Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis sunny007: route 2011 New York - Las Vegas

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
sunny007
Amerika-ontdekker

Reis sunny007: route 2011 New York - Las Vegas

Bericht door sunny007 »

Nog maar net terug van de afgelopen zomervakantie en nu alweer lekker aan het plannen voor volgend jaar. Het is niet onze 1e keer dat we naar de USA gaan met het gezin (2 volw. + 2 tieners), dus we weten wat ons te wachten staat. Natuurlijk realiseer ik me dat het behoorlijk wat kilometers en dus rijdagen zullen zijn. Maar volgens mij houden we de balans er zo wel redelijk in. We gaan met de auto en willen eigenlijk van te voren niet al te veel vastleggen. Voor ons is die vrijheid nou net de rede dat we Amerika zo vreselijk leuk vinden. Maar ik weet me dat we niet zomaar op de bonnefooi kunnen gaan. Ik zet voor de duidelijk er achter waar ik van denk dat ik het van te voren moet reserveren.

Mijn vraag aan jullie is dan ook: wat vinden jullie van de route en zijn dit inderdaad de plaatsen waar ik van te voren een hotel moet vastleggen. Eigenlijk zit er nu 1 dag teveel in de route, waar zou ik die het best weg kunnen halen?

1 AMS-NY (reserveren)
2 NY (reserveren)
3 NY (reserveren
4 Auto ophalen NY-Binghamton (Route17) 284 km
5 Binghamton-Niagara Falls 350 km
6 Niagara Falls- Cleveland 400 km
7 Cleveland-Chicago 550 km
8 Chicago
9 Chicago- omg. La Crosse 450 km
Via The Bridges of madison County
10 La Crosse- Sioux Falls 480 km
11 Sioux Falls-Badlands NP 484 km
12 Badlands- Rapid City 90 km
13 Rapid City
(Bij Surgis evt. naar het Harley Davidson Museum)
14 Rapid City – Custer 65 km
15 Custer
16 Custer-Sheridan 350 km
17 Sheridan- Cody 240 km
18 Cody- Yellowstone (reserveren) 150 km
19 Yellowstone (reserveren)
20 Yellowstone (reserveren)
21 Yellowstone- Idaho Falls 280 km
22 Idaho Falls- Salt Lake City 343 km
23 Salt Lake City
24 Salt lake City –Zion NP (reserveren) 393 km
25 Zion NP (reserveren)
26 Zion NP- Las Vegas (reserveren) 273 km
27 Las Vegas (reserveren)
28 Las Vegas (reserveren)
29 Las Vegas- Amsterdam (reserveren)

Totaal 5282 km

Alvast bedankt voor het meekijken en denken over mijn schouder,

Groetjes,
Sunny
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Route 2011 new york-Las vegas

Bericht door johan1973 »

21 en 22 kan in 1 dag, tenzij je nog iets wil zien. Grand Teton? In dat geval is Jackson veel leuker om te overnachten.
Een aantal dagen met 400 km of meer lijkt veel, maar wanneer ik bedenk dat ik drie reizen van ruim een maand door de VS heb gedaan van tussen de 12 tot bijna 15 duizend km (...), dan valt 5282 erg mee en moet dit wel te doen zijn.
Ik zou een dag minder Las Vegas doen. Grote kans dat je daar nog wel een keer komt.
Johan
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Laatste reis was route 66 en daarna via SF naar Salt Lake City, Yellowstone, Grand Tetons naar Indiana, waar onze zoon toentertijd studeerde.
Met een splinternieuwe Chevrolet SUV hebben we toen 12.000 Miles gereden en dat was goed te doen 8)
sunny007
Amerika-ontdekker

Bericht door sunny007 »

johan1973 schreef:
Ik zou een dag minder Las Vegas doen. Grote kans dat je daar nog wel een keer komt.
Johan
Neeeeee, Las Vegas wil ik graag zo houden, mag van mij zelfs nog veel langer..... We zijn er al eerder geweest en vonden het toen 1 van de hoogtepunten van de reis. Volgens mij kan ik me daar wel een week vermaken :wink: Maar ja, het is dan natuurlijk al aan het eind van de vakantie en wie weet is het geld dan op (of ga ik juist met winst naar huis......)
sunny007
Amerika-ontdekker

Re: Reis sunny007: route 2011 New York - Las Vegas

Bericht door sunny007 »

Ben ik te ongeduldig maar heeft echt niemand meer tips, adviezen mbt deze reis!

Sunny
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind 2 dagen Yellowstone wat weinig, misschien en dag minder South Dakota?
En ik zou Idaho Falls vergeten en via Grand Teton en Jackson naar SLC rijden.
Ik weet niet of SLC echt een must is? Die dag zou ik als eerste opofferen.

Marianne
sunny007
Amerika-ontdekker

Bericht door sunny007 »

Zoals ik al schreef willen we veel op de bonnefooi doen maar voor een paar plaatsen weet ik niet wat wijsheid is. Moet ik Rapid City, Custer, Sheridan & Cody van te voren reserveren of zijn daar meer dan genoeg hotels waar ik ter plekke terecht kan? Zijn hier nog meer mensen die dit stuk op de bonnefooi gedaan hebben of heeft iedereen dit vastgelegd?

Groetjes,
Sunny
slivo
Amerikafan

Bericht door slivo »

Hoi,

Wij hebben net het rondje Denver - SD - Yellowstone - Las Vegas gemaakt. Ik zou er zeker geen dag Las Vegas uithalen maar de hele dag in Salt Lake City eruit halen. Wij vonden de stad tegenvallen. Als je zorgt dat je een beetje op tijd aankomt dan heb je tijd genoeg voor SLC. Wat betreft reserveren in Custer en omgeving hangt denk ik een beetje af van de periode wanneer je gaat. Wij waren er dit jaar net voor de Sturgis bike week en alles zat volgens mij vol. Ze hadden het over 500.000 bikers omdat het een jubileum jaar was. Als ze zoveel bikers kunnen voorzien van onderdak dan zijn er slaapplaatsen genoeg. Wij zaten trouwens op een KOA camping in Hill City.

Mirjam
sunny007
Amerika-ontdekker

Bericht door sunny007 »

De kogel is definitief door de kerk....na veel wikken en wegen gaan we de route toch zo maken als hier boven beschreven. Voor Yellowstone heb ik ondertussen de Canyon Lodge Western Cabin geboekt en voor Zion NP het Best Western hotel in Springdale. Verder wil ik New York en las Vegas al op voorhand reserveren en de rest waarschijnlijk op de bonnefooi......best spannend dus! Alle tips, opmerkingen, aanraders en afraders zijn meer dan welkom......

Groetjes,
Sunny
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer