Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sammiejjj: New York - Miami

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Sammiejjj
Amerika-newbie

Reis Sammiejjj: New York - Miami

Bericht door Sammiejjj »

Hallo allemaal!

Nadat mijn zusje en ik vorig jaar naar LA en San Francisco zijn geweest... Zijn we verslaafd ;-) .
We willen dit keer wat meer rondreizen... Alleen, moet bijna alles met het openbaar vervoer. Dus ik hoop dat jullie wat tips voor ons hebben.

We willen deze reis gaan maken:

Amsterdam - New York
New York - Atlanta
Atlanta - Miami met een bezoekje aan Covington (tsja voor de Vampire Diaries fans onder ons... We moeten Damon's huis even zien ;-) )
Miami - New York met een bezoekje aan Key West
New York - Amsterdam

Dit ongeveer in 2,5 week tijd.

Nu mijn vragen:
* Er is van Atlanta naar Covington geen openbaar vervoer... Hoe is het rijden daar? Is het een beetje te doen? Even ter vergelijking - no way dat ik in Amsterdam ga rijden..
* Wat zijn veilige buurten in Miami of Miami Beach? Ik lees veel verschillende verhalen, en aangezien we ook daar met het openbaar vervoer gaan.
* Hoe is het openbaar vervoer in Miami? We willen oa met dolfijnen gaan zwemmen en naar Key West. Kunnen we hier beter een excursie voor boeken of..?
* Is het een "must" om naar Orlando te gaan? Het maakt ons niet heel veel uit of we van Miami naar Orlando gaan en dan van Orlando naar New York.

En ja, we doen vrijwel alles met het openbaar vervoer. Geen idee hoe dat gaat lopen, maar dat zullen we wel zien.

Iemand nog tips? Toevoegingen?

Alvast bedankt! :D
kendor
Amerikakenner

Re: Reis Sammiejjj: New York - Miami

Bericht door kendor »

Rijden in the US is makkelijk. Geen zorgen. Met Covington heb ik geen ervaring.
Het openbaar vervoer is redelijk goed georganiseerd in Miami. Maar je wilt ook naar Key West en met dolfijnen zwemmen?
Ikzelf zou een autootje huren dan voor die tijd. De goedkoopste klasse. Zoek een goede deal...dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit dan alles met openbaar vervoer doen.
Onveilige buurten in Miami zijn globaal gezien de wijken ten noord/oosten van Miami intl airport (oa Liberty city). Helaas valt dat niet echt goed aan te geven. Downtown Miami is overdag prima te doen....maar als de avond valt komen er altijd " figuren" tevoorschijn die het wat minder goed bedoelen....
De Beaches enzo zijn gewoon veilig. Wees gewoon op je hoede zoals je dat altijd zou moeten wezen op plaatsen waar je niet bekend bent.
Of het een must is om Orlando aan te doen? Tja ben je gek van pretparken dan is het een must...zoniet...dan kun je Orlando skippen. Dat is en blijft persoonlijk.
Sammiejjj
Amerika-newbie

Re: Reis Sammiejjj: New York - Miami

Bericht door Sammiejjj »

Oké bedankt!

We hebben besloten om een dag tour naar Orlando te doen... Want idd, de pretparken zijn erg populair, maar verder hebben we eigenlijk niks wat we willen zien of doen.

In Miami hebben we een hotel in Miami Beach, dus dat zit helemaal goed. Rijden in Miami durf ik toch niet aan. In Covington kijk ik nog wel even.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer