Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Collinx: mijn reisschema

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Collinx
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Collinx: mijn reisschema

Bericht door Collinx »

Hallo,

Ik ben van plan om midden oktober 3 weken door Amerika te reizen. Ik doe dit per vliegtuig en bus. Hieronder een link met mijn schema tot nu toe. Ik wil niet langer dan 2/3 dagen in een stad zijn. Ik start in New York en daar blijf ik dan wel wat langer (ik ga ook nog Boston en Philadelphia bezoeken). Ik wil daarna doorvliegen naar Orlando en daar naar de Universal Studios gaan en de dag erna wil ik doorvliegen naar San Diego en vanuit daar richting LA/Vegas/San Francisco met de bus en dan in SF wil ik met het vliegtuig naar Seattle om daar een vriendin te bezoeken. Is dit een goed schema? Wat raden jullie af of aan? Als er vragen zijn dan hoor ik het wel :)

" onclick="window.open(this.href);return false;
Ems2012
Amerikakenner

Re: Reis Collinx: mijn reisschema

Bericht door Ems2012 »

Ik zou vwb de route kijken naar welke multi-city tickets het goedkoopste zijn. Kijk ook naar busritten, want het is vrij lastig om een (directe) buslijn van Las Vegas naar San Fran te krijgen (meeste bussen gaan over LA, althans, dat was zo toen wij gingen). Persoonlijk zou ik wat langer in Orlando blijven, je maakt een boel vlieguren om vrijwel direct weer te vertrekken. :blink: Vergeet niet dat het verplaatsen ook veel tijd in beslag neemt.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Wil je in die eerste 4 (wat vanwege transport van/naar luchthavens waarschijnlijk maar 2,5 à 3,5 dag is) dagen New York óók nog Boston en Philadelphia bezoeken? Beschik je over een privévliegtuig en bijbehorende tourbus? :shock:

Ook zou ik de Universal Studios in Orlando inruilen voor die in LA/Hollywood (sowieso het overwegen waard als het je gaat om de filmsets en niet per sé om de rollercoasters) en daarmee ineens een paar extra dagen hebben voor bijvoorbeeld New York of Los Angeles. Veel plezier!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Collinx schreef:Ik wil daarna doorvliegen naar Orlando en daar naar de Universal Studios gaan en de dag erna wil ik doorvliegen naar San Diego en vanuit daar richting LA
Je wilt alleen voor Universal Studios naar Orlando? Die zou ik dan inderdaad in Los Angeles bezoeken en niet in Orlando... (ofwel: laat geheel Orlando eruit dan!)

Schrijf overigens op je schema ook de reisdagen. Schrap de plaatsnaam door en maak daar dus 'reisdag' van. Bedoel, de meeste reisdagen zijn ook echt reisdagen. Je vliegt weliswaar van het oosten naar het westen (en dus vlieg je 'terug in de tijd'), maar je lichaam merkt dat tijdsverschil niet... zelfs op dat kleine stukje kun je al te maken krijgen met een jetlag.
Als je 'reisdag' noteert in je schema, zie je meteen wat je werkelijke tijd is in de stad...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Over een citytrip gesproken. Jij doet er 7 in één vakantie. Ik zou sowieso al 1 dag San Diego schrappen voor LA. Veel grotere stad, maar alles ligt ook nog een flink stuk uit elkaar en het OV is niet overal even goed.

Kijk inderdaad eens naar de reisdagen, want je bent wel erg afhankelijk van goede vliegtijden als je bv naar orlando gaat. Kunt er zo een dag mee kwijt zijn.
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Dit alles in drie weken? Ik zou er toch eens goed over nadenken en het inderdaad uitstippelen... drie vluchten in 1 vakantie + heen en terug ben je bijna 5 dagen 'kwijt' of 'onderweg'... helemaal als je met het OV naar je eindbestemming moet.

Zoals hierboven al vernoemd zou ik Orlando weglaten en is goed nadenken of het wel allemaal past in drie wekend... zelfs zonder Orlando.
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer