We rijden door de Grand Canyon door naar Page.
Van Page naar Salt Lake City. Ook voor de laatste rit zoek ik halverwege nog een goede stopplek.
Wie heeft er advies voor mij?
Laatst gewijzigd door jufkim op 16 jul 2010, 20:04, 2 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Zelf samengestelde reis
Hallo, welkom op het forum!
We doen hier niet anders dan zelf routes samen stellen, dus dat moet gaan lukken.
Tussen Las Vegas en de Grand Canyon heb je geen overnachting nodig, dat kun je prima in 1 dag doen. Ik neem aan dat je wel bij de GC wilt overnachten? Tussen Page en Salt LAke City heb je erg veel mogelijkheden, lastig om iets aan te geven zonder de rest van de route te kennen.
Misschien is het wel leuk om iets meer over de route in het zuidwesten te vertellen. Hoeveel tijd heb je voor dat deel, en eindigen jullie ook in San Francisco? En wanneer gaan jullie?
Marianne
We doen hier niet anders dan zelf routes samen stellen, dus dat moet gaan lukken.

Tussen Las Vegas en de Grand Canyon heb je geen overnachting nodig, dat kun je prima in 1 dag doen. Ik neem aan dat je wel bij de GC wilt overnachten? Tussen Page en Salt LAke City heb je erg veel mogelijkheden, lastig om iets aan te geven zonder de rest van de route te kennen.
Misschien is het wel leuk om iets meer over de route in het zuidwesten te vertellen. Hoeveel tijd heb je voor dat deel, en eindigen jullie ook in San Francisco? En wanneer gaan jullie?
Marianne
Re: Zelf samengestelde reis
Hoi Marianne,
bedankt voor je reactie. De planning is voor volgend jaar september (2011) dus ben er al vroeg bij
Las Vegas - Grand Canyon kan dus in 1 dag? Ben je dan de hele dag aan het rijden met de camper of een aantal uren?
Klopt het dat een camper maar 60 km per uur kan of mag?
Zal nog even kort het reisschema voor het westelijke deel hier neerzetten.
We moeten nog bekijken hoelang we waar blijven, heb nu dus alleen de reisdagen.
Dag 1 aankomst NY
dag 2: NY
dag 3: NY
dag 4: NY
dag 5: NY + vertrek trein naar Washington DC
dag 6: Washington dc
Dag 6: Washington Dc
dag 7: Washington dc + vliegen naar Orlando
Dag 8: Orlando
Dag 9: Orlando
Dag 10: Orlando naar Miami (370 km = 6 uur rijden)
Dag 11: Miami
Dag 12: Miami combineren met een dagje key largo
dag 13: Miami
Dag 14: Miami vliegen naar San Francisco en camper ophalen
dag 15: San Francisco
dag 16: San Francisco
dag 17: san fransisco naar - Yosemite National Park - (+/- 250 km 4,5 uur rijden)
dag 18: Yosemite National Park - Visalia – (180 km)
dag 19: Visalia los Angeles (303 km)
Dag 20 Los Angeles - hollywood
dag 21: Los Angeles Beverly Hills
dag 22: Los Angeles – Barstow (185 km)
dag 23: Barstow - Las Vegas (243 km) The strip
dag 24: Las Vegas --Venetian
dag 25 Las Vegas - ????????????
dag 26: ??????- GC
dag 27 Grand Canyon NP – Page tour te doen naar Antelope Canyon,
dag 28: Page
dag 29: Page - Salt Lake City (is dit op 1 dag te rijden met camper?)
dag 30: salt lake city
dag 31: salt lake city - naar huis
In SLC woont familie en dat is onze laatste punt. Vandaar uit vliegen we terug.
Eigenlijk is dit net een paar dagen te lang, mijn vriend weet niet of hij zo lang vrij krijgt.
Zelf zie ik geen opties om ergens in te korten en vrees zelfs dat het soms aan de krappe kant is.
Oh ja, nog een vraag.
In het begin gaan we van New York naar Washington Dc met de trein (begreep dat er een goed niet zo dure verbinding is?)
We zijn dan een aantal dagen in Washington DC, kunnen wij het daar af met het openbaar vervoer of moeten we echt een auto huren?
bedankt voor je reactie. De planning is voor volgend jaar september (2011) dus ben er al vroeg bij

Las Vegas - Grand Canyon kan dus in 1 dag? Ben je dan de hele dag aan het rijden met de camper of een aantal uren?
Klopt het dat een camper maar 60 km per uur kan of mag?
Zal nog even kort het reisschema voor het westelijke deel hier neerzetten.
We moeten nog bekijken hoelang we waar blijven, heb nu dus alleen de reisdagen.
Dag 1 aankomst NY
dag 2: NY
dag 3: NY
dag 4: NY
dag 5: NY + vertrek trein naar Washington DC
dag 6: Washington dc
Dag 6: Washington Dc
dag 7: Washington dc + vliegen naar Orlando
Dag 8: Orlando
Dag 9: Orlando
Dag 10: Orlando naar Miami (370 km = 6 uur rijden)
Dag 11: Miami
Dag 12: Miami combineren met een dagje key largo
dag 13: Miami
Dag 14: Miami vliegen naar San Francisco en camper ophalen
dag 15: San Francisco
dag 16: San Francisco
dag 17: san fransisco naar - Yosemite National Park - (+/- 250 km 4,5 uur rijden)
dag 19: Visalia los Angeles (303 km)
Dag 20 Los Angeles - hollywood
dag 21: Los Angeles Beverly Hills
dag 22: Los Angeles – Barstow (185 km)
dag 23: Barstow - Las Vegas (243 km) The strip
dag 24: Las Vegas --Venetian
dag 25 Las Vegas - ????????????
dag 27 Grand Canyon NP – Page tour te doen naar Antelope Canyon,
dag 28: Page
dag 29: Page - Salt Lake City (is dit op 1 dag te rijden met camper?)
dag 30: salt lake city
dag 31: salt lake city - naar huis
In SLC woont familie en dat is onze laatste punt. Vandaar uit vliegen we terug.
Eigenlijk is dit net een paar dagen te lang, mijn vriend weet niet of hij zo lang vrij krijgt.
Zelf zie ik geen opties om ergens in te korten en vrees zelfs dat het soms aan de krappe kant is.
Oh ja, nog een vraag.
In het begin gaan we van New York naar Washington Dc met de trein (begreep dat er een goed niet zo dure verbinding is?)
We zijn dan een aantal dagen in Washington DC, kunnen wij het daar af met het openbaar vervoer of moeten we echt een auto huren?
-
- Amerikakenner
Re: Zelf samengestelde reis door een groot deel van Amerika
Het valt mij op (slechts kijkend naar het westelijk deel van de reis) dat jullie reis nogal zwaar op de steden gericht is. Geen enkel probleem natuurlijk maar ik zie ook dat jullie van plan zijn om het met de camper te doen. Een camper is niet echt praktisch voor (een groot deel van) de steden en het leuke van een camper is nou juist het verblijven in de natuur/parken, wat er bij jullie vakantie niet echt veel inzit. Bij mij komt dan ook de vraag op of een camper wel het beste voor jullie is, zouden jullie toch niet liever een huurauto met hotelletjes overwegen of willen jullie echt perse die camper?
)
Vwb de treinverbinding tussen NY en Wash DC: je Kan eea nachecken op de website van Amtrac (de Amerikaanse spoorwegen).
Dit is wel er-rug kort voor zo'n prachtig park als Yosemite! (in feite 2 halve dagen) Ik zou toch ergens een dagje laten vallen zodat je een volle dag in Yose hebt!dag 17: san fransisco naar - Yosemite National Park - (+/- 250 km 4,5 uur rijden)
Ja hoor, dit kan best een een dag, zonder tussenstops! (kan je de dag die vrijkomt voor Yose gebruikendag 25 Las Vegas - ????????????

Vwb de treinverbinding tussen NY en Wash DC: je Kan eea nachecken op de website van Amtrac (de Amerikaanse spoorwegen).
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Wat fijn jullie reacties! Als leek probeer je iets goeds in elkaar te zetten, maar ik lees zoveel bruikbare tips en info van jullie.
Misschien slaat dit nergens op hoor, maar een camper leek ons: A goedkoper en B: van alle gemakken voorzien (koelkast, toilet en meer beenruimte).
Ik had het idee dat je in de stad veel met het openbaar vervoer wel uit de voeten kan, maar dat beeld klopt dus niet helemaal?
Hoelang rij je er ongeveer over van Las Vegas naar GC NP met een camper? En is Page Salt Lake City met een camper in 1 dag te doen?
Misschien slaat dit nergens op hoor, maar een camper leek ons: A goedkoper en B: van alle gemakken voorzien (koelkast, toilet en meer beenruimte).
Ik had het idee dat je in de stad veel met het openbaar vervoer wel uit de voeten kan, maar dat beeld klopt dus niet helemaal?
Hoelang rij je er ongeveer over van Las Vegas naar GC NP met een camper? En is Page Salt Lake City met een camper in 1 dag te doen?
Laatst gewijzigd door jufkim op 16 jul 2010, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt nog tijd genoeg om er iets moois van te maken. Een camper is in de steden niet zo ideaal, in SF kun je goed lopend of met het ov uit de voeten, maar je zit dan wel een eind buiten de stad op een camping, dus kijk inderdaad toch eens naar de mogelijkheid om de auto te nemen. Ik weet ook niet hoe het met de achterlatingskosten zit, daar zul je met een auto ook mee te maken krijgen.
Las Vegas - CG is echt in een dag te doen, je zult veel harder kunnen rijden dan 60 km per uur. Ben je misschien in de war met 60 mijl per uur? Het zal wel iets langzamer gaan dan met de auto, maar veel zal het niet schelen.
Overweeg eens om de kustroute van SF naar LA te nemen. Ik vind voor Yosemite 1 overnachting wel heel weinig, dan kun je beter de mooie route langs de kust nemen. Dat geeft je de tijd om na Page nog naar Zion en Bryce te gaan. Schitterende parken, die je in vrij korte tijd kunt bezoeken.
Kijk voor de reistijden eens op googlemaps. Voor Las Vegas - Grand Canyon Village staat 5 uur. Misschien wordt het iets meer, en je zult wel eens stoppen onderweg, maar het is dus echt wel te doen in 1 dag.
Marianne
Las Vegas - CG is echt in een dag te doen, je zult veel harder kunnen rijden dan 60 km per uur. Ben je misschien in de war met 60 mijl per uur? Het zal wel iets langzamer gaan dan met de auto, maar veel zal het niet schelen.
Overweeg eens om de kustroute van SF naar LA te nemen. Ik vind voor Yosemite 1 overnachting wel heel weinig, dan kun je beter de mooie route langs de kust nemen. Dat geeft je de tijd om na Page nog naar Zion en Bryce te gaan. Schitterende parken, die je in vrij korte tijd kunt bezoeken.
Kijk voor de reistijden eens op googlemaps. Voor Las Vegas - Grand Canyon Village staat 5 uur. Misschien wordt het iets meer, en je zult wel eens stoppen onderweg, maar het is dus echt wel te doen in 1 dag.
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Met een camper kan en mag je net zo hard als al het andere verkeer, het enige nadeel van harder dan 60 mile per uur is dat het brandstofverbruik een heel stuk hoger ligt daarom probeer ik altijd zo tussen de 55 en 60 m/u te rijden.
Mede hierdoor zit ik meestal rond de 9 mile op 1 gallon, als je veel interstate rijdt met 70 tot 75 m/u moet je rekening houden met 6 mile per gallon.
Mede hierdoor zit ik meestal rond de 9 mile op 1 gallon, als je veel interstate rijdt met 70 tot 75 m/u moet je rekening houden met 6 mile per gallon.
De Vraag : Klopt het dat een camper maar 60 km per uur kan of mag?
Het antwoord van Rob: tussen de 55 en 60 m/u te rijden.
dus 1,6 keer zo hard mag je rijden !! ( kilometers/miles )
-
- Amerikakenner
Met z'n hoevelen zijn jullie eigenlijk? Een camper komt vaak nl. voor een of twee personen niet echt goedkoper uit dan de combinatie hotels/autohuur. Maar ik ben een tentkampeerder, dus geen camperexpert. De ware experts op het forum zoals Rob, Marianne en Nieuwenoord kunnen je daar zeker meer over vertellen!Misschien slaat dit nergens op hoor, maar een camper leek ons: A goedkoper en B: van alle gemakken voorzien (koelkast, toilet en meer beenruimte).
Groetjes, Ilona
Je bedoelt toch wel Key Largo en niet Key West he? Je planning is zo kwaad nog niet. 3 dagen NY, trein naar DC, en dan 2 dagen DC. Geen auto huren hier. Parkeren is al lastig genoeg en duur. Dan vliegen naar Orlando en twee dagen voor Orlando. Wat wil je hier gaan doen? Misschien het nieuwe Harry Potter Park? Buiten de gebruikelijk pretparken?
Rijden naar Miami. Heerlijk Miami maar ik zou de dagtrip naar Everglades NP maken en niet naar Key Largo.
Ik zou zeker een dag Yosemite toevoegen en dan even op de tanden bijten en meteen naar LA gaan daarna. Ook LA-Las Vegas is gemakkelijk in een dag te doen (5 uur met de auto) Net als LV-GC. Maar wat wil je met een RV in San Franciso? Dat kan best met het openbaar vervoer. Dan voor de rit naar Yosemite de RV ophalen. SF-Yosemite is een goede 4 uur rijden. Reservering in Yosemite is wel aanbevolen. Page-SLC is wel een hele lange dag rijden dus ik zou een tussenstop ingelasten, bv Zion e/o Bryce. Als je rechtstreeks van LA naar LV rijdt en in een dag van LV naar GC heb je daar tijd genoeg voor.
Yeehaw
Rijden naar Miami. Heerlijk Miami maar ik zou de dagtrip naar Everglades NP maken en niet naar Key Largo.
Ik zou zeker een dag Yosemite toevoegen en dan even op de tanden bijten en meteen naar LA gaan daarna. Ook LA-Las Vegas is gemakkelijk in een dag te doen (5 uur met de auto) Net als LV-GC. Maar wat wil je met een RV in San Franciso? Dat kan best met het openbaar vervoer. Dan voor de rit naar Yosemite de RV ophalen. SF-Yosemite is een goede 4 uur rijden. Reservering in Yosemite is wel aanbevolen. Page-SLC is wel een hele lange dag rijden dus ik zou een tussenstop ingelasten, bv Zion e/o Bryce. Als je rechtstreeks van LA naar LV rijdt en in een dag van LV naar GC heb je daar tijd genoeg voor.
Yeehaw
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je mag veel harder, op sommige interstates zelfs 80 mile/uur (128,7 k/m), de camper kan dat ook (zelf geprobeerd) maar of het zeker financieel verstandig is wordt een ander verhaal.thuul schreef:De Vraag : Klopt het dat een camper maar 60 km per uur kan of mag?
Er komen op onze reizen genoeg Amerikanen in grote A-class campers met een auto aan de trekhaak voorbij met 75 tot 80 m/u maar ik ben blij dat ik die brandstof niet moet betalen

Had ik nou niet van je gedacht Rob dat je zo hard rijdt met zo'n ding, dat deed Peet nou nooit
Maar ik begrijp nu wel waarom jullie twee keer per jaar kunnen en wij niet
maar zonder gekheid: naast die brandstof, het rijdt toch ook niet echt prettig.

Maar ik begrijp nu wel waarom jullie twee keer per jaar kunnen en wij niet

maar zonder gekheid: naast die brandstof, het rijdt toch ook niet echt prettig.
Er is maar een interstate waar je 80 mph mag rijden en dan nog een niet te lang stuk. Ca is 70 mph en andere W. staten vaak 75 mph. Of heb ik iets gemist vwb 80 mph?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Google maps geeft hiervoor aan 6.40 uur, Street & Trips 5.59 uurjufkim schreef:En is Page Salt Lake City met een camper in 1 dag te doen?

Je rijdt het grootste stuk over de 15 North. Als je vroeg uit Page vertrekt moet dat te doen zijn.
Wij vinden Yosemite fantastich. Ik vraag me af of je dit óf beter kunt weglaten óf langer kunt blijven. Het is jammer om voor 2 halve dagen naar Yosemite te rijden. Is het geen optie om een dag Los Angeles hiervoor op te geven?
Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
- cadarora
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Het voornaamste van Washington bevindt zich rond The Mall, zeer uitgestrekt maar wel lopend te doen. Wij hadden vorig jaar wel een auto tot onze beschikking, maar parkeerplaats vinden is moeilijk en duur. Wij hebben de auto wel gebruikt om bij Arlington Cemetery en het Pentagon te komen, maar ik neem aan dat dit met het openbaar vervoer ook zeker goed te doen had moeten zijn.Oh ja, nog een vraag.
Probeer Washington DC in een weekend te plannen, dan zijn de hotelkamers, zeker via Priceline, een stuk goedkoper dan doordeweeks.
cadarora
Leer van andermans fouten, het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
http://www.cadarora.com
http://www.cadarora.com
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ik ken geen nieuwe Harry Potter Park? Wel een nieuw Harry Potter gedeelte in het oude Island of Adventure van UniversalYeehaw schreef:Misschien het nieuwe Harry Potter Park?

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Dat bedoel ik SpaceAce. Had er net over gelezen dacht dus wat nieuws te brengen -lol-
Wat fijn al die tips!
We hebben nu de reis van LV naar GC in 1 dag staan en die dag daarvoor in Yosemith extra gepland zoals al geopperd werd.
We zijn vooralsnog met z'n 2-en. Ik ga gewoon beide opties (auto en camper) qua prijs met elkaar vergelijken.
Hebben jullie nog tips waar wat te boeken? Boeken jullie wel bij 1 organisatie of echt alles los?
We hebben nu de reis van LV naar GC in 1 dag staan en die dag daarvoor in Yosemith extra gepland zoals al geopperd werd.
We zijn vooralsnog met z'n 2-en. Ik ga gewoon beide opties (auto en camper) qua prijs met elkaar vergelijken.
Hebben jullie nog tips waar wat te boeken? Boeken jullie wel bij 1 organisatie of echt alles los?
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij boeken altijd alles los van elkaar, vliegtickets rechtstreeks bij de airline of via Connections.be, camper vie Tioga Tours.nl als we een auto nodig hebben via usareisen.de
Campgrounds reserveren we niet maar wij reizen altijd buiten het hoogseizoen.
Campgrounds reserveren we niet maar wij reizen altijd buiten het hoogseizoen.
-
- Amerikakenner
Wij ook, alles los. Komt vaak veel voordeliger uit.
Groetjes, Ilona
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19864 Weergaves
-