Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Is Route 66 goed aangegeven als je oude route wil rijden?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Is Route 66 goed aangegeven als je oude route wil rijden?
Hallo allemaal.
Weet iemand iets over route 66?
Ik ben benieuwd of het duidelijk staat aangegeven wanneer je van de interstate af moet om de oorspronkeleijk weg te nemen.
Staat dat op de borden voor afslagen of moet ik dat zelf uitpuzzelen?
Ik wil zoveel mogelijk de oude weg rijden.
Dank je.
Weet iemand iets over route 66?
Ik ben benieuwd of het duidelijk staat aangegeven wanneer je van de interstate af moet om de oorspronkeleijk weg te nemen.
Staat dat op de borden voor afslagen of moet ik dat zelf uitpuzzelen?
Ik wil zoveel mogelijk de oude weg rijden.
Dank je.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Is Route 66 goed aangegeven als je oude route wil rijden
Hoiii,
Wij hebben vorig jaar met de motor een heel klein stukje route 66 gereden.
Wij hebben toen vanaf Seligman naar Kingman gereden (88 mijl).
Op dit stukje stond het wel aangegeven, maar ik heb verder geen idee hoe het verder aangegeven staat!
succes verder.
Wij hebben vorig jaar met de motor een heel klein stukje route 66 gereden.
Wij hebben toen vanaf Seligman naar Kingman gereden (88 mijl).
Op dit stukje stond het wel aangegeven, maar ik heb verder geen idee hoe het verder aangegeven staat!
succes verder.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
BEste is om een tom tom mee te nemen die route 66 aangeeft.
Bij ons in de buurt (springfield MO) staat route 66 wel aangegeven
Bij ons in de buurt (springfield MO) staat route 66 wel aangegeven
Wij hebben pas de hele route 66 gereden vanaf Williams tot aan San Bernardino. Dus niet alleen het toeristische stuk langs Seligman, maar ook de verlaten stukken in de Mohave.
De route staat redelijk aangegeven, wij hebben geen problemen gehad hem te volgen. Maar ik had wel een routebeschrijving bij me, waar precies op stond waar ik heen moest. Die info had ik thuis van een aantal websites afgehaald. Dat zou ik zeker doen, niet alleen heb je dan de goede route maar je weet ook waar er onderweg wat interessants te zien is (zoals plaatsjes waar weinig meer van over is).
Vanaf San Bernardino tot Santa Monica Pier is de route niet echt meer te volgen, te druk bevolkt.
De route staat redelijk aangegeven, wij hebben geen problemen gehad hem te volgen. Maar ik had wel een routebeschrijving bij me, waar precies op stond waar ik heen moest. Die info had ik thuis van een aantal websites afgehaald. Dat zou ik zeker doen, niet alleen heb je dan de goede route maar je weet ook waar er onderweg wat interessants te zien is (zoals plaatsjes waar weinig meer van over is).
Vanaf San Bernardino tot Santa Monica Pier is de route niet echt meer te volgen, te druk bevolkt.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Ik ben van Chicago naar Galena (Kansas) gereden.
Sommige stukken was het goed aangegeven, meestal met borden als "Historic Route 66" of iets in die trant,
maar vaak ook slecht of zelfs niet aangegeven.
Sommige stukken was het goed aangegeven, meestal met borden als "Historic Route 66" of iets in die trant,
maar vaak ook slecht of zelfs niet aangegeven.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Op internet zijn routes te vinden voor Garmin navigatiesystemen, o.a op deze site. Je moet dan wel over een Garmin beschikken die met routes met meerdere viapunten om kan gaan en die over een kaart van Noord Amerika beschikt. Je hebt dan ook MapSource of Basecamp nodig.
Ik weet niet of zulke routes er ook voor TomTom zijn.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Ik weet niet of zulke routes er ook voor TomTom zijn.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Borden worden regelmatig gestolen en niet altijd vervangen. Er zijn veel stukken van de zg 9' alignments die je alleen vindt door goed te zoeken of routeboekjes bij de visitor centers te vragen. Ook een goed boek is aanbevolen bv EZguide R66. Willen jullie de gehele route volgen (Chicago-Santa Monica) en hoe lang hebben jullie hiervoor en welke tijd van het jaar?
-
- Amerika-ontdekker
Wij willen 16 of 17 dagen gaan in juli.
Omdat mijn kinderen dan vakantie hebben.
We willen zoveel mogenlijk de orginele route nemen.
Ik heb wel al gekeken wat in de reis brochures gezet word.
Want dit bieden ze de toeristen van Nederland ook aan, dus denk dat dit dan de meest gereden weg is.
Omdat mijn kinderen dan vakantie hebben.
We willen zoveel mogenlijk de orginele route nemen.
Ik heb wel al gekeken wat in de reis brochures gezet word.
Want dit bieden ze de toeristen van Nederland ook aan, dus denk dat dit dan de meest gereden weg is.
Hoi Monique,
wij hebben in 2011 ook de oude route 66 gereden. We hadden 21 dagen maar zijn eerst een paar dagen in LA gebleven en de laatste paar dagen in Chicago. Wij hebben de route dus andersom gereden. Uiteindelijk hebben we de route in 15 dagen gedaan. Ik raad het echter niet aan. Route 66 is echt geweldig. Daar moet je de tijd voor nemen. Je bent, in de 15 dagen die wij erover deden, veel in de auto en hebt eigenlijk weinig tijd om dingen te bekijken. Nou moet ik wel zeggen dat wij niet 's morgens vroeg vertrokken maar de tijd namen om op te starten en te ontbijten, dus meestal vertrek rond 11.00 uur.
Ik raad je net als Yeehaw aan om de EZ66 guide for travelers te kopen. Wij hebben dit ook gedaan en het wijst echt goed de weg. Voor ons was hij lastiger omdat we terug moesten lezen. Ga dan gelijk als je gaat bij de schrijver Jerry McClanahan langs. Hij vindt dat echt leuk om de mensen te ontmoeten die zijn boek gebruiken voor route 66.
Wens je veel succes met plannen.
wij hebben in 2011 ook de oude route 66 gereden. We hadden 21 dagen maar zijn eerst een paar dagen in LA gebleven en de laatste paar dagen in Chicago. Wij hebben de route dus andersom gereden. Uiteindelijk hebben we de route in 15 dagen gedaan. Ik raad het echter niet aan. Route 66 is echt geweldig. Daar moet je de tijd voor nemen. Je bent, in de 15 dagen die wij erover deden, veel in de auto en hebt eigenlijk weinig tijd om dingen te bekijken. Nou moet ik wel zeggen dat wij niet 's morgens vroeg vertrokken maar de tijd namen om op te starten en te ontbijten, dus meestal vertrek rond 11.00 uur.
Ik raad je net als Yeehaw aan om de EZ66 guide for travelers te kopen. Wij hebben dit ook gedaan en het wijst echt goed de weg. Voor ons was hij lastiger omdat we terug moesten lezen. Ga dan gelijk als je gaat bij de schrijver Jerry McClanahan langs. Hij vindt dat echt leuk om de mensen te ontmoeten die zijn boek gebruiken voor route 66.
Wens je veel succes met plannen.
Juli kan wel erg heet zijn onderweg vooral in de Plains. Wij hebben R66 vrijwel op en neer gereden maar zonder kinderen en meestal in october als de weersomstandigheden ideaal zijn. De temps kunnen oplopen to 100F in juli. Ik weet ook niet hoe oud de kinderen van jullie zijn en of je ze echt een plezier doet met het rijden van R66. Kan daar niet over oordelen.
-
- Amerika-ontdekker
Hoi,
Ja ik weet dat het er heet kan zijn maar heb gewoon dan vakantie.
De kinderen willen altijd al naar amerika omdat ze de eerste keer te jong waren.
Nu willen we weer iets anders zien en ook meteen Las Vegas, LA, en San Francisco.
Ik denk als we een hotel hebben met een zwembad dat dat voldoende is.
Kunnen ze na een lange dag lekker afkoelen.
Ik heb gelukkig hele makkelijke kinderen.
Ja ik weet dat het er heet kan zijn maar heb gewoon dan vakantie.
De kinderen willen altijd al naar amerika omdat ze de eerste keer te jong waren.
Nu willen we weer iets anders zien en ook meteen Las Vegas, LA, en San Francisco.
Ik denk als we een hotel hebben met een zwembad dat dat voldoende is.
Kunnen ze na een lange dag lekker afkoelen.
Ik heb gelukkig hele makkelijke kinderen.
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Omdat wij aankomende zomer ook een deel gaan rijden, heb ik vorige maand bij Amazon deze http://www.amazon.com/gp/product/096774 ... 00_s00_i00 kaartenserie besteld. Voor elke staat een aparte kaart, met routebeschrijving in beide richtingen en leuke (getekende) tips. Heb er nog geen ervaring mee, maar deze set lijkt me bijzonder duidelijk en handig!
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
-
- Amerika-ontdekker
Hoi.gera_r schreef:Omdat wij aankomende zomer ook een deel gaan rijden, heb ik vorige maand bij Amazon deze http://www.amazon.com/gp/product/096774 ... 00_s00_i00 kaartenserie besteld. Voor elke staat een aparte kaart, met routebeschrijving in beide richtingen en leuke (getekende) tips. Heb er nog geen ervaring mee, maar deze set lijkt me bijzonder duidelijk en handig!
Fijn dat je hebt gereageerd.
Hoe heb je die besteld en krijg je die ook thuis gestuurd??
Ben daar niet in thuis.
Hoe lang gaan jullie er over doen?
Groetjes
Dat setje is leuk om door te lezen maar niet zo handig en route. Een goedkope optie is om het boekje van Moon van Jamie Jensen te bestellen voor R66.
- gera_r
- Amerikakenner
Waarom is het niet zo handig in gebruik Yeehaw? Ik heb net het boekje van Jamie Jensen bekeken. Leuk boekje, maar de kaart die ik er in aantrof is toch minder gedetailleerd. Ik zie bijvoorbeeld geen exit-nummers en die heb je wel weer in 'Here it is' kaartenserie...
Enfin, Monique waar je dan ook maar voor kiest; het bestellen bij Amazon is niet zo moeilijk. Gewoon even een profiel aanmaken. Je hebt wel een creditcard nodig. Verzendadres, betaaladres, klaar... Er komt nog wel portokosten bij. Maar omgerekend betaalde ik totaal nog maar 14 euro of zo. Dat boekje waar Yeehaw het over had is ook niet duur. Misschien heb je hem in dezelfde zending er voor een prikkie bij...
Oh ja, je vroeg nog hoe lang wij er over gaan doen. Wel, wij hebben het stuk Chicago-Saint Louis al grofweg eerder gedaan in eerdere vakanties, zomer 2011 en 2012. Over dat stuk komen we nu ook weer, maar doen er verder niets mee. Vanaf Saint Louis gaan we het wat gedetailleerder oppakken en rijden dan in 4 dagen naar New Mexico. We gaan daar van de route af en duiken New Mexico, Colorado, Arizona en Utah in. In mijn weblog wat al klaar staat voor van de zomer, kun je meer lezen over de route en exacte plannen... http://johanengera2013.blogspot.nl/
Enfin, Monique waar je dan ook maar voor kiest; het bestellen bij Amazon is niet zo moeilijk. Gewoon even een profiel aanmaken. Je hebt wel een creditcard nodig. Verzendadres, betaaladres, klaar... Er komt nog wel portokosten bij. Maar omgerekend betaalde ik totaal nog maar 14 euro of zo. Dat boekje waar Yeehaw het over had is ook niet duur. Misschien heb je hem in dezelfde zending er voor een prikkie bij...

Oh ja, je vroeg nog hoe lang wij er over gaan doen. Wel, wij hebben het stuk Chicago-Saint Louis al grofweg eerder gedaan in eerdere vakanties, zomer 2011 en 2012. Over dat stuk komen we nu ook weer, maar doen er verder niets mee. Vanaf Saint Louis gaan we het wat gedetailleerder oppakken en rijden dan in 4 dagen naar New Mexico. We gaan daar van de route af en duiken New Mexico, Colorado, Arizona en Utah in. In mijn weblog wat al klaar staat voor van de zomer, kun je meer lezen over de route en exacte plannen... http://johanengera2013.blogspot.nl/
Voor reisverslagen:
Here it is zijn 8 losse kaarten die druk beschreven zijn. Losse kaart voor elke staat. Ik vind ze nogal onoverzichtelijk.
- gera_r
- Amerikakenner
Klopt helemaal, maar ik heb er geen moeite mee. Gewoon even vantevoren bestuderen. Het went snel. Je ziet gauw genoeg wat voor jou belangrijk is.
Voor reisverslagen:
- Janbren
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar de Route66 gereden, het staat hier en daar redelijk aangegeven. Neem iig tijd om de route uit te stippelen en te rijden. Wij hebben 1 dag verkeerd gereden, dit was ook meteen een verloren dag voordat we eindelijke weer terug op de route waren.
-
- Amerika-ontdekker
Hoi allemaal.
Heeft er iemand misschien nog een route van een georganiseerde reis???
Die zijn vaak heel gedetaileerd.
Ik ben zelf vanalles aan het uitstippelen en ook wat we bv kunnen overslaan.
Groetjes.
Heeft er iemand misschien nog een route van een georganiseerde reis???
Die zijn vaak heel gedetaileerd.
Ik ben zelf vanalles aan het uitstippelen en ook wat we bv kunnen overslaan.
Groetjes.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Dag Monique,
Ook wij gaan route66 rijden, weliswaar met een camper, maar toch.
Eind vorig jaar ben ik begonnen allerlei informatie die ik heb verzameld in een document onder te brengen. Ik heb onder meer een aantal reisverslagen van mensen hier op het forum gebundeld. Door (familie)omstandigheden is dat uitzoekwerk sinds eind november stil komen te liggen. Wel heb ik de etappes van verschillende reizigers onder elkaar gezet. Voor onze eigen reis wil ik dat nog verder sorteren in (mogelijke) dagetappes voor ons en er de voor ons interessante highlights uithalen.
Maar misschien heb jij er in deze ruwe vorm ook al wat aan. Als je me een pb stuurt, wil ik het gerust doorsturen. trudy
Ook wij gaan route66 rijden, weliswaar met een camper, maar toch.
Eind vorig jaar ben ik begonnen allerlei informatie die ik heb verzameld in een document onder te brengen. Ik heb onder meer een aantal reisverslagen van mensen hier op het forum gebundeld. Door (familie)omstandigheden is dat uitzoekwerk sinds eind november stil komen te liggen. Wel heb ik de etappes van verschillende reizigers onder elkaar gezet. Voor onze eigen reis wil ik dat nog verder sorteren in (mogelijke) dagetappes voor ons en er de voor ons interessante highlights uithalen.
Maar misschien heb jij er in deze ruwe vorm ook al wat aan. Als je me een pb stuurt, wil ik het gerust doorsturen. trudy
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1552 Weergaves
-
Laatste bericht door gera_r
-
- 15 Reacties