Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met het OV van Chicago naar Denver zomer 2006

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Flying_Circus
Amerika-ontdekker

Met het OV van Chicago naar Denver zomer 2006

Bericht door Flying_Circus »

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om volgend jaar, van ongeveer half juli tot half augustus, met het openbaar vervoer (ik ben nog geen de 21) van Chicago naar Denver te reizen. Het plan is om in hostels en op campings te overnachten. Nu ben ik al een paar keer eerder naar de VS geweest maar nog nooit alleen en zonder auto. Het plan is om grofweg 4 weken te reizen, mijn budget bedraagd zo'n 2400 euro, dit is inclusief eten/drinken, ticket, vervoer, overnachting etc. eventueel kan ik nog wel wat bij elkaar sprokkelen. Ik heb al wat informatie gevonden, maar zit nog met zoveel vragen.

Hieronder volgt het globale plan, ik maak voornamelijk van de Amtrak () gebruik zoals het er nu naar uitziet en een enkele keer van de Greyhound bussen.

- Chicago
- St. Louis
- Kansas City
- Omaha
- Denver
- En dan met de trein naar Granby om daar vandaan naar Rocky Mountains NP door te reizen
- Na enkele dagen ga ik dan weer terug naar Denver voor de terugvlucht naar huis

Om te beginnen was ik benieuwd of jullie nog tips hebben voor wat betreft de route, welke steden/dorpen moet ik zeker bezoeken en waar is de tijd niet waard (er van uitgaande dat ik met het OV reis)? Ik wil ook zeker enkele 'echte' Amerikaanse Mid-west plaatsen(/jes) bezoeken. (de routeschedules staan onderaan dit topic)

Is deze afstand te doen in 4 weken, of kan ik bijvoorbeeld nog naar Salt Lake City verder reizen, er vanuitgaande dat ik de tijd wil nemen om het een en ander te bekijken.

Hoe kan ik het beste Rocky Mountains NP bereiken? Vanuit Fort Collins of Granby? En hoe, liftend of gaat er een bus? Rijden er in Rocky Mountains NP ook bussen zoals in veel parken in het Zuid-Westen?

Hoe is het gesteld met de bereikbaarheid van de campings/hostels etc. in de wat kleinere plaatsen? Als ik echt nergens terecht kan, heb ik nog de optie om bij de dominee aan te bellen en te vragen of ik naast de kerk of in de tuin de tent op mag zetten.

Tot zover een aantal van mijn vragen, ik heb er nog veel meer, maar voorlopig is dit wel weer genoeg dacht ik zo.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Ralph

Amtrak Routes:
http://www.amtrak.com/servlet/ContentSe ... 209&ssid=4

Greyhound Routes:
http://www.greyhound.com/locations/routemap.shtml
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Hey Ralph,
Heel cool. Ik ben niet in het gebied geweest waar jij rondreist, maar ik heb in de zomer van 2004 op dezelfde manier rond gereisd door Washington, Oregon, Idaho, Wyoming en Utah. Alleen zonder Amtrak. Ik had een Greyhound buspas. Het openbaar vervoer is niet overal in Amerika goed geregeld. En met de treinen kom je alleen in de grotere steden. De Greyhounds komen op de routes tussen de grotere steden ook in kleinere plaatsen, maar de plaatsen die niet op de routes liggen zijn vaak onbereikbaar. Dit is per staat en per county geregeld en kan dus per gebied heel verschillend zijn. In Washington state is het goed geregeld en kun je bijna elk dorp bereiken met heel goedkope, lokale bussen. Maar in Utah is dit op veel plekken weer onmogelijk, want daar hebben ze op veel plekken geen lokale busmaatschappij. Ik heb als voorbereiding op mijn reis per county waar in misschien zou komen gezocht of er bussen reden en de telefoonnummers van de maatschappijen in een snelhechter meegenomen. Het bereiken van campings en hostels kan soms betekenen dat je een stuk zal moeten lopen, omdat het een aantal km van de laatste bushalte is, maar dat is het leven van een backpacker. Ik heb ook gebruik gemaakt van de gastvrije Amerikanen op sommige plekken. Liften wordt sterk afgeraden, maar er zijn manieren waarop je de risico's kunt beperken. Als je erger strand kun je op mensen afstappen die je betrouwbaar lijken. Ok, uiterlijk is ook maar oppervlakkig, maar ik ging bijvoorbeeld erger een tijdje zitten bij een restaurantje of toeristenwinkel, je kunt mensen even observeren en inschatten voor je erop afstapt met een vraag om hulp. Ik heb bij mensen in huis gegeten, geslapen en ritjes gehad. Geweldige ervaringen.
De toegang tot veel nationale parken is onmogelijk met het OV. Een enkele keer zijn er dure toeristenbusjes die je in de buurt brengen of bustours door de parken. Maar dit was voor mij over het algemeen buiten mijn budget. Hier zul je afhankelijk zijn van de goedheid van andere mensen. Amerikanen staan over het algemeen heel open voor reizende jongeren en het meehelpen van het vinden van oplossingen voor problemen.
Om busmaatschappijen te vinden per county ga je naar de site van het transport van de staat en daarna kun je bij het OV kijken naar de busmaatschappijen in de verschillende counties.
Veel succes en plezier,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Flying_Circus
Amerika-ontdekker

Anneke,

Bedankt voor je antwoord, hier kan ik zeker wat mee! Ik zal de sites van de lokale busmaatschappijen eens opzoeken en bestuderen.

Weet je misschien of de bestemmingen op de routemap van de Greyhound (die van de url die onderaan de bovenste post stond), alle bestemmingen zijn waar de bussen stoppen, of dat er tussendoor ook nog stops worden gemaakt?

Groet en bedankt,

Ralph
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Er zijn ook nog kleinere plaatsen waar gestopt wordt op de routes. Deze kun je vinden op de site van Greyhound 'Locations by State' te kiezen. Je krijgt dan een lijst van de plaatsen. Ik heb een kaart waarop ze wel allemaal staan, die kreeg ik bij mijn Greyhoundpas in 2004.
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Lanos
Amerika-newbie

Bericht door Lanos »

Volgens deze site (http://www.nationalgeographic.com/desti ... onal_Park/)
rijdt er bij Bear Lake Road in Rocky Mountain NP een shuttle bus. Dit is aan de oostkant van het park. Ik heb volgens mij aan de andere kant van het park (dus in de buurt van ALpine Visitor Centre) geen shuttle bussen gezien.
Flying_Circus
Amerika-ontdekker

Okee, bedankt voor de informatie.
Het dichtst dat ik bij het park in de buurt kan komen is Loveland, zo'n 40km van het NP af. De laatste 40km zal ik dus moeten liften. Of heeft iemand een goed alternatief voor Rocky Mountains NP? Een andere plaats in de Rockies in Colorado waar de natuur net zo mooi is, maar die wel beter te bereiken is?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer