Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondreis 5 tot 6 weken - West USA en een deel Canada
Rondreis 5 tot 6 weken - West USA en een deel Canada
Hallo Amerika fans/kenners,
Ik wil samen met mijn vriend volgend jaar september 5-6 weken met de auto rondreizen in West USA en een deel Canada.
We zitten erg te twijfelen waar we moeten beginnen en welke route we zullen nemen.
Ik heb al op diverse websites van touroperators gekeken maar die hebben meestal reizen tot 22 dagen.
Hier zitten we aan te denken:
Beginnen vanaf Phoenix en vandaar uit naar Grand Canyon NP, Death Valley, Yosemite en via daar naar San Fransisco, Porland, Seattle en dan door naar Vancouver (Island) en uiteindelijk vanaf Seattle vertrekken.
We dachten te beginnen in Phoenix omdat we ook graag naar Grand Canyon NP willen, maar wellicht hebben jullie betere tips en/of zijn andere nationale parken meer de moeite waard?
Welke parken, bezienswaardigheden en steden zijn volgens jullie een must see?
We kunnen nog een beetje filteren dus ik hoor graag jullie adviezen!
Alvast bedankt!
Groetjes Ellen
Ik wil samen met mijn vriend volgend jaar september 5-6 weken met de auto rondreizen in West USA en een deel Canada.
We zitten erg te twijfelen waar we moeten beginnen en welke route we zullen nemen.
Ik heb al op diverse websites van touroperators gekeken maar die hebben meestal reizen tot 22 dagen.
Hier zitten we aan te denken:
Beginnen vanaf Phoenix en vandaar uit naar Grand Canyon NP, Death Valley, Yosemite en via daar naar San Fransisco, Porland, Seattle en dan door naar Vancouver (Island) en uiteindelijk vanaf Seattle vertrekken.
We dachten te beginnen in Phoenix omdat we ook graag naar Grand Canyon NP willen, maar wellicht hebben jullie betere tips en/of zijn andere nationale parken meer de moeite waard?
Welke parken, bezienswaardigheden en steden zijn volgens jullie een must see?
We kunnen nog een beetje filteren dus ik hoor graag jullie adviezen!
Alvast bedankt!
Groetjes Ellen
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Rondreis 5 tot 6 weken - West USA en een deel Canada
Wat heerlijk om 5-6 weken de tijd te hebben. Phoenix is een prima vertrekpunt. Ik zou het van de prijs van de tickets af laten hangen waar je begint. Misschien moet je ook nog rekening houden met drop off kosten voor de auto. Wij rijden altijd een rondje dus daar heb ik geen ervaring mee. Welke parken je allemaal wilt bezoeken is heel persoonlijk. Je hebt keuze genoeg als je zo lang gaat. Voor ideeën is het misschien handig om veel reisverslagen te lezen. Wij gaan ook altijd 4-6 weken dus misschien kun je nog ideeën uit onze dagboeken halen.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
En in San Francisco beginnen en dan via Yosemite, Death Valley, Las vegas, grand canyon naar het noorden? Via yellowstone dan naar Canada en via rocky mountains naar vancouver en seattle?Is wel veel rijden maar in 6 weken ook een optie. En indrukwekkender dan langs de kust omhoog.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Beginnen in San Francisco en eindigen in Seattle heeft als voordeel dat je bij Alamo via usareisen.de geen drop off kosten hebt voor de auto. Ik zou echter te allen tijde de route op de eerste plaats zetten.
Bij National rekenen ze maximaal $250 + tax voor drop off kosten.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Bij National rekenen ze maximaal $250 + tax voor drop off kosten.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Hallo Ebesz85,
De meeste NP's zijn de moeite. Grand Canyon, Bryce canyon, Yellowstone, Grand Teton, Glacier... is zeker de moeite! Hangt allemaal af van je persoonlijke smaak. Als je naar de Grand Canyon gaat, is een wandeling naar beneden, of een stukje naar beneden echt aan te raden. Misschien kan je eens een kijkje nemen op mijn website. Zie adres hieronder.
Nog veel voorbereidingsplezier,
Lilo
De meeste NP's zijn de moeite. Grand Canyon, Bryce canyon, Yellowstone, Grand Teton, Glacier... is zeker de moeite! Hangt allemaal af van je persoonlijke smaak. Als je naar de Grand Canyon gaat, is een wandeling naar beneden, of een stukje naar beneden echt aan te raden. Misschien kan je eens een kijkje nemen op mijn website. Zie adres hieronder.
Nog veel voorbereidingsplezier,
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Misschien kun je (vooral voor het gedeelte rond Vancouver en Portland) nog wat ideëen halen uit ons reisverslag 2008
Voor de omgeving van Phoenix; zie onze andere verslagen.
Voor de omgeving van Phoenix; zie onze andere verslagen.
Prachtige reis die je gemakkelijk in 5-6 weken kan maken. In september zou ik echter van noord naar zuid rijden. Later in september en in october kan het weer in het NW een spanner in the works gooien.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is al een aardig begin. Je zou na de Grand Canyon ook nog Bryce en Zion op de route mee kunnen nemen, en dan via Las Vegas en death Valley naar Yosemite.ebesz85 schreef: Beginnen vanaf Phoenix en vandaar uit naar Grand Canyon NP, Death Valley, Yosemite en via daar naar San Fransisco, Porland, Seattle en dan door naar Vancouver (Island) en uiteindelijk vanaf Seattle vertrekken.
In jullie voorstel kom je niet langs Yellowstone, terwijl je dat prima in zou kunnen plannen. Maar langs de kust is ook mooi natuurlijk, of neem ook een stuk van het binnenland mee.
Het zal lastig zijn om een route te vinden waar alles in zit wat jullie willen doen, maar kijk eens bij de reisverlsagen (bovenaan), en naar andere topics hier of in het noordwesten of zuidwesten om ideeën op te doen.
In 2006 rden wij van seattle naar San francisco, misschien kunnen jullie wat ideeën opdoen uit ons reisveslag. Voor Yellowstone en het zuidwesten zie ons 2008-verslag.
Als je een globale route hebt wordt het makkelijker om advies te geven, dus kijk eens welke parken en steden jullie willen bezoeken en probeer een routevoorstel te maken. Je zult zien dat 5 weken helemaal niet veel zijn.
Marianne
Je zou ook ipv in Phoenix te eindigen dit in Las Vegas kunnen doen (als het je om het Grand Canyon NP gaat).
Als je een beetje fit bent, en niet vies van een beetje doorrijden, zou je ook kunnen overwegen om vanuit Vegas via Utah naar Yellowstone te rijden en daarna Canada in (langs Glacier, Banf, Whistler, Vancouver), om vervolgens via de kust (Seattle, Portland, San Francisco) terug te gaan. In theorie zou dat in 6 weken moeten lukken. Maar nogmaals, dat is een flinke roadtrip waar je wel zin in moet hebben; je zult wel een heleboel zien!
Vergeet overigens niet de drop-off kosten van de auto als je die een paar 1000 miles verderop afgeeft...
Als je een beetje fit bent, en niet vies van een beetje doorrijden, zou je ook kunnen overwegen om vanuit Vegas via Utah naar Yellowstone te rijden en daarna Canada in (langs Glacier, Banf, Whistler, Vancouver), om vervolgens via de kust (Seattle, Portland, San Francisco) terug te gaan. In theorie zou dat in 6 weken moeten lukken. Maar nogmaals, dat is een flinke roadtrip waar je wel zin in moet hebben; je zult wel een heleboel zien!

Vergeet overigens niet de drop-off kosten van de auto als je die een paar 1000 miles verderop afgeeft...
on the road
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 10663 Weergaves
-
Laatste bericht door Sofiake
-