Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Twee mogelijke routes Vancouver-Calgary, juni 2012

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Twee mogelijke routes Vancouver-Calgary, juni 2012

Bericht door GJ »

We zijn eruit: het wordt Canada dit jaar! We zijn vrij laat met beslissen, maar ik denk (hoop) dat we - gezien het feit dat we eind juni, begin juli gaan - nog niet te laat zijn voor leuke accommodaties. De tickets zijn nog niet geboekt, maar dat gaat één dezer dagen gebeuren. We hebben grofweg twee routes opgesteld, die eigenlijk op één punt verschillen, namelijk de dagen na Vancouver Island (via Whistler, of via de Trans Canadian Highway). In één van de routes houden we een dag over. Ik ben benieuwd naar jullie reacties, verbetersuggesties, voorkeuren voor een bepaalde route, leuke overnachtingsplekken... dus: shoot!

Optie 1

Dag 1, zo 17 juni - vlucht Amsterdam-Vancouver (Air Transat)
Dag 2, ma 18 juni - Vancouver bekijken
Dag 3, di 19 juni - Vancouver-Victoria
Dag 4, wo 20 juni - Victoria
Dag 5, do 21 juni - Victoria - Tofino (evt. whalewatchen)
Dag 6, vr 22 juni - Pacific Rim NP bezoeken, overnachten: Ucluet
Dag 7, za 23 juni - Ucluet - Campbell River
Dag 8, zo 24 juni - Quadra Island, Nanaimo
Dag 9, ma 25 juni - Nanaimo - Whistler
Dag 10, di 26 juni - Whistler - Clearwater
Dag 11, wo 27 juni - Well's Gray Provincial Park- Jasper
Dag 12, do 28 juni - Jasper
Dag 13, vr 29 juni - Jasper - Lake Louise
Dag 14, za 30 juni - Omgeving Lake Louise, Yoho
Dag 15, zo 1 juli - Glacier NP, Mount Revelstoke
Dag 16, ma 2 juli - Kootenay
Dag 17, di 3 juli - Banff
Dag 18, wo 4 juli - Banff
Dag 19, do 5 juli - Dag over. Suggesties over waar en hoe je die zou kunnen invullen?
Dag 20, vr 6 juli - Calgary (Stampede)
Dag 21, za 7 juli - Calgary - Amsterdam
Dag 22, zo 8 juli - thuis

Optie 2

Dag 1, zo 17 juni - vlucht Amsterdam-Vancouver (Air Transat)
Dag 2, ma 18 juni - Vancouver bekijken
Dag 3, di 19 juni - Vancouver-Victoria
Dag 4, wo 20 juni - Victoria
Dag 5, do 21 juni - Victoria - Tofino, evt. whalewatchen?
Dag 6, vr 22 juni - Pacific Rim NP bezoeken, overnachten: Ucluet
Dag 7, za 23 juni - Ucluet - Campbell River
Dag 8, zo 24 juni - Quadra Island, Nanaimo
Dag 9, ma 25 juni - Nanaimo - Hope
Dag 10, di 26 juni - Hope- Kamloops (Trans-Canada Highway)
Dag 11, wo 27 juni - Kamloops- Clearwater
Dag 12, do 28 juni - Well's Gray Provincial Park - Jasper
Dag 13, vr 29 juni - Jasper
Dag 14, za 30 juni - Jasper - Lake Louise
Dag 15, zo 1 juli - Omgeving Lake Louise, Yoho
Dag 16, ma 2 juli - Glacier NP, Mount Revelstoke
Dag 17, di 3 juli - Kootenay
Dag 18, wo 4 juli - Banff
Dag 19, do 5 juli - Banff
Dag 20, vr 6 juli - Calgary (Stampede)
Dag 21, za 7 juli - Calgary - Amsterdam
Dag 22, zo 8 juli - thuis

Dan nog een paar praktische vragen...

- Moet je de overtochten met de ferries van tevoren reserveren? Het gaat in iedere route om vier overtochten (van en naar Vancouver Island, en van en haar Quadra Island). Hoe lang doe je er ongeveer over van Tsawassen naar Schwartz Bay en van Nanaimo naar Horseshoe Bay)?
- Is het de moeite waard om vanuit Tofino te gaan whalewatchen (in juni) of is dat zonde van de tijd omdat je zo'n tocht beter vanuit, zeg, Telegraph Cove kunt doen? In dat geval laten we dat maar voor wat het is... dat zou zonde van het geld zijn.
- In Amerika kan je als ANWB-lid bij AAA gratis kaarten ophalen; geldt dit ook voor Canada? En zo ja, waar vind ik een lijst van AAA-kantoren (vind het altijd zo lastig om die op de site van AAA te vinden)?
- We zijn met zijn tweeën. Betekent dat dat we een family/group Parks Canada Discovery Pass moeten kopen?

Veel vragen, maar ik ben benieuwd naar (en blij met) alle antwoorden!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Twee mogelijke routes Vancouver-Calgary, juni 2012

Bericht door Tipsy_1 »

de overtocht schwarz bay - tawassan duurt 1.5 uur.
Ik ga deze voor onze trip in augustus op voorhand reserveren, zo riskeer je niet het risico dat je misschien een extra "boot" moet wachten. als je planning toch vaststaat, kan je net zo goed op voorhand reserveren toch?

Orka & whalewatch tochten kan je ook doen vanuit Victoria. ik had zelf aan de firma eagle wing gedacht.
Vanuit Tofino kan ook, maar dan heb je haast geen kans op orka's.

Vanuit Tofino/ucluelet heb je trouwens wel een boel leuke tochten zag ik, bvb sunset cruise, zeeleeuwen tocht, walvissen tocht, warme bronnen, beren,... Zelf zou ik wel het (kleine) tochtje naar het onbewoonde mears island willen doen voor een wandeling in het regenwoud daar.

Verder denk ik dat het twee hele mooie routes zijn!!! Ik zou zelf toch die via Whistler kiezen denk ik...

Veel plezier met plannen!
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Bedankt voor je reactie, ik ga me eens in de orkatochten vanuit Victoria verdiepen! Mag ik vragen waarom jij voor de route via Whistler zou kiezen?

En inderdaad, als je toch al weet wanneer je ergens bent, dan kun je net zo goed meteen maar reserveren, dat is wel zo handig.
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Ik zou ook de route via whistler doen. Zowiezo vond ik het een hele mooie route tussen vancouver en whistler en verder dooor de bergen. Daarnaast vonden wij Whistler ook een gezellig plaatsje om een nachtje te verblijven (de meningen zijn daarover wel verdeeld volgens mij....het is behoorlijk toeristisch zogezegd :-))

De boot naar Vancouver Island en terug hadden wij niet gereserveerd; het nadeel van reserveren (zeker van Nanaimo naar Vancouver Horseshoe Bay) is dat je je op een gegeven moment moet gaan haasten om de boot te halen. Met die bochtige wegen op Vancouver Island is dat niet altijd makkelijk :-)

Mooie reis! leuk hoor
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Twee stemmen voor Whistler dus!

Ik wil trouwens in Vancouver, Calgary (en misschien Victoria) via Priceline hotels gaan boeken. Welke buurten kan ik dan het beste aanhouden en wat zijn slechte/gevaarlijke buurten die je beter kan vermijden?

Hmmm, als we dan toch een dag overhouden kunnen we die misschien besteden in Drumheller. Is dat de moeite waard?
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

In Vancouver kun je beter niet in East Hastings iets boeken.
Wij hebben geboekt in North Vancouver dit keer. "Pinnacale at the pier" heet dit nieuw hotel. Via priceline errug voordelig :-). Wil je downtown dat is "the listel" erg goed.
Het openbaar vervoer is in Vancouver uitstekend geregeld.
In Calgary gaan we naar "Day's inn airport". Vlakbij de "Sunridge Mall" en vliegveld. Ook in Calgary gebruiken we altijd het openbaar vervoer.

Whistler is wel leuk, maar een middag is meer dan genoeg.

Drumheller ben ik nog nooit geweest.
Ik zou voor met een extra dag lekker in Vancouver blijven. FANTASTISCHE STAD!!! We zijn vaker in Vancouver geweest dan in Amsterdam :-)
Wij gaan er vanaf Calgary met een binnenlandse vlucht er nog een paar nachten naar toe.

Dit is onze trip grofweg:

dag 1, Amsterdam-Calgary
dag 2, Calgary
dag 3, Camper halen en naar Waterton (als dat lukt..... waarschijnlijk niet :-))
dag 4, Waterton de grens over en ergens in Montana overnachten
dag 5, Montana tot Yellowstone
dag 6, t/m dag 18 Yellowstone
dag 19, Montana overnachten
dag 20 t/m 24, Glacier
dag 25, Banff
dag 26, Banff, Calgary Stampede, Banff
dag 27 t/m 30, Banff/yoho of lake louise
dag 31, Calgary - Vancouver (we zullen om 14.00 in Vancouver aankomen)
dag 32 t/m 34, Vancouver
dag 35, weer in Amsterdam

We hebben niets vast gelegd behalve hotels en camper.
Hoe de trip daadwerkelijk word hebben we nog geen idee van. Het is ook wel afhankelijk van het weer en of de hikingtrails open zijn.

Succes met plannen,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Mee eens! Vancouver is een hele leuke stad!
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

wij hebben in north vancouver de Capilano inn & suites geboekt, dat had ook een goede prijs... (gevonden via het forum hier)
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

GJ schreef:Hmmm, als we dan toch een dag overhouden kunnen we die misschien besteden in Drumheller. Is dat de moeite waard?
Die dag die jij overhoudt, zou ik zelf inplannen bij Lake Louise en Yoho NP om meer te kunnen wandelen/bekijken. Vancouver zou ook kunnen, want behalve dat dat een fijne stad is om te verblijven (wandelen, shoppen, fiets huren en door het Stanley Park rijden, aquarium, Granville Island's Public Market, Museum of Anthropology) is er in de omgeving ook van alles te zien (Grouse Mountain [kabelbaan], Lynn Canyon Park & Suspension Bridge [gratis], langs de weg naar Cypress Mountain mooi uitkijkpunt op Vancouver [ook bij zonsondergang]).

Mocht jij over Drumheller iets willen lezen, ik heb daar in mijn reisverslag Canada 2009 het één en ander over geschreven (aan einde vakantie),
zie: http://www.dutchmarco.com/reisverslag/c ... _index.htm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik zou ook de route via Whistler rijden, die is erg mooi. Zie ons verslag

Wij hebben overnacht in het Best Western hotel in North Vancouver.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Leuk om iets over Drumheller te lezen, het lijkt me toch wel een leuke afwisseling na al die bergen, bomen en meren aan het eind van de vakantie!

Een optie zou zijn om een dag eerder te vertrekken (op zaterdag dus) om zo én Drumheller erin te houden én een extra dag Vancouver te hebben. Nu zie ik op de Air Transat-site dat je op die zaterdag een tussenstop hebt, waardoor de vlucht niet 9.50 uur maar 11.35 uur duurt. Het wordt mij niet helemaal duidelijk of dat alleen betekent dat het vliegtuig ergens (waar kan ik nergens vinden) aan de grond gaat, mensen in- en uitstappen, er wat kerosine wordt getankt en dat je dan weer doorvliegt, of dat je echt moet overstappen op een ander vliegtuig (door customs en immigrations, etc.). Even wachten op in- en uitstappende mensen terwijl je in het vliegtuig blijft vinden we niet erg, maar we vonden het idee van een rechtstreekse vlucht zonder overstappen juist zo fijn. Weet iemand toevallig hoe dat zit?

EDIT - ik denk dat ik het al gevonden heb en dat de stop op Calgary is (zelfde vertrektijd, zelfde vluchtnummer). Iemand ervaring daarmee? Mag je gewoon in het vliegtuig blijven zitten?
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Nee, meestal moet je bij aankomst allemaal eruit, door de douane, een uurtje wachten en dan hetzelfde vliegtuig weer in.
Kost je alleen wat tijd, Martinair deed dat vroeger ook zo.

Ben je er al uit met je route?

Groet,
Ferry

http://home.planet.nl/~marqu042/index.html
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

En we hebben geboekt! :blob3: We zijn uiteindelijk toch voor de heenvlucht op zondag gegaan, we moeten allebei op vrijdag nog werken en zo hebben we de zaterdag om rustig in te pakken. We hebben rechtstreeks bij Air Transat geboekt - ik heb gelezen dat de beenruimte daar iets minder is, maar rechtstreekse vluchten bij KLM zijn op onze data maar liefst 400 euro pp duurder. Dus we lopen wel een keertje extra door het gangpad heen.

Ook de auto hebben we meteen geboekt, via Sunnycars, de verhuurder blijkt Alamo te zijn. De prijs was scherper dan bij de Duitse vrienden, zeker met de 10% ANWB-korting, en er zijn geen dropoff-kosten tussen Vancouver en Calgary (ik ga nog wel even vragen of ik dat deel van de voorwaarden ook nog in het Engels kan krijgen, Alamo kennende...). We hebben in Portugal en Griekenland al vaker via Sunnycars gehuurd en dat is altijd prima bevallen.

De route, daar zijn we nog niet 100% uit. Het wordt de Whistler-variant, maar we willen eigenlijk toch ook wel naar Drumheller. Om nog een extra dagje Vancouver te hebben denken we erover Victoria te laten vallen (tip die we op het Canada-prikbord-forum kregen, waar ik dezelfde vraag heb gesteld). Eigenlijk zou het me daar vooral gaan om dat prachtige uitzicht op het Empress-hotel, maar als je niet naar bv. het Museum of BC gaat (wat wij niet van plan waren) kun je dat denk ik wel skippen. Sowieso moeten we het Vancouver Island-deel van de trip nog wat finetunen.
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Een mooie route hebben jullie opgesteld.
Toen wij in Canada waren was er net een brok steen naar beneden komen vallen en konden wij niet van Vancouver naar Whistler, over die route kan ik niets zeggen. Maar wij hadden dit deel ook in de route opgenomen door de tips hier op het forum.

In vancouver hebben wij in de Hyatt geslapen, via Priceline ($156 CAD). komt nog wel parkeergeld bij,.......
Onze beste overnachtingsplek ever was echter in Nanaimo: Seaview B&B $ 70,- CAD. http://www.bbcanada.com/jiseaviewbb (nu 75 CAD zag ik) Hier waren we terecht gekomen via een tip hier op AA. Wij zijn altijd wat terughoudend met B&B boeken. Als we een eigen deel van het huis hebben prima, maar anders voel ik me absoluut niet vrij.
Deze B&B was in een reguliere woonwijk, zonder bord of wat dan ook in de tuin, we vroegen ons werkelijk af of het goede adres was. Maar het was een prachtig huis met twee verdiepingen, waarvan wij een complete verdieping tot onze beschikking kregen. Een grote slaapkamer, een royale zitkamer, een grote woonkeuken, een luxe badkamer, een (eigen) tuin met uitzicht op zee. We zagen de veerboot naar Alaska voorbij komen. Geweldig. En dan heb ik het nog niet eens over het ontbijt Dus als je in Nanaimo nog een plekje zoekt, is dit de aanrader

ons reisverslag over Canada: http://brand-westcanada.blogspot.com
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Mag ik vragen hoeveel je voor je ticket betaald hebt?
En voor de huurauto: ik heb bij usa-reisen gekeken maar ga toch ook eens kijken bij sunny cars... Gewone auto of Midsize suv?
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Voor twee tickets betalen we nu iets meer dan 1.400 euro; bij KLM kwamen rechtstreekse vluchten op die data op ruim 2.200 euro... dus dan is de keuze snel gemaakt.

We hebben een Ford Escape or similar geboekt, valt denk ik onder de categorie midsize SUV. Via deze link kun je de korting regelen; je moet wel ANWB-lid of Reizen-abonnee zijn. Heb vanochtend trouwens Sunnycars gemaild dat ik graag een voucher en voorwaarden in het Engels wilde waarop ook stond dat er geen onewaykosten gerekend zouden worden en een paar uur later had ik 't al in mijn mailbox, heel netjes vind ik!

EvdB, thanks voor de tips! Ga ik zeker checken!
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

idd mooie prijs, wij betalen met KLM voor vertrek midden augustus 1500 eur voor 2 (750 pp), maar wij hebben bijna een jaar van te voren geboekt.
bij sunny cars kom ik op een hogere prijs uit dan usa reisen.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Klopt, KLM is duur. Toch moet je er wel een beetje geluk mee hebben. De ticketprijzen moet je echt constant in de gaten houden.
Wij hebben er (bijna dezelfde vertrek en aankomst datums als GJ) 818 pp voor betaald. Incl. een binnenlandse vlucht.
Aankomst: Calgary
binnenlandse vlucht: naar Vancouver
vertrek: Vancouver - Amsterdam
Go T@bbing!!!!

GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Oeh, da's inderdaad een nette prijs! Wij hebben eigenlijk dit weekend de knoop pas doorgehakt dat het Canada zou worden (we twijfelden tussen Canada en Colorado/New Mexico) dus we wilden liever niet te lang zoeken. Toen we deze prijzen voor Transat zagen, twijfelden we dus niet zo lang, haha!
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

En gelijk heb je :thumbup:. Het is een mooie prijs van Air transat.
Go T@bbing!!!!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer