Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Puffin: Denver-Yellowstone-South Dakota

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Puffin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Puffin: Denver-Yellowstone-South Dakota

Bericht door Puffin »

Hoi,

Ook wij mogen dit jaar terug naar de USA! De vliegtickets zijn sinds maandag geboekt. De reis zal in het teken staan van Yellowstone en de Black Hills. Het wordt een rondje Denver aangezien de vliegtickets hiervoor het voordeligst waren.
Hieronder de route die we in gedachten hadden:

- zo 02/09: Brussel - Denver
- ma 03/09: Denver
- di 04/09: ?
- wo 05/09: ? (eventueel rodeo in Jackson)
- do 06/09: Grand Teton NP
- vr 07/09: Grand Teton NP
- za 08/09: Grand Teton NP (eventueel rodeo in Jackson)
- zo 09/09: Grand Teton NP -> Yellowstone NP (Old Faithful Inn)
- ma 10/09: Yellowstone NP (Old Faithful Inn)
- di 11/09: Yellowstone NP (Old Faithful Inn)
- wo 12/09: Yellowstone NP (Canyon Lodge)
- do 13/09: Yellowstone NP (Canyon Lodge)
- vr 14/09: Yellowstone NP (Canyon Lodge)
- za 15/09: Yellowstone NP (Canyon Lodge)
- zo 16/09: Yellowstone NP -> Beartooth Hwy -> Cody
- ma 17/09: Cody
- di 18/09: Cody -> Sheridan (Bighorn Canyon NRA, Medicine Wheel)
- wo 19/09: Sheridan -> Sundance of Spearfish? (Devils Tower)
- do 20/09: Sundance / Spearfish -> Interior of Wall?
- vr 21/09: Interior / Wall -> Custer
- za 22/09: Custer (eventueel American Football wedstrijd)
- zo 23/09: Custer
- ma 24/09: Custer: Buffalo Roundup
- di 25/09: Custer
- wo 26/09: Custer -> Denver
- do 27/09: Denver
- vr 28/09: Denver -> Brussel

Zoals jullie kunnen zien zitten we nog met een paar vraagtekens.
1) Hoe rijden we best van Denver naar Grand Teton NP? We hebben hiervoor voorlopig 2 dagen voorzien. Rijden we bv via Rawlins, Lander, Dubois naar Moran OF rijden we langs Dinosaur NM en Flaming Gorge naar Jackson?
2) Kunnen we op woensdag 19/09 best overnachten in Sundance of nog een stuk doorrijden bv tot in Spearfish?
3) We hebben voorlopig donderdag 20/09 1 overnachting voorzien bij Badlands NP in Interior of Wall. Is dit voldoende of kunnen we hier beter 2 overnachtingen voorzien?

De overnachtingen in Yellowstone hebben we voorlopig al geboekt: de eerste 3 nachten in de Old Faithful Inn (Old House Room) en de volgende 4 nachten in de Canyon Lodge (Pioneer Cabin). Dit kan eventueel nog gewijzigd worden indien nodig.

We horen graag jullie opmerkingen.

Alvast bedankt,
Puffin.

PS: Onze website is sinds kort vernieuwd. Neem gerust een kijkje.
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis Puffin: Denver-Yellowstone-South Dakota

Bericht door swissdutchie »

Dag Puffin!
Een prachtige route hebben jullie samengesteld en jullie nemen overal rustig de tijd! Super!
Wij hebben afgelopen september vanuit Denver via Dinosaur NM en Flaming Gorge naar Jackson gereden en dat is ons goed bevallen. Wij hebben echter onderweg ook nog Rocky Mountain NP bezocht en totaal 5 dagen over de hele afstand gedaan. Ons schema zag er als volgt uit:
dag 1: Denver - Estes Park
dag 2: Rocky Mountain NP
dag 3: Estes Park - Trail Ridge Road - Steamboat Springs
dag 4: Steamboat Springs - Dinosaur NM - Vernal
dag 5: Vernal - Flaming Gorge NRA - Jackson
Vooral Dinosaur NM vonden wij erg leuk. De Quarry met de dinobotten was weliswaar nog steeds gesloten (inmiddels weer open), maar de canyons aan het einde van de weg naar Harpers Corner vonden wij erg mooi en bovendien in vergelijking met andere parken erg rustig. Wij hebben dan ook absoluut geen spijt van deze routekeuze gehad. In twee dagen lijkt me dit echter een beetje teveel van het goede. Van Denver naar Dinosaur NM is een dag rijden en hetzelfde geldt voor Dinosaur NM - Jackson. Veel tijd om onderweg ook nog iets te bekijken blijft je dan niet en dat is jammer. Kijk voor meer informatie over wat er op deze route zoal te zien valt eens op onze site (link in de handtekening).
Persoonlijk denk ik, dat je met twee dagen beter de weg via Rawlins en Dubois kunt nemen.
Jullie verdeling van de overnachtingen in Yellowstone lijkt me prima. Old Faithful is een goede basis voor de geyser basins en Canyon ligt zeer centraal voor de rest van het park. Leuk trouwens, dat jullie hier uitgebreid de tijd voor nemen. Wij hadden graag nog een paar extra dagen Yellowstone gehad. En ook in Grand Teton kun je je makkelijk een paar dagen vermaken, zeker als jullie van wandelen houden. We hebben afgelopen jaar bovendien haast meer wild gezien in Grand Teton dan in Yellowstone. Overweeg ook evt. om vanuit Yellowstone via de Beartooth Highway naar Cody te rijden. Een echt fantastische weg!
Wat overnachten in Sundance of Spearfish betreft kan ik je niet helpen. Wij hebben vanuit Buffalo helemaal doorgereden naar Wall. Behalve Devils Tower valt er onderweg echter niet zo heel veel te zien en ik denk daarom, dat Spearfish makkelijk te bereiken moet zijn. Bovendien lijkt me dat ook handiger voor de volgende dag. Één nacht in Wall of Interior is op zich voldoende voor Badlands NP, maar het is wel mooi als je 's middags op tijd aankomt om het warme licht van de late namiddag en de zonsondergang mee te pakken. Daarom is het handig, als je op de dag, wanneer je daar naartoe rijdt, geen al te lange afstanden hoeft af te leggen. Wij hebben de zonsondergang in de Badlands helaas gemist en dat vonden wij erg jammer. Overdag zijn de kleuren van de Badlands namelijk vrij flets. Toch vonden we de Badlands een geweldig park, waar je bovendien heel veel leuke en korte wandelingen kunt doen.
Ook Custer SP is een leuk park en het is dan ook goed, dat jullie hier uitgebreid de tijd voor nemen. Wij hadden met maar één hele dag veel te weinig tijd voor dit park. Wij waren er precies de dag na de jaarlijkse Buffalo Roundup. Je vindt de bizons dan alleen nog in de omheiningen helemaal in het zuiden van het park. Maar de round-up zelf mee te maken lijkt me wel een bijzondere ervaring en natuurlijk valt er ook na de roundup nog genoeg te zien. Denk bij voorbeeld aan de gekke rotsformaties langs de Needles Highway, de wilde ezels, de pronghorns, de schattige prairie dogs etc. En dan heb ik het nog niet eens gehad over een bezoek aan de grotten van Wind Cave NP net ten zuiden van Custer SP. Ik ben zeker, jullie gaan zich daar niet vervelen.
Heel veel plezier met de verdere planning en alvast heel veel voorpret toegewenst!
Puffin
Amerikafan

Bericht door Puffin »

Hallo Franziska,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

We hebben er nog even jullie en een aantal andere reisverslagen bij genomen. Om in 2 dagen van Denver naar Grand Teton NP te gaan via Dinosaur NM en Flaming Gorge lijkt inderdaad wat te veel van het goede. Of we zouden de dag ervoor al een stuk moeten rijden. Dit zouden we echter liever niet doen. De eerste dag blijven we liever ter plaatse want wij, in tegenstelling tot vele anderen, hebben echter geen "last" van vroeg wakker zijn, integendeel.
We zoeken nog even verder uit hoe we dan best kunnen rijden: van Rawlins naar Lander en Dubois OF van Rawlins naar Rock Springs naar Jackson. Het zal er misschien ook vanaf hangen of we die dag nog de rodeo in Jackson willen bezoeken of niet. We lazen dat jullie die in ieder geval wel leuk vonden.

De Beartooth Pass van Yellowstone naar Cody zullen we zeker rijden aangezien we daar enkel positieve dingen over lezen.

We spelen nu met het idee om van Cody naar Interior te rijden in 2 dagen ipv 3. Hierdoor kunnen we een volle dag besteden aan Badlands NP. Dan zouden we de eerste dag van Cody naar Sundance of ergens anders in de buurt van Devils Tower NM kunnen rijden. Dit lijkt ons wel te doen als we 's morgens vroeg uit Cody vertrekken. Onderweg zouden we dan Bighorn NRA en Medicine Wheel (indien mogelijk) willen bezoeken.
De volgende dag kunnen we dan na een bezoek aan Devils Tower via Spearfish, Lead en Deadwood naar Interior rijden.

We lazen ook in jullie verslag dat jullie een floattrip gedaan hebben in Grand Teton NP. Dit hadden we ook in gedachten. We hebben hiervoor verschillende organisaties gevonden op internet, met welke hebben jullie dit gedaan? Hadden jullie dit op voorhand geboekt of ter plaatse geregeld?
Is het te doen om een fototoestel mee te nemen tijdens de floattrip of is dit niet aan te raden?

Als iemand nog tips of opmerkingen heeft, deze zijn altijd welkom!

Groetjes,
Puffin.
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Hallo Puffin,
Daar ben ik weer.
In één dag van Cody naar Sundance rijden is waarschijnlijk mogelijk, als je vroeg vertrekt. Maar ik zal toch ook genoeg tijd inplannen voor de Bighorn Canyon NRA en Medicine Wheel. Wij zijn zoals je in ons verslag kon lezen 's ochtends noch in het Buffalo Bill Historical Center geweest en konden hierdoor pas na de middag vertrekken. Het werd daarom een bliksembezoek in Bighorn Canyon en Medicine Wheel moesten we geheel uit ons programma schrappen. Als ik jullie was, zou ik die dag op de bonnefooi gaan reizen en gewoon aankijken hoever dat jullie komen. Als jullie nu een hele dag in de Badlands nemen, is het ook niet erg, als jullie op dag 2 pas laat in Wall of Interior aankomen. Je kunt de zonsondergang dan altijd nog de volgende dag gaan bekijken.
Wij hebben inderdaad een float trip gedaan in Grand Teton NP en dat is ons goed bevallen. Je ziet het park dan weer uit een heel ander perspectief en kunt bovendien eens lekker genieten, omdat je zelf niet hoeft te rijden. Wij hadden niet van tevoren gereserveerd, maar zijn pas een dag van tevoren gaan boeken. We hebben de trip met Barker-Ewing gedaan, één van de twee of drie organisaties, die echt in Grand Teton NP varen en niet buiten het park ten zuiden van Jackson. Er zijn echter twee maatschappijen met de naam Barker-Ewing. Die waar wij mee voeren doet dus alleen float trips in het park, de andere maatschappij met dezelfe naam doet ook aan white water rafting in het ruigere gedeelte van de Snake River ten zuiden van Jackson. Hier is het webadres van de maatschappij, waar wij mee zijn gegaan:
http://barkerewing.com/index.html
Ze hebben ook een balie in een winkeltje bij Dornan's Gift Shop, niet ver van het Moose visitor center in Grand Teton NP. Wij hebben daar geboekt en kregen nog net de laatste twee plekken voor de vertrektijd van onze keuze. Als je dit teveel risico is, kun misschien beter van tevoren reserveren.
Float trips zijn in tegenstelling tot rafting trips vrij rustig. Je kunt dan ook zonder problemen een camera meenemen. Alleen is het soms door de deining en het voordurende draaien van de boot wat lastig om scherpe foto's te maken.
De rodeo in Jackson was inderdaad leuk om mee te maken. Ook hier hebben we niet vooraf gereserveerd en dat was ook helemaal niet nodig. Je kunt probleemloos bij de ingang nog een kaartje kopen en dus ook nog spontaan beslissen of je er wel of niet naartoe wilt.
Hopelijk kon ik jullie vragen tot zover beantwoorden. Als er nog meer zijn, laat het me dan gerust weten.
Groetjes,
Franziska
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hebben jullie bewust Rock Mountains National Park buiten de route gehouden?
Puffin
Amerikafan

Bericht door Puffin »

Hoi,

Franziska, nogmaals bedankt voor je antwoord.
Voor de float trip in Grand Teton NP hadden we ook Barker-Ewing gevonden. Handige tip echter dat er 2 Barker-Ewings zijn. Stel je voor dat we in het bootje zitten met het gedacht een rustige float trip te maken maar blijken geboekt te hebben voor een whitewater rafting :lol:.
De route van Cody naar Interior zullen we nog eens opnieuw bekijken.

Yeehaw,
De keuze is bewust en niet bewust :wink:. We hadden eerst RMNP gepland aan het begin van de reis, maar hadden hier en daar gelezen dat dat af te raden is omwille van het risico op hoogteziekte. Dan hadden we het verplaatst naar het einde van de reis, omdat we dachten dan misschien ook kans te hebben op mooie herfstkleuren. We hadden echter het gevoel dat we er niet voldoende tijd aan konden besteden en hebben het dan uit de route geschrapt.
Suggesties zijn altijd meer dan welkom, er is nog niets definitief vastgelegd.

Groetjes,
Puffin.
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

De zaak met de twee Barker-Ewings ligt nog iets ingewikkelder. Ze doen namelijk allebei aan rustige float trips. Maar terwijl 'onze' Barker-Ewing alleen float trips organiseert, doet die andere ook aan rafting trips. Bovendien float de Barker-Ewing, waar wij mee geweest ziin, in het Grand Teton NP, terwijl de andere maatschappij me dezelfde naam buiten het park gaat floaten. Ook mooi, heb ik me laten vertellen, maar je mist dan wel het panorama van de Tetons.
Trouwens schijnen beide maatschappijen ooit één bedrijf geweest te zijn. Pas een paar jaar geleden zijn ze gesplitst en heeft zich de één meer op floaten en de andere meer op raften gericht.
Yeehaw heeft trouwens een punt wat betreft Rocky Mountain NP. Wij vonden dit een heel mooi park, die je eigenlijk niet mag missen, als je in de buurt bent. Ik begrijp jullie argumentatie echter wel. Je moet voor dit park namelijk wel de tijd nemen. Heb je die niet, kun je het misschien inderdaad beter overslaan. Keuzes maken blijft gewoon moeilijk! :?
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Mochten jullie inderdaad naar Interior gaan, dan kan ik je de Circle View ranch http://www.circleviewranch.com/ adviseren om te overnachten. Unieke ligging, erg leuk en goed.

(zie mijn verslag http://inekevakantie2009.weblog.nl/ deze link kan soms problemen geven door de migratie van weblog)

gr, Ineke
Puffin
Amerikafan

Bericht door Puffin »

Hoi,

Ineke,
De Circle View Ranch hadden we al genoteerd. Je hebt er hier waarschijnlijk al eens eerder enthousiast over verteld op het forum ofwel hebben we het uit je verslag gehaald. We gaan het in ieder geval nog eens opnieuw doornemen.

Franziska en Yeehaw,
Jullie brengen ons opnieuw aan het twijfelen over Rocky Mountain NP, we komen er inderdaad vlakbij. :think:
We weten niet goed of we hiervoor een dag of meer Grand Teton of Yellowstone willen opofferen.

Inderdaad, keuzes, keuzes... pfff :problem:

Groetjes,
Puffin.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dat kan best hoor.
9/2: Aankomst in Denver
9/3: Rustig aan, kijk wat rond in Denver. Boodschappen doen (cooler kopen) en dan 's middags naar Estes Park rijden. Het is Labor Day die dag en outbound traffic zal geen probleem zijn.
9/4: Neem de tijd voor TRR en rijd naar Craig voor een overnachting.
9/5: Rijd naar Jackson Wy. Zal een rit van ca 6 uur zijn maar om GTNP vanaf het zuiden te naderen is prachtig met de Tetons die steeds dichterbij komen. Wij hadden het geluk deze rit te doen met onweer. Klinkt raar maar de Big Skies van Wyoming in die weersomstandigheden zijn adembenemend.
Yeehaw
Puffin
Amerikafan

Bericht door Puffin »

Hier zijn we nog eens terug,

Yeehaw, super bedankt voor je voorstel! Zoals je het voorstelt lijkt het inderdaad best te doen. Goed gezien trouwens dat er op Labor Day minder verkeer zal zijn, daar hadden we nog niet aan gedacht. Misschien moeten we daar inderdaad wel gebruik van maken en die dag toch al uit Denver vertrekken. Geen file is altijd mooi meegenomen.
Eens een lange rit zoals van Craig naar Jackson vinden we niet erg, het is voor ons een deel van de road trip. We hebben al langere afstanden gereden tijdens onze vorige reizen.
Onweer kan inderdaad prachtig zijn, we hebben dit tijdens onze rondreis in 2009 ook mogen aanschouwen!

Gisteren hebben we gezien dat de kalender van de rodeo in Jackson voor 2012 bekend gemaakt is. Helaas gaat de laatste rodeo, in tegenstelling tot vorig jaar, al door op 1 september. Geen rodeo meer dus als wij er zijn. Spijtig, want we keken er al erg naar uit. :(
=> Heeft iemand misschien nog een tip voor ons waar er langs onze route eventueel in september nog een rodeo zou plaatsvinden?

We zitten nog altijd een beetje verveeld met de route van Cody naar Interior/Wall en hoe we dit stuk best kunnen indelen. Voor Medicine Wheel en Devils Tower (inclusief wandeling) rekenen we elk op een tweetal uur. Hoeveel tijd zouden we ongeveer moeten voorzien voor een bezoek aan Bighorn Canyon NRA?

Zouden we voor dit stuk misschien toch beter meer dan 2 dagen uittrekken, eventueel ten koste van Badlands of Grand Teton NP?

Groetjes,
Puffin.
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Hoi,
We hebben de afstand Cody - Interior ook in twee dagen gereden en dat ging eigenlijk prima. We hebben weliswaar Medicine Wheel niet bezocht, maar we vertrokken dan ook pas na de middag uit Cody. Als je 's ochtends op tijd vertrekt moet het geen probleem zijn om Bighorn Canyon NRA en Medicine Wheel op één dag te bezoeken. In Bighorn Canyon vonden wij vooral Devils Canyon Overlook de moeite waard. Dat is niet zo een grote omweg vanaf de hoofdroute (highway 14A over de Bighorn Mountains). Ik dacht dat wij voor dit uitstapje ongeveer 1 1/2 tot 2 uur hebben uitgetrokken, inclusief een lunchstop bij een marina en wat rondkijken en foto's schieten bij de Devils Canyon Overlook. Als dit dus 's ochtends doet, heb je 's middags voldoende tijd voor Medicine Wheel. Daarna kun je, afhankelijk van hoe laat het inmiddels is, doorrijden naar Sheridan of Buffalo en daar overnachten. Ik zou voor die dag geen accommodatie bespreken. Sheridan en Buffalo hebben voldoende accommodaties en op die manier kun je op de dag zelf nog beslissen, hoever je door wilt rijden. De volgende dag is tot Devils Tower weinig te zien. Je kunt dus lekker doorrijden op de snelweg. Ik denk dat wij een uur of drie bij Devils Tower zijn geweest. We hebben daar een wandeling rond de Tower gedaan, geluncht en ook nog even uitgebreid foto's geschoten van de schattige prairie dogs. Vervolgens hebben we nog de Spearfish Canyon en Deadwood bezocht (dat laaste wel heel kort) en zijn dan doorgereden naar Wall, waar we ergens tussen 5 en 6 uur 's avonds aankwamen. Ook hier hadden we trouwens niet gereserveerd en hadden geen enkele moeite op de bonnefooi een motel te vinden. Ik zou de Badlands zeker niet uit het schema schrappen. Ik vond dit een heel mooi en interessant park, dat vaak ondergewaardeerd wordt. Ik had het dan ook echt niet willen missen. Hetzelfde geldt trouwens ook voor Grand Teton. Wij hebben daar haast meer wild gezien dan in Yellowstone, het berglandschap is er prachtig en je kunt er hele leuke wandelingen doen. Dus ook daar zou ik geen dagen gaan schrappen.
Jammer dat de rodeo in Jackson dit jaar al eerder stopt. Ik zou helaas ook niet zo snel een alternatief weten.
Succes met de verdere planning!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hangt er ook vanaf hoe het weer is. Vooral als het bewolkt is is er niet veel aan in GTNP terwijl Yellowstone dan nog steeds aantrekkelijk is. De "Tieten" in de wolken verliezen alles van hun aantrekkings kracht. De prairie dogs zijn idd schattig maar ook in Badlands NP is een grote colony.
Puffin
Amerikafan

Bericht door Puffin »

Hoi,

De reden waarom we een aantal dagen opgenomen hebben voor Grand Teton NP is inderdaad ook omdat we ook al van anderen gelezen hebben dat ze daar bijna meer wildlife gezien hebben dan in Yellowstone. We willen namelijk heel graag een moose zien en fotograferen :D. Daar lijkt Grand Teton NP wel de geschikte plaats voor.
Als we slecht weer hebben, zullen we een alternatief moeten zoeken.

Na Cody op de bonnefooi reizen zou inderdaad een oplossing kunnen zijn, maar dat ligt niet echt in onze natuur :roll:. We leggen graag op voorhand alles vast (bij voorkeur wel iets dat nog kan geannuleerd worden).

We zitten nu aan volgende indeling te denken:
- di 18/09: Cody -> Buffalo (via Bighorn Canyon NRA en Medicine Wheel)
- wo 19/09: Buffalo -> Hill City (via Devils Tower, Spearfish Canyon, Lead, Deadwood)
- do 20/09: Hill City -> Interior
- vr 21/09: Badlands NP
- za 22/09: Interior -> Custer
- zo, ma, di : Custer (oa Buffalo Roundup)

Wat vinden jullie hiervan? Andere suggesties zijn altijd welkom!

De route van dit jaar is precies wel een moeilijke bevalling :crazy:

Groetjes,
Puffin.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

zo, ma, di : Custer (oa Buffalo Roundup)
Daar mag je zeker wel voor reserveren er komen ieder jaar duizenden mensen naar de roundup.
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Ik ben normaal gesproken ook een behoorlijk stresskip, als het over op de bonnefooi reizen gaat. Wij doen daarom meestal een combinatie. In druk bezochte plaatsen en op plekken, waar tijdens ons verblijf een speciaal evenement plaatsvindt, reserveren we vooraf. Ook als we per se in een bepaalde accommodatie willen verblijven, maken we een reservering. In minder drukke plaatsen buiten het hoogseizoen echter laten we het erop aankomen. Dit systeem heeft deze keer weer prima gewerkt. Vol was het alleen in Jackson (Art Festival) en in Yellowstone. Op beide plaatsen hadden we gelukkig wel een reservering gemaakt. Voor de rest hebben we overal op de bonnefooi een accommodatie gezocht en we hadden nergens problemen om iets te vinden. Zelfs in Cody was er bijna overal nog vacancy. De volgende twee nachten in Buffalo en Wall hadden we de accommodaties voor het uitzoeken. Reserveren was hier dan ook echt niet nodig.
In Custer kun je vanwege de round up misschien inderdaad beter reserveren. Zeker de nacht van zondag op maandag, want de round up is altijd op maandag. Daarna wordt het meestal weer rustiger. Tenminste hadden wij vorig jaar op maandagavond na de round up geen enkel probleem om in Keystone een accommodatie te vinden.
Grand Teton is dan misschien inderdaad niet zo interessant, als het slecht weer is en je de Tetons niet kunt zien. Maar als er meerdere dagen de tijd voor hebt, is je kans ook groter, dat je er wel een mooie dag bij hebt. Bovendien zijn je kansen om moose te zien in de Tetons vele malen groter dan in Yellowstone. Ik weet dat veel mensen Grand Teton alleen bezoeken op de doorreis naar Yellowstone. Ze hebben dan alleen tijd om een paar keer te stoppen voor wat foto's van de Tetons en misschien nog om wat wildlife te zien. Maar met iets meer tijd kun je nog zoveel meer: wandelen, floaten, uitgebreid wildlife spotten, zelfs fietsen is mogelijk. We hebben er dan ook absoluut geen spijt van, dat we afgelopen september twee volle dagen voor Grand Teton hebben uitgetrokken. Ik moet er wel bij zeggen, dat wij heel mooi weer hebben gehad.
Jullie nieuwe schema lijkt me prima te doen. Alleen zou ik op 19/9 waarschijnlijk niet in Hill City overnachten, maar al eerder. Op die manier kun je bij voorbeeld Lead en Deadwood ook nog de volgende dag op weg naar Interior bezoeken en maak je de dag van Buffalo naar South Dakota iets minder druk. Hill City - Interior is namelijk maar ongeveer 2 uur rijden en je hebt dus dan genoeg tijd om onderweg nog iets te zien.
Groetjes,
Franziska
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Moose tips voor The Tetons:

Wij hebben 5 elanden gezien (en gefotografeerd), waren er ook wat langer: de eerste 5 dagen van onze (wandel)vakantie en aan het einde opnieuw 3 dagen. Prachtig park, heerlijk wandelen en genieten van de natuur. Rustiger dan Yellowstone.

De locaties waar wij ze zagen:
- de brug over de Snake River bij Moose (hoe toepasselijk!). Hier worden regelmatig elanden gespot, in het groen langs de rivier
- aan de Pilgrim Creek Road, dat is een onverharde weg tussen Jackson Lake Lodge en Colter Bay
- op de wandeling door Cascade Canyon zagen we een mannetje en vrouwtje langs het wandelpad
- ook aan de Teton Park Rad (net als de eerste) maar dan verderop richting Jenny Lake

Je moet ook echt wat geluk en geduld hebben.
Ga je ook nog wolven en beren spotten in Yellowstone? Genoeg tips in ons reisverslag.
En neem een camera mee met grote zoom! Alleen dan krijg je wildlife mooi vol in beeld.

http://home.planet.nl/~marqu042/index.html

Groet,
Ferry
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Nog twee lokaties waar je een goede kans hebt om Moose te spotten:
De dam waar de Snake River Jackson Lake verlaat, er is daar beneden een parking waar je bij de Snake River kan komen in het gebied links van die parking staat vaak Moose te eten van de wilgen struiken die daar groeien.
De US-191 langs de Snake River tussen Jackson Lake Junction en Moran Junction en dan vooral bij Oxbow Bend maar ook wat verder richting Moran Junction in een paar natte stuken met veel wilgen struiken.
Bij de brug over de Snake River bij Moose die Ferry noemde hebben wij dit jaar ook Moose gespot.
Puffin
Amerikafan

Bericht door Puffin »

Hoi,

Bedankt voor de moose-tips, ze staan genoteerd! :D
We willen uiteraard zo veel mogelijk wildlife zien, maar ja, je moet natuurlijk ook wat geluk hebben...

Onze overnachtingen in Custer zouden we inderdaad zo snel mogelijk willen reserveren. De laatste dagen in South Dakota willen we echter graag nog een paar dagen op 1 plaats verblijven, vandaar dat we eerst onze route willen uitdokteren zodat we weten hoeveel dagen we in Custer zullen overnachten.

We puzzelen nog wat verder ...
Als iemand nog tips heeft, laat maar komen.

Groetjes,
Puffin.
Puffin
Amerikafan

Bericht door Puffin »

Hoi,

Hierbij nog eens een update van onze route tot nu toe:

- zo 02/09: Brussel - Denver
- ma 03/09: Denver -> Estes Park
- di 04/09: Estes Park -> Craig (via RMNP)
- wo 05/09: Craig -> Jackson
- do 06/09: Grand Teton NP
- vr 07/09: Grand Teton NP
- za 08/09: Grand Teton NP
- zo 09/09: Grand Teton NP -> Yellowstone NP (Old Faithful Inn)
- ma 10/09: Yellowstone NP (Old Faithful Inn)
- di 11/09: Yellowstone NP (Old Faithful Inn)
- wo 12/09: Yellowstone NP (Canyon Lodge)
- do 13/09: Yellowstone NP (Canyon Lodge)
- vr 14/09: Yellowstone NP (Canyon Lodge)
- za 15/09: Yellowstone NP (Canyon Lodge)
- zo 16/09: Yellowstone NP -> Beartooth Hwy -> Cody
- ma 17/09: Cody
- di 18/09: Cody -> Buffalo (Bighorn Canyon NRA, Medicine Wheel)
- wo 19/09: Buffalo -> Hill City (Devils Tower, Spearfish Canyon, Lead, Deadwood)
- do 20/09: Hill City -> Interior (Mt Rushmore, Bear Country)
- vr 21/09: Interior (Badlands NP)
- za 22/09: Interior -> Custer
- zo 23/09: Custer (Custer SP, Peter Norbeck Scenic Byway, Wind Cave NP, Crazy Horse, Mammoth Site)
- ma 24/09: Custer: Buffalo Roundup
- di 25/09: Custer (Custer SP, Peter Norbeck Scenic Byway, Wind Cave NP, Crazy Horse, Mammoth Site)
- wo 26/09: Custer -> Denver
- do 27/09: Denver
- vr 28/09: Denver -> Brussel

Er is dus eigenlijk niet veel meer veranderd maar we horen graag nog eens wat jullie vinden vooraleer we overnachtingen beginnen te boeken.

Groetjes,
Puffin.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer